Vad f-n har hänt med det här forumet?

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: Alien, atoms

Vad f-n har hänt med det här forumet?

Inläggav Kahlokatt » 2015-01-24 19:02:29

Förut var det en kick att komma hit och snacka med alla roliga typer, men nuförtiden får man en virtuell käftsmäll när man kommer hit. Det enda som diskuteras här är vems version av kristendom som är den rätta och exakt hur vidriga feminister är. Religions- och antifeministtråden är fan de enda folk skriver i och diskussionerna är likadana hela tiden.

Varenda gång jag kommer hit hoppas jag att det skall ha hänt något kul, men det gör det aldrig. Inte heller får jag någon lust att starta några trådar. Är det vintern och mörkret eller varför är stämningen här sämre än någonsin?
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Vad f-n har hänt med det här forumet?

Inläggav RainBowChild » 2015-01-24 19:05:46

*Edit* Jag läste 2 gånger men det gick ändå inte in helt, sorry.
Senast redigerad av RainBowChild 2015-01-24 19:18:46, redigerad totalt 1 gång.
RainBowChild
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 1072
Anslöt: 2013-07-12

Vad f-n har hänt med det här forumet?

Inläggav Liebert » 2015-01-24 19:07:26

Kahlokatt skrev:Förut var det en kick att komma hit och snacka med alla roliga typer, men nuförtiden får man en virtuell käftsmäll när man kommer hit. Det enda som diskuteras här är vems version av kristendom som är den rätta och exakt hur vidriga feminister är. Religions- och antifeministtråden är fan de enda folk skriver i och diskussionerna är likadana hela tiden.

Varenda gång jag kommer hit hoppas jag att det skall ha hänt något kul, men det gör det aldrig. Inte heller får jag någon lust att starta några trådar. Är det vintern och mörkret eller varför är stämningen här sämre än någonsin?

Tråkigt att du känner så. Vad tror du man kan göra för att vrida utvecklingen till det bättre?
Liebert
Grundare
 
Inlägg: 1900
Anslöt: 2005-10-10

Vad f-n har hänt med det här forumet?

Inläggav Kahlokatt » 2015-01-24 19:16:10

Liebert skrev:
Kahlokatt skrev:Förut var det en kick att komma hit och snacka med alla roliga typer, men nuförtiden får man en virtuell käftsmäll när man kommer hit. Det enda som diskuteras här är vems version av kristendom som är den rätta och exakt hur vidriga feminister är. Religions- och antifeministtråden är fan de enda folk skriver i och diskussionerna är likadana hela tiden.

Varenda gång jag kommer hit hoppas jag att det skall ha hänt något kul, men det gör det aldrig. Inte heller får jag någon lust att starta några trådar. Är det vintern och mörkret eller varför är stämningen här sämre än någonsin?

Tråkigt att du känner så. Vad tror du man kan göra för att vrida utvecklingen till det bättre?


Jag har inga idéer, jag orkar knappt bry mig längre.
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Vad f-n har hänt med det här forumet?

Inläggav plåtmonster » 2015-01-24 19:20:21

Finns det andra forum som har lockat över den saknade medlemsskaran?
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Vad f-n har hänt med det här forumet?

Inläggav Sadistic » 2015-01-24 19:22:15

Håller med faktis, och det är också svårt att komma in med något nytt för det mesta blir vridet till något annat.

T ex om man pratar om en sak så kommer det ofta religion, sedan bråkas det om att det inte passar och så fortsätter det.

Tror det kan vara så att många gamla groll ligger och pyr, eftersom dom inte får något avslut. utan det accepteras att 'det är såhär '.

Jag har ofta känt också att jag blir lite avtänd från att skapa trådar då man blir ofta ihopsatt med en annan, eller länkad till redan existerande diskussioner.
Sadistic
 
Inlägg: 731
Anslöt: 2013-12-09

Vad f-n har hänt med det här forumet?

Inläggav Kahlokatt » 2015-01-24 19:29:52

Sadistic skrev:Håller med faktis, och det är också svårt att komma in med något nytt för det mesta blir vridet till något annat.

T ex om man pratar om en sak så kommer det ofta religion, sedan bråkas det om att det inte passar och så fortsätter det.


