Hur gör man som kille för att prata med tjejer?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Hur gör man som kille för att prata med tjejer?

Inläggav plåtmonster » 2014-03-17 3:51:55

Det kan man lära sig.
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Hur gör man som kille för att prata med tjejer?

Inläggav nallen » 2014-03-17 18:40:54

Med tanke på att protokollspecifikationerna är en väl bevakad hemlighet så är det tyvärr omöjligt.
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Hur gör man som kille för att prata med tjejer?

Inläggav slackern » 2014-03-17 18:48:45

Huggorm skrev:
cc33314 skrev:Bara var dig själv, vill tjejen ha dig kommer hon falla för dig, vill hon inte ha dig som du är så är det inte dig hon vill ha, var snäll och lydig oavsett.

Så är det för de flesta av oss. Sedan finns det dom mera skillade som kan övertala henne till att tycka om dem, men det tror jag man måste ha medfödda talanger för att klara av.


Om man måste övertala henne för att tycka om en blir det ändå bara fel i slutändan.
slackern
 
Inlägg: 43754
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Hur gör man som kille för att prata med tjejer?

Inläggav plåtmonster » 2014-03-18 2:00:30

nallen skrev:Med tanke på att protokollspecifikationerna är en väl bevakad hemlighet så är det tyvärr omöjligt.

Till skillnad från andra protokoll så är detta väldigt mycket baserat på lönndörrar och sannolikheter.
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Varför kan jag inte kommunicera med människor?

Inläggav 145852 » 2015-04-12 0:00:56

Jag blir galen!
Skrämmer ju bara iväg dom.. speciellt tjejer


Kan inte ens träffa en tjej pga min dåliga kommunikation!
hatar mg själv för Det.


tar detta som exempel.
Jag skriver med en tjej i tre dra vi pratar om allt och känner mig som hennes soul mate, sen poof borta..
vart tog hon vägen, nej men hon dissa mig totalt. Blocka mig från allt och nu är jag Depp liksom..
tog mig evigheter att göra så 'EN' tjej svarade på mail och nu borta
145852
 
Inlägg: 224
Anslöt: 2014-04-23
Ort: UPPSALA

Hur gör man som kille för att prata med tjejer?

Inläggav Puzzle » 2015-04-12 9:52:44

145852 skrev:Jag blir galen!
Skrämmer ju bara iväg dom.. speciellt tjejer


Kan inte ens träffa en tjej pga min dåliga kommunikation!
hatar mg själv för Det.


tar detta som exempel.
Jag skriver med en tjej i tre dra vi pratar om allt och känner mig som hennes soul mate, sen poof borta..
vart tog hon vägen, nej men hon dissa mig totalt. Blocka mig från allt och nu är jag Depp liksom..
tog mig evigheter att göra så 'EN' tjej svarade på mail och nu borta


Jag beklagar, det är alltid jobbigt när personer man tycker om försvinner.

Och nu menar jag verkligen inte att vara okänslig eller elak på något sätt men om jag får komma med en möjlig förklaring så kanske du var lite för "på" på tjejen?

Jag tänker som så att om du bara pratat med henne i tre dag och redan kände som om hon var din "soul mate" så kan det kanske varit att du gick för snabbt fram och det "skrämde" henne?

Som sagt så menar jag verkligen inte att vara elak och jag vet inte om det var det som hände eller om du brukar ha problem med att gå för fort fram i relationer utan det var tänkt som ett möjligt tips till nästa gång. Om det verkar helt galet så strunta bara i det här inlägget.
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

Hur gör man som kille för att prata med tjejer?

Inläggav cocos » 2015-04-12 12:22:21

Jag läste boken "The fine art of small talk" (Debra Fine) och två olika dejtingböcker. Varav ena var inriktad specifikt mot nätdejting.
Sedan peppade jag upp mig och började skriva till tjejer. Blev förvånad över hur enkelt det gick. 1-2 månader senare hade jag en underbar flickvän.
cocos
Inaktiv
 
Inlägg: 251
Anslöt: 2014-01-20

Hur gör man som kille för att prata med tjejer?

Inläggav Smultron » 2015-04-12 12:28:22

Var dig själv bara det blir enklast så. Men var inte rädd för att ta kontakt och snacka lite.
Smultron
 
Inlägg: 125
Anslöt: 2015-03-27

Hur gör man som kille för att prata med tjejer?

