Någon som testat hypnos mot AS eller psykisk ohälsa?

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

 Moderatorer: Alien, atoms

Någon som testat hypnos mot AS eller psykisk ohälsa?

Inläggav H2SO4 » 2014-12-08 17:34:45

Eller mot sömnproblem.

En del påstår att hypnos kan ge stor effekt. Jag har alltid varit skeptisk till sånt här.
Någon som blivit hjälpt av detta?
H2SO4
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 385
Anslöt: 2014-07-09

Någon som testat hypnos mot AS eller psykisk ohälsa?

Inläggav Sadistic » 2014-12-08 17:46:00

hur ska hypnos funka mot en diagnos? det är ju inte nåt undermedvetet val man gör direkt ._.
Sadistic
 
Inlägg: 731
Anslöt: 2013-12-09

Någon som testat hypnos mot AS eller psykisk ohälsa?

Inläggav Hettan » 2014-12-08 17:48:49

H2SO4 skrev:Eller mot sömnproblem.

En del påstår att hypnos kan ge stor effekt. Jag har alltid varit skeptisk till sånt här.
Någon som blivit hjälpt av detta?

Hypnos är inte mer effektivt än meditation. Tror dock att det sistnämnde är effektivare. Så testa meditation.
Hettan
 
Inlägg: 591
Anslöt: 2013-05-13

Någon som testat hypnos mot AS eller psykisk ohälsa?

Inläggav plåtmonster » 2014-12-08 17:51:01

Kanske kan hypnos kan skapa neurologiska kopplingar som kan underlätta vardagen?
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Någon som testat hypnos mot AS eller psykisk ohälsa?

Inläggav H2SO4 » 2014-12-08 18:02:32

Sadistic skrev:hur ska hypnos funka mot en diagnos? det är ju inte nåt undermedvetet val man gör direkt ._.


Jag vet inte, jag känner inte ens till mekanismen för hur hypnos fungerar. Jag vet däremot att hjärnan är otroligt komplex och att man genom att manipulera den kan förändra impulsiva tankar och agerande.
Borde gå även om man från början redan tänker på ett annorlunda sätt.
Senast redigerad av H2SO4 2014-12-08 18:05:14, redigerad totalt 1 gång.
H2SO4
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 385
Anslöt: 2014-07-09

Någon som testat hypnos mot AS eller psykisk ohälsa?

Inläggav H2SO4 » 2014-12-08 18:03:45

Hettan skrev:
H2SO4 skrev:Eller mot sömnproblem.

En del påstår att hypnos kan ge stor effekt. Jag har alltid varit skeptisk till sånt här.
Någon som blivit hjälpt av detta?

Hypnos är inte mer effektivt än meditation. Tror dock att det sistnämnde är effektivare. Så testa meditation.


Jag har försökt meditation men tappar fokus direkt.
H2SO4
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 385
Anslöt: 2014-07-09

Någon som testat hypnos mot AS eller psykisk ohälsa?

Inläggav Hettan » 2014-12-08 18:06:47

H2SO4 skrev:
Hettan skrev:
H2SO4 skrev:Eller mot sömnproblem.

En del påstår att hypnos kan ge stor effekt. Jag har alltid varit skeptisk till sånt här.
Någon som blivit hjälpt av detta?

Hypnos är inte mer effektivt än meditation. Tror dock att det sistnämnde är effektivare. Så testa meditation.


Jag har försökt meditation men tappar fokus direkt.

Rekommenderar att du använder ett mantra i början. T.ex. den här https://www.youtube.com/watch?v=z6tr5WpOXdU

Det är svårt i början men du kan lära dig om du bara ger det tid :)
Hettan
 
Inlägg: 591
Anslöt: 2013-05-13

Någon som testat hypnos mot AS eller psykisk ohälsa?

Inläggav johnnyfg » 2018-07-18 13:16:58

Jag har testat mycket med hypnos.
Jag har också upplevt att dokumentation om hur hypnos fungerar, hur vi har ett undermedvetet som till +90% styr vad vi gör ... och att vi med vår medvetna bara till 10% kan styra med ... inte så konstigt att om någon säger till en "vad du än tänker på så tänk inte på en röd brandbil" ... får man frågan sedan efter en liten stund, vad man tänkte på ... så är det typ alltid: "en röd brandbil".
Varför? Ju för att vårat undermedvetna förstår inte negationen som ordet "inte" bidrar till i meningen.
Förstår man engelska och vet hur man tar sig runt i "web archive org" är det lätt att hitta massor av clickbank produkter om bland annat hypnos.
johnnyfg
 
Inlägg: 88
Anslöt: 2008-05-01
Ort: Klippan

Någon som testat hypnos mot AS eller psykisk ohälsa?

Inläggav Lillian3 » 2018-07-18 18:29:41

H2SO4 skrev:
Hettan skrev:
H2SO4 skrev:Eller mot sömnproblem.

En del påstår att hypnos kan ge stor effekt. Jag har alltid varit skeptisk till sånt här.
Någon som blivit hjälpt av detta?

Hypnos är inte mer effektivt än meditation. Tror dock att det sistnämnde är effektivare. Så testa meditation.


Jag har försökt meditation men tappar fokus direkt.


Meditation är missförstått här i väst. Mantrameditation har två syften 1. att bli mer stilla i sinnet, så man kan se den transcendentala sanningen. 2. Att inse att man inte kan kontrollera sinnet, att tankar uppstår av sig själva. (Det är mao inte bara helt normalt att tappa fokus, det är önskvärt.) Nr 2 kallas inom buddhism vyapassana (skärskådande). Här i väst används meditation mest som avslappningsteknik. Vill man lösa sina sömnproblem fungerar nog hypnos bättre.
Lillian3
 
Inlägg: 25
Anslöt: 2018-06-28

Återgå till Aspergare och vården



Logga in