Kontakttråden (del 2)

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: atoms, Alien

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Alien » 2013-12-27 18:39:07

För att inte kontakttråden ska bli för lång och inaktuell, så har vi delat den. Denna tråd gäller fr o m år 2015.

Kontaktannonserna i den gamla kontakttråden kan fortfarande vara aktuella, men annonsören kan också ha slutat besöka AF (och läsa pm). För säkerhets skull kan alltså de som vill visa att annonserna fortfarande är aktuella skicka pm om att de vill ha kopia av sin gamla annons i den nya tråden. Eller också kan de skriva en ny annons.

Precis som förut kommer det alltså bara att finnas en annons per person i tråden och inget annat än annonser (inga svar i tråden).

Tänk på att ange i din annons om du söker vänner, förhållande el både-och. Ange likaså vilket kön du tillhör och önskat kön på vänner/partner.

Om du efter att ha publicerat din annons vill ändra något, så skicka pm el klicka på anmälningsverktyget (utropstecknet) om vad du vill ändra/lägga till.

Länk till Kontakttråden del 1

Se även denna tråd: kontakttrad-for-forhallanden-tillfalligt-sex-for-alla-kon-t23595.html
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46089
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Träff kvinna tjej 25-35

Inläggav Kutakunte » 2015-01-11 11:00:18

Hej !

Söker nån mogen kvinna/tjej som jag gillar äventyr natur i åldern 25-35. Är själv 34 och skulle vara kul att hitta på nåt kul ihop med någon med liknande intressen. Gillar även träning matlagning.

Skicka iväg ett hej så kanske vi ses!

/ K



Moderator atoms - slog ihop två trådar.
Kutakunte
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2015-01-11

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Tooticki » 2015-01-12 0:19:31

Jag vill få vänner som tänker som jag. Jag gillar inte mänskligheten. Jag kan uppskatta vissa personer. Men allt annat liv känns mer värt. Jag förstår inte varför människan äger jorden. Jag ser mig själv som en del i naturen. Jag känner mer samhörighet med ett träd än en annan människa. Jag är totalt utanför människoklubben. Min bästa vän är en hund och havet och mossan.

Ingen jag pratat med känner så här fullt ut. Jag är väldigt snäll ändå. Jag vill ingen illa.
Jag tycker att människan tar all plats på jorden, det är en enorm snedfördelning. Jag vill lära känna dem som tänker som jag. Om det finns någon.
Tooticki
 
Inlägg: 160
Anslöt: 2014-03-09

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Underwater » 2015-01-13 23:07:04

Jag postade i den här tråden för ett par år sedan och det fick resultat så jag försöker igen :)

Liksom föra gången är jag i behov av en pluggkompis. Jag är helt fast i rutinen att göra ingenting och behöver bryta den.
Så om någon är i en liknande situation och känner att det skulle vara trevligt att ses på något bibliotek eller liknande några gånger i veckan och ta tag i våra studier så hör av er. Lite motiverande pepp och trevligt paussnack och att veta att man har bestämt en tid med någon borde göra det lättare att komma igång igen 8)

Om mig: Tjej. 29år. Bor i Stockholm. Söker folk irl, inga chattvänner. Jag pluggar data just nu, vad du gör spelar inte någon roll, bara vi kan motivera varandra till att fokusera på våra enskilda uppgifter.

Jag vill även gärna ha fler tjejkompisar att hitta på saker med ibland. Så om det är några tjejer i Stockholmstrakten som känner för att utöka sitt sociala liv hör av er :D
Underwater
Ny medlem
 
Inlägg: 2
Anslöt: 2012-07-22
Ort: Stockholm

Kontakttråden (del 2)

Inläggav volguus_z » 2015-01-13 23:13:35

Jag bor strax utanför Göteborg. Tjej/Kvinna/Whatever som är gift och har två barn. Ensam så inåthelvete.
Ursäkta uttrycket.
Har Aspergers, panikångest, ocd, depression, picking och gad bland annat.
Är enormt rädd för att möta nya människor, men jag är så himla ensam.

