Uppfinningar som har gjort livet sämre

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: atoms, Alien

Uppfinningar som har gjort livet sämre

Inläggav Jackal » 2015-03-18 12:37:32

Jag börjar och fyller på allt eftersom jag kommer på nya saker.

Toakranar med en fjäder i, så att du måste hålla i den med ena handen för att få fullt ös och bara kan skölja en hand i taget, alternativt stå ut med den plågsamt svaga strålen i en minut istället för några sekunder, för att skölja bort tvålen från händerna.

Toastolar som är inställda på att bara fylla vattenbehållaren till 1/3, så att man måste spola tre gånger innan man har spolat bort skiten.

Moderna väggar, som saknar ljudisolering, så att man hör varenda litet ljud från varenda granne i hela fastigheten.

Moderna badrumsgolv, där vattnet samlas på golvet mitt i badrummet, istället för att rinna mot brunnen som oftast är i hörnet av badrummet.

Vilka uppfinningar har gjort ditt liv sämre?

Moderator Alien: Tråden flyttad från Att leva som Aspergare.
Senast redigerad av Jackal 2015-03-18 12:51:34, redigerad totalt 1 gång.
Jackal
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 763
Anslöt: 2010-04-02
Ort: Guds högra sida

Uppfinningar som har gjort livet sämre

Inläggav Jeopardy Lane » 2015-03-18 12:42:19

Mobiltelefoner. Möjligt dom kan redda ett liv, men jag vil heller se alla människor döda enn at leva med denna forbannade skiten.
Jeopardy Lane
Inaktiv
 
Inlägg: 1450
Anslöt: 2014-02-23

Uppfinningar som har gjort livet sämre

Inläggav Maggi » 2015-03-18 13:10:07

Badrumsgolvet är ett byggfel, ska rinna mot avloppet! Bör påpekas om det är nybyggt.
Väggarna utan isolering kan också vara felbyggda. Moderna toastolar brukar ha två spollägen.
Maggi
 
Inlägg: 3157
Anslöt: 2013-09-04

Uppfinningar som har gjort livet sämre

Inläggav lesserness » 2015-03-18 13:20:10

*digital-tv apparaterna änsålänge, kanalbytet är rejält segare, man kan inte längre halv titta på två-tre program samtidigt med klassisk "zapning" (kanske funkar med riktigt bra digital tv apparater, men det funkade tidigare med tillockmed dom billigaste bildrörs varianterna)

*ej uppfinning, mera miljö eller eventuell besparings fix ide, sop-slängningen i flerbostadshus ligger inte längre en halv trappa upp eller ner utan utanför tillsammans med exempelvis minusgraderna under en vanlig vinter :/
lesserness
 
Inlägg: 64
Anslöt: 2011-06-25

Uppfinningar som har gjort livet sämre

Inläggav Geastrum » 2015-03-18 13:27:09

Självlåsande dörrar. Hur lätt är det inte att glömma nycklarna innanför dörren.
Geastrum
 
Inlägg: 1500
Anslöt: 2014-05-08
Ort: Roslagen

Uppfinningar som har gjort livet sämre

Inläggav Chrilleb » 2015-03-18 13:32:07

Cigaretten, dessa cigarettrökande ( ok jag vet, ute får de röka ) , så går man efter och får rök i munnen, ish...
Chrilleb
 
Inlägg: 6387
Anslöt: 2008-11-14
Ort: Sollentuna

Uppfinningar som har gjort livet sämre

Inläggav hearnothing » 2015-03-18 14:09:31

CD-växlare
hearnothing
Inaktiv
 
Inlägg: 692
Anslöt: 2014-12-02
Ort: Stockholm

Uppfinningar som har gjort livet sämre

Inläggav plåtmonster » 2015-03-18 14:30:30

Chrilleb skrev:Cigaretten, dessa cigarettrökande ( ok jag vet, ute får de röka ) , så går man efter och får rök i munnen, ish...

Tips: spring förbi dom.
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Uppfinningar som har gjort livet sämre

Inläggav Chrilleb » 2015-03-18 14:40:18

@plåtmonster



Ja jo, bör göra d...hah, tack...
Chrilleb
 
Inlägg: 6387
Anslöt: 2008-11-14
Ort: Sollentuna

Uppfinningar som har gjort livet sämre

Inläggav Parvlon » 2015-03-18 14:45:41

oljeriggen
dammsugaren
väckarklockan
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Uppfinningar som har gjort livet sämre

Inläggav Lispington » 2015-03-18 14:46:29

Maggi skrev:Badrumsgolvet är ett byggfel, ska rinna mot avloppet!