Inläggav nescio » 2015-04-12 13:01:09

Smultron skrev:Var dig själv bara det blir enklast så.
Om jag är mig själv säger jag ingenting.
nescio
 
Inlägg: 3836
Anslöt: 2009-03-12
Ort: En liten röd stuga.

Hur gör man som kille för att prata med tjejer?

Inläggav cocos » 2015-04-12 13:29:35

nescio skrev:Om jag är mig själv säger jag ingenting.


Hehe exakt samma här. Man måste spela teater.
cocos
Inaktiv
 
Inlägg: 251
Anslöt: 2014-01-20

Hur gör man som kille för att prata med tjejer?

Inläggav plåtmonster » 2015-04-12 14:10:44

Smultron skrev:Var dig själv bara det blir enklast så.

Enkelt men knappast ett bra råd till personer med asperger.
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Hur gör man som kille för att prata med tjejer?

Inläggav 145852 » 2015-04-12 20:56:25

Jag har Guds syndrom, jag är alltid mig själv.
det är ju det som blir fel.
min intelligens förstör allt :(
145852
 
Inlägg: 224
Anslöt: 2014-04-23
Ort: UPPSALA

Hur gör man som kille för att prata med tjejer?

Inläggav plåtmonster » 2015-04-12 22:52:27

Du får börja låtsas och ljuga? :-)002 ..precis som neurotyper.
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Hur gör man som kille för att prata med tjejer?

Inläggav Puzzle » 2015-04-12 23:05:49

"Anpassa sig" låter bättre.. :P

Men sen kan man ju systematiskt "bli sig själv igen" men man får se till att visa sin "galenskap" i små portioner så folk kan smälta det. :wink:
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

Hur gör man som kille för att prata med tjejer?

Inläggav Charlie72 » 2015-04-12 23:09:22

Skulle vilja veta hur man gör för att prata/få kontakt med aspergertjejer :-)063
Charlie72
 
Inlägg: 3698
Anslöt: 2012-10-11

Hur gör man som kille för att prata med tjejer?

Inläggav Puzzle » 2015-04-13 0:06:42

Charlie72 skrev:Skulle vilja veta hur man gör för att prata/få kontakt med aspergertjejer :-)063

Antingen att man börjar prata/PM:a med någon här, du kan ju kolla i tex. kontakttråden eller helt enkelt skicka iväg ett PM till någon som verkar intressant.

Annars så finns ju;

http://www.aspergerdating.com/

Men jag är inte medlem så vet inte hur aktiv den sidan är.
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

Hur gör man som kille för att prata med tjejer?

Inläggav LordGarithos » 2015-04-13 9:43:54

Att prata med tjejer som man är intresserad av är nog bland det svåraste som finns :(

Känns som att det blir fel oavsett hur man beter sig. Pratar man för lite så är man tråkig. Pratar man för mycket så är man dryg och jobbig istället. Visar man intresse för tidigt så skrämmer man iväg dom, men tar man för lång tid på sig så hinner tjejen tröttna, osv i all oändlighet. Det senare hände mig, det var en på alla sätt jättefin tjej som jag tyckte (och tycker) sjukt mycket om. Men hon tröttnade på att vänta på mig och blev ihop med någon annan snubbe istället.
LordGarithos
 
Inlägg: 89
Anslöt: 2012-09-21

Hur gör man som kille för att prata med tjejer?

Inläggav Hadraniel » 2015-04-13 10:03:08

LordGarithos skrev:Att prata med tjejer som man är intresserad av är nog bland det svåraste som finns :(

Känns som att det blir fel oavsett hur man beter sig. Pratar man för lite så är man tråkig. Pratar man för mycket så är man dryg och jobbig istället. Visar man intresse för tidigt så skrämmer man iväg dom, men tar man för lång tid på sig så hinner tjejen tröttna, osv i all oändlighet. Det senare hände mig, det var en på alla sätt jättefin tjej som jag tyckte (och tycker) sjukt mycket om. Men hon tröttnade på att vänta på mig och blev ihop med någon annan snubbe istället.

