The Sims

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: atoms, Alien

The Sims

Inläggav Kevlarsoul » 2014-02-08 19:59:01

Finns flera roliga/skumma/konstiga karaktärer i sims.
Kevlarsoul
 
Inlägg: 5748
Anslöt: 2006-12-08
Ort: Nybro

The Sims

Inläggav Kevlarsoul » 2014-02-08 20:06:45

Vissa är bara irriterande.. Som laman och kossan i The sims 2 studentliv.
För det första så går de bara rakt in i studenthuset och vägrar sen att gå, sen så ska de alltid bråka.
Kevlarsoul
 
Inlägg: 5748
Anslöt: 2006-12-08
Ort: Nybro

The Sims

Inläggav LindaMonroe » 2014-02-09 15:08:57

Kevlarsoul skrev:Vissa är bara irriterande.. Som laman och kossan i The sims 2 studentliv.
För det första så går de bara rakt in i studenthuset och vägrar sen att gå, sen så ska de alltid bråka.


Alltid!! Bah. Jag brukar låsa dörren.
LindaMonroe
 
Inlägg: 22
Anslöt: 2013-12-05
Ort: Skövde

The Sims

Inläggav Kevlarsoul » 2014-02-09 15:35:14

LindaMonroe skrev:
Kevlarsoul skrev:Vissa är bara irriterande.. Som laman och kossan i The sims 2 studentliv.
För det första så går de bara rakt in i studenthuset och vägrar sen att gå, sen så ska de alltid bråka.


Alltid!! Bah. Jag brukar låsa dörren.


Då står de utanför dörren och klagar i flera timmar istället xD
Kevlarsoul
 
Inlägg: 5748
Anslöt: 2006-12-08
Ort: Nybro

The Sims

Inläggav LindaMonroe » 2014-02-09 15:52:07

Haha jo men det är mindre irriterande än när de är inne i huset och är i vägen överallt!
LindaMonroe
 
Inlägg: 22
Anslöt: 2013-12-05
Ort: Skövde

The Sims

Inläggav Kevlarsoul » 2014-02-09 16:17:14

Brukar (med fusk) göra så att de blir vampyrer, då sticker de därifrån väldigt kvickt,
i alla fall under dagtid.
Kevlarsoul
 
Inlägg: 5748
Anslöt: 2006-12-08
Ort: Nybro

The Sims

Inläggav Kevlarsoul » 2015-01-29 17:55:08

Åh!!! Jag vill spela Sims 2 igen men tyvärr funkar inte det på denna dator.
Sims 3 funkar men det är inte lika roligt. Eller jao.. Ibland är det det.
Känner dock fortfarande att jag föredrar Sims 2

Sims 4 har jag inte haft möjlighet att testa.
Kevlarsoul
 
Inlägg: 5748
Anslöt: 2006-12-08
Ort: Nybro

The Sims

Inläggav kullan » 2015-01-29 19:09:21

Jag har Simcity 4 på min dator. Men det var svårt trycker jag. Att hålla koll på allt.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

The Sims

Inläggav LindaMonroe » 2015-02-17 11:31:49

kullan skrev:Jag har Simcity 4 på min dator. Men det var svårt trycker jag. Att hålla koll på allt.


Haha ja Simcity är skitsvårt!
LindaMonroe
 
Inlägg: 22
Anslöt: 2013-12-05
Ort: Skövde

The Sims

Inläggav Puzzle » 2015-05-03 17:10:18

Hur är det med "The Sims Medeltiden", är det någon som har testat det?

På ett sätt är jag lite sugen på att köpa det men jag är inte helt säker på om jag förstår konceptet.. Är det som någon blandning mellan Sims och Simcity fast med medeltiden-stuk? :-)063
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

Re: The Sims

Inläggav Ichigo » 2015-05-03 19:35:42

Puzzle skrev:Hur är det med "The Sims Medeltiden", är det någon som har testat det?

På ett sätt är jag lite sugen på att köpa det men jag är inte helt säker på om jag förstår konceptet.. Är det som någon blandning mellan Sims och Simcity fast med medeltiden-stuk? :-)063

Aldrig spelat simcity men medeltiden är en stor favorit! Inte lika bra på alla plan som vanliga sims men riktigt kul med uppdrag :)
Ichigo
 
Inlägg: 1554
Anslöt: 2013-02-25

The Sims

Inläggav Kevlarsoul » 2015-05-03 19:43:38

Tycker fortfarande att Sims 2 är bäst och det var som tur inga problem med att fixa till dator med windows 8.
Funkar finfint.