Söker nya vänner att prata med på nätet bland annat.
volguus_z
 
Inlägg: 105
Anslöt: 2014-11-05

Kontakttråden (del 2)

Inläggav uniczz » 2015-01-14 22:08:35

Hallå. Jag är inte så bra på att skriva presentationer men jag gör ett försök.

Jag är en kille på 18 år som bor i Göteborg och läser El och energi med datorinriktning på gymnasiet.
När jag inte är i skolan så brukar jag vara hemma och sitta framför datorn och spela med vänner.
Som person så är jag trevlig, snäll och rätt så blyg.
Förra året blev jag diagnostiserad med Asperger syndrome fast en mildare variant.
Söker någon flickvän eller någon tjej, som man kan prata med och se vart det leder till.
Jag känner mig dock ensam och har ingen att umgås med, skulle verkligen ha någon tjej att vara med som helst bor i närheten.

Har inte så mycket att komma med men det får väl duga. :D
uniczz
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2015-01-13

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Spindelmannen » 2015-01-15 21:08:02

Tjena där, hade lite svårt för vad jag skulle skriva här men. 'Let's do this."

Jag är en kille på 31 vintrar, jag vistas i värmland och gillar musik inom metal-genren men lyssnar på det mesta.
Sitter vid datorn för det mesta spelar spel i perioder,
Jag gillar att se på film/serier.
Skulle va kul att lära känna nån ny vänskap är ju ett+ sen vet man ju inte vad det kan leda till i framtiden om du är det motsatta könet vill säga.

Min diagnos är aspergers syndrom.

Skriv en rad eller 2 om du tycker jag verkar intressant.
Spindelmannen
 
Inlägg: 29
Anslöt: 2013-08-28
Ort: Värmland

Kontakttråden (del 2)

Inläggav gladkille » 2015-01-17 23:42:44

Är en kille på 20 år som söker tjej som vän och kanske förhållande.
Ska va runt min ålder och bo helst i Göteborg eller i kranskommunen.

Jag är:
Mörkhårig
Snäll
Positiv
Glad
Rolig
filmintresserad
dataspelintresserad
Scifi intresserad
Hundintresserad

Få personer vet att jag har aspergers

Hör av dig. :-)
gladkille
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2015-01-17

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Sotnosen77 » 2015-01-20 0:18:22

Hej alla trevliga människor! Jag har skrivit i denna tråd förut. Fick inte så mycket respons då men testar nu igen. Jag är en tjej på snart 38 år som bor utanför Uppsala. Jag är väldigt blyg och därför väldigt ensam. Jag skulle vilja hitta några vänner. Vore kul att lära känna nya människor som jag kan umgås och hitta på saker med. Vore ju också kul att hitta någon som inte bor alltför långt ifrån mig. Så om detta låter intressant hör av er till mig. Väntar på svar :-)Happy
Sotnosen77
 
Inlägg: 143
Anslöt: 2010-02-02
Ort: Uppland

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Calapi » 2015-01-29 20:29:35

Hej,
Jag bor i Halmstad. Jag vill gärna ha kompisar att prata med, dela intressen och erfarenheter. Kanske träffas också. Jag tycker om att prata, lyssna på andra. Mina intressen är film, musik, gå på gym, resa. Jag är snäll, omtänksam, tycker om att försöka göra det bra för andra :)
Känner mig ensam och hoppas på nya vänner, kanske någon tjej att prata och lära känna. Jag har Aspergers vilket påverkar mig en del men inte i alla sammanhang. Hoppas på svar :D
Calapi
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2015-01-29
Ort: Halmstad

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Kvintcirkeln » 2015-02-12 23:01:56

Hej!

Blir utredd för asperger efter några år av problem med jobb och mindre depressioner. Jag har alltid känt mig lite annorlunda eller speciell, och jag har haft mina specialintressen som kommit och gått. Psykologen säger till mig att jag har en light-version av asperger. Utredningen känns lite jobbig, gjort IQ-test och fått svara på många frågor om hur jag var när jag var yngre.