Exakt. Varenda tråd tenderar att förr eller senare handla om religion, känns det som.
Visst skall man få diskutera religion, men inte i 99% av alla trådar!
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Re: Vad f-n har hänt med det här forumet?

Inläggav kullan » 2015-01-24 19:32:47

Det är inte kul att få läsa att man inte kan hålla sig till ämnet i tråden när man in facto faktiskt gör det. Ja, jag inte så sugen på skapa nya trådar då den till 75% säkerhet blir ihopslagen med en annan tråd som är typ 5 år gammal och inte alls har samma aktuallitet. Det borde finnas en gräns för hur gammal en tråd får bli innan man låser den för gott. Nu pratar jag om trådar som stått inaktiva i typ 2 år. Vem vill börja gräva i så gamla inlägg?
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Vad f-n har hänt med det här forumet?

Inläggav Liebert » 2015-01-24 19:35:33

Under 2015 kommer forumet undergå en större förändring. Detta är främst drivet av att koden som forumet vilar på har uppgraderats vilket kommer ge många fördelar internt. Men vi passar även på att förnya den grafiska profilen och införa en del nya tekniska funktioner.

Med en sådan större övergång kan det såklart också vara meningsfullt att inkludera andra ändringar i till exempel avdelningsstrukturen och regelverket (inklusive praxis). De som har konstruktiva idéer och förslag när det gäller detta får gärna posta det i den här tråden.
Liebert
Grundare
 
Inlägg: 1900
Anslöt: 2005-10-10

Vad f-n har hänt med det här forumet?

Inläggav Kristofer » 2015-01-24 19:38:59

Liebert skrev:Men vi passar även på att förnya den grafiska profilen och införa en del nya tekniska funktioner.


Det låter väldigt intressant! Den grafiska profilen tror jag att ni ska vara försiktiga med ändringar i. Se till att inte ändra allt för mycket åt gången. Många i forumets målgrupp kan ha problem med överblick och därför bör speciell hänsyn tas vid sådana här ändringar.
Kristofer
 
Inlägg: 7528
Anslöt: 2005-11-05

Vad f-n har hänt med det här forumet?

Inläggav Pikachu » 2015-01-24 19:40:39

Får väl ta på mig en del av ansvaret för den dåliga stämningen på forumet, har läst om att en del med AS känner att det är deras ansvar att berätta "sanningen" även om folk inte vill lyssna. Så där är man nog klockren antar jag.
Pikachu
Bannad
 
Inlägg: 2833
Anslöt: 2009-06-14

Vad f-n har hänt med det här forumet?

Inläggav Sadistic » 2015-01-24 19:46:45

Mindre gravedigging - alltså slå inte ihop alla trådar till en äldre, det får både nya och gamla medlemmar att känna att deras topic inte är viktig nog för 'den är redan besvarad' och det händer också med personliga trådar att dom blir ihopslagna med någon annans.

Se över kontakttrådarna - det har varit trådar sedan förr med många bra ideer om hur man skulle kunna fixa det, så tror inte att jag behöver dra upp dem igen.

Det är vad jag kan komma på nu på en gång, det första tycker jag är viktigast för att kunna uppmuntra nya trådar och mer skrivande.
Sadistic
 
Inlägg: 731
Anslöt: 2013-12-09

Re: Vad f-n har hänt med det här forumet?

Inläggav kullan » 2015-01-24 19:50:48

Om läget är öppet för nya avdelningar vore en avd för nykomlingar ett förslag. I den avdelningen skulle presentation och annat kunnat förekomma samt att man tillåts göra nybörjarfel där. Vi i den "gamla stammen" skulle inte tillåtas att racka ner på dessa fel utan snarare vänligt hänvisa hur man gör rätt. Är man inte van vid forum kan man heller inte veta hur det fungerar.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Vad f-n har hänt med det här forumet?

Inläggav Kahlokatt » 2015-01-24 19:52:05

kullan skrev:Om läget är öppet för nya avdelningar vore en avd för nykomlingar ett förslag. I den avdelningen skulle presentation och annat kunnat förekomma samt att man tillåts göra nybörjarfel där. Vi i den "gamla stammen" skulle inte tillåtas att racka ner på dessa fel utan snarare vänligt hänvisa hur man gör rätt. Är man inte van vid forum kan man heller inte veta hur det fungerar.


Bra idé.
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Vad f-n har hänt med det här forumet?

