Orka jobba med människor?

Diskussioner kring allt som rör arbete och studier.

 Moderatorer: Alien, atoms

Orka jobba med människor?

Inläggav hinata555 » 2014-12-29 0:27:04

Jag blir trött när jag är bland andra. Vad kan man göra för att orka vara bland dem?
Min utbildning är med människor så jag måste kunna jobba med dem?

Vad är andra bra jobb där man jobbar själv?
hinata555
 
Inlägg: 52
Anslöt: 2014-12-29

Orka jobba med människor?

Inläggav Nimoy » 2014-12-29 0:43:05

Jobba natt kanske?

Jag jobbar med människor. Dagtid. Är väldigt social i arbetsrollen men det fungerar just för att det är en roll som jag hänger av mig när arbetsdagen är slut. Jag har liksom bestämt vad rollen ska innehålla och vad den inte ska innehålla. Jag jobbar inom psykiatrin och anses av både arbetskamrater och patienter vara totalt flippad, för jag har inte censurerat dom sidorna.

Men det är en roll som sagt. På fritiden vill jag vara själv - eller snarare med mina barn. Jag vill inte ha vänner för där går det inte på samma sätt att skräddarsy en roll. Att ha ett socialt jobb är en väldig avlastning för mig, för jag får utlopp för dom sidorna av mig själv på ett precis lagom sätt. Så att jag slipper umgås med folk på fritiden...
Nimoy
 
Inlägg: 63
Anslöt: 2014-02-02

Orka jobba med människor?

Inläggav plåtmonster » 2014-12-29 1:37:37

Nimoy skrev:Jag jobbar inom psykiatrin

Som läkare eller chef? (högre funktion)

Nimoy skrev:anses av både arbetskamrater och patienter vara totalt flippad, för jag har inte censurerat dom sidorna.

På vilket sätt skulle du vara flippad?

hinata555 skrev:Vad är andra bra jobb där man jobbar själv?

Ingenjör :P
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Orka jobba med människor?

Inläggav mango » 2014-12-29 2:51:09

frilansande It tekniker?

vad utbildar du till?
mango
 
Inlägg: 161
Anslöt: 2014-04-24
Ort: stockholm

Orka jobba med människor?

Inläggav hinata555 » 2014-12-29 22:12:47

Undersköterska.
Jag har bara ett halvt år kvar men jag vet inte om jag kommer klara att jobba med människor varje dag.
hinata555
 
Inlägg: 52
Anslöt: 2014-12-29

Orka jobba med människor?

Inläggav Bredochbutter » 2014-12-29 23:18:41

hinata555 skrev:Vad är andra bra jobb där man jobbar själv?


Tidningsbud?

Fördelar:
Inga människor förutom vid samlingsplatsen, fasta tider, man kör/går efter en lista vilket innebär få förändringar, nattjobb, motion om man har ett gångdistrikt.

Nackdelar:
Ingen jättelön, men om man har ett 4h distrikt så blir det ca13000-14000:-/mån, nattjobb.
Bredochbutter
 
Inlägg: 128
Anslöt: 2014-10-30
Ort: I en stad i Småland

Orka jobba med människor?

Inläggav Laika » 2015-01-03 1:04:10

Jag är utbildad till beteendevetare och brottas med samma problem. Det jobb jag har nu innebär kontakt med kunder i stort sett hela dagarna. Om jag kan strukturera upp det fungerar det bra. Jag vet ju vad som förväntas av mig och vad syftet med varje interaktion är. Dock är jag väldigt känslig för störningar i mina rutiner medan jag jobbar. Min chef är väldigt förstående och det hjälper mycket att vi tillsammans kan prata om hur jag behöver jobba för att det ska fungera.

Sammanfattningsvis: får jag det stöd jag behöver fungerar det.
Laika
 
Inlägg: 649
Anslöt: 2010-05-23
Ort: Helsingborg

Orka jobba med människor?

Inläggav Skindancer » 2015-01-03 2:36:36

Jobbar som undersköterska. Ett yrke med mkt regler o rutiner, jobbar natt, det ger mig möjlighet till mer ensam arbete. Det är ett praktiskt yrke med mkt fördjupningsmöjligheter, bidrar till att jag får lättare att hålla vakenhetsgraden
Skindancer
 
Inlägg: 73
Anslöt: 2014-11-30

Orka jobba med människor?

Inläggav plåtmonster » 2015-01-03 4:10:57

Hur bra är personalen i vården på att följa nödvändliga hygienrutiner?

Man ser ju en del reportage om långt hår i sår, ingen spritning, låter bli handtvätt, dammtussar på golvet mm. Och framförallt konsekvenser i form av spridning av resistenta bakterier och onödiga infektioner.
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Orka jobba med människor?

Inläggav Skindancer » 2015-01-03 4:38:11

Finns ju allt ifrån basalhygien till riskavfall, mrsa, före rent efter orent är väl handdesinfiktion grund, handskar förkläden, vissa arbetsuppgifter kräver skyddsrock, ansiktsmask, men ingenting är 100% o det då det handlar om den mänskliga faktorn... Felfritt o perfektion är väl ngt man ännu inte uppnått.. En del är slaviska fans av hygien, o har hört om patienter på sjukhus som städat sj då hygienen varit bristfällig ...
Skindancer
 
Inlägg: 73
Anslöt: 2014-11-30

Återgå till Studier och arbetsliv



Logga in