Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: atoms, Alien

Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Inläggav Mountain_lion » 2014-01-05 20:47:19

Titti skrev:Jag fick kontakt med min nuvarande deltidssambo genom forumet men inte genom kontakttråden. Jag tror många tänker fel som skriver en annons och sedan är ganska osynliga på forumet i övrigt.

Spoiler: visa
I mitt fall fastnade jag för den bild jag fick av honom genom det han skrev i andra trådar, i andra sammanhang här. Jag såg hur han bemötte andra, hur han agerade i konflikter av olika slag i diskussionerna och vilka värderingar han stod för i olika frågor. Hur han bemötte motargument, hur han själv argumenterade. Vilket språk han använde, vilka ord han valde.

Han framstod som påläst, kunnig, intresserad av att förstå sig själv och andra människor, odogmatisk, ödmjuk men samtidigt principfast när det gällde frågor han ansåg viktiga. Dessutom med ett sätt att skriva som tilltalade mig och med en humor som jag uppskattade.

Han skrev allt oftare ungefär det jag kunde ha skrivit själv om jag haft mer tid och ork än jag hade. Jag skrev allt mindre eftersom han redan skrev det jag ville skriva själv. Till slut läste jag inte vad han skrev eftersom jag redan visste ungefär vad det stod.

Jag kontaktade honom och kommenterade en sak han skrivit här, vi började växla PM och mail - och på den vägen är det sedan mer än fem år tillbaka...

Skriv alltså inte bara en annons i tråden utan visa vem ni är genom det ni skriver på andra ställen här också. Det kan locka någon att leta efter något mer personligt skrivet av er. Lägg gärna en länk till er annons i er presentation i er profil så är det lättare att hitta rätt!


Du har en poäng som jag tycker är förståndig och något som fler bör ta till sig . :-)Happy
Mountain_lion
 
Inlägg: 1255
Anslöt: 2013-07-18
Ort: Halland

Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Inläggav Batman » 2014-01-05 20:52:57

Mountain_lion skrev:
Titti skrev:Jag fick kontakt med min nuvarande deltidssambo genom forumet men inte genom kontakttråden. Jag tror många tänker fel som skriver en annons och sedan är ganska osynliga på forumet i övrigt.

Spoiler: visa
I mitt fall fastnade jag för den bild jag fick av honom genom det han skrev i andra trådar, i andra sammanhang här. Jag såg hur han bemötte andra, hur han agerade i konflikter av olika slag i diskussionerna och vilka värderingar han stod för i olika frågor. Hur han bemötte motargument, hur han själv argumenterade. Vilket språk han använde, vilka ord han valde.

Han framstod som påläst, kunnig, intresserad av att förstå sig själv och andra människor, odogmatisk, ödmjuk men samtidigt principfast när det gällde frågor han ansåg viktiga. Dessutom med ett sätt att skriva som tilltalade mig och med en humor som jag uppskattade.

Han skrev allt oftare ungefär det jag kunde ha skrivit själv om jag haft mer tid och ork än jag hade. Jag skrev allt mindre eftersom han redan skrev det jag ville skriva själv. Till slut läste jag inte vad han skrev eftersom jag redan visste ungefär vad det stod.

Jag kontaktade honom och kommenterade en sak han skrivit här, vi började växla PM och mail - och på den vägen är det sedan mer än fem år tillbaka...

Skriv alltså inte bara en annons i tråden utan visa vem ni är genom det ni skriver på andra ställen här också. Det kan locka någon att leta efter något mer personligt skrivet av er. Lägg gärna en länk till er annons i er presentation i er profil så är det lättare att hitta rätt!


Du har en poäng som jag tycker är förståndig och något som fler bör ta till sig . :-)Happy

Dock kan det vara så att många skriver på forumet under just sina sämsta stunder och/eller när man inte är på sitt bästa humör.

Jag skriver själv oftare här om jag har några problem (så som t.ex. sömn, ilska osv) och inte lika ofta när jag är på bättre humör. Då har jag bättre saker för mig än att sitta på forumet :mrgreen: .

