Svårt att finna folk i samma län och intressen

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: Alien, atoms

Svårt att finna folk i samma län och intressen

Inläggav Kingdom_Hearts » 2015-05-26 14:48:33

Detta är en sak som borde ändras, och är en orsak till att jag inte kan finna folk i samma län och gör att jag inte ens orkar engagera mig på sidan avsevärt mycket. För hela medlemslistan är ett enda stort kaos och har en mycket förvirrande struktur.

1.)

Alla namn bör vara i medlemsordning. Det är dom i viss mån, så här är det inte så mycket att klaga på, men kan finslipas.

2.)

Man bör kunna söka personer, på det län man själv önskar. Det är inte så jättekul att leta igenom flera tusen personer, när man söker på ett visst län. Det står inte län, eller ort, var personen bor, när man klickar på ort, samt är medlemsnamnen inte var i bokstavsordning.

En idé om utformning:

Detta är förvisso ett forum, men även delvis en Community, därför skulle jag hänvisa till upplägg enligt dessa idéer, som alltid fungerar.

1.)

Man bör vid medlemssökning, finna en sida, där man kan söka personer i vilket län de bor, deras kön, sexualitet och deras intressen och filtrerar bort de som inte stämmer överens med vad man söker efter.

2.)

Vissa personer kan vilja hålla sig inkognito, eller hålla sig undan från folks ögon, därav, bör man kunna bestämma vilka som skall få se vilken info.

T.ex. En person är Gay/Bi, men vill inte visa det för andra, så kan man inte se vilken sexualitet de har, om man inte har någon liknande sexualitet själv.

De som är Gay, Bi, Queer, kan se, de som är Bi och Queer, medan vanliga Hetero, inte kan se om en person är Gay, Bi, Queer.

Det jag menar är, att om en person, exempelvis gillar pervers sex och inte vill visa det för andra (vilket är förståeligt), så kan man bara endast finna dessa personer, om man själv klickat i kinky sex och pervers sex. Självfallet kan man finna deras profil och prata med dem, men det står inte vilken sexualitet de har, eller information de ogärna vill ge ut till vem som helst.

3.)

Jag själv vill inte alltid berätta om mina intressen för allt och alla, utan det får folk själva lära sig efterhand de umgås med mig.

Hela poängen med detta forum är väll att kunna möta likasinnade, inte försvåra det för en att finna likasinnade.


Detta meddelande bör inte ses som en pik, utan jag berättar hur jag betraktar saken i fråga och vad som bör förbättras.
Kingdom_Hearts
 
Inlägg: 45
Anslöt: 2010-11-22
Ort: Karlstad

Svårt att finna folk i samma län och intressen

Inläggav Cellardoor » 2015-05-26 15:38:37

Skulle det komma någon sådan påtvingad dating-sites-funktion som du vill ha så skulle jag avsluta detta konto på en gång kan jag ju säga och jag är nog inte den enda med den inställningen.
Cellardoor
 
Inlägg: 141
Anslöt: 2014-12-29

Svårt att finna folk i samma län och intressen

Inläggav Moggy » 2015-05-26 16:57:07

Cellardoor skrev:Skulle det komma någon sådan påtvingad dating-sites-funktion som du vill ha så skulle jag avsluta detta konto på en gång kan jag ju säga och jag är nog inte den enda med den inställningen.


+1

Finns andra forum för att söka sex-kontakter.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Svårt att finna folk i samma län och intressen

Inläggav plåtmonster » 2015-05-26 17:34:05

I regioner där det bor lite folk så är det statistiskt svårare att hitta någon matchning oavsett vad det gäller. Sedan så finns det en viss stigmatisering av asperger och diagnoser mm. Vilket gör att folk kan önska att vara något anonyma. Och för rena dejtingsajter så har man noterat att när det går att söka så blir det många kåta killar som skickar inviter till det mesta som är tvåbent så det kan bidra till en mer hård stämning.
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Svårt att finna folk i samma län och intressen

Inläggav Kattmat » 2015-05-26 19:00:30

Man kanske inte vill precisera i vilket län man finns. Jag föredrar att vara relativt anonym på nätet t.ex. eftersom jag ofta skriver väldigt uppriktigt, men inte kan vara lika uppriktig irl. Och det är ju inte bara medlemmar här som kan se vad man skriver.
Kattmat
 