Anledningen till att jag skriver här är att jag vill skaffa nya vänner, eller rättare sagt, jag har inte så många och tycker det är svårt att veta hur man skaffar vänner. Tycker inte att jag är en svår person att lära känna (men uppenbarligen är jag det), och tycker jag om någon så är jag inte så politiskt korrekt i mitt sätt att vara som jag annars brukar vara.

Om mig: 29 år, specialintresse musik (piano, flöjt), språk (tyska, franska, spanska och engelska,) älskar dokumentärer (gärna om rymden), ödmjuk och snäll om jag får säga det själv :roll:

VILL HA FLER VÄNNER men blygheten och osäkerheten är ett hinder...killar eller tjejer spelar ingen roll, men är inte ute efter ett förhållande.
Kvintcirkeln
Ny medlem
 
Inlägg: 3
Anslöt: 2015-02-12

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Cyan » 2015-02-19 18:48:51

Söker nån tjej i området runt Gävle/Uppsala/Stockholm typ den biten av landet, meeen längre bort går utmärkt med även om det så klart blir lite krångligare då ifall man vill kunna träffas annat än längre stunder, och träffas är ju rätt kul ifall det visar sej att man gillar att prata med varandra, och bästa är ju om man kan träffas inom/efter ett par veckor isåfall så att man inte bara pratar i flera månader utan att det leder nånstans. Bryr mej för övrigt inte alls om ålder och så utan personlighet är det enda som räknas, men 18-35 fungerar väl fint antar jag om man måste säga nått.

Så, nån tjej som är glad och positiv, gillar att gå barfota, är intresserad av många olika ämnen, och som gillar att resa (ekonomiskt och spartanskt, ju billigare desto bättre) och äventyr. Ungefär. Nån att kanske resa jorden runt med nån gång, eller bara titta på film med, eller vad som helst egentligen. Tycker det mesta är lika roligt med bra sällskap, men föredrar okomplicerade saker som inte kostar något eftersom jag är mer naturromantiker.

Själv så är jag man, fast identifierar mej inte som manlig utan mer neutral och mittemellan, och är mest polyromantiskt eller nått sånt tror jag, så jag kan vara kär i flera samtidigt (även om jag ju alltid skulle tycka mest om någon) och är främst intresserad av att bara kunna tycka om någon och vara omtyckt. Likadant även när det gäller vänner för jag delar inte upp folk på det sättet. Och jag tycker i grunden om alla människor i hela världen eller försöker åtminstone det, och tycker även att det är viktigt att alltid försöka sprida positivitet. :D

I grunden är jag utåtriktad och föredrar alltid att vara bland andra framför att vara ensam, men är inte så pratsam utan föredrar att lyssna och är bättre på att uttrycka mej i text, och är mest van med att vara för mej själv. Men påverkas så klart av hur andra är med, är ju lättare att vara utåtriktad med någon annan som är det, och hur rolig jag är beror även det mest på hur roligt sällskapet är för jag anpassar mej efter det och säger sällan nej till förslag etc, och är i övrigt rätt lugn, fast samtidigt extremt spontan och brukar sällan planera eller tänka på något i förväg.

Sen så när det gäller intressen och annat, så skulle det bli en enormt lång lista om jag skulle räkna upp allt jag tyckte var mer eller mindre intressant, typ över hundra saker. Men för att nämna något så är jag intresserad av de flesta grenar inom filosofi, serier/manga, hälsa, att teckna, vetenskap, etc. Spenderar rätt mycket tid på att läsa rent generellt och har läst enormt mycket. Skriver med, hmm, och en massa annat som sagt. Tycker om att lära mej och förstå hur saker fungerar och hänger ihop. Mina åsikter/värderingar är även en blandning av kommunism, ickevåld, anarkism och miljötänkande, ungefär, och tycker det är rätt viktigt. Och, är inte fastlåst i något särskilt utan har gott om flexibel fritid. Har heller inget intresse av att tjäna en massa pengar för klarar mej fint på det jag har.