Kommer dock ta tid att bygga upp allt som jag hade förra gången jag hade Sims 2 installerat.
Kevlarsoul
 
Inlägg: 5748
Anslöt: 2006-12-08
Ort: Nybro

The Sims

Inläggav aspiemason » 2015-05-04 22:16:26

Håller med Kevlarsoul The Sims 2 är bäst. Har alla expansioner och prylpaket förutom djurliv. Jag bygger inte upp just nu jag bygger ner. Min plan är att suga ut de simmar som har mest specialprylar och låta en sim samla upp alla dessa för att sedan använda dem till en eller två familjer som kan leva i evighet och på sätt kunna göra spelat till 100%. 8)
aspiemason
 
Inlägg: 304
Anslöt: 2015-05-01

Re: The Sims

Inläggav tahlia » 2015-05-09 9:46:00

The sims är rent ut livsfarligt för personer med bristande tidsuppfattning. Man tror att en timme har passerat när det i realiteten handlar mer om 6-7 timmar. Av den anledningen har jag avstått spelet i åratal.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Re: The Sims

Inläggav Ichigo » 2015-05-09 13:27:21

Hjälper inte hur bra tidsuppfattningen än är, man blir fan fast där ändå! Satt och spelade Spore igår och oj så var klockan fem! Fullkomligt livsfarligt...
Ichigo
 
Inlägg: 1554
Anslöt: 2013-02-25

The Sims

Inläggav Puzzle » 2015-05-09 13:55:37

Mitt Sims hängde sig.. :-)004 Känns som om det där är ett problem som händer oftare i 3:an än vad det var i 2:an. Tror i för sig att jag sparade för inte allt för länge sedan men man blir ju ändå lite trött. Orkar inte spela om.. :wink:

Ichigo skrev:Aldrig spelat simcity men medeltiden är en stor favorit! Inte lika bra på alla plan som vanliga sims men riktigt kul med uppdrag :)

Får kanske ta och testa det då. Har varit lite skeptisk till det för att det är ett "eget spel" och inte en del av serien så tänkte att det kanske var lite billigt med få funktioner. :)
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

The Sims

Inläggav Kevlarsoul » 2015-05-09 14:09:52

aspiemason skrev:Håller med Kevlarsoul The Sims 2 är bäst. Har alla expansioner och prylpaket förutom djurliv. Jag bygger inte upp just nu jag bygger ner. Min plan är att suga ut de simmar som har mest specialprylar och låta en sim samla upp alla dessa för att sedan använda dem till en eller två familjer som kan leva i evighet och på sätt kunna göra spelat till 100%. 8)


Hehe, gillar nog inte riktigt idén med simmar som lever för evigt.
Kevlarsoul
 
Inlägg: 5748
Anslöt: 2006-12-08
Ort: Nybro

The Sims

Inläggav Kattmat » 2015-05-09 14:29:44

Puzzle skrev:Hur är det med "The Sims Medeltiden", är det någon som har testat det?

På ett sätt är jag lite sugen på att köpa det men jag är inte helt säker på om jag förstår konceptet.. Är det som någon blandning mellan Sims och Simcity fast med medeltiden-stuk? :-)063


Det är mer som ett mellanting mellan Sims och ett mini-Skyrim. Jag tycker det är ganska roligt.
Man har ett medeltida kungarike, där man skapar några nyckelkaraktärer, som man sedan kan spela i olika uppdrag. Tyvärr är spelvärlden ganska liten. Stora strider t.ex. utspelas "utanför scenen" och man får bara en textberättelse om hur det gick. Men man kan göra ganska mycket i själva spelvärlden ändå. Precis som i vanliga sims blir de hungriga och trötta, vilket kan vara lite irriterande, men de är ändå inte lika tjatiga att ta hand om som vanliga simmar. Itsället har de "fokus", så att ju bättre de mår, desto högre fokus har de och desto bättre lyckas de med olika saker. Fokus kan de få av olika saker; t.ex. att äta god mat, att känna sig snygg, att vinna en strid osv. Precis som vanliga simmar har de relationer och kan bilda familj.

Man kan inte själv bygga husen, bara inreda dem, och man kan bara se dem framifrån (som dockskåp). Dock finns det många inredningsdetaljer att välja bland, man kan ändra färg och mönster på dem och så.

Jag tycker spelet är snyggt, med snyggare kläder än i de vanliga sims-spelen. Simmarna är välgjorda också och kropparna ser mer riktiga ut, tycker jag i alla fall.

Om du köper det vill jag rekommendera tillägget som heter "pirater och adel". Då kan de ha papegojor och falkar som husdjur, och skicka ut dem för att leta skatter, och man får fler uppdrag, kläder och möbler.
Kattmat
 
Inlägg: 219
Anslöt: 2015-01-07
Ort: Södra Sverige

The Sims

Inläggav Tardis89 » 2015-05-09 14:41:16

Oh älskar the sims :D Det e så roligt hihi!
Spelar just nu the sims 3, men köpte ett julpaket till sims 2 så tänkte testa det sen ;) haha!

Annars, äre nån som testat The sims Supernatural(Övernaturligt) ? Är supersugen på att skaffa det :D
Tardis89
 
Inlägg: 170
Anslöt: 2014-10-02

The Sims

Inläggav Puzzle » 2015-05-09 16:59:33

Kattmat skrev:Det är mer som ett mellanting mellan Sims och ett mini-Skyrim.