Inläggav Sadistic » 2015-01-24 19:57:46

kullan skrev:Om läget är öppet för nya avdelningar vore en avd för nykomlingar ett förslag. I den avdelningen skulle presentation och annat kunnat förekomma samt att man tillåts göra nybörjarfel där. Vi i den "gamla stammen" skulle inte tillåtas att racka ner på dessa fel utan snarare vänligt hänvisa hur man gör rätt. Är man inte van vid forum kan man heller inte veta hur det fungerar.


Låter bra, för annars kommer det sluta med att det är bara 'veteraner' kvar eftersom nya blir avskräckta (eller väldigt få).

Fast egentligen tycker jag det borde gälla hela forumet, för alla kan inte rå för vissa fel som blir. Tex jag och 'sär skrivning' (yes, det var med flit denna gång).
Sadistic
 
Inlägg: 731
Anslöt: 2013-12-09

Vad f-n har hänt med det här forumet?

Inläggav nallen » 2015-01-24 20:20:34

Sadistic skrev:Tror det kan vara så att många gamla groll ligger och pyr, eftersom dom inte får något avslut.

Det beror väl i så fall på att nästan ingen tillåts vinna en diskussion - så fort det tar någon fart så blir det varningar och avstängningar. Vidare; om någon faktiskt skulle vinna så kommer förlorarna ändå inte att kapitulera villkorslöst, istället fortsätter man tjafsa och kräva sin rätt - har man förlorat har man inga rättigheter över huvud taget längre.
nallen
 
Inlägg: 19461
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Vad f-n har hänt med det här forumet?

Inläggav Alien » 2015-01-24 20:24:10

Vem avgör vem som vunnit en diskussion?
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46220
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Vad f-n har hänt med det här forumet?

Inläggav Flawed » 2015-01-24 20:25:33

Jag tycker att alla forum verkar genomgå någonsorts kris.
Allmän brain drain överallt.
Flawed
Inaktiv
 
Inlägg: 3880
Anslöt: 2007-05-04

Vad f-n har hänt med det här forumet?

Inläggav nallen » 2015-01-24 20:26:27

Liebert skrev:[V]i passar även på att förnya den grafiska profilen [...]

Förändringar för förändringarnas egen skull alltså.

Liebert skrev:[...] och införa en del nya tekniska funktioner.

Jag antar att ni kommer att fortsätta med phpBB-dyngan och därmed inte kan införa den absolut viktigaste tekniska förbättringen, nämligen trådad visning, så det känns inte helt meningsfullt att föreslå nåt.
Senast redigerad av nallen 2015-01-24 20:38:42, redigerad totalt 1 gång.
nallen
 
Inlägg: 19461
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Re: Vad f-n har hänt med det här forumet?

Inläggav kullan » 2015-01-24 20:27:16

Ja inget känns kul på internet just nu. Folk är så hatiska numera så man vågar inte säg bu utan att bli anfallen av pilar.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Vad f-n har hänt med det här forumet?

Inläggav Alien » 2015-01-24 20:29:33

De sociala medlemmarna är inne på chatten, och de som vill diskutera intill sista blodsdroppen är kvar på forumet? :-)063
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46220
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Vad f-n har hänt med det här forumet?

Inläggav nescio » 2015-01-24 20:29:46

Alien skrev:Vem avgör vem som vunnit en diskussion?
nallen såklart.
nescio
 
Inlägg: 3832
Anslöt: 2009-03-12
Ort: En liten röd stuga.

Vad f-n har hänt med det här forumet?

Inläggav nallen » 2015-01-24 20:32:30

Sadistic skrev:Mindre gravedigging - alltså slå inte ihop alla trådar till en äldre [...]

Tvärt om, se till att bestraffa dem som inte ens ids söka en kvart efter en befintlig tråd.

Sadistic skrev:[...] uppmuntra nya trådar och mer skrivande.

Att uppmuntra fler nya trådar är i sig kontraproduktivt. Tvärt om vore det mycket bättre om det skrevs 10% av den mängd som skrivs idag, men att det som då skrevs faktiskt höll någon form av kvalité.
nallen
 
Inlägg: 19461
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Re: Vad f-n har hänt med det här forumet?

Inläggav kullan » 2015-01-24 20:34:43

nallen får väl skapa eget forum med egna regler.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in