Har du lätt för att få partner eller sex? (Omröstning)

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: atoms, Alien

Har du lätt för att få partner eller sex?

Ja, jag är kvinna och hittar lätt pojkvän
16
8%
Ja, jag är kvinna och hittar lätt någon att ha sex med
19
9%
Nej, jag är kvinna och har svårt att hitta pojkvän
30
15%
Nej, jag är kvinna och har svårt att hitta någon att ha sex med
5
2%
Ja, jag är man och hittar lätt flickvän
13
6%
Ja, jag är man och hittar lätt någon att ha sex med
14
7%
Nej, jag är man och har svårt att hitta tjej
78
39%
Nej, jag är man och har svårt att hitta någon att ha sex med
27
13%
 
Antal röster : 202

Har du lätt för att få partner eller sex? (Omröstning)

Inläggav Wine » 2015-03-16 17:48:33

Måste man i varje omröstning om någonting även ta hänsyn till och skriva ut eventuell etnisk minoritet, hudfärg, religiös tillhörighet, politisk övertygelse etc. för att ingen ska känna sig missnöjd, diskriminerad och/eller kränkt?

Jag kan inte se att det på något sätt skulle vara diskriminerande att inte ta med alla möjliga sexuella minoriteter och avvikelser i en omröstning som exempelvis denna. Den som startar en tråd måste väl själv ha möjlighet att bestämma vad som är önskvärt att få reda på och det står ju var och en fritt att starta egna trådar om man nu är intresserad av att veta mer om någonting som man tycker inte har uppmärksammats.
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Har du lätt för att få partner eller sex? (Omröstning)

Inläggav plåtmonster » 2015-03-16 21:53:29

Detta är en klar diskriminering av mörkhyade judiska lesbiska statistisker som bor i vimmerby och röstar på Fi. Så det så! :D
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Har du lätt för att få partner eller sex? (Omröstning)

Inläggav Hadraniel » 2015-03-16 22:12:18

Så i stora drag innebär detta att nuvarande siffror ser ut såhär om jag fattat det hela rätt:

Av tjejerna har 64,29% (27/42) av de som letar efter pojkvän och 19,05% (4/21) av de som letar efter sex svårt med detta.

Av killarna har 87,18% (68/78) av de som letar efter flickvän och 66,67% (22/33) av de som letar efter sex svårt med detta.

Alltså ser det ut som om killarna har det betydligt svårare att hitta partner och mycket svårare att hitta någon att ha sex med än vad tjejerna har med motsvarande åt andra hållet av de som röstat här.
Hadraniel
 
Inlägg: 415
Anslöt: 2014-01-03

Har du lätt för att få partner eller sex? (Omröstning)

Inläggav Bazooka » 2015-03-18 6:41:40

Väldigt få tjejer som svarar svårt att få sex. Beror det på att de är mer ointresserade, eller att de har lättare att få? Rent allmänt, skulle väl vara konstigt om folk med ass-problem inte hade problem med sex och kärlek? Det är ju folk som är problemet, och självförtroendet efter skolan är ju oftast kass.

Var själv helt under isen efter högstadiet. Gick tekniskt på gymnasiet, där behandlades man väl ok, men inga tjejer i klassen. Då jag jobbade ett par år fick jag väl lite lätt kontakt med damer, men det var först då jag började plugga som jag upptäckte att jag fick bra kontakt med tjejer, även snygga, populära. Jag badade inte i sex, men jag var med i gamet. Jag upptäckte att man inte måste vara "trevlig" för att få kontakt, även med väldigt sociala tjejer.
Bazooka
 
Inlägg: 205
Anslöt: 2012-11-03

Har du lätt för att få partner eller sex? (Omröstning)

Inläggav Puzzle » 2015-03-18 9:52:18

Bazooka skrev:Väldigt få tjejer som svarar svårt att få sex. Beror det på att de är mer ointresserade, eller att de har lättare att få? Rent allmänt, skulle väl vara konstigt om folk med ass-problem inte hade problem med sex och kärlek? Det är ju folk som är problemet, och självförtroendet efter skolan är ju oftast kass.

Var själv helt under isen efter högstadiet. Gick tekniskt på gymnasiet, där behandlades man väl ok, men inga tjejer i klassen. Då jag jobbade ett par år fick jag väl lite lätt kontakt med damer, men det var först då jag började plugga som jag upptäckte att jag fick bra kontakt med tjejer, även snygga, populära. Jag badade inte i sex, men jag var med i gamet. Jag upptäckte att man inte måste vara "trevlig" för att få kontakt, även med väldigt sociala tjejer.