Oh. My. God! :shock: :P

Nu blir det ju till att köpa den direkt som Sims- och Skyrimnörd. :wink:


Kattmat skrev:Jag tycker det är ganska roligt.
Man har ett medeltida kungarike, där man skapar några nyckelkaraktärer, som man sedan kan spela i olika uppdrag. Tyvärr är spelvärlden ganska liten. Stora strider t.ex. utspelas "utanför scenen" och man får bara en textberättelse om hur det gick. Men man kan göra ganska mycket i själva spelvärlden ändå. Precis som i vanliga sims blir de hungriga och trötta, vilket kan vara lite irriterande, men de är ändå inte lika tjatiga att ta hand om som vanliga simmar. Itsället har de "fokus", så att ju bättre de mår, desto högre fokus har de och desto bättre lyckas de med olika saker. Fokus kan de få av olika saker; t.ex. att äta god mat, att känna sig snygg, att vinna en strid osv. Precis som vanliga simmar har de relationer och kan bilda familj.

Man kan inte själv bygga husen, bara inreda dem, och man kan bara se dem framifrån (som dockskåp). Dock finns det många inredningsdetaljer att välja bland, man kan ändra färg och mönster på dem och så.

Jag tycker spelet är snyggt, med snyggare kläder än i de vanliga sims-spelen. Simmarna är välgjorda också och kropparna ser mer riktiga ut, tycker jag i alla fall.

Om du köper det vill jag rekommendera tillägget som heter "pirater och adel". Då kan de ha papegojor och falkar som husdjur, och skicka ut dem för att leta skatter, och man får fler uppdrag, kläder och möbler.

Lite synd att det inte går att bygga husen, det är ju en av de roligare delarna med the Sims men annars så låter det ju helt klart intressant. Tack för infon! :)
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

The Sims

Inläggav Kattmat » 2015-05-09 17:26:02

Puzzle skrev:Nu blir det ju till att köpa den direkt som Sims- och Skyrimnörd. :wink:


Anledningen till att jag upptäckte Skyrim var faktiskt att jag letade efter ett spel där man kunde skapa sin egen karaktär som i Sims, men som innehöll mer action. Då fick jag tipset att prova Skyrim. Efter det har jag snöat in på RPGs.

Jag har inte spelat något Sims på länge nu (har sims 2, sims 3 och medeltid)... men funderar halvt på att installera det igen. Fast jag vill även spela Mass Effect och Fallout:New Vegas igen, så jag vet inte :)
Kattmat
 
Inlägg: 219
Anslöt: 2015-01-07
Ort: Södra Sverige

The Sims

Inläggav Puzzle » 2015-05-09 18:09:39

Kattmat skrev:Anledningen till att jag upptäckte Skyrim var faktiskt att jag letade efter ett spel där man kunde skapa sin egen karaktär som i Sims, men som innehöll mer action. Då fick jag tipset att prova Skyrim. Efter det har jag snöat in på RPGs.

Jag har inte spelat något Sims på länge nu (har sims 2, sims 3 och medeltid)... men funderar halvt på att installera det igen. Fast jag vill även spela Mass Effect och Fallout:New Vegas igen, så jag vet inte :)

Hehe, och själv så blev jag peppad på att ladda mer Medeltiden nu från cdon eller nåt plus att jag börjar känna av ett "Skyrim-återfall" men samtidigt så har jag ändå en rolig Simsfamilj. Beslutsångest. :P
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

Re: The Sims

Inläggav Ichigo » 2015-05-09 18:12:30

Tardis89 skrev:Oh älskar the sims :D Det e så roligt hihi!
Spelar just nu the sims 3, men köpte ett julpaket till sims 2 så tänkte testa det sen ;) haha!

Annars, äre nån som testat The sims Supernatural(Övernaturligt) ? Är supersugen på att skaffa det :D

Köp det! Tycker det är riktigt kul ^^
Ichigo
 
Inlägg: 1554
Anslöt: 2013-02-25

The Sims

Inläggav Puzzle » 2015-05-09 18:17:37

Tardis89 skrev:Oh älskar the sims :D Det e så roligt hihi!
Spelar just nu the sims 3, men köpte ett julpaket till sims 2 så tänkte testa det sen ;) haha!

Annars, äre nån som testat The sims Supernatural(Övernaturligt) ? Är supersugen på att skaffa det :D

Jag har den, occult-nörd som jag är så köpte jag den direkt när den kom ut. Lätt värt. :wink:

Häxa/Trollkarl är jätteroligt. Vampyr och varulv är jag lite kluven till, är vissa saker som jag saknar från 2:an som vargformen och att vampyrer är osynliga i speglar plus "fladdermus teleport" grejen. Älva är lite sådär, egentligen så är det nog roligt med jag stör mig för mycket på att vingarna är i vägen hela tiden. :P
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

Återgå till Intressanta intressen



Logga in