Den (STORA) app-tråden

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

 Moderatorer: atoms, Alien

Re: Sv: Den (STORA) app-tråden

Inläggav Zirre » 2014-12-10 15:50:00

kullan skrev:
Miche skrev:
kullan skrev:Jag återigen blivit tvungen att avinstallera Tapatalk både på mobil och nu även surfplattan.
Läste på kommentarerna i Google Play, det är fler som har problem efter senaste uppdateringen.


Den har krånglat åt mig så nu skiterjagi den. Min aktivitet på forumet kommer minskas radikalt nu. Inte alltid manhar lust att logga in via datorn.

Jag tycker det funkar att kolla forumet på webben med surfplattan. Kanske kan vara ett alternativ?
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Re: Vilka program är bra till ny mac?

Inläggav Lilla Gumman » 2014-12-19 2:07:24

Spotify kan inte apela upp en spellista i mobilappen. Det går bara att slumpa (shuffle). Av den anledningen får Spotify inte ett öre. Istället använder jag Grooveshark som är gratis och utan reklam.

atoms -

Diskussionen om Spotify kommer ifrån denna tråd - vilka-program-ar-bra-till-ny-mac-t42495.html
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Re: Sv: Vilka program är bra till ny mac?

Inläggav Zirre » 2014-12-19 18:41:19

Lilla Gumman skrev:Spotify kan inte apela upp en spellista i mobilappen. Det går bara att slumpa (shuffle). Av den anledningen får Spotify inte ett öre. Istället använder jag Grooveshark som är gratis och utan reklam.

Spotify's mobilapp funkar perfekt.
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Re: Vilka program är bra till ny mac?

Inläggav Lilla Gumman » 2014-12-19 21:12:16

Zirre skrev:
Lilla Gumman skrev:Spotify kan inte apela upp en spellista i mobilappen. Det går bara att slumpa (shuffle). Av den anledningen får Spotify inte ett öre. Istället använder jag Grooveshark som är gratis och utan reklam.

Spotify's mobilapp funkar perfekt.

Mobilappen funkar bra, men man kan inte få låtarna sorterade och uppspelade i den ordning man vill. Alltså blir det inte intressant.
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Vilka program är bra till ny mac?

Inläggav kullan » 2014-12-19 21:15:37

Lilla Gumman skrev:
Zirre skrev:
Lilla Gumman skrev:Spotify kan inte apela upp en spellista i mobilappen. Det går bara att slumpa (shuffle). Av den anledningen får Spotify inte ett öre. Istället använder jag Grooveshark som är gratis och utan reklam.

Spotify's mobilapp funkar perfekt.

Mobilappen funkar bra, men man kan inte få låtarna sorterade och uppspelade i den ordning man vill. Alltså blir det inte intressant.


Det kan du inte med musikspelaren i mobilen heller. Jag brukar använda shuffel - funktionen.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Vilka program är bra till ny mac?

Inläggav Zirre » 2014-12-19 21:19:48

Lilla Gumman skrev:
Zirre skrev:
Lilla Gumman skrev:Spotify kan inte apela upp en spellista i mobilappen. Det går bara att slumpa (shuffle). Av den anledningen får Spotify inte ett öre. Istället använder jag Grooveshark som är gratis och utan reklam.

Spotify's mobilapp funkar perfekt.

Mobilappen funkar bra, men man kan inte få låtarna sorterade och uppspelade i den ordning man vill. Alltså blir det inte intressant.
Jo om man lägger till låtarna den ordning man vill i uppspelningskön.
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Re: Vilka program är bra till ny mac?

Inläggav Lilla Gumman » 2014-12-19 23:57:44

Zirre skrev:
Lilla Gumman skrev:
Zirre skrev:Spotify's mobilapp funkar perfekt.

Mobilappen funkar bra, men man kan inte få låtarna sorterade och uppspelade i den ordning man vill. Alltså blir det inte intressant.
Jo om man lägger till låtarna den ordning man vill i uppspelningskön.

Det finns ju bara en enda knapp, shuffle, och den slumpar ordningen. Finns det nån annan knapp så visa gärna.
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Re: Vilka program är bra till ny mac?

Inläggav Lilla Gumman » 2014-12-20 1:38:53

Zirre:
"Vad är skillnaden mellan Spotify Free på mobilen och på surfplattan?