Nu kan jag ju inte tala för alla tjejer men för min del så är jag inte intresserad av sexpartners då jag har svårt för beröring/kroppskontakt. Det går ju bättre med pojkvän där man kan börja försiktigt med kramar och handhållande osv. men att träffa någon för att slita av sig kläderna och hoppa i säng med på en gång är inget för mig.

Har dessutom en del rätt tydliga ärr från "självskadetiden" som jag minst sagt inte är jättestolt över så emellanåt kan det vara jobbigt att se och låta andra se min kropp.
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

Har du lätt för att få partner eller sex? (Omröstning)

Inläggav Toblerone » 2015-03-18 11:16:22

Alien skrev:Möjligen skulle TS redan i startinlägget poängterat att omröstningen enbart gäller just heterosexuella.

Det var det jag menade.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Har du lätt för att få partner eller sex? (Omröstning)

Inläggav Toblerone » 2015-03-18 11:22:19

Bazooka skrev:Väldigt få tjejer som svarar svårt att få sex. Beror det på att de är mer ointresserade, eller att de har lättare att få? Rent allmänt, skulle väl vara konstigt om folk med ass-problem inte hade problem med sex och kärlek? Det är ju folk som är problemet, och självförtroendet efter skolan är ju oftast kass.

Var själv helt under isen efter högstadiet. Gick tekniskt på gymnasiet, där behandlades man väl ok, men inga tjejer i klassen. Då jag jobbade ett par år fick jag väl lite lätt kontakt med damer, men det var först då jag började plugga som jag upptäckte att jag fick bra kontakt med tjejer, även snygga, populära. Jag badade inte i sex, men jag var med i gamet. Jag upptäckte att man inte måste vara "trevlig" för att få kontakt, även med väldigt sociala tjejer.


Men det är också en åldersfråga. UNGA tjejer har lätt att få sex. Och unga tjejer är - i genomsnitt förstås - inte lika intresserade av sex som unga killar. Det finns nog forskning på det också. I alla fall har jag ofta sett siffror på det. Ungefär att killar är mest intresserade av sex mellan 15 och 25 och tjejer mest mellan 25 och 35. Det kan ju vara kruxet om man träffar jämnåriga.

Äldre kvinnor har väldigt svårt att hitta någon. Det börjar nog vid 35/40 och blir bara värre ju äldre man blir.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Har du lätt för att få partner eller sex? (Omröstning)

Inläggav Natte » 2015-04-06 22:24:32

För mig är det i princip omöjligt att få till en relation då jag inte har en aning om hur man gör. Men jag har ju å andra sidan asperger......... Jag kan småprata med människor, men få det att leda till något vet jag inte hur man gör. Asperger är inte kul att ha!
Natte
 
Inlägg: 82
Anslöt: 2015-03-22

Har du lätt för att få partner eller sex? (Omröstning)

Inläggav nallen » 2015-04-06 22:41:55

Det är ju just det, småprat och "vara trevlig" leder ju aldrig fram till nåt annat, vare sig sex eller förhållanden.
Folk kan inte bestämma sig, tala om det och sen stå för det.
nallen
 
Inlägg: 19442
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Har du lätt för att få partner eller sex? (Omröstning)

Inläggav rdos » 2015-04-06 23:35:36

nallen skrev:Det är ju just det, småprat och "vara trevlig" leder ju aldrig fram till nåt annat, vare sig sex eller förhållanden.


Nej, precis, så varför använda den metoden??
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Har du lätt för att få partner eller sex? (Omröstning)

Inläggav Kattmamma » 2015-04-06 23:52:50

Att äldre kvinnor har svårare att få sex , är nog individuellt .
Jag har aldrig haft problem att att få sex eller någon partner.
Har nog fått mer erbjudanden än vad jag har känt mig bekväm med.
Sen är jag en väldigt glad och positiv människa så det har väl absolut spelat in.

Detta var absolut inte menat som skryt, utan för att svara på det inlägget att kvinnor efter 35 skulle ha svårigheter.
Sex är härligt och det kommer jag nog tycka hela livet.
Kattmamma
 
Inlägg: 1575
Anslöt: 2012-04-22
Ort: Småland

Har du lätt för att få partner eller sex? (Omröstning)

Inläggav Knapp » 2015-04-07 11:49:05

Jeg synes alle forhold er vanskelige, til og med enkle vennskap. Jeg legger for mye i dem.
Knapp
 
Inlägg: 27
Anslöt: 2012-02-11

Har du lätt för att få partner eller sex? (Omröstning)

Inläggav termos » 2015-04-26 14:57:17

Nu har jag också röstat.
Är tjej och har svårt att hitta pojkvän. Det blir ju knas när man mestadels sitter hemma för sig själv då.
termos
Ny medlem
 
Inlägg: 9
Anslöt: 2009-07-12
Ort: Där norrut

Har du lätt för att få partner eller sex? (Omröstning)

Inläggav Hadraniel » 2015-04-26 17:38:35

termos skrev:Nu har jag också röstat.
Är tjej och har svårt att hitta pojkvän. Det blir ju knas när man mestadels sitter hemma för sig själv då.