Till poängen; folk som både skriver i kontakttråden och sedan massa negativt allmänt på forumet får man kanske fel bild av. Nu skriver inte jag i kontakttråden, men skulle jag gjort det nu efter all annan sörja jag skrivit på forumet hade ju ingen velat gå på dejt med mig.
Batman
 
Inlägg: 780
Anslöt: 2013-07-27

Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Inläggav Cyan » 2014-04-13 0:48:43

Cyan skrev:Själv så har jag inte direkt fått några svar, men beror väl mest på att jag antingen skrivit för dåligt och ointressant eller att ingen passande person har läst det helt enkelt.


För en månad sen så var det faktiskt en blåhårig tjej på ca 20 år som svarade på min annons här (den enda tjej som svarat på den, och hon är inte aktiv på forumet utan tror hon blev medlem mest för det), och jag tyckte hon verkade helt perfekt och hon passade in på allt, även på fler saker än de jag skrivit, typ den bästa jag någonsin pratat med i hela mitt liv, så var ju svårt att inte bli glad och tycka om henne då.

Och jag sa att jag tyckte om henne, men typ förklarade att hur hennes liv än förändrades och framtiden såg ut så skulle jag alltid förbli hennes vän och att hon kunde känna sej helt fri på alla sätt, och att jag aldrig skulle ställa minsta krav eller någonting på henne. Lixom ville bara visa att jag alltid skulle vara en äkta vän, och att det viktigaste för mej var just att vara vän med henne, och sa att om hon inte hade några känslor för mej så kunde jag lätt stänga av alla mina egna känslor och enbart vara en vän om hon bad om det. Lixom verkligen ville försäkra henne tidigt om att hon inte behövde känna sej pressad eller nått av att jag tyckte om henne, och att den saken aldrig skulle kunna bli ett problem, eftersom jag verkligen ville ha henne som vän om inte annat just eftersom jag tyckte om henne så mycket. Däremot var jag lite överentusiastisk när jag några gånger berättade hur bra jag tyckte att hon var, men det var mest för att försöka göra henne glad, för jag är rätt spontan med att berätta för folk att jag gillar dem. Och jag sa att jag aldrig ens skulle våga nudda henne om hon inte ville det.

Men hela den där biten (varav det mesta gäller rent generellt för alla jag någonsin varit vän med) uppfattade hon visst på nått vis som några sorts långa kärlekstexter och att jag var beroende av henne, och tyckte därför allt blev för mycket och jobbigt, och nu vill hon aldrig mer prata med mej igen överhuvudtaget på grund av det. Och jag hann alltså inte ens bli kär i henne, jag har lätt för att tycka om andra men väldigt svårt för att bli kär, utan allting var bara ett enda stort missförstånd. Kanske även för att jag alltid brukar skriva rätt långt och mycket om allt möjligt till alla jag räknar som vänner, att hon missförstod det som att jag var beroende av att prata med henne, men hon hade sagt att den saken var ok, och jag har skrivit betydligt mer till andra tidigare utan problem. Och fick inte ens nån förvarning eller nått, hon hade tvärtom ett par dagar innan väldigt tydligt visat och sagt att hon gillade mej, men hon bara plötsligt avslutade hela vänskapen, och hon uppfattade även alla mina försök att förklara och förslag på lösningar som fler tecken på att jag var jättekär eller nått i henne och att jag var respektlös som inte bara sa hejdå direkt utan att fråga varför, och att det bekräftade allt hon tänkt om den saken och på nått vis gjorde henne besviken på mej.

Känns rätt surt och bittert för hon kunde ha blivit den bästa vän jag någonsin haft, och tänker fortfarande bara goda tankar om henne.
Cyan
 
Inlägg: 252
Anslöt: 2011-03-18
Ort: Mars

Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Inläggav Alien » 2015-01-29 23:30:13

Ja, det är ju tråkigt när man blir missförstådd. Man får inte vara för entusiastisk, då drar sig folk undan. Kanske speciellt aspergare? Och ju mer man försöker förklara, desto jobbigare tycker de man är.