På mobilen kan du lyssna på artister, album och spellistor med slumpmässig uppspelning. På surfplattan kan du spela upp vilken låt du vill, när du vill. "

Alltså, på smartphonen funkar endast slumpmässig uppspelning. Spellistor spelas alltid i slumpmässig ordning. Spellistor spelas bara i rätt otdning i surfplattan eller datorn, aldrig i smartphonen.
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Re: Sv: Vilka program är bra till ny mac?

Inläggav Zirre » 2014-12-20 9:48:48

Lilla Gumman skrev:Zirre:
"Vad är skillnaden mellan Spotify Free på mobilen och på surfplattan?

På mobilen kan du lyssna på artister, album och spellistor med slumpmässig uppspelning. På surfplattan kan du spela upp vilken låt du vill, när du vill. "

Alltså, på smartphonen funkar endast slumpmässig uppspelning. Spellistor spelas alltid i slumpmässig ordning. Spellistor spelas bara i rätt otdning i surfplattan eller datorn, aldrig i smartphonen.

Det är ju ingen skillnad alls.
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Re: Sv: Vilka program är bra till ny mac?

Inläggav Zirre » 2014-12-20 10:18:47

Det funkar precis lika på smartphone och surfplatta.
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Vilka program är bra till ny mac?

Inläggav Lilla Gumman » 2014-12-20 11:57:54

kullan skrev:
Lilla Gumman skrev:
Zirre skrev:Spotify's mobilapp funkar perfekt.

Mobilappen funkar bra, men man kan inte få låtarna sorterade och uppspelade i den ordning man vill. Alltså blir det inte intressant.


Det kan du inte med musikspelaren i mobilen heller. Jag brukar använda shuffel - funktionen.

Jodå. Jag drar låtarna till den plats jag vill. Sen klickar jag på valfri låt, och får den uppspelad. Därefter fortsätter musikspelaren att spela låtarna i den ordning jag har lagt dem. Det är så det ska fungera, enligt mig. Jag har ju 67 mp3-låtar som jag har lagt till i olika spellistor och i den ordning jag vill. Spotify hade varit kul att använda för att få lite ny musik att lyssna på under mina joggingturer och träningspass. Det funkar helt okej att trycka på shuffle, och reklamen stör mig inte jättemycket. Men eftersom Spotify inte kan spela upp exakt den låt jag vill, i exakt den ordning jag vill, kommer jag inte betala. Det är inte värt 99 kr i månaden att få bort reklamen, eftersom jag ändå inte kan välja vilken låt jag vill höra just nu.
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Vilka program är bra till ny mac?

Inläggav Lilla Gumman » 2014-12-20 11:59:13

Zirre skrev:Det funkar precis lika på smartphone och surfplatta.

Okej, undrar varför Spotify då skrev så som jag citerade? :-)063 :-)051
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Vilka program är bra till ny mac?

Inläggav Miche » 2014-12-20 12:43:39

Lilla Gumman skrev:
Zirre skrev:Det funkar precis lika på smartphone och surfplatta.

Okej, undrar varför Spotify då skrev så som jag citerade? :-)063 :-)051
Du varken länkade eller la det i någon citatruta så det är svårt att veta att det är ett citat.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Vilka program är bra till ny mac?

Inläggav Lilla Gumman » 2014-12-20 12:52:21

Lilla Gumman skrev:Zirre:
"Vad är skillnaden mellan Spotify Free på mobilen och på surfplattan?

På mobilen kan du lyssna på artister, album och spellistor med slumpmässig uppspelning. På surfplattan kan du spela upp vilken låt du vill, när du vill. "

Alltså, på smartphonen funkar endast slumpmässig uppspelning. Spellistor spelas alltid i slumpmässig ordning. Spellistor spelas bara i rätt otdning i surfplattan eller datorn, aldrig i smartphonen.


Miche skrev:
Lilla Gumman skrev:
Zirre skrev:Det funkar precis lika på smartphone och surfplatta.

Okej, undrar varför Spotify då skrev så som jag citerade? :-)063 :-)051
Du varken länkade eller la det i någon citatruta så det är svårt att veta att det är ett citat.

Provar med citatruta i Tapatalk istället för citattecken:

Den stora skillnaden är att man med Spotify Free får vänja sig vid frekventa annonsbudskap samt att man på mobila enheter endast kan använda sig av uppspelningsläget shuffle. Med andra ord - du kan inte välja låt själv.

