Infolänken till chatten

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: atoms, Alien

Infolänken till chatten

Inläggav Natte » 2015-04-14 11:06:23

Hejsan! Jag skulle vilja använda chatten, men vet inte hur man ska göra. När jag klickar på infolänken till chatten så händer inget. Jag vill också påpeka att jag inte anses vara ny medlem längre, då jag skrivit över 20 inlägg. Har jag överhuvudtaget behörighet till chatten?
Natte
 
Inlägg: 82
Anslöt: 2015-03-22

Infolänken till chatten

Inläggav Puzzle » 2015-04-14 11:22:50

Länken "Om Forumchatten" öppnas i ett nytt fönster så det kan kanske vara så att det blockeras för dig? I vilket fall som helst så står det:

Välkommen till Forumchatten

Alla registrerade medlemmar kan läsa chattinläggen men de som vill delta i diskussionerna måste ansluta sig till gruppen chattare. Det gör man här och det tar bara ett ögonblick. Du som är ny medlem måste dessutom skriva minst 20 inlägg i forumet innan du kan använda chatten aktivt.

Observera att vi inte skiljer på hur medlemmar uppför sig i chatten respektive resten av forumet. Det betyder att man riskerar att stängas av från hela Aspergerforum även om regelöverträdelserna endast sker i här. Vi vill se en trevlig chatt utan personangrepp, eller intimiteter som bättre hör hemma i PM. I övrigt är det forumreglerna som gäller.

Tips
Det kan föras flera parallella diskussioner i chatten samtidigt vilket gör det svårt att veta vem som är tilltalad. Klicka därför alltid på @-tecknet till vänster om användarnamnet på den du svarar innan du skriver in ditt chattmeddelande. På så sätt inleds ditt inlägg med den tilltalades namn automatiskt. Chattinlägg som är adresserade till dig har gul bakgrundsfärg för att lättare skiljas ut ur flödet.

Om du vill skrolla i chattfönstret för att läsa ikapp de senaste inläggen kommer fönstret hoppa ner automatiskt när ett nytt meddelande kommer in. Ett sätt att undvika denna egenhet är att skriva in valfritt tecken i textboxen utan att klicka på sänd. Då pausas uppdateringen och du får skrolla ifred. När du är klar och vill få igång uppdateringen igen klickar du på knappen "Rensa".

Moderering
Tyvärr är chatten inte integrerad i forumets ordinarie rapportsystem så de som vill anmäla enskilda inlägg är hänvisade till PM. Klicka på länken nedan för att skicka ett personligt meddelande till chattens huvudmoderator. Glöm inte att ange vilken medlem du anmäler, när inlägget postades och en kopia av meddelandetexten.

ANMÄL ETT CHATTINLÄGG


Alltså klicka på länken "här" och välj att gå med i gruppen "Chattare" så ska du kunna delta i chatten. :-)Happy
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

Infolänken till chatten

Inläggav Natte » 2015-04-14 13:11:45

Tack för info!
Natte
 
Inlägg: 82
Anslöt: 2015-03-22

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in