Jo, det blir ju inte så lätt att hitta någon när man inte rör sig bland massa folk hela tiden.

Är också sådan att jag är hemma mesta delen av tiden när jag inte måste jobba. Även när jag umgås med andra personer så är det mest i små grupper med folk jag redan känner så då träffar jag ju inte heller på potentiella partners. Men samtidigt vägrar jag att gå börja gå ut i offentliga miljöer som jag vantrivs i "enbart" för att ha en minimal chans att träffa någon. Alltså är det väl bara att inse att man troligen lär få leva ensam helt enkelt. :(
Hadraniel
 
Inlägg: 415
Anslöt: 2014-01-03

Har du lätt för att få partner eller sex? (Omröstning)

Inläggav Deadly_Nightshade » 2015-04-26 19:49:49

Har hållit koll på denna tråd länge och siffrorna blir bara mörkare och mörkare.
80% av männen och hälften utav kvinnorna har svårt att hitta partner för förhållande/sex! Vad ska man säga egentligen? Autismspektrat suger!
Deadly_Nightshade
 
Inlägg: 881
Anslöt: 2009-07-03
Ort: Stockholm

Har du lätt för att få partner eller sex? (Omröstning)

Inläggav cocos » 2015-04-26 19:59:25

Deadly_Nightshade skrev:Har hållit koll på denna tråd länge och siffrorna blir bara mörkare och mörkare.
80% av männen och hälften utav kvinnorna har svårt att hitta partner för förhållande/sex! Vad ska man säga egentligen? Autismspektrat suger!


Du får nog ganska likvärdiga resultat i en neurotypisk ovetenskaplig undersökning.
cocos
Inaktiv
 
Inlägg: 251
Anslöt: 2014-01-20

Har du lätt för att få partner eller sex? (Omröstning)

Inläggav Huggorm » 2015-04-26 20:01:22

cocos skrev:
Deadly_Nightshade skrev:Har hållit koll på denna tråd länge och siffrorna blir bara mörkare och mörkare.
80% av männen och hälften utav kvinnorna har svårt att hitta partner för förhållande/sex! Vad ska man säga egentligen? Autismspektrat suger!


Du får nog ganska likvärdiga resultat i en neurotypisk ovetenskaplig undersökning.
Samma tendens kanske, men inte fullt så stor andel
Huggorm
 
Inlägg: 22237
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Har du lätt för att få partner eller sex? (Omröstning)

Inläggav Deadly_Nightshade » 2015-04-26 20:04:32

cocos skrev:
Deadly_Nightshade skrev:Har hållit koll på denna tråd länge och siffrorna blir bara mörkare och mörkare.
80% av männen och hälften utav kvinnorna har svårt att hitta partner för förhållande/sex! Vad ska man säga egentligen? Autismspektrat suger!


Du får nog ganska likvärdiga resultat i en neurotypisk ovetenskaplig undersökning.

Eh... va? Hur kan du påstå något så dumt?
Personer med autismspektrumstörningar har problem med relationer/det sociala - det är liksom en del av själva definitionen utav dessa handikapp. Misstänker nästan att du trollar eller helt enkelt inte förstår vilken typ av forum du reggade dig på.

Siffrorna förvånar mig inte alls. Män har svårare att hitta partner än kvinnor - så kan det mycket väl vara. Men då det även är starkt rotat i vår kultur att mannen SKA ta första steget, SKA visa initiativ, SKA jaga osv ja då säger väl det sig självt att detta faktum drabbar män med Asperger allra hårdast!
Senast redigerad av Deadly_Nightshade 2015-04-26 20:06:47, redigerad totalt 1 gång.
Deadly_Nightshade
 
Inlägg: 881
Anslöt: 2009-07-03
Ort: Stockholm

Har du lätt för att få partner eller sex? (Omröstning)

Inläggav Puzzle » 2015-04-26 20:06:20

Deadly_Nightshade skrev:Har hållit koll på denna tråd länge och siffrorna blir bara mörkare och mörkare.
80% av männen och hälften utav kvinnorna har svårt att hitta partner för förhållande/sex! Vad ska man säga egentligen? Autismspektrat suger!


