Trojan som inte kan tas bort

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

 Moderatorer: Alien, atoms

Trojan som inte kan tas bort

Inläggav Alien » 2014-02-02 12:02:59

Miche skrev:
Alien skrev:For some reason your system denied write access to th Hosts file. If any hijacked domains are in this file, Hijack this may NOT be able to fix this.
Jag googlade det felmeddelandet och hittade rekommendationen att köra HiJackThis som administratör.

Gör så här, högerklicka på programmet HiJackThis, välj alternativet "Kör som administratör" och godkänn sen om du får en fråga om du ska göra det, så borde det funka.


Det går inte. Högerklickar jag så kommer alternativen "Öppna", "Fäst i aktivitetsfältet" men inget "Kör som administratör".

I loggen som jag inte kan kopiera står en massa om RootSystem, låter avancerat. En del program har "Unknown owner" men jag vet inte om jag för den skull kan klicka på "Fix".
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Trojan som inte kan tas bort

Inläggav Miche » 2014-11-14 0:28:39

Jag har råkat ut för ett nytt elände som heter MyStartSearch som är supersvår att ta bort. Den har ett avinstallationsprogram men det vägrar att utföra jobbet klart (det har stått i flera timmar och visat samma bild som om den försöker).

Jag misstänker att nedanstående fil tillhör den trojanen (eller vad man nu ska kalla eländet), det är två filer som finns i Internet Explorer-mappen och den går inte att radera, inte ens när jag inte har bootat på operativet som använder den filen (filnamnen Diagnostics tap.dll och F12Tools.dll):
Bild
Konstigt nog finns filen i båda installationerna (dvs på två olika hårddiskar som jag kan boota var för sig).
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Trojan som inte kan tas bort

Inläggav kiddie » 2014-11-14 0:53:47

Krillo skrev:Tröjan som inte kan tas bort, det vore irriterande, det!

Bild


:D
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Trojan som inte kan tas bort

Inläggav Tor_och_i2p » 2014-12-03 16:19:12

Jag försökte hjälpa en person en gång som hade fått ett virus/en trojan och vi satt i flera timmar för att försöka få bort det från Windowssystemet. Tog nästan hela dagen.
Tor_och_i2p
Inaktiv
 
Inlägg: 773
Anslöt: 2011-08-11
Ort: IPv4+IPv6

Återgå till IT-forum



Logga in