Tråden om träning

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: atoms, Alien

Tråden om träning

Inläggav Pikachu » 2015-01-16 18:10:26

Jo lite sporadiskt. Och kan säga att (även om jag är ett dåligt exempel) så har nog jag klantat mig minst lika mycket.
Pikachu
Bannad
 
Inlägg: 2833
Anslöt: 2009-06-14

Tråden om träning

Inläggav dasunbedingte » 2015-01-20 21:10:58

Snö. Kanske dags för skidor ändå?
dasunbedingte
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2690
Anslöt: 2012-07-23
Ort: Kibbutz.

Tråden om träning

Inläggav Flawed » 2015-01-20 21:44:36

Jag har fått katabola steorider av doktorn.
Flawed
Inaktiv
 
Inlägg: 3880
Anslöt: 2007-05-04

Tråden om träning

Inläggav Zirre » 2015-01-26 18:34:39

Har skaffat en Powerhoop.

Bild
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Tråden om träning

Inläggav Flawed » 2015-01-26 19:08:25

Jag har skaffat plantar fasciit.
Flawed
Inaktiv
 
Inlägg: 3880
Anslöt: 2007-05-04

Tråden om träning

Inläggav JCSweden » 2015-02-28 0:07:50

Har börjat springa ett par gånger i veckan + en del powerwalks nu och gör det på tom mage innan frukost (eller lunch då jag ofta går upp runt 11 när jag är ledig) då jag hört att man bränner mer då. Dricker dock minst ett par glas vatten innan. Är oerhört imponerad av mig själv, klarar av att springa 8 km och säkert lite mer än det. Försöker äta mycket när jag kommer hem men man märker verkligen när man inte ätit och druckit tillräckligt efteråt, blir helt psykiskt instabil. Annars har det funkat bra hittills, försöker alltid stretcha efteråt ordentligt då jag tycker det är skönt och för att få bort slaggprodukter. Jag ska fortsätta testa mig fram och se hur långt jag orkar.

Hur långt orkar ni springa på tom mage och hur fort? Enligt min Runkeeper tar det som snabbast runt 7 minuter för mig per km, mer orkar jag inte än så länge.
JCSweden
 
Inlägg: 270
Anslöt: 2011-11-08

Tråden om träning

Inläggav Miss_Aspie » 2015-03-01 21:54:51

Jag har tränat sen jag var runt 15 år och har sedan dess sett träning som en livsviktig drog för mig. Om jag inte fått träna på en vecka kraschar mitt psyke och jag blir mentalt "störd"...
Cardio är det absolut bästa jag vet inom träning, när hjärtat pumpar våldsamt och endorfinerna sprutar åt alla håll. Jag älskar löpning och blir successivt bara bättre och bättre för varje dag. Dock finns det ju såklart vissa dagar då man blir trött bara av att ta ett steg och man vill falla ihop på marken och sova i hundra år.. nej, såna dagar passar nog bra för att bara vila ut...

Någon mer här som har träning som sitt största intresse?
Miss_Aspie
Ny medlem
 
Inlägg: 6
Anslöt: 2014-02-23
Ort: Norrköping

Tråden om träning

Inläggav antonius » 2015-03-02 0:04:42

Miss_Aspie skrev:Någon mer här som har träning som sitt största intresse?


Kanske inte mitt största, men jag gillar att träna, för jag mår psykiskt bättre då, saker som verkar helt hopplösa kan efter ett bra pass kännas som "a walk in a park"... :-)005
antonius
 
Inlägg: 21794
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Tråden om träning

Inläggav Kevlarsoul » 2015-03-04 22:37:39

Nöjd.jpg
Känner mig väldigt nöjd med dagen.
18 000 steg plus att jag vart på gymmet.
Väldigt bra dag. :D
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Kevlarsoul
 
Inlägg: 5748
Anslöt: 2006-12-08
Ort: Nybro

Tråden om träning

Inläggav NovemberGirl » 2015-03-04 23:14:19

Löpning och styrketräning :D.
Hjälper mig otroligt mycket med att hålla ångesten borta
NovemberGirl
Inaktiv
 
Inlägg: 24
Anslöt: 2014-10-07

Tråden om träning

Inläggav antonius » 2015-03-05 0:16:54

NovemberGirl skrev:Löpning och styrketräning :D.
Hjälper mig otroligt mycket med att hålla ångesten borta


...förutom mat och sex, men mat blir man fet av och sex för lite av :(
antonius
 
Inlägg: 21794
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Tråden om träning