Hoppas iaf att några finner varann, som vänner el partners.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46087
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Inläggav Alien » 2015-01-29 23:35:24

Moderator:

Det har klagats på att många kontaktannonser är för gamla, troligen inaktuella och tar plats. Så nu har alla från år 2013 flyttas hit: kontakt-onskas-del-1-t5722-312.html

Det betyder att alla som postat en annons under 2013 som fortfarande är aktuell får skriva en ny (el kopiera den gamla) i den klistrade kontakttråden (som f n är på fem sidor).
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46087
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Inläggav RainBowChild » 2015-01-29 23:49:15

Never mind!
RainBowChild
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 1072
Anslöt: 2013-07-12

Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Inläggav colaflaska » 2015-01-30 0:07:57

Alien skrev:Moderator:

Det har klagats på att många kontaktannonser är för gamla, troligen inaktuella och tar plats. Så nu har alla från år 2013 flyttas hit: kontakt-onskas-del-1-t5722-312.html

Det betyder att alla som postat en annons under 2013 som fortfarande är aktuell får skriva en ny (el kopiera den gamla) i den klistrade kontakttråden (som f n är på fem sidor).

Tack! (tror att min annons skrevs -13). Får fortfarande svar trots att den är gammal och inaktuell.
colaflaska
 
Inlägg: 1869
Anslöt: 2012-04-20

Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Inläggav bardamu » 2015-01-30 0:18:55

Cyan skrev:
Cyan skrev:Själv så har jag inte direkt fått några svar, men beror väl mest på att jag antingen skrivit för dåligt och ointressant eller att ingen passande person har läst det helt enkelt.


För en månad sen så var det faktiskt en blåhårig tjej på ca 20 år som svarade på min annons här (den enda tjej som svarat på den, och hon är inte aktiv på forumet utan tror hon blev medlem mest för det), och jag tyckte hon verkade helt perfekt och hon passade in på allt, även på fler saker än de jag skrivit, typ den bästa jag någonsin pratat med i hela mitt liv, så var ju svårt att inte bli glad och tycka om henne då.

Och jag sa att jag tyckte om henne, men typ förklarade att hur hennes liv än förändrades och framtiden såg ut så skulle jag alltid förbli hennes vän och att hon kunde känna sej helt fri på alla sätt, och att jag aldrig skulle ställa minsta krav eller någonting på henne. Lixom ville bara visa att jag alltid skulle vara en äkta vän, och att det viktigaste för mej var just att vara vän med henne, och sa att om hon inte hade några känslor för mej så kunde jag lätt stänga av alla mina egna känslor och enbart vara en vän om hon bad om det. Lixom verkligen ville försäkra henne tidigt om att hon inte behövde känna sej pressad eller nått av att jag tyckte om henne, och att den saken aldrig skulle kunna bli ett problem, eftersom jag verkligen ville ha henne som vän om inte annat just eftersom jag tyckte om henne så mycket. Däremot var jag lite överentusiastisk när jag några gånger berättade hur bra jag tyckte att hon var, men det var mest för att försöka göra henne glad, för jag är rätt spontan med att berätta för folk att jag gillar dem. Och jag sa att jag aldrig ens skulle våga nudda henne om hon inte ville det.