Inlägg: 219
Anslöt: 2015-01-07
Ort: Södra Sverige

Re: Svårt att finna folk i samma län och intressen

Inläggav kullan » 2015-05-26 19:55:51

Det är inte alla som vill nämna var de bor och det bör respekteras. Vill man ha kompisar i sitt närområde får man väl söka sig till facebook
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Svårt att finna folk i samma län och intressen

Inläggav Blezza » 2015-05-26 20:30:08

Många konstiga förslag. Vet inte riktigt om du är seriös eller skämtar.
Blezza
 
Inlägg: 87
Anslöt: 2014-02-08
Ort: mARS

Svårt att finna folk i samma län och intressen

Inläggav CarolusRex » 2015-05-26 20:38:11

Kan väl inte se några större problem så länge det är frivilligt.

Men jag anser inte att det ''bör'' vara så. Det är upp till de som ligger bakom jobbet. Men visst, det skulle säkert användas i viss mån.

Redigerat: Kom på att det finns kontakttråden, där kan man ju söka ifall någon har skrivit ut vilken ort de kommer ifrån.
CarolusRex
 
Inlägg: 1018
Anslöt: 2014-01-27

Svårt att finna folk i samma län och intressen

Inläggav alixha » 2015-05-26 20:56:49

Det räcker väl med din tråd "Folk från Värmland"?
post1285118.html#p1285118

Om folk vill ha kontakt med dig efter dom har läst det inlägget så kontaktar dom väl dig?
Förstår inte riktigt poängen med dina förslag ovan.
Senast redigerad av alixha 2015-05-26 20:59:39, redigerad totalt 1 gång.
alixha
 
Inlägg: 2646
Anslöt: 2013-01-04

Svårt att finna folk i samma län och intressen

Inläggav Blezza » 2015-05-26 20:57:37

Har svårt att förstå hur det vore relevant alls att veta om någon här gillar perverst sex.. Dem flesta här kommer aldrig träffa varandra, de flesta är bara här för att uttrycka sig. Tänk på att det är flera hundra inne här säkert varje vecka..

Finns ingen nytta av dina förslag, dem som vill dela med sig till alla gör det via sin profil beskrivning.


Det är som det är liksom, dem flesta här vill inte ta initiativ och ta kontakt alls.
Blezza
 
Inlägg: 87
Anslöt: 2014-02-08
Ort: mARS

Svårt att finna folk i samma län och intressen

Inläggav aspiemason » 2015-05-26 21:18:00

Alla vill inte gå ut med var dem bor, har för kön eller sexuell läggning. Det där om vad man gillar för sex hör väl inte alls hemma här. Finns sexkontakt sidor speciellt för sådant.
aspiemason
 
Inlägg: 304
Anslöt: 2015-05-01

Svårt att finna folk i samma län och intressen

Inläggav CarolusRex » 2015-05-26 21:22:38

Vissa är ju här för att träffa andra, då kan det ju vara bra med ett sätt att förmedla detta. Men som sagt, det finns ju.
CarolusRex
 
Inlägg: 1018
Anslöt: 2014-01-27

Svårt att finna folk i samma län och intressen

Inläggav Blezza » 2015-05-26 21:28:51

En gömd tråd skulle kunna vara en ide, som privat avdelningen fast endast för HBTQ personer. Många HBTQ personer kanske inte är bekväma med att öppet prata om deras läggning.
Blezza
 
Inlägg: 87
Anslöt: 2014-02-08
Ort: mARS

Svårt att finna folk i samma län och intressen

Inläggav plåtmonster » 2015-05-27 0:47:22

aspiemason skrev:Det där om vad man gillar för sex hör väl inte alls hemma här.