Hämtat härifrån:
http://www.nordichardware.se/Multimedia ... a-lat.html

Och välja låt, det kan man göra hos Grooveshark. Därmed har jag sagt det jag vill. Over and out.
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Vilka program är bra till ny mac?

Inläggav kullan » 2014-12-20 14:21:00

Grooveshark har en hel del piratkopierat material. Därför känns Grooveshark väldigt tveksam i mina ögon. Själv gillar jag inte piratkopiering nämligen.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Sv: Vilka program är bra till ny mac?

Inläggav Zirre » 2014-12-20 14:59:50

Lilla Gumman skrev:
Zirre skrev:Det funkar precis lika på smartphone och surfplatta.

Okej, undrar varför Spotify då skrev så som jag citerade? :-)063 :-)051

Har det kanske att göra med om man är premium eller inte?
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Vilka program är bra till ny mac?

Inläggav kullan » 2014-12-20 15:20:50

Jag blir grymt störd av reklamen på spotify och jag anser att det är värt 99:- / mån för att slippa eländet. Dessutom kan man göra mer saker via premium.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Vilka program är bra till ny mac?

Inläggav Zirre » 2014-12-20 17:01:36

Radiofunktionen i Såotify är grymt bra.
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Vilka program är bra till ny mac?

Inläggav kullan » 2014-12-20 17:12:44

Zirre skrev:Radiofunktionen i Såotify är grymt bra.


Den har jag inte provat. ska nog göra det.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Vilka program är bra till ny mac?

Inläggav Lilla Gumman » 2014-12-20 18:27:57

kullan skrev:Grooveshark har en hel del piratkopierat material. Därför känns Grooveshark väldigt tveksam i mina ögon. Själv gillar jag inte piratkopiering nämligen.

Aha, det hade jag väl nånstans i bakhuvudet. Men appen togs bort från Play på grund av det, och plötsligt fanns appen där igen. Då trodde jag det var okej. Men jag kan ha tokfel.

För övrigt är det helt lagligt att lyssna på musik. Det är om någon laddar upp egen musik utan tillstånd som är olagligt. YouTube brottas med samma problem.
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Den (STORA) app-tråden

Inläggav kullan » 2015-02-18 22:55:04

Någon mer än jag som har strul med appen för wordpress? Jag kan inte uppdatera en sida som jag har på en av mina blogga. Vad är felet?
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Den (STORA) app-tråden

Inläggav Zirre » 2015-02-18 22:57:20

.
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Re: Den (STORA) app-tråden

Inläggav Titti » 2015-02-19 10:31:32

kullan skrev:Någon mer än jag som har strul med appen för wordpress? Jag kan inte uppdatera en sida som jag har på en av mina blogga. Vad är felet?

Jag använder appen och har inga problem. Men jag har för mig att det kom en uppdatering häromdagen (som jag har installerat) och kanske är det den som ställer till det för dig? Jag vet inte hur det är med just den här appen men de kan vara lite olika beroende på vilken mobil man har.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Den (STORA) app-tråden

Inläggav Lilla Gumman » 2015-05-01 13:56:55

En bra app för att göra checklistor, rutoner, att göra just nu samt matlistor.
https://play.google.com/store/apps/deta ... le.flylady

Man kan göra checklistor för allt. Morgonrutiner, eftermiddagsrutiner, kvällsrutiner, veckorutiner och månatliga rutiner.

Hemmet delar man in i olika zoner: kök, vadagsrum, badrum o.s.v. och sedan kan man skriva in vad man ska städa i varje rum. Exempelvis skriver man in under köket: Gör rent mikrovågsugnen, töm kylskåpet och rengör, rengör fläkten, rengör spisen och ugnen, torka alla köksbänkar ...

Sen bockar man bara av när det är klart. Mycket mer praktiskt än exempelvis any.do, eftersom man kan ha allt på ett ställe. Visst är det bra att kunna ställa in larm i any.do, det kan man inte i denna app. Men ni som gillar any.do, prova denna som komplement.

Man kan välja svenska i appen. Om man däremot vill ladda in standard-listor och slippa skriva in själv, kan man inte välja svenska. Men det är ju bara att välja engelska, och sen byta namn på uppgifterna om man vill det. Man kan ju också strunta i att ladda hem standard-listor och skriva i sina egna.

Den som inte begriper hur man gör, kan fråga mig.
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Återgå till IT-forum



Logga in