Om badrumsgolvet rinner iväg är det uppenbart fel på det, alldeles oavsett vilket håll det rinner åt.
Lispington
Inaktiv
 
Inlägg: 169
Anslöt: 2015-01-16
Ort: Uppsala

Uppfinningar som har gjort livet sämre

Inläggav Maggi » 2015-03-18 15:29:46

Lispington skrev:
Maggi skrev:Badrumsgolvet är ett byggfel, ska rinna mot avloppet!

Om badrumsgolvet rinner iväg är det uppenbart fel på det, alldeles oavsett vilket håll det rinner åt.


ja, va tokigt det blev!
Maggi
 
Inlägg: 3157
Anslöt: 2013-09-04

Uppfinningar som har gjort livet sämre

Inläggav sugrövmanövern » 2015-03-18 17:00:23

Vattensnåla tvättmaskiner :-)062 . Det är inte roligt när bara halva plaggget blir vått och det är tvättpulver kvar på grejerna efter tvättprogrammets slut. Jag hade en tvättmaskin där jag var tvungen att stå och hälla i extra vatten via tvättmedelsfacket för att öht kunna tvätta lakan och andra större grejer.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Uppfinningar som har gjort livet sämre

Inläggav colaflaska » 2015-03-18 17:45:45

Lövblåsare. Tror inte att motivering behövs.

Blu-ray. Nu för tiden släpps nästan alla filmer på både dvd och blu-ray, men bara den senare kommer med intressant extramaterial. På dvd-versionen får man en trailer för en helt annan film om man har tur.
colaflaska
 
Inlägg: 1869
Anslöt: 2012-04-20

Uppfinningar som har gjort livet sämre

Inläggav Lispington » 2015-03-18 18:05:24

* Sociala medier (t.ex. Facebook, Twitter och Google+)
* Mobiltelefonen (omnämnd ovan)

Sammantaget bidrar dessa och andra digitala lösningar till de samhälleliga påfunden att alltid vara nåbar och att alltid förväntas ha en åsikt om vad skit som helst.
Lispington
Inaktiv
 
Inlägg: 169
Anslöt: 2015-01-16
Ort: Uppsala

Uppfinningar som har gjort livet sämre

Inläggav Myrkr » 2015-03-18 18:27:09

Lispington skrev:* Sociala medier (t.ex. Facebook, Twitter och Google+)
* Mobiltelefonen (omnämnd ovan)

Sammantaget bidrar dessa och andra digitala lösningar till de samhälleliga påfunden att alltid vara nåbar och att alltid förväntas ha en åsikt om vad skit som helst.


Lite paradoxalt att du uttrycker denna åsikt på ett socialt medium.
Myrkr
 
Inlägg: 1213
Anslöt: 2014-05-15

Uppfinningar som har gjort livet sämre

Inläggav Hettan » 2015-03-18 19:00:05

Lagen
Hettan
 
Inlägg: 591
Anslöt: 2013-05-13

Uppfinningar som har gjort livet sämre

Inläggav Lispington » 2015-03-18 20:02:02

Myrkr skrev:
Lispington skrev:* Sociala medier (t.ex. Facebook, Twitter och Google+)
* Mobiltelefonen (omnämnd ovan)

Sammantaget bidrar dessa och andra digitala lösningar till de samhälleliga påfunden att alltid vara nåbar och att alltid förväntas ha en åsikt om vad skit som helst.


Lite paradoxalt att du uttrycker denna åsikt på ett socialt medium.

Ja, men det är ett socialt medium som inte bygger på ständiga uppdateringar av personlig information eller som kan användas till att att ta kontakt med dig som privatperson. Det finns ett stort mått av anonymitet på forum som det här.

Forum kan ha en social funktion, men är inte beroende av det för att fungera. Facebook och Twitter och annat trams bygger på att du ständigt skall vara aktiv för att dina kontakter och du skall få ut något av dem.

Men jag är autistisk och inte "asperger light", som någon uttryckte det i en annan tråd. För er klarar av ett socialt liv antar jag att sociala medier är fantastiska på att stjäla tid som ni kunde gjort någonting bättre med. Men mig stressar de bara.
Lispington
Inaktiv
 
Inlägg: 169
Anslöt: 2015-01-16
Ort: Uppsala

Uppfinningar som har gjort livet sämre

Inläggav alixha » 2015-03-18 20:32:25

# Sociala medier i det stora hela.

# Internet till en viss del.

# Betaltoaletter.
alixha
 
Inlägg: 2646
Anslöt: 2013-01-04

Uppfinningar som har gjort livet sämre

Inläggav Puzzle » 2015-03-18 20:48:35

Mitt liv? Dator, internet och Tv till viss del. Visst är det bra att ha men det är lätt att man fastnar och struntar att göra annat som man kanske borde.