Men hela den där biten (varav det mesta gäller rent generellt för alla jag någonsin varit vän med) uppfattade hon visst på nått vis som några sorts långa kärlekstexter och att jag var beroende av henne, och tyckte därför allt blev för mycket och jobbigt, och nu vill hon aldrig mer prata med mej igen överhuvudtaget på grund av det. Och jag hann alltså inte ens bli kär i henne, jag har lätt för att tycka om andra men väldigt svårt för att bli kär, utan allting var bara ett enda stort missförstånd. Kanske även för att jag alltid brukar skriva rätt långt och mycket om allt möjligt till alla jag räknar som vänner, att hon missförstod det som att jag var beroende av att prata med henne, men hon hade sagt att den saken var ok, och jag har skrivit betydligt mer till andra tidigare utan problem. Och fick inte ens nån förvarning eller nått, hon hade tvärtom ett par dagar innan väldigt tydligt visat och sagt att hon gillade mej, men hon bara plötsligt avslutade hela vänskapen, och hon uppfattade även alla mina försök att förklara och förslag på lösningar som fler tecken på att jag var jättekär eller nått i henne och att jag var respektlös som inte bara sa hejdå direkt utan att fråga varför, och att det bekräftade allt hon tänkt om den saken och på nått vis gjorde henne besviken på mej.

Känns rätt surt och bittert för hon kunde ha blivit den bästa vän jag någonsin haft, och tänker fortfarande bara goda tankar om henne.


Hela ditt sätt att resonera skriker co dependent, ingen tjej kommer någonsin säga det här så jag får göra det: Det är inget brottsligt att ha egna behov och känslor. Prioritera dig själv och dina behov.
bardamu
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 1051
Anslöt: 2014-01-06

Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Inläggav Palindromus » 2015-01-30 3:06:10

bardamu skrev:
Cyan skrev:
Cyan skrev:Själv så har jag inte direkt fått några svar, men beror väl mest på att jag antingen skrivit för dåligt och ointressant eller att ingen passande person har läst det helt enkelt.


För en månad sen så var det faktiskt en blåhårig tjej på ca 20 år som svarade på min annons här (den enda tjej som svarat på den, och hon är inte aktiv på forumet utan tror hon blev medlem mest för det), och jag tyckte hon verkade helt perfekt och hon passade in på allt, även på fler saker än de jag skrivit, typ den bästa jag någonsin pratat med i hela mitt liv, så var ju svårt att inte bli glad och tycka om henne då.

Och jag sa att jag tyckte om henne, men typ förklarade att hur hennes liv än förändrades och framtiden såg ut så skulle jag alltid förbli hennes vän och att hon kunde känna sej helt fri på alla sätt, och att jag aldrig skulle ställa minsta krav eller någonting på henne. Lixom ville bara visa att jag alltid skulle vara en äkta vän, och att det viktigaste för mej var just att vara vän med henne, och sa att om hon inte hade några känslor för mej så kunde jag lätt stänga av alla mina egna känslor och enbart vara en vän om hon bad om det. Lixom verkligen ville försäkra henne tidigt om att hon inte behövde känna sej pressad eller nått av att jag tyckte om henne, och att den saken aldrig skulle kunna bli ett problem, eftersom jag verkligen ville ha henne som vän om inte annat just eftersom jag tyckte om henne så mycket. Däremot var jag lite överentusiastisk när jag några gånger berättade hur bra jag tyckte att hon var, men det var mest för att försöka göra henne glad, för jag är rätt spontan med att berätta för folk att jag gillar dem. Och jag sa att jag aldrig ens skulle våga nudda henne om hon inte ville det.

Men hela den där biten (varav det mesta gäller rent generellt för alla jag någonsin varit vän med) uppfattade hon visst på nått vis som några sorts långa kärlekstexter och att jag var beroende av henne, och tyckte därför allt blev för mycket och jobbigt, och nu vill hon aldrig mer prata med mej igen överhuvudtaget på grund av det. Och jag hann alltså inte ens bli kär i henne, jag har lätt för att tycka om andra men väldigt svårt för att bli kär, utan allting var bara ett enda stort missförstånd. Kanske även för att jag alltid brukar skriva rätt långt och mycket om allt möjligt till alla jag räknar som vänner, att hon missförstod det som att jag var beroende av att prata med henne, men hon hade sagt att den saken var ok, och jag har skrivit betydligt mer till andra tidigare utan problem. Och fick inte ens nån förvarning eller nått, hon hade tvärtom ett par dagar innan väldigt tydligt visat och sagt att hon gillade mej, men hon bara plötsligt avslutade hela vänskapen, och hon uppfattade även alla mina försök att förklara och förslag på lösningar som fler tecken på att jag var jättekär eller nått i henne och att jag var respektlös som inte bara sa hejdå direkt utan att fråga varför, och att det bekräftade allt hon tänkt om den saken och på nått vis gjorde henne besviken på mej.

