Ignorera moderatorer som vanliga användare - skilda konton

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: Alien, atoms

Ignorera moderatorer som vanliga användare - skilda konton

Inläggav Gripandekylig » 2013-11-18 2:58:56

earlydayminer skrev:mnordgren brukade vara aktiv och visa sina coola skulpturer och skriva andra intressanta saker. Gripandekylig har jag enbart sett tillrättvisa andra och bete sig överdrivet självrättfärdig, men det kanske finns något där med. Alien är fortfarande väldigt aktiv på alla sätt, vilket jag tycker är bra. Titti är sedan länge ganska tillbakadragen, men det finns väl goda skäl till det. marxisten och atoms märker man inte ens av längre, bortresta?


Ja fast jag tror inte att ett separat konto skulle öka mina möjligheter att delta i forumet som forumist. Jag har helt enkelt inte tid att både moderera och att skriva lika aktivt i trådarna som jag gjorde förr. Det känns lite tråkigt för mig med, men några gånger i veckan brukar jag ändå skriva något inlägg lite här och där: främst i Aspergare och Vården. Det är ju trist att min synlighet i forumet till så hög andel idag består i röda modrutor och jag förstår att man när man blott ser dessa lätt får en annan uppfattning av mig, och de andra moderatorerna, än vad man hade fått om vi haft mer tid att skriva även vanliga inlägg som forumister.

Man får väl söka runt i min inläggshistorik för att finna de mer mänskliga och vardagliga sidorna av Gripandekylig, eller kanske vänta på att jag hoppar av plugget hehe (ironi [förhoppningsvis]).
Gripandekylig
 
Inlägg: 1620
Anslöt: 2012-12-27
Ort: Uppsala

Ignorera moderatorer som vanliga användare - skilda konton

Inläggav earlydayminer » 2013-11-18 3:00:13

Batman skrev:
earlydayminer skrev:Det här tycker jag är ganska dåligt jag med. Helst av allt vill jag inte kunna se vad t ex Gripandekylig skriver. Jag blir bara riktigt fylld av en obekväm känsla med hur individen kom undan med ärekränkning och även tvångsmässigt hur jag måste bemöta det en dag.


Hur som helst. Det vore underbart att kunna ignorera moderatorer också. Det skulle hjälpa mig otroligt mycket i min process att försöka undvika att starta något med Gripandekylig.

Vem vet, du kanske får en tillsägelse, eller ännu värre en varning pga det du precis skrev. Gripandekylig känner sig troligtvis stött av ditt påstående samt att du går långt över gränsen vad gäller personangrepp! :roll:


Jag bryter inte mot någon regel så jag har svårt att se hur det skulle kunna påverka mig. Det är uppenbart att jag håller en resonabel ton. Finns absolut inga personangrepp i mitt meddelande, men du kanske var sarkastisk? :wink:
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Ignorera moderatorer som vanliga användare - skilda konton

Inläggav earlydayminer » 2013-11-18 3:03:07

Gripandekylig skrev:
earlydayminer skrev:mnordgren brukade vara aktiv och visa sina coola skulpturer och skriva andra intressanta saker. Gripandekylig har jag enbart sett tillrättvisa andra och bete sig överdrivet självrättfärdig, men det kanske finns något där med. Alien är fortfarande väldigt aktiv på alla sätt, vilket jag tycker är bra. Titti är sedan länge ganska tillbakadragen, men det finns väl goda skäl till det. marxisten och atoms märker man inte ens av längre, bortresta?


Ja fast jag tror inte att ett separat konto skulle öka mina möjligheter att delta i forumet som forumist. Jag har helt enkelt inte tid att både moderera och att skriva lika aktivt i trådarna som jag gjorde förr. Det känns lite tråkigt för mig med, men några gånger i veckan brukar jag ändå skriva något inlägg lite här och där: främst i Aspergare och Vården. Det är ju trist att min synlighet i forumet till så hög andel idag består i röda modrutor och jag förstår att man när man blott ser dessa lätt får en annan uppfattning av mig, och de andra moderatorerna, än vad man hade fått om vi haft mer tid att skriva även vanliga inlägg som forumister.

Man får väl söka runt i min inläggshistorik för att finna de mer mänskliga och vardagliga sidorna av Gripandekylig, eller kanske vänta på att jag hoppar av plugget hehe (ironi [förhoppningsvis]).


Jag har redan läst alla dina inlägg.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Ignorera moderatorer som vanliga användare - skilda konton

Inläggav Batman » 2013-11-18 3:05:30

earlydayminer skrev:
Batman skrev:
earlydayminer skrev:Det här tycker jag är ganska dåligt jag med. Helst av allt vill jag inte kunna se vad t ex Gripandekylig skriver. Jag blir bara riktigt fylld av en obekväm känsla med hur individen kom undan med ärekränkning och även tvångsmässigt hur jag måste bemöta det en dag.