Allmänt? Segways. Helt enkelt för att jag ser ingen som helst vettig anledning till dom, har man svårt att gå av någon anledning så borde man också ha svårt att stå så det funkar inte riktigt utan det är helt enkelt att man är "för lat" för att gå. Kan ju inte gå så mycket fortare heller kan man tycka.
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

Uppfinningar som har gjort livet sämre

Inläggav Dagobert » 2015-03-18 20:48:49

Datorer.
Efter 1975 har allt blivit sämre. Utom datorerna; de har blivit fasansfullt bra på att förstöra mitt liv. Jag behövs inte längre. Alla mina kunskaper är obsoleta (googla inte nu, vet du inte vad det betyder så titta i Bonniers Främmande Ord eller gå till biblioteket eller lev vidare i okunnighet!)

Allting jag drömde om att en gång i livet få göra kan jag nu göra gratis hemma i sängen, och pausa för att gå på muggen. Vad är det då värt?

Jag ville länge att följande notis skulle stå efter min bortgång(?):
"Svensken Dagobert har ännu ej återfunnits efter att han med sin motorcykel drogs med i ett ras på en av Perus livsfarliga serpentinvägar i Anderna."

Nu har jag sett vägarna på youtube, och att se dem i verkligheten är inte alls lika exotiskt längre. Bara misär, överlevnad och sensationslystnad.
Dagobert
 
Inlägg: 14091
Anslöt: 2010-11-30

Uppfinningar som har gjort livet sämre

Inläggav Myrkr » 2015-03-18 20:55:28

Lispington skrev:
Myrkr skrev:
Lispington skrev:* Sociala medier (t.ex. Facebook, Twitter och Google+)
* Mobiltelefonen (omnämnd ovan)

Sammantaget bidrar dessa och andra digitala lösningar till de samhälleliga påfunden att alltid vara nåbar och att alltid förväntas ha en åsikt om vad skit som helst.


Lite paradoxalt att du uttrycker denna åsikt på ett socialt medium.

Ja, men det är ett socialt medium som inte bygger på ständiga uppdateringar av personlig information eller som kan användas till att att ta kontakt med dig som privatperson. Det finns ett stort mått av anonymitet på forum som det här.

Forum kan ha en social funktion, men är inte beroende av det för att fungera. Facebook och Twitter och annat trams bygger på att du ständigt skall vara aktiv för att dina kontakter och du skall få ut något av dem.

Men jag är autistisk och inte "asperger light", som någon uttryckte det i en annan tråd. För er klarar av ett socialt liv antar jag att sociala medier är fantastiska på att stjäla tid som ni kunde gjort någonting bättre med. Men mig stressar de bara.

Jag avskyr nog facebook etc minst lika mycket som du men det förändrar inte det faktum att du gjorde exakt det som du ojade dig över, dvs delade med dig av din åsikt på ett socialt medium. Jag fann det motsägelsefulla i det lustigt, det var inte menat som något slags påhopp.
Myrkr
 
Inlägg: 1213
Anslöt: 2014-05-15

Uppfinningar som har gjort livet sämre

Inläggav antonius » 2015-03-18 21:07:57

De förbannade smarfånarna eller klösbrädorna, de är så "viktiga" att de som inte absoberats av dess falska och förljugna sken inte existerar och är man inte med på det djävulska CIA kontrollerade Facebook finns man inte, men hellre det än att jag låter de jävlarna ta över mitt liv... :twisted:
antonius
 
Inlägg: 21798
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Uppfinningar som har gjort livet sämre

Inläggav Flinta » 2015-03-18 21:21:52

Lispington skrev:Men jag är autistisk och inte "asperger light", som någon uttryckte det i en annan tråd. För er klarar av ett socialt liv antar jag att sociala medier är fantastiska på att stjäla tid som ni kunde gjort någonting bättre med. Men mig stressar de bara.


Jag vet inte hur Facebook, Instagram, Twitter funkar. Aldrig varit intresserad av "att vara med", helt ointresserad faktiskt. Skulle bara bli stressad av kontakt med nya och/eller gamla människor. Fick snabbt nog av Facebook när en vän visade lite av hur d går att använda.
Flinta
 
Inlägg: 5428
Anslöt: 2007-07-21

Återgå till Intressanta intressen



Logga in