Jo, man tycker ju att man borde kunna förmedla vad man vill gentemot tjejen utan att det ska bli fel eller konstigt. Själv brukar jag ganska tidigt förmedla om jag skulle vara intresserad av mer och är tjejen intresserad också får hon förmedla detta tillbaka och gör hon det inte så anser jag att det är lönlöst att försöka mer för egen del men att hon fortfarande kan meddela mig om hennes intresse av mig skulle ändra sig i positiv rikting i framtiden. Skulle tjejen spela svårfångad blir det ju garanterat så att jag tolkar det som att hon inte är intresserad. Har aldrig förstått varför tjejer ska försöka dölja sitt intresse på det sättet för motparten bara för att locka "players" som drivs av själva jakten på tjejerna och som tröttnar om de inte får jaga henne.

Brukar väl själv oftast prata vidare på de samtalsämnen som andra tar upp i första hand, men kanske styra upp dem lite till närmaste intressanta sidospåret eller allmänt höja nivån på samtalet. Skulle någon börja prata om sport som jag inte är varken insatt i eller intresserad av för fem öre så skulle jag kanske försöka styra in det på sportens roll i människornas eller samhällets liv eller liknande. Men är motparten helt tyst måste man ju antingen försöka fråga om något man vill veta om henne eller om detta inte går börja prata om något man själv finner intressant. Oftast brukar detta fungera bra för att hålla samtalet igång och många verkar finna en intressant. Dock vet jag inte om det skapar något intresse för en relation från motparten.
Hadraniel
 
Inlägg: 415
Anslöt: 2014-01-03

Hur gör man som kille för att prata med tjejer?

Inläggav LordGarithos » 2015-04-13 10:24:04

Hadraniel skrev:
LordGarithos skrev:Att prata med tjejer som man är intresserad av är nog bland det svåraste som finns :(

Känns som att det blir fel oavsett hur man beter sig. Pratar man för lite så är man tråkig. Pratar man för mycket så är man dryg och jobbig istället. Visar man intresse för tidigt så skrämmer man iväg dom, men tar man för lång tid på sig så hinner tjejen tröttna, osv i all oändlighet. Det senare hände mig, det var en på alla sätt jättefin tjej som jag tyckte (och tycker) sjukt mycket om. Men hon tröttnade på att vänta på mig och blev ihop med någon annan snubbe istället.

Jo, man tycker ju att man borde kunna förmedla vad man vill gentemot tjejen utan att det ska bli fel eller konstigt. Själv brukar jag ganska tidigt förmedla om jag skulle vara intresserad av mer och är tjejen intresserad också får hon förmedla detta tillbaka och gör hon det inte så anser jag att det är lönlöst att försöka mer för egen del men att hon fortfarande kan meddela mig om hennes intresse av mig skulle ändra sig i positiv rikting i framtiden. Skulle tjejen spela svårfångad blir det ju garanterat så att jag tolkar det som att hon inte är intresserad. Har aldrig förstått varför tjejer ska försöka dölja sitt intresse på det sättet för motparten bara för att locka "players" som drivs av själva jakten på tjejerna och som tröttnar om de inte får jaga henne.

Brukar väl själv oftast prata vidare på de samtalsämnen som andra tar upp i första hand, men kanske styra upp dem lite till närmaste intressanta sidospåret eller allmänt höja nivån på samtalet. Skulle någon börja prata om sport som jag inte är varken insatt i eller intresserad av för fem öre så skulle jag kanske försöka styra in det på sportens roll i människornas eller samhällets liv eller liknande. Men är motparten helt tyst måste man ju antingen försöka fråga om något man vill veta om henne eller om detta inte går börja prata om något man själv finner intressant. Oftast brukar detta fungera bra för att hålla samtalet igång och många verkar finna en intressant. Dock vet jag inte om det skapar något intresse för en relation från motparten.


I mitt fall så var det hon som tog den första kontakten, så det fanns väl ett visst intresse redan från början ifrån hennes sida. Så här i efterhand när jag har läst igenom gamla chatloggar och mail så känns det rätt så uppenbart att hon var intresserad av mig (även om jag så klart kan ha fel), men det fattade jag ju inte då. Blir väldigt irriterad på mig själv när sånt händer.

Men som du säger så är det nog ändå bäst att relativt tidigt visa att man är intresserad. När jag träffade min tjej så var jag väl ganska så tydlig med att jag gillade henne, även om jag aldrig sa det rakt ut, och med tiden så blev det att hon kände samma sak. Som tur var så är inte hon lika reserverad som jag, utan hon sa vad hon tyckte och då var det bara för mig att hålla med :-)Happy
LordGarithos
 
Inlägg: 89
Anslöt: 2012-09-21

Hur gör man som kille för att prata med tjejer?