En riktigt bra dag för mej skulle kunna vara att träffa och umgås med någon jag gillar. Kanske promenera/cykla, stanna vid en lekpark och gunga ett tag, sen fortsätta långt ut i skogen, hitta nått övergivet hus som vi utforskar och klättrar upp på taket på (taket är dessvärre ruttet så vi ramlar rakt igenom, Waaaaah!, men vi skadar oss inte så det känns bara roligt :D), ligga och sola ett tag på en ödslig brygga över en liten bäck, plocka lite bär att äta, och titta en stund på ett par grodor eller nån orm eller nått vi stöter på, och sen balansera ut till nån sten en bit ut i havet för att sitta och titta på solnedgången, och sen promenera hem under stjärnorna, och att det börjar regna (jag tycker om regn), och så komma hem sen helt genomblöta och utmattade och kanske bara ta ett varmt bad eller nått och sen somna ihop. Även om det vore rätt fint även att bara hitta nån bro att övernatta under. Men skulle kunna komma på hundratals med olika sorters perfekta dagar som kunde kretsa runt allt möjligt.

I övrigt så är jag aldrig direkt allvarlig. Jag är aldrig allvarlig med att inte vara allvarlig heller, utan det är mest något jag väljer att inte vara eftersom jag inte trivs med att vara för allvarlig, svårare att vara spontan då. Jag brukar även försöka utgå från att alla jag pratar med är personer som jag typ redan är vän med och har känt länge, (även om det blir lite svårt att veta vad man ska prata om direkt i början), och föredrar personer som gör detsamma eftersom det fungerar bättre då och är mycket roligare att prata på det sättet än att ta allt långsamt och försiktigt. Alltså menar mest att skriva personligt och med mycket energi, för gillar personer med mycket energi. :)

Behöver ju självklart inte passa in på allting men ju mer desto bättre. :D
Cyan
 
Inlägg: 252
Anslöt: 2011-03-18
Ort: Mars

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Islin » 2015-02-27 15:25:52

Hej, jag ser att många fått bra respons här så jag försöker väl också:

Tjej från Skåne (Lund) söker andra för vänskap och/eller mejlkontakt. Ovbservera att jag inte är intresserad av kärleksrelationer. Varken nu eller senare. Ålder är dock oviktigt, det är bara en siffra ;)

Jag är lättsam, trevlig och pratsam (inte FÖR mycket, jag lyssnar också). Jag är jordnära och är inte rädd för att vara mig själv. Lite crazy med dem jag känner mig trygg med. Glad och intuitiv. Konstnärlig. Är nykterist och rökfri.

Uppskattar kultur, djur och natur.
Lite lättsamma diskussioner kring politik är kul. Är för mångfald och medmänsklighet.

Skicka gärna ett PM till mig om Ni är intresserade att prata med mig! :-)154
Islin
Ny medlem
 
Inlägg: 13
Anslöt: 2015-02-24

Kontakttråden (del 2)

Inläggav aalexanderr » 2015-03-11 22:18:53

Tjenare!, är en kille på 24 år som är Väldigt bil intresserad! Bor strax utanför stockholm, men även en del i Västerås då jag är därifrån och skulle gärna vilja lära känna mer folk där med!

Söker bra kompisar, helst någorlunda jämnåriga. Förutom bilar så har jag även intressrad av Samhällskunskap & även den del vetenskap och "framtids historia" gillar även musik, mest Trance men även en del Rock & Hiphop! Är singel så en eventuell relation med någon vettig kvinna är väl inte helt omöjligt :)

Gillar även längre promenader och spelargärna TV spel! mest bilspel men lite pang-pang går alltid an! Kolla på filmer e kul med, kan ha en ganska stor varation av vad man gillar, mycket och kan även ibland variera beroende på humör. är mycket natt människa av mig med!