Inläggav NovemberGirl » 2015-03-05 0:24:51

antonius skrev:
NovemberGirl skrev:Löpning och styrketräning :D.
Hjälper mig otroligt mycket med att hålla ångesten borta


...förutom mat och sex, men mat blir man fet av och sex för lite av :(


Haha, ja så träning är ju det perfekta botemedlet mot ångest
NovemberGirl
Inaktiv
 
Inlägg: 24
Anslöt: 2014-10-07

Tråden om träning

Inläggav antonius » 2015-03-05 9:05:23

NovemberGirl skrev:
antonius skrev:
NovemberGirl skrev:Löpning och styrketräning :D.
Hjälper mig otroligt mycket med att hålla ångesten borta


...förutom mat och sex, men mat blir man fet av och sex för lite av :(


Haha, ja så träning är ju det perfekta botemedlet mot ångest


Löpning aktiverar dessutom gluteus maximus på ett förträffligt sätt, visavi stavgång etc :-)063
antonius
 
Inlägg: 21794
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Tråden om träning

Inläggav Zirre » 2015-03-08 13:26:37

Blev 3.4 km stavgång.
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Tråden om träning

Inläggav JCSweden » 2015-03-12 18:29:15

Sprang milen idag :mrgreen:
JCSweden
 
Inlägg: 270
Anslöt: 2011-11-08

Tråden om träning

Inläggav Zirre » 2015-03-12 20:14:24

Har varit på sats.
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Tråden om träning

Inläggav Kevlarsoul » 2015-03-12 20:21:55

Var på Friskis & svettis men känner mig inte nöjd.
Mina hälar och mina ben är helt paj, så blev bara överkroppsträning, även i uppvärmningen.
Gick väl bra men känner mig inte nöjd.
Kevlarsoul
 
Inlägg: 5748
Anslöt: 2006-12-08
Ort: Nybro

Tråden om träning

Inläggav Flinta » 2015-03-12 21:14:32

antonius skrev:
Bredochbutter skrev:
Moggy skrev:Nödvändigt att prata om sån skit i en seriös tråd?


Moggy! Om du kan, förlåt mig!


Ja men han är väl inte helt fel ute, utan att träna hade nog jag mått betydligt sämre, det är fantastiskt vad kung endorfin kan hjälpa, när man har ångest och känner sig deprimerad... :-)063


Att "springa från problemen" har jag gjort. Varit träningsnarkoman s a s. D hjälper ofta i stunden men är ofta ingen lösning i långa loppet (samtalsterapi o stöd under barndomen/uppväxten var d jag behövde).

Själv lider jag av förslitningsskador som gör att jag inte kan träna d jag vill idag. Jag får nöja mig med "pensionärsträning", d v s lågintensiv motion. Mer håller inte min kropp för idag. Så träna med måtta. Jag vill inte avskräcka ngn från att springa långlopp, vad som är måtta för dig vet du (kanske..) bäst själv.

Njut av allt du faktiskt ofta kan göra med din kropp. D e så mkt många tar förgivet tills d händer ngt.. Att kunna gå och ha friska fötter är fantastiskt. Utnyttja tillfällen för vardagsmotion som att gå eller cykla dit du ska (vad som e rimligt avstånd avgör du själv).

Tillägg: Du kan vanligen aldrig veta hur bra en löpare mår, i vilken psykisk form hen är, bara för att hen råkar köra några rundor intervaller i motionsspåret där du tar din dagliga motionspromenad i ditt tempo. Att man bara ska jämföra sig med sig själv verkar vettigt.
Flinta
 
Inlägg: 5428
Anslöt: 2007-07-21

Tråden om träning

Inläggav antonius » 2015-03-12 21:56:45

Flinta skrev:
antonius skrev:
Bredochbutter skrev:
Moggy! Om du kan, förlåt mig!


Ja men han är väl inte helt fel ute, utan att träna hade nog jag mått betydligt sämre, det är fantastiskt vad kung endorfin kan hjälpa, när man har ångest och känner sig deprimerad... :-)063


Att "springa från problemen" har jag gjort. Varit träningsnarkoman s a s. D hjälper ofta i stunden men är ofta ingen lösning i långa loppet (samtalsterapi o stöd under barndomen/uppväxten var d jag behövde).