Hur som helst. Det vore underbart att kunna ignorera moderatorer också. Det skulle hjälpa mig otroligt mycket i min process att försöka undvika att starta något med Gripandekylig.

Vem vet, du kanske får en tillsägelse, eller ännu värre en varning pga det du precis skrev. Gripandekylig känner sig troligtvis stött av ditt påstående samt att du går långt över gränsen vad gäller personangrepp! :roll:


Jag bryter inte mot någon regel så jag har svårt att se hur det skulle kunna påverka mig. Det är uppenbart att jag håller en resonabel ton. Finns absolut inga personangrepp i mitt meddelande, men du kanske var sarkastisk? :wink:

Du kan vara lugn, jag var allt annat än allvarlig :-)Happy
Batman
 
Inlägg: 780
Anslöt: 2013-07-27

Ignorera moderatorer som vanliga användare - skilda konton

Inläggav earlydayminer » 2013-11-18 3:06:35

*Lugn* Hur som helst vill jag kunna ignorera vem som helst och enbart om jag gör något fel kan det temporärt hävas (om jag ignorerat den som är ansvarig att dela ut tillsägelse/varning osv) för att jag ska veta att jag gjort fel.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Ignorera moderatorer som vanliga användare - skilda konton

Inläggav Titti » 2013-11-18 9:57:38

earlydayminer skrev:Men det finns också något annat som är tråkigt när någon får ett grönt eller rött nick.
earlydayminer skrev:Titti är sedan länge ganska tillbakadragen, men det finns väl goda skäl till det.

Jag har aldrig skrivit särskilt mycket som forumist utan mest som moderator och admin. Jag blev moderator strax före du blev medlem här och ganska snart efter det blev jag co-admin. Ett år senare blev jag admin och det var jag tills för ett år sedan och sedan dess är jag moderator igen.

I mitt fall betydde övergången från grönt nick till rött att jag skrev mer, från rött till grönt att jag skriver mindre. Jag skrev betydligt fler "egna inlägg" som admin än som moderator men "forumistinläggen" har alltid varit ganska få.

Att jag skriver mindre nu än förr har främst med personliga förhållanden att göra. Jag har hittat en deltidssambo här på forumet och jag har tre barn hemma som kräver mycket tid och engagemang. Sen blir det naturligtvis så att en del ämnen engagerar mer första gångerna man kommer i kontakt med dem än några år senare. När jag hittade hit hade jag en ganska ny AS-diagnos och jag kände större behov av att reflektera kring den då än nu.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Ignorera moderatorer som vanliga användare - skilda konton

Inläggav earlydayminer » 2013-11-18 13:16:30

Ja, precis. "Goda skäl". :-)Happy

Det är betydligt lugnare nu, dock. Jag visste inte att du fann din deltidssambo på forumet. Väldigt kul att läsa.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Ignorera moderatorer som vanliga användare - skilda konton

Inläggav weasley » 2013-11-18 15:31:39

earlydayminer skrev:Helst av allt vill jag inte kunna se vad t ex Gripandekylig skriver.
earlydayminer skrev:Jag har redan läst alla dina inlägg.


edm, om du ogillar Gk och inte vill läsa hans inlägg rekommenderar jag att INTE bläddra i inläggshistoriken.
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Ignorera moderatorer som vanliga användare - skilda konton

Inläggav earlydayminer » 2013-11-18 15:39:33

weasley skrev:
earlydayminer skrev:Helst av allt vill jag inte kunna se vad t ex Gripandekylig skriver.
earlydayminer skrev:Jag har redan läst alla dina inlägg.


edm, om du ogillar Gk och inte vill läsa hans inlägg rekommenderar jag att INTE bläddra i inläggshistoriken.


Jag gjorde det i ett försök att förstå individen och se hur den beter sig. Det fanns inte så mycket annat att göra när jag hade postförbud.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Ignorera moderatorer som vanliga användare - skilda konton

Inläggav colaflaska » 2013-11-29 15:22:40

Antingen får ni fixa det här med att kunna ignorera moderatorer eller så får Alien avgå.
colaflaska
 
Inlägg: 1869
Anslöt: 2012-04-20

Ignorera moderatorer som vanliga användare - skilda konton

Inläggav Titti » 2013-11-29 15:55:54

Moderator

colaflaska skrev:Antingen får ni fixa det här med att kunna ignorera moderatorer eller så får Alien avgå.

Det kommer inte an på dig att avgöra spelreglerna på forumet. Alien är moderator här eftersom hon har övriga moderatorers, admins och forumägarens förtroende.

Det är ditt ansvar att följa reglerna här. Om du inte håller med Alien i det hon skriver så är det ditt ansvar att antingen besvara henne, inom reglerna för hur man får uppträda här, eller att se förbi det hon skriver och läsa något annat. Man måste inte besvara allt som skrivs här. Man måste inte instämma med allt. Man måste faktiskt inte ens läsa det.