Inläggav Puzzle » 2015-04-13 11:03:11

Hadraniel skrev:Jo, man tycker ju att man borde kunna förmedla vad man vill gentemot tjejen utan att det ska bli fel eller konstigt. Själv brukar jag ganska tidigt förmedla om jag skulle vara intresserad av mer och är tjejen intresserad också får hon förmedla detta tillbaka och gör hon det inte så anser jag att det är lönlöst att försöka mer för egen del men att hon fortfarande kan meddela mig om hennes intresse av mig skulle ändra sig i positiv rikting i framtiden. Skulle tjejen spela svårfångad blir det ju garanterat så att jag tolkar det som att hon inte är intresserad. Har aldrig förstått varför tjejer ska försöka dölja sitt intresse på det sättet för motparten bara för att locka "players" som drivs av själva jakten på tjejerna och som tröttnar om de inte får jaga henne.

Brukar väl själv oftast prata vidare på de samtalsämnen som andra tar upp i första hand, men kanske styra upp dem lite till närmaste intressanta sidospåret eller allmänt höja nivån på samtalet. Skulle någon börja prata om sport som jag inte är varken insatt i eller intresserad av för fem öre så skulle jag kanske försöka styra in det på sportens roll i människornas eller samhällets liv eller liknande. Men är motparten helt tyst måste man ju antingen försöka fråga om något man vill veta om henne eller om detta inte går börja prata om något man själv finner intressant. Oftast brukar detta fungera bra för att hålla samtalet igång och många verkar finna en intressant. Dock vet jag inte om det skapar något intresse för en relation från motparten.


Nu är jag i för sig "asperger-tjej" så jag fungerar nog lite annorlunda men jag tänkte att det kanske kan vara intressant att höra en "kvinnas tankar" om det där, eller nåt. :wink: Kan kanske vara "lärorikt".

Själv så gillar jag när killar är tydligt intresserade men sen beror det ju på hur dom visar det. Som exempel hade jag en pojkvän som redan efter att par veckor började prata om att flytta ihop och skaffa barn och allmänt planera en framtid tillsammans och det blev ju minst sagt för mycket för snabbt. Så då blev det så att man backade undan för för han ville tydligt ha en "djupare" relation än vad jag ville ha just då. Såhär i efterhand så slog det mig att han kanske var aspergare eftersom han ofta var så "rätt på".

"Jag älskar dig" är också en sån där grej som komma för fort för om man inte riktigt är där än så blir det jobbigt att veta att man är på olika plan i relationen. Så personligen brukar jag få tankar om att det skulle vara bättre för båda två att få någon annan partner som "vill samma saker" eller "är på samma nivå" eller något sånt. Vet inte riktigt hur man ska förklara det.

Spela svårfångad är för mig en liten tråkig bieffekt efter att ha råkat ut för fel sorts män så man vill få det bekräftat att det faktiskt är "just mig" som männen vill ha och inte bara ett "enkelt ligg". Men sen så finns det säkert andra som gör samma sak för att dom uppskattar uppmärksamheten som dom får.
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

Hur gör man som kille för att prata med tjejer?

Inläggav 145852 » 2015-04-13 16:55:14

Puzzle skrev:
Charlie72 skrev:Skulle vilja veta hur man gör för att prata/få kontakt med aspergertjejer :-)063

Antingen att man börjar prata/PM:a med någon här, du kan ju kolla i tex. kontakttråden eller helt enkelt skicka iväg ett PM till någon som verkar intressant.

Annars så finns ju;

http://www.aspergerdating.com/

Men jag är inte medlem så vet inte hur aktiv den sidan är.



Say what :D
145852
 
Inlägg: 224
Anslöt: 2014-04-23
Ort: UPPSALA

Hur gör man som kille för att prata med tjejer?

Inläggav Puzzle » 2015-04-13 20:32:57

145852 skrev:
Puzzle skrev:
Charlie72 skrev:Skulle vilja veta hur man gör för att prata/få kontakt med aspergertjejer :-)063

Antingen att man börjar prata/PM:a med någon här, du kan ju kolla i tex. kontakttråden eller helt enkelt skicka iväg ett PM till någon som verkar intressant.

Annars så finns ju;

http://www.aspergerdating.com/

Men jag är inte medlem så vet inte hur aktiv den sidan är.



