Söker programmerare!

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Söker programmerare!

Inläggav mango » 2014-12-26 22:09:53

Hej allesammans,

Jag jobbar idag för ett spelföretag som alltid söker grymt duktiga programmerare,
C ++ , java , actionscript, Linux mm "you name it".

Det är ett superfint företag med många bra förmåner, Förmåner som dessutom är väldigt bra för oss med Aspberger.
För er som är bra programmerare och söker ett jobb eller kanske ett nytt jobb så skicka mig ett pm så kan jag berätta mer. Och berätta gärna lite om er själva så kan jag kanske rekommendera er till företaget!

Mvh
Mango
mango
 
Inlägg: 161
Anslöt: 2014-04-24
Ort: stockholm

Söker programmerare!

Inläggav rdos » 2014-12-26 22:47:40

Njääe. Jobbar numera nästan bara med mitt eget operativsystem, så att "konvertera" till Linux är inte lockade. :wink:
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Söker programmerare!

Inläggav mango » 2014-12-26 23:41:16

rdos skrev:Njääe. Jobbar numera nästan bara med mitt eget operativsystem, så att "konvertera" till Linux är inte lockade. :wink:


Som sagt du behöver inte programmera i de språk jag nämnde utan det var bara exempel.
Men om du kan göra egna operativsystem så är kanske du har ett eget "språk"?

Spelföretaget gör även själv egna operativsystem och testar det mesta då de både måste hänga med i utvecklingar och även försöka ligga steget före.
mango
 
Inlägg: 161
Anslöt: 2014-04-24
Ort: stockholm

Söker programmerare!

Inläggav rdos » 2014-12-27 0:00:53

mango skrev:
rdos skrev:Njääe. Jobbar numera nästan bara med mitt eget operativsystem, så att "konvertera" till Linux är inte lockade. :wink:


Som sagt du behöver inte programmera i de språk jag nämnde utan det var bara exempel.
Men om du kan göra egna operativsystem så är kanske du har ett eget "språk"?


Nej, jag jobbar mest med C++ (förrutom x86 assembler då). Har själv lagt till stöd för mitt operativsystem i OpenWatcom kompilatorn, och delvis även i GCC.

mango skrev:Spelföretaget gör även själv egna operativsystem och testar det mesta då de både måste hänga med i utvecklingar och även försöka ligga steget före.


OK. Intressant. Tror dock inte jag vill byta jobb då jag trivs utmärkt med att få betalt för att jobba med mitt specialintresse sedan många år tillbaka.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Söker programmerare!

Inläggav Sadistic » 2014-12-27 0:13:20

Har en kompis som är mycket intresserad
Sadistic
 
Inlägg: 731
Anslöt: 2013-12-09

Söker programmerare!

Inläggav mango » 2014-12-27 0:19:36

rdos skrev:
mango skrev:
rdos skrev:Njääe. Jobbar numera nästan bara med mitt eget operativsystem, så att "konvertera" till Linux är inte lockade. :wink:


Som sagt du behöver inte programmera i de språk jag nämnde utan det var bara exempel.
Men om du kan göra egna operativsystem så är kanske du har ett eget "språk"?


Nej, jag jobbar mest med C++ (förrutom x86 assembler då). Har själv lagt till stöd för mitt operativsystem i OpenWatcom kompilatorn, och delvis även i GCC.

mango skrev:Spelföretaget gör även själv egna operativsystem och testar det mesta då de både måste hänga med i utvecklingar och även försöka ligga steget före.


OK. Intressant. Tror dock inte jag vill byta jobb då jag trivs utmärkt med att få betalt för att jobba med mitt specialintresse sedan många år tillbaka.


Du bestämmer själv :) om du vill veta mer om företaget så skicka mig ett pm. C ++ programmerare är väldigt efter traktat, väldigt!
om inte så kan man ju alltid söka jobbet och sedan tacka nej då har man ju alltid en valmöjlighet i alla fall.
men som sagt du gör precis som du vill.
Senast redigerad av mango 2014-12-27 0:31:05, redigerad totalt 1 gång.
mango
 
Inlägg: 161
Anslöt: 2014-04-24
Ort: stockholm

Söker programmerare!

Inläggav plåtmonster » 2014-12-27 0:20:50

Med tanke på systemd kalabaliken så är det många som hoppar från Linux till FreeBSD. Men även till Devuan som är en systemd-fri avknoppning av Debian.

Är Java och actionscript snabbt nog för spel?

Vad ger det för månadslön?

rdos skrev:Nej, jag jobbar mest med C++ (förrutom x86 assembler då).

