Byta miljö/Sova borta

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: atoms, Alien

Byta miljö/Sova borta

Inläggav kiddie » 2014-12-20 21:06:28

En sak jag kan tycka är jobbigt är att tiden ter sig kortare när jag är hemma och har koll på det mesta. Åker jag bort blir allt som en nyhet, kan vara att bli bjuden på mat istf att jag lagar, att prata mer med folk, att kanske göra någon utflykt. Allt detta hinner man med även om man bara sover borta en natt, men eftersom det är saker jag inte brukar göra så blir mitt tidsbegrepp helt konstigt.

När jag kommer hem kan jag för mitt liv inte förstå att det var gårdagen bara jag åkte bort på och att jag varit borta superkort tid, bara två dagar och en natt. Det känns som en vecka! Hur jag än talar om för mig själv att det bara var en kort tid håller sinnet inte med.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Byta miljö/Sova borta

Inläggav Deadly_Nightshade » 2014-12-21 23:25:23

Nej
Deadly_Nightshade
 
Inlägg: 881
Anslöt: 2009-07-03
Ort: Stockholm

Byta miljö/Sova borta

Inläggav Batman » 2014-12-23 21:36:16

Väl borta brukar problemen öka, framför allt sömnen och maten hamnar lite ur kurs, när jag kommer hem skriver jag ett litet schema för de närmaste dagarna som inkluderar rutiner och struktur så att jag kommer på rätt spår igen.
Tidigare var det mycket värre, då kunde det ta flera veckor innan mina vanliga rutiner fungerade som vanligt, men sedan i våras har min vardag varit väldigt stabil vilket också gjort att jag kunnat återanpassa mig betydligt snabbare efter t.ex. de resor jag varit iväg på i somras och höstas.
Batman
 
Inlägg: 780
Anslöt: 2013-07-27

Byta miljö/Sova borta

Inläggav Neurofunk » 2014-12-25 19:12:58

filosofia87 skrev:Upplever någon samma som jag: nedstämdhet, ökat tvång och "konstiga" upplevelser av miljöstimuli när man kommer hem från resa/sovit borta? :-)ZZZ

Ja. Jag mår dessutom dåligt av att inte sova hemma. Sover jag borta till trots är sannorlikheten hög att sömn uteblir, det kalkylerat efter min erfarenhet fram till dags dato.
Neurofunk
 
Inlägg: 306
Anslöt: 2013-12-09
Ort: Uppsala

Byta miljö/Sova borta

Inläggav MsTibbs » 2014-12-25 19:31:44

Sov hos syster idag. Don't like. :(
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in