Say what :D


Finns ju fler internationella dejtingsidor riktade till aspergare om man googlar på det om man kan tänka sig ett långdistansförhållande. :-)Happy
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

Hur gör man som kille för att prata med tjejer?

Inläggav h88nv » 2015-05-22 19:08:43

"Som titeln säger hur gör man som kille med asperger för att prata med tjejer med eller utan asperger, främst på internet?"

naah, prata som vanligtvis, som du egentligen är. Då finns bättre chansen att du egentligen sticker i någons ögat vem tycker dig som du egentligen är. Det e ingen vitsen att vara i någon rollspel för då du tappar kontakt med sitt eget jag och den annan bara tycker om den rollen, inte dig.


" Och är det en korrekt uppfattning att __tjejer__ har det enormt mycket lättare att skaffa en partner än killar har?"

...dessutom de samlar dessa i kö.
Ja, för att oftast killar gör första steget --- killar har större sexuella drifter OCH i nutidens centraliserade samhälle (stan!) det finns alldeles många val till tjejer, så att egentligen de mycket sällan tar första steget utan tänker bara göra "filtrering" på vilka oftast de övar sina förföringskunskaper. Hitills när jag hade frågat tjejer "Hade DU togit FÖRSTA STEGET?" då konstig nog bara 2 av 40 hade svarat "ja".

Svårare problem e egentligen att inte hellre e det någon speciell kille de söker, utan nästan vilken kille som helst kan vara "anställd som pappa". Om en "drömkille" säger nej då den tjejen tar nästa i sin kö.
h88nv
 
Inlägg: 145
Anslöt: 2015-05-17

Hur gör man som kille för att prata med tjejer?

Inläggav h88nv » 2015-05-22 19:21:03

Memoria skrev:jag får hela tiden dubbla budskap från kvinnor. Utan att överdriva ett dugg har detta hänt mig flera hundratals gånger: En tjej säger åt mig att prata med mig som hon vore en kille, behandla henne "jämlikt" Sedan två meningar senare kan hon direkt resa sig ur stolen och säga "Du behandlar inte mig som en kvinna, din tölp!" (Något mildare skriver där). Sen när jag pratar med henne som kvinna och behandlar henne så blir hon arg för att jag inte behandlar henne jämlikt.
Samtidigt, med min aspergers, är jag urusel på att läsa av kvinnor. Om "vanliga män" har problem med det, så kan ni föreställa er hur det är med mig... Kändes lite dumt att skriva nu när detta är ett aspergers forum... *D'oh


Det var roligt, 10 poäng. ;) Just så var det.

grejen var helt enkel -- den kvinnan var inte så särskilt fascinerat av dig, utan sig själva bara. Hon ville bara känna någon bekräftelse bara, men egentligen var inte intresserad av dig. Även NT killar hamnar på det samma punkt som du i sådana fall.

Dock så verkar det som, enligt mig och några av mina vänner, att kvinnor generellt (alltså inte alla) vill bli analyserade och att vi män ska kunna läsa tankar och veta vad vi ska göra utan att fråga... Det är omöjligt för mig.


men FÖRVAD, om de inte hellre har sådana kunskaper att analysera dig?


Nu menar jag dock mer om kvinnor jag försöker få ett förhållande med, inte med enbart vänner. För mina kvinnliga vänner, de få jag har, förstår mig och det är inget sexuellt mellan oss och dom har redan förhållanden.


Skillnaden mellan kärlekförhållande och vänskap e inte ju bara sex eller hur?

Allt SKA börja med vänskap, och vänskap på äkta sätt ju. Det e helt löjlig om vänskap e bara en sådant transitionzon emellan främmande och älskare.

en min vän med AS har 2..3 tjejer i sin sällskap och de e bra att analysera HONOM, de är MYCKET bra vänner. Han gnäller att ojdå, det vore bättre att få någon närrelation, men jag uppmuntrar att ojdå, du vet inte hur lycklig kille e du, om dessa tjejer VET du vem du är och de FORTFARANDE e hos dig, lyssnar honom!!! Dessa väninnor e 10 ggr bättre än dessa väninnor vilka blir "älskarinnor" redan på tredje dag och nästa killes älskarinna efter halvår...



Men vad du gör om du kommer på slutsats att någon närrelation med NT tjej e alltid till aspergare någon grå område? Och även till någon NT kille är det raritet att någon relation håller sig.
h88nv
 
Inlägg: 145
Anslöt: 2015-05-17

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in