Själv lider jag av förslitningsskador som gör att jag inte kan träna d jag vill idag. Jag får nöja mig med "pensionärsträning", d v s lågintensiv motion. Mer håller inte min kropp för idag. Så träna med måtta. Jag vill inte avskräcka ngn från att springa långlopp, vad som är måtta för dig vet du (kanske..) bäst själv.

Njut av allt du faktiskt ofta kan göra med din kropp. D e så mkt många tar förgivet tills d händer ngt.. Att kunna gå och ha friska fötter är fantastiskt. Utnyttja tillfällen för vardagsmotion som att gå eller cykla dit du ska (vad som e rimligt avstånd avgör du själv).

Tillägg: Du kan vanligen aldrig veta hur bra en löpare mår, i vilken psykisk form hen är, bara för att hen råkar köra några rundor intervaller i motionsspåret där du tar din dagliga motionspromenad i ditt tempo. Att man bara ska jämföra sig med sig själv verkar vettigt.


Vettiga ord, träna med måtta och bättre med försiktig träning ofta, än hård och sällan... :-)005
antonius
 
Inlägg: 21794
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Tråden om träning

Inläggav Kristofer » 2015-03-15 19:56:09

Just nu mår jag dåligt. Jag är inte sjuk eller skadad. Jag är ur form och kommer förmodligen få en urusel cykelsäsong. Jag vet att det här tar väldigt stora proportioner för mig. Det finns en anledning till det.

Varför är då det här viktigt för mig? Jag är inte någon elit. Fast jag vill vara bättre än en vanlig motionär. Allt annat i mitt liv är mycket sämre än hos gemene man så jag behöver något där jag är lite bättre. Jag behöver en revansch i tillvaron. Skilj här noga mellan revansch och hämnd. Det är inte fråga om att hämnas något. Det handlar bara om att få ha något där jag åtminstone är lite bättre än andra. Något som får mig att känna att det är mitt, det är något jag faktiskt är bra på. I övrigt i livet är jag ju alltid lite sämre än alla andra. Nu verkar det som att även cyklingen rycks ifrån mig. Alltid lite sämre, alltid mer eller mindre oduglig.

Jag är inte något för att dricka alkohol. Fast jag gissar på att ett sådant här tillfälle nog hade varit ett tillfälle då folk som gillar alkohol hade deppat sig igenom en flaska vin.
Kristofer
Inaktiv
 
Inlägg: 7528
Anslöt: 2005-11-05

Tråden om träning

Inläggav antonius » 2015-03-15 21:17:44

Kristofer skrev:Just nu mår jag dåligt. Jag är inte sjuk eller skadad. Jag är ur form och kommer förmodligen få en urusel cykelsäsong. Jag vet att det här tar väldigt stora proportioner för mig. Det finns en anledning till det.


Förstår lite hur du känner, har haft en helvetisk vinter fylld av skador och sjukdomar som bara avlöst varann, vete fan om det kan bli sämre, "så då kan det bara bli bättre" utropar en del hurtfriska idioter, som man då bara vill klippa till och hellre vältra sig i sin självömkan och vårdepression, har inget bra råd för tillfället, försök hålla ut, skiten måste ju vända någon gång... :-)003
antonius
 
Inlägg: 21794
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Tråden om träning

Inläggav Flinta » 2015-03-16 0:15:20

Kristofer skrev:Jag är ur form och kommer förmodligen få en urusel cykelsäsong.


En tanke är att se till så att du inte blir mer ur form än vad du e idag. Hur brukar du hålla dig i form inför en bra cykelsäsong?

Jag kan tänka mig att d kan va lättare ett ge upp helt o börja med destruktiva beteenden som tröst i stunderna. Kanske kan d vara av idé att sätta upp ett rimligt mål för hur o på vilket sätt du kan göra för att bli bättre i form tills t ex augusti? Men jo, jag har förstått att du vill cykla..denna cykelsäsong.
Flinta
 
Inlägg: 5428
Anslöt: 2007-07-21

Tråden om träning

Inläggav Kevlarsoul » 2015-03-16 21:19:39

Nästan nöjd.

Bild
Kevlarsoul
 
Inlägg: 5748
Anslöt: 2006-12-08
Ort: Nybro

Tråden om träning

Inläggav antonius » 2015-03-17 0:12:37

Kevlarsoul skrev:Nästan nöjd.


Bra, du kan vara helt nöjd, gissar du har lite träningsvärk imorgon... :-)005
antonius
 
Inlägg: 21794
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Återgå till Intressanta intressen



Logga in