Vad tror du om ARM och MIPS som plattform?
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Söker programmerare!

Inläggav mango » 2014-12-27 0:32:26

Sadistic skrev:Har en kompis som är mycket intresserad


Visst, be din vän skicka mig ett pm. Om din vän inte är medlem på aspbergerforum så kan du skicka mig ett pm så ger jag dig min epost adress som din vän kan kontakta mig på.
mango
 
Inlägg: 161
Anslöt: 2014-04-24
Ort: stockholm

Söker programmerare!

Inläggav mango » 2014-12-27 0:36:07

plåtmonster skrev:Med tanke på systemd kalabaliken så är det många som hoppar från Linux till FreeBSD. Men även till Devuan som är en systemd-fri avknoppning av Debian.

Är Java och actionscript snabbt nog för spel?

Vad ger det för månadslön?

rdos skrev:Nej, jag jobbar mest med C++ (förrutom x86 assembler då).

Vad tror du om ARM och MIPS som plattform?


Det beror på vilka spel man kommer få jobba på. dessutom så jobbar vi inte bara på spel utan det finns ju tools och andra avdelningar som utvecklar nya operativ system.
en del programmerar i ett språk och konverterar det sedan till ett annat.

Det är bra betalt, jag tror det är lite baserat på din ålder och vilken arbetsuppgift du har och hur duktig du är.
Jag kan inte svara exakt på den frågan då jag själv inte är programmerare men jag vet att det är bra betalt.

samma svar här, jag är själv inte programmerare, men jag kan höra efter hur det är med ARM och MIPS som plattform. Dock kanske det tar ett tag att få svar då det är julledigheter.
mango
 
Inlägg: 161
Anslöt: 2014-04-24
Ort: stockholm

Söker programmerare!

Inläggav rdos » 2014-12-27 0:49:04

plåtmonster skrev:
rdos skrev:Nej, jag jobbar mest med C++ (förrutom x86 assembler då).

Vad tror du om ARM och MIPS som plattform?


Mitt operativsystem är fortfarande till övervägande del skrivet i assembler, även om det numera även går att skriva drivare i C. Att börja om från början i C eller specifikt ARM eller MIPS assembler är nog inte aktuellt. Har dock planer på 64-bit x86_64 stöd. Men jag har som sagt lite tappat intresset numera, och gör nästan ingen utveckling på fritiden längre. Har numera npf som specialintresse istället.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Söker programmerare!

Inläggav mango » 2014-12-27 0:54:33

plåtmonster skrev:Vad tror du om ARM och MIPS som plattform?


angående ARMS och MIPS så frågade jag en kollega lite snabbt då jag inte är insatt i programmering.
Obs kom ihåg att jag inte vet vad ARMS och MIPS är för något exakt och detta var så jag uppfattade hans svar.

I princip alla moderna mobiler kör någn slags ARM.
Men vi kodar inte assembler så det blir inte avsiktligt.
assembler är jättehård aruspecifikt så saker man skriver för en arm funkar inte på en intel processor t. Ex. Allt vi kodar rullar på allt för att vi skriver i språk på en högre nivå.
MIPS tror jag inte att vi har jobbat emot alls.

Jag hoppas det gav något svar på din fråga.
mango
 
Inlägg: 161
Anslöt: 2014-04-24
Ort: stockholm

Söker programmerare!

Inläggav Kaktus » 2014-12-31 9:22:05

Jag skulle gärna vara intresserad av att veta vad för tester i programmeringsväg företag som dessa gör för att se att man passar som programmerare.

Skulle du kunna skicka några sådana tester till mig om du får för chefen?
Kaktus
 
Inlägg: 62
Anslöt: 2013-02-03

Söker programmerare!

Inläggav mango » 2015-01-02 22:52:57

Kaktus skrev:Jag skulle gärna vara intresserad av att veta vad för tester i programmeringsväg företag som dessa gör för att se att man passar som programmerare.

Skulle du kunna skicka några sådana tester till mig om du får för chefen?


Det kan jag tyvärr inte svara på som du kanske förstår.
Jag gör detta på eget initiativ då jag tror att vi har många duktiga människor här som bara behöver få en chans.

Om du verkligen vill veta så ring och fråga olika företag, men antagligen så får man kanske ett arbetsprov eller att man kan visa upp något arbeta man redan gjort.

Lycka till! :-)Happy
mango
 
Inlägg: 161
Anslöt: 2014-04-24
Ort: stockholm

Återgå till Intressanta intressen



Logga in