Kan ju också bitvis bero på att dom med asperger som redan har partners och funderande liv kanske inte i lika stor grad letar efter forum angående diagnosen. :-)063

Är ju trots allt bara 188 som har röstat.
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

Har du lätt för att få partner eller sex? (Omröstning)

Inläggav Deadly_Nightshade » 2015-04-26 20:07:49

Puzzle skrev:
Deadly_Nightshade skrev:Har hållit koll på denna tråd länge och siffrorna blir bara mörkare och mörkare.
80% av männen och hälften utav kvinnorna har svårt att hitta partner för förhållande/sex! Vad ska man säga egentligen? Autismspektrat suger!


Kan ju också bitvis bero på att dom med asperger som redan har partners och funderande liv kanske inte i lika stor grad letar efter forum angående diagnosen. :-)063

Ja det är en bra poäng och utan tvekan en faktor!
Deadly_Nightshade
 
Inlägg: 881
Anslöt: 2009-07-03
Ort: Stockholm

Har du lätt för att få partner eller sex? (Omröstning)

Inläggav cocos » 2015-04-26 20:15:46

Deadly_Nightshade skrev:
cocos skrev:
Deadly_Nightshade skrev:Har hållit koll på denna tråd länge och siffrorna blir bara mörkare och mörkare.
80% av männen och hälften utav kvinnorna har svårt att hitta partner för förhållande/sex! Vad ska man säga egentligen? Autismspektrat suger!


Du får nog ganska likvärdiga resultat i en neurotypisk ovetenskaplig undersökning.

Eh... va? Hur kan du påstå något så dumt?
Personer med autismspektrumstörningar har problem med relationer/det sociala - det är liksom en del av själva definitionen utav dessa handikapp. Misstänker nästan att du trollar eller helt enkelt inte förstår vilken typ av forum du reggade dig på.

Siffrorna förvånar mig inte alls. Män har svårare att hitta partner än kvinnor - så kan det mycket väl vara. Men då det även är starkt rotat i vår kultur att mannen SKA ta första steget, SKA visa initiativ, SKA jaga osv ja då säger väl det sig självt att detta faktum drabbar män med Asperger allra hårdast!


Det är många män även utan asperger som har problem att ta initiativ. Jag tror att de flesta NT:s skulle påstå att det är svårt att hitta partners. Det finns otroligt många personer med AS som är väldigt charmiga och sociala som hittar partners hur enkelt som helst. Man är fortfarande en personlighet även med en diagnos på papperet. Man är illa ute om man svartmålar sig själv som inkapabel till att hitta partners och sex.
cocos
Inaktiv
 
Inlägg: 251
Anslöt: 2014-01-20

Har du lätt för att få partner eller sex? (Omröstning)

Inläggav plåtmonster » 2015-04-26 20:19:40

Puzzle skrev:Kan ju också bitvis bero på att dom med asperger som redan har partners och funderande liv kanske inte i lika stor grad letar efter forum angående diagnosen. :-)063

Smart tänkt ;) Man kan säga att resultaten har systematisk bias. Lite som att hitta någon nykter i en bar.

Hadraniel skrev:Är också sådan att jag är hemma mesta delen av tiden när jag inte måste jobba. Även när jag umgås med andra personer så är det mest i små grupper med folk jag redan känner så då träffar jag ju inte heller på potentiella partners. Men samtidigt vägrar jag att gå börja gå ut i offentliga miljöer som jag vantrivs i "enbart" för att ha en minimal chans att träffa någon.

Även ute i offentlig miljö så är ju problemet att hitta vilka som dels är lediga övh och vilka som kan vara intresserade utan att göra bort sig socialt iaf på ett sätt som återverkar negativt. (en fördel med storstäder - det sociala är mindre nogräknat)
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Har du lätt för att få partner eller sex? (Omröstning)

Inläggav Puzzle » 2015-04-26 21:12:54

plåtmonster skrev:
Puzzle skrev:Kan ju också bitvis bero på att dom med asperger som redan har partners och funderande liv kanske inte i lika stor grad letar efter forum angående diagnosen. :-)063

Smart tänkt ;) Man kan säga att resultaten har systematisk bias. Lite som att hitta någon nykter i en bar.


Jo jag har ju mina stunder.. :lol: Dessutom så om man räknar på det så är det ju ändå "bara" 99 män och 34 kvinnor (189 totalt) som har svarat att dom har svårt och man brukar väl säga att det är runt 2-4 av 1000 invånare har AS (varav fler är män).

Så statistiken ser ju också mycket brutalare ut än vad den verkligen är.

Nu menar jag ju såklart inte att det är lätt för den delen men man ska nog inte kasta in handduken för den här undersökningen. :wink:
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

Har du lätt för att få partner eller sex? (Omröstning)

Inläggav Kahlokatt » 2015-04-26 21:39:08

Om jag har lätt för att få partner och sex? Är påven jude? Flyger grisar? Är himlen grön och gjord av igelkottar?
Bild
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in