Känns rätt surt och bittert för hon kunde ha blivit den bästa vän jag någonsin haft, och tänker fortfarande bara goda tankar om henne.


Hela ditt sätt att resonera skriker co dependent, ingen tjej kommer någonsin säga det här så jag får göra det: Det är inget brottsligt att ha egna behov och känslor. Prioritera dig själv och dina behov.


Känner såväl igen det där. Jag är också ärligare än de flesta och vill väldigt väl. Problemet är väl delvis att bilden av den egna manliga personen kan bli osäker utav att man är så känslig och tar in så mycket utav alla elakheter, svek och falskheter man får höra talas om. Bilden av en man kan vara bilden av en förövare, en lurk, en mesig soffsittare, en våldtäktsman etc. Och det är lätt att man känner ett behov av att visa att man tar tydligt avstånd från allt vad dessa bilder står för och deklarera att man är annorlunda. Man vill känna sig annorlunda på rätt sätt i en värld där man känner sig osäker och sårbar i sin egen självbild.

Du skriver inga dramatiska saker. Och det är över lag väldigt fint och äkta. Och hon kan knappast ha uppfattat det som ett långt kärleksbrev. Men jag tror att det kan vara lite väl mycket känslor att dela med en person man inte känner på samma gång. (Vad du visar är bl.a. sårbarhet.) Ge tjejen en chans att reagera själv också! Det gäller att lära sig det sätt som just ni två kommunicerar på (med vem det nu kommer röra sig om). Ni är ju inte så nära när ni börjar skriva! (Det här är lite av problemet med att få kontakt via text, tycker jag. Det är långt ifrån idealiskt känslomässigt sätt. Det är inget naturligt sätt att umgås och kommunicera med varandra på.)

Problemet är snarare att du ber om ursäkt över att vara man hela tiden. Du ber om ursäkt över dina egna känslor, vilket får dig att känna ett ännu större behov av att berätta om dina känslor. Hela den känsla som du har går att korta ner till några få välformulerade meningar. Berätta om din syn på relationer istället. Skriv t.ex. att enligt dig, så bör man kunna förbli nära vänner även om den ena parten skulle vilja mer än den andra och att du ser vänskap som huvudhörnstenen i alla relationer. (Du kan inte veta i förväg om det skulle bli hon eller du som inte är intresserad längre.) Och skriv t.ex. att du blir illa berörd av att en del män behandlar kvinnor illa och att det är viktigt för dig att det är genuint och respektfullt. Eller hur du nu känner. (Du vill inte bli respektlös behandlad du heller.) Just formuleringen att du kan stänga av känslor om det inte skulle fungera med ett romantiskt förhållande låter i mina öron, illa genomtänkt. Det går att uttrycka sig på alternativa sätt.

Inte känna krav eller press och äkta vänskap som grund - visst, det låter sympatiskt. Och vettigt! Men fundera lite på vilket intryck ditt sätt att formulera dig ger.

Du behöver inte be om ursäkt över dina känslor. Om en tjej drar öronen tillbaka för att hon ogillar ditt sätt att känna/ditt förhållningssätt så finns det andra tjejer som förtjänar dig bättre. Du är deras present! Tänkt så! Deklarera inte att du är en bra kille! Det kommer hon snart upptäcka själv och gör hon inte det så är hon inte rätt tjej för dig ändå.

Det är alltid en chansning i början. Det kan vara lite av ett lotteri om det blir bra fraser. Men vissa funkar vissa saker, med andra funkar andra bättre. Ta lagom mycket risker!