Det kan mycket väl diskuteras här men poängen är väl att det inte är forumets fokus.
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Svårt att finna folk i samma län och intressen

Inläggav Alien » 2015-05-27 1:25:08

Det finns ju redan två kontakttrådar: kontakttraden-del-2-t19186.html och kontakttrad-for-forhallanden-tillfalligt-sex-for-alla-kon-t23595.html

Om någon där verkar intressant kan man skicka pm och berätta var man själv bor och fråga om de bor i närheten. Det är som sagt inte alla som öppet vill skriva var de bor.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46226
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Svårt att finna folk i samma län och intressen

Inläggav antonius » 2015-05-27 1:47:51

Vet inte om jag ens vill finna folk i min närhet, eftersom jag bor i en inavlad trångsynt del av vårt land där rasfördomar, homofobi och allmän illvilja att förstå folk med t ex NPF, ses som norm... :-)063
antonius
 
Inlägg: 21856
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Svårt att finna folk i samma län och intressen

Inläggav Zima33 » 2015-05-27 2:58:59

Kingdom_Hearts skrev:Detta är en sak som borde ändras, och är en orsak till att jag inte kan finna folk i samma län och gör att jag inte ens orkar engagera mig på sidan avsevärt mycket. För hela medlemslistan är ett enda stort kaos och har en mycket förvirrande struktur.

1.)

Alla namn bör vara i medlemsordning. Det är dom i viss mån, så här är det inte så mycket att klaga på, men kan finslipas.

2.)

Man bör kunna söka personer, på det län man själv önskar. Det är inte så jättekul att leta igenom flera tusen personer, när man söker på ett visst län. Det står inte län, eller ort, var personen bor, när man klickar på ort, samt är medlemsnamnen inte var i bokstavsordning.

En idé om utformning:

Detta är förvisso ett forum, men även delvis en Community, därför skulle jag hänvisa till upplägg enligt dessa idéer, som alltid fungerar.

1.)

Man bör vid medlemssökning, finna en sida, där man kan söka personer i vilket län de bor, deras kön, sexualitet och deras intressen och filtrerar bort de som inte stämmer överens med vad man söker efter.

2.)

Vissa personer kan vilja hålla sig inkognito, eller hålla sig undan från folks ögon, därav, bör man kunna bestämma vilka som skall få se vilken info.

T.ex. En person är Gay/Bi, men vill inte visa det för andra, så kan man inte se vilken sexualitet de har, om man inte har någon liknande sexualitet själv.

De som är Gay, Bi, Queer, kan se, de som är Bi och Queer, medan vanliga Hetero, inte kan se om en person är Gay, Bi, Queer.

Det jag menar är, att om en person, exempelvis gillar pervers sex och inte vill visa det för andra (vilket är förståeligt), så kan man bara endast finna dessa personer, om man själv klickat i kinky sex och pervers sex. Självfallet kan man finna deras profil och prata med dem, men det står inte vilken sexualitet de har, eller information de ogärna vill ge ut till vem som helst.

3.)

Jag själv vill inte alltid berätta om mina intressen för allt och alla, utan det får folk själva lära sig efterhand de umgås med mig.

Hela poängen med detta forum är väll att kunna möta likasinnade, inte försvåra det för en att finna likasinnade.


Detta meddelande bör inte ses som en pik, utan jag berättar hur jag betraktar saken i fråga och vad som bör förbättras.


Har du provat gå med på en dejtingsajt? Detta är ett diskussionsforum.
Zima33
 
Inlägg: 3612
Anslöt: 2011-05-09

Svårt att finna folk i samma län och intressen

Inläggav plåtmonster » 2015-05-27 7:38:05

En sådan där sajt med befolkad av neurotypiskt bekräftelsesjuka personer som ställer en massa knepiga krav medan sajten tar dina pengar? ;)
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Svårt att finna folk i samma län och intressen

Inläggav aspiemason » 2015-05-27 9:40:35

antonius skrev:Vet inte om jag ens vill finna folk i min närhet, eftersom jag bor i en inavlad trångsynt del av vårt land där rasfördomar, homofobi och allmän illvilja att förstå folk med t ex NPF, ses som norm... :-)063


Min bästa vän nu pluggandes i Norrland tyckte det var tråkigt att åka hem till sitt lilla samhälle just på grund av alla trångsynta folk med rasfördomar och homofobi fanns där. Så jag och min vän vet verkligen vad du menar.
aspiemason
 
Inlägg: 304
Anslöt: 2015-05-01

Svårt att finna folk i samma län och intressen

Inläggav Alien » 2015-05-27 16:12:51

Moderator:

Diskussionen om glesbygden har avdelats hit: post1285616.html#p1285616
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46226
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in