Jobbar på min gamla skola med allt i allo och har ganska gott om tid, kör ibland Lastbil med.

Mvh Alexander
aalexanderr
 
Inlägg: 45
Anslöt: 2010-04-16
Ort: Järna/södertälje

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Zhonglei » 2015-03-15 13:06:19

Hej!

Tjej på 25 år.
Är språknörd och har olika intressen. Bland annat språk, historia, kultur, musik, konst, bilar, foto med mera.

Söker vänner, allt från samisk renskötare till en "vanlig Svensson". Alltid kul att träffa nya människor :)
Zhonglei
Ny medlem
 
Inlägg: 8
Anslöt: 2013-11-21

Kontakttråden (del 2)

Inläggav badsa123 » 2015-03-16 16:38:24

Hej

Jag är en tjej på 22 år söker nån att chatta med tjej/kille.

Mina intressen : Jag kollar olika tv-serier och spelar olika spel på olika konsoler främst pokemon dock. Jag gillar även djur och spelar instrument.

Jag är en blyg, lojal, snäll person som har svårt att prata i början men kan prata på när jag väl har funnit nåt att prata om.
badsa123
 
Inlägg: 157
Anslöt: 2008-05-15
Ort: Hallstahammar

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Ganapati » 2015-03-16 21:49:50

Hej där!

46-årig man här boendes i Östergötland. Ensam förstås som många andra här. Söker folk att prata med och kanske hitta på saker tillsammans med.

Mina intressen är många :P Gillar djur och natur och är gärna ute i skogen eller på fisketur.
Gillar kosmos och vetenskap i största allmänhet. Lyssnar mycket på musik och kollar film och serier.
Läser gärna :) Spel. Humor är skoj med förstås ;) Kaffedrickare! Du måste inte vara det, men för mig är det livsviktigt ;)

Som person är jag väl en typisk Aspie :P Högfungerande och klarar mig själv.

Skriv gärna pm om du vill veta mer :)
Ganapati
 
Inlägg: 243
Anslöt: 2013-08-23

Kontakttråden (del 2)

Inläggav 107steps » 2015-03-19 23:52:10

Hej!

Jag är en 20-årig tjej som söker nya bekantskaper, gärna i Västmanland så att man eventuellt skulle kunna träffas någon gång i framtiden.

Mina intressen är musik (hårdrock och metal främst), spel, litteratur, matlagning, och till viss del träning.

Jag kan ha väldigt svårt att prata med folk i början, men det brukar släppa efter ett tag.

Låter detta intressant, så skicka iväg ett PM!
107steps
Ny medlem
 
Inlägg: 2
Anslöt: 2012-10-29

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Kicki91 » 2015-03-30 10:26:57

Hej!
Jag är en 24-årig tjej som söker nya bekantskaper (framför allt vänner). Jag bor i Huddinge kommun. Kön eller ålder på (eventuella framtida) vänner spelar ingen roll för mig.

Mina främsta intressen är litteratur, musik och film.

Jag är blyg och har svårt för att umgås med folk.
Kicki91
 
Inlägg: 403
Anslöt: 2015-03-18

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Lyysa » 2015-04-01 20:19:48

Hej. För mer än två år sen så skrev jag ett inlägg här då jag fortfarande var förvirrad och inte visste någonting om min diagnos. Nu två år senare så befinner jag mig i samma känslomässiga tillstånd som jag var i då. Återigen känner jag ett starkt behov av att finna folk jag kan dela tankar och funderingar med. Jag söker helt enkelt efter vänner.

Det jag gillar att göra just nu är väl att spela olika spel på min datorn. För tillfället är det Watch Dogs, Hitman: Absolution och Bioshock. Avslutade precis Murdered: Soul Suspect. Ja, jag spelar olika multiplayer saker med men inte så mycket för tillfället då jag inte har någon att spela med.

Så jag söker väl någon att spela eller prata med.