Nu la jag mig säkert i för mycket och jag tolkar dig säkert fel emellanåt, men det var lite utav mina flummiga reflektioner kring det hela. :-)Happy
Palindromus
 
Inlägg: 385
Anslöt: 2009-09-09

Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Inläggav Cyan » 2015-01-30 6:54:13

Palindromus skrev:Nu la jag mig säkert i för mycket och jag tolkar dig säkert fel emellanåt, men det var lite utav mina flummiga reflektioner kring det hela. :-)Happy


Allt det där var ju längesen nu, men fick henne att berätta lite mer förut och som jag pusslade ihop det så verkade det som att allt berodde på att hon missförstod en massa saker, (jag tror inte ens det är möjligt för någon att alltid kunna förstå allting jag menar med vad jag säger, jag tänker för kompliceradt), och sen helt enkelt inte ville ändra sej om något av ren princip, eftersom hon redan hade bestämt sej och inte verkade tycka att det spelade nån roll ifall hon hade fel. Ganska tråkigt när ingenting man kan säga har nån betydelse.
Cyan
 
Inlägg: 252
Anslöt: 2011-03-18
Ort: Mars

Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Inläggav Hallonsaft » 2015-01-30 9:14:47

Det är ingen som skrev till mig heller! :-|
Hallonsaft
 
Inlägg: 69
Anslöt: 2014-12-05

Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Inläggav HejHej » 2015-02-01 3:49:55

Rätt tomt i inkorgen. Men det är nog som flera har skrivit, är man inte aktiv på forumet blir det svårare.

Självklart hjälper det inte att blygheten även sträcker sig till tangentbordet :-)004
HejHej
Ny medlem
 
Inlägg: 7
Anslöt: 2014-09-28

Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Inläggav Freddy Dreadful » 2015-02-01 13:41:41

Tror inte att det handlar så mycket om hur aktiv man är eller hur blyg man är, överhuvud taget. Det handlar om kön, punkt slut (det är iaf min uppfattning)!
Freddy Dreadful
 
Inlägg: 859
Anslöt: 2010-09-13
Ort: Tyresö

Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Inläggav Alien » 2015-02-01 15:22:55

Dagobert skrev:
Alien skrev:När jag räknade ihop de senaste två sidorna var det 22 män, 9 kvinnor och ett par som inte uppgett vad de är.

Alla söker ju inte en partner heller utan också/bara vänner, då gör det ju inget vilket kön man har.
(Min fetstil)
Jo, om man söker vänner av ett visst kön så vill man veta annonsörens kön.

Jag kanske skulle skrivit "då spelar det mindre roll vilket kön...".

Om jag velat ha vänner att pm:a/mejla/chatta med (men inte träffa irl pga avstånd, bristande tid etc), så tycker jag det vore oviktigt vilket kön de har. Men jag kanske ändå skulle velat veta könet. En tjej kan ju känna att om det är någon av motsatta könet hon umgås med via internet, så är det extra viktigt att det framgår att det inte gäller något mer än just vänskap. Tvärtom gäller förstås också, men just mtp att det finns fler killar än tjejer som söker kontakt.

De som inte uppgett sitt kön kan tycka att det är oviktigt för vänskapsrelation. Men troligare har de bara missat det.

Som sagt står det nu i startinlägget:
Tänk på att ange i din annons om du söker vänner, förhållande el både-och. Ange likaså vilket kön du tillhör och önskat kön på vänner/partner.

Men alla läser inte startinlägget. Här vore det bra om det var som förr, att startinlägget återkommer överst på varje sida i tråden.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46087
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Inläggav Alien » 2017-12-02 1:55:17

Moderator:

Alla annonser från 2014 har nu flyttats från den aktuella Kontakttråden. Så alla som har postat en annons då och för vilka annonsen fortfarande är aktuell, får kopiera den gamla (el skriva en helt ny) och posta den här: kontakttraden-del-2-t19186.html
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46087
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Inläggav truthseeker » 2017-12-02 3:08:44

Nej. inga svar :(
truthseeker
 
Inlägg: 928
Anslöt: 2016-07-02
Ort: Växjö

Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Inläggav Batte » 2017-12-02 11:50:38

Det er nok ikke mange/alle som svarer på kontaktannonser. Selv bruker jeg f.eks. ikke gjøre det.

