Uppfinningar som har gjort livet sämre

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Uppfinningar som har gjort livet sämre

Inläggav Maggi » 2015-03-19 17:52:53

gadas skrev:
Maggi skrev:
Lispington skrev:Om badrumsgolvet rinner iväg är det uppenbart fel på det, alldeles oavsett vilket håll det rinner åt.


ja, va tokigt det blev!


Nej, det är byggfelen som ska rinna mot avloppet!


Känner mig nedspolad i avloppet!!
Maggi
 
Inlägg: 3157
Anslöt: 2013-09-04

Uppfinningar som har gjort livet sämre

Inläggav Lilla Gumman » 2015-03-19 18:38:55

Puzzle skrev:Mitt liv? Dator, internet och Tv till viss del. Visst är det bra att ha men det är lätt att man fastnar och struntar att göra annat som man kanske borde.

Allmänt? Segways. Helt enkelt för att jag ser ingen som helst vettig anledning till dom, har man svårt att gå av någon anledning så borde man också ha svårt att stå så det funkar inte riktigt utan det är helt enkelt att man är "för lat" för att gå. Kan ju inte gå så mycket fortare heller kan man tycka.


Segways är väl bra på flygplatser och andra stora ställen där personalen snabbt måste från A till B. De hör inte i trafiken, tycker jag. Fast på sjukhus cyklade ibland personalen om det var långa avstånd, såg jag när jag var liten. Borde funka lika bra som Segway kan jag tycka.

Onödig uppfinning är snålspolande dusch. Man duschar ju bara längre istället, så ingen effekt är uppnådd.
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Uppfinningar som har gjort livet sämre

Inläggav kiddie » 2015-03-19 19:02:46

Lilla Gumman skrev:Fast på sjukhus cyklade ibland personalen om det var långa avstånd, såg jag när jag var liten. Borde funka lika bra som Segway kan jag tycka.


Här kör de sparkcykel. Går lagom fort och de har kontroll.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Uppfinningar som har gjort livet sämre

Inläggav kiddie » 2015-03-19 19:07:11

Kanske inte en uppfinning men en slags system. Stafettläkare.

Olika varje gång och de jobbar över hela landet och kommer aldrig nära någon. Lätt att släppa ansvaret då.

Jag minns när man hade en och samma oftast. Det var skönt.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Återgå till Intressanta intressen



Logga in