Om någon känner för att planera en deckarhistoria ihop så skulle det vara kul med.
Lyysa
 
Inlägg: 1253
Anslöt: 2013-03-15
Ort: Arkham Asylum

Kontakttråden (del 2)

Inläggav blueberry » 2015-04-03 18:34:42

Hej! Är en man på 41 år som är här för jag gärna pratar med folk här och delar erfarenheter:)
Jag gjorde en utredning för AS år 2000 för att min mamma tyckte jag hade det, men jag tyckte ganska illa om utredaren och tyckte utredningen var extremt dåligt utförd, så jag tog avstånd från diagnosen AS men drabbades av annan slags psykisk ohälsa - hörde röster/ psykosdilemma och sådant. Jag har gått många år i olika slags terapi och detta med att höra röster/ tankekaos har jag lärt mig hantera på ett ganska bra sätt. Jag har ändå haft kontakt med vården hela tiden och har de senaste 5 åren talat mycket med en kurator som jag känt förtroende för.
Hon sa då en dag att hon tyckte jag hade en del AS-drag och att vi skulle göra en ny utredning, som berättade att jag hade just AS-drag, d.v.s. en del kriterier för AS stämmer, men andra inte.
Jag har talat med LSS nyligen men behöver ingen särskilt hjälp därifrån längre. (har haft boendestöd och kontaktperson när jag mådde sämre)

Men det min kurator säger är att jag borde prata med folk med AS, eller med den typ av lugna reserverade och inte alltför sociala personlighet precis som jag själv... så hör av dig om du vill:)
Mina övriga intressen är bildkonst, musik, matlagning - älskar god bra mat och att sköta min hälsa.
Ha det bra :) Hälsn. Blueberry
blueberry
Ny medlem
 
Inlägg: 5
Anslöt: 2014-12-22

Kontakttråden (del 2)

Inläggav jesusiscool » 2015-04-04 20:33:49

Jag är en 25-årig snubbe i STHLM som spelar musik. Det vore intressant att möta andra musiker och som jag kanske kunde spela tillsammans med.
jesusiscool
 
Inlägg: 916
Anslöt: 2013-04-25
Ort: Online

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Bat-Bane » 2015-04-20 22:00:44

Hej hej!

24 årig aspiepojk söker nya bekantskaper i alla dess former och färg!
Mail, fika och öl i baren spelar ingen roll. Bara vi inte pratar i telefon i mer än 20 minuter, gillar inte när man inte kan se den man pratar med :o (+kan ej sitta still). Är en lite släng ADHD i min diagnos med.

Skaffade precis konto så har inte kikat in så många poster än. Ej heller skrivit någon proffsigare profil.

Är bosatt i Skövde, så vill man ses IRL så vet ni var jag finns.

Gillar TV-spel, film, serier, comics, datorer + andra nörderier :roll: :D

Är man nyfiken så skicka gärna ett PM så försöker jag svara så fort jag ser det.

PS. Jag vet inte riktigt vad man ska skriva eller så. Så detta får helt enkelt duga :-)049
Bat-Bane
Ny medlem
 
Inlägg: 3
Anslöt: 2015-04-20

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Ananas » 2015-04-21 21:33:13

Jag letar efter nya vänner, främst tjejkompisar, gärna i Stockholmsområdet så att vi kan träffas irl.
Jag är intresserad av mycket inom kultur som konst, film och litteratur och även psykologi, sociologi, idéhistoria och geografi. Älskar språk (är just nu inne på olika slaviska språk som bulgariska, serbiska och ryska) och att resa och kolla in arkitektur både i närområdet och längre bort.
Uppskattar att hitta på saker när jag har energi men blir lätt trött av mycket folk och intryck.
Jag kommer gärna i kontakt med andra personer för att kunna stötta varandra och diskutera mående, tankar och känslor, men även hitta på kul saker :) Ytliga bekantskaper går bort och jag avskyr att prata om vädret ;)
Ananas
 
Inlägg: 341
Anslöt: 2013-08-04
Ort: Stockholm

Återgå till Träffar



Logga in