Enig i at det er lurt å skrive kjønn og hva man søker så leserne enklere kan avgjøre om annonsen er relevant.
Batte
 
Inlägg: 6223
Anslöt: 2016-08-04
Ort: Smaalenenes amt

Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Inläggav staff3 » 2017-12-02 14:49:09

Finns det fler tydliga exempel på att folk har träffats här och blivit vänner? Det känns ju som att det är extra viktigt att vara försiktig med kontakter på ett nätforum. Avstånd emellan varandra kan också göra det svårt att få kontakter.
Sedan så känns det ibland att aspisar kan vara en bit ifrån varandra om man tänker på intressen och att man vill ha lite mindre kontakt med andra. Iallafall känns det så när man är på attention, habiliteringen och föreningar.
staff3
 
Inlägg: 78
Anslöt: 2011-09-13
Ort: Sandviken

Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Inläggav Batte » 2017-12-02 14:57:22

staff3 skrev:Det känns ju som att det är extra viktigt att vara försiktig med kontakter på ett nätforum. Avstånd emellan varandra kan också göra det svårt att få kontakter.
Ja, det har du så klart rett i. Derfor er det nok større sannsynlighet for å få svar dersom man er aktiv og skriver innlegg som synliggjør hvordan man er som person. Ordene og innholdet i innleggene kan over tid vise hvordan man er som person.
Batte
 
Inlägg: 6223
Anslöt: 2016-08-04
Ort: Smaalenenes amt

Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Inläggav Flinta » 2017-12-02 16:44:49

truthseeker skrev:Nej. inga svar :(


Du kan klistra in din annons i din presentation som kommer upp när man klickar på ditt namn. Du har ju bara en mening där som inte säger så mycket :wink:
Flinta
 
Inlägg: 5428
Anslöt: 2007-07-21

Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Inläggav Mats » 2017-12-02 17:35:54

staff3 skrev:Finns det fler tydliga exempel på att folk har träffats här och blivit vänner?

Det beror på vad du menar med "här" och vad du menar med "vänner". I stort sett hela min bekantskapskrets är antingen släktingar eller personer jag har träffat via Aspergerforum. Men jag har inte lärt känna någon genom någon kontaktannons här. Det verkar hopplöst. Istället är det genom träffarna som annonseras här som jag har fått nya bekanta.
Mats
 
Inlägg: 5567
Anslöt: 2007-04-09
Ort: Stockholm

Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Inläggav Lyysa » 2017-12-02 19:32:48

Jag har en vän som jag fick genom att han svarade på min kontaktannons och sedan träffade jag även min framtida sambo genom att han svarade på mitt inlägg i kontakttråden.

Jag svarar själv på folks annonser om jag känner att vi delar intressen samt om de uttrycker att de inte enbart söker partner för det intresserar mig inte nu och inte heller då jag själv var singel. De jag personligen har kontaktat har det inte blivit något med dock, de bekantskaperna har runnit ut i sanden eller så har de slutat höra av sig.
Lyysa
 
Inlägg: 1253
Anslöt: 2013-03-15
Ort: Arkham Asylum

Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Inläggav bittin » 2017-12-02 19:34:56

Nepp, ingen tycker om mig så helt jävla menlöst
bittin
 
Inlägg: 1894
Anslöt: 2008-11-03

Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Inläggav ehmd93 » 2017-12-02 20:27:22

Jag fick svar av en person via kontakttråden som jag gillar att prata skit med :P
ehmd93
 
Inlägg: 122
Anslöt: 2015-04-30

Återgå till Träffar



Logga in