Om du inte kan avhålla dig från att uppträda respektlöst mot forumets moderatorer gör du dig själv en otjänst och det blir mycket svårare för dig att fungera som forumist här.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Ignorera moderatorer som vanliga användare - skilda konton

Inläggav colaflaska » 2013-11-29 15:58:30

Titti skrev:Moderator

colaflaska skrev:Antingen får ni fixa det här med att kunna ignorera moderatorer eller så får Alien avgå.

Det kommer inte an på dig att avgöra spelreglerna på forumet. Alien är moderator här eftersom hon har övriga moderatorers, admins och forumägarens förtroende.

Det är ditt ansvar att följa reglerna här. Om du inte håller med Alien i det hon skriver så är det ditt ansvar att antingen besvara henne, inom reglerna för hur man får uppträda här, eller att se förbi det hon skriver och läsa något annat. Man måste inte besvara allt som skrivs här. Man måste inte instämma med allt. Man måste faktiskt inte ens läsa det.

Om du inte kan avhålla dig från att uppträda respektlöst mot forumets moderatorer gör du dig själv en otjänst och det blir mycket svårare för dig att fungera som forumist här.

Avgå du med.
colaflaska
 
Inlägg: 1869
Anslöt: 2012-04-20

Ignorera moderatorer som vanliga användare - skilda konton

Inläggav slackern » 2013-11-29 15:58:50

Titti skrev:Moderator

colaflaska skrev:Antingen får ni fixa det här med att kunna ignorera moderatorer eller så får Alien avgå.

Det kommer inte an på dig att avgöra spelreglerna på forumet. Alien är moderator här eftersom hon har övriga moderatorers, admins och forumägarens förtroende.

Det är ditt ansvar att följa reglerna här. Om du inte håller med Alien i det hon skriver så är det ditt ansvar att antingen besvara henne, inom reglerna för hur man får uppträda här, eller att se förbi det hon skriver och läsa något annat. Man måste inte besvara allt som skrivs här. Man måste inte instämma med allt. Man måste faktiskt inte ens läsa det.

Om du inte kan avhålla dig från att uppträda respektlöst mot forumets moderatorer gör du dig själv en otjänst och det blir mycket svårare för dig att fungera som forumist här.


Är det OK att uttrycka sig såhär som moderator eller vanlig användare?

post1086333.html#p1086333
slackern
 
Inlägg: 43751
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Ignorera moderatorer som vanliga användare - skilda konton

Inläggav Titti » 2013-11-29 16:04:36

Moderator

slackern skrev:Är det OK att uttrycka sig såhär som moderator eller vanlig användare?

post1086333.html#p1086333

Alien skriver inte som moderator här. Om det är ok för en vanlig användare att uttrycka sig så i det här sammanhanget är en fråga för dem, som modererar i den avdelningen, och därefter för admin.

Rent allmänt kan jag säga att om man anser att ett inlägg bryter mot forumreglerna så får man anmäla det. Om det inte direkt gör det men man ändå tycker att skribenten har fel så kan man gå i svaromål istället - naturligtvis på sådant sätt som är tillåtet här.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Ignorera moderatorer som vanliga användare - skilda konton

Inläggav geocache » 2013-11-30 11:22:53

kullan skrev:Man låta bli att läsa inläggen som dom gör privat oxå. Jag läser inte allt som alla skriver.


:-)049

Jag håller med dig.
geocache
 
Inlägg: 9578
Anslöt: 2008-06-16
Ort: Ludvika

Ignorera moderatorer som vanliga användare - skilda konton

Inläggav mnordgren » 2013-12-02 19:50:58

colaflaska skrev:
Titti skrev:Moderator

colaflaska skrev:Antingen får ni fixa det här med att kunna ignorera moderatorer eller så får Alien avgå.

Det kommer inte an på dig att avgöra spelreglerna på forumet. Alien är moderator här eftersom hon har övriga moderatorers, admins och forumägarens förtroende.

Det är ditt ansvar att följa reglerna här. Om du inte håller med Alien i det hon skriver så är det ditt ansvar att antingen besvara henne, inom reglerna för hur man får uppträda här, eller att se förbi det hon skriver och läsa något annat. Man måste inte besvara allt som skrivs här. Man måste inte instämma med allt. Man måste faktiskt inte ens läsa det.

Om du inte kan avhålla dig från att uppträda respektlöst mot forumets moderatorer gör du dig själv en otjänst och det blir mycket svårare för dig att fungera som forumist här.

Avgå du med.


Admin:

Det är ingen moderator som ska avgå. Precis om Titti skriver i inlägget ovan är det inte upp till dig att avgöra vem som modererar på forumet och precis som alla andra forumister har du ett ansvar att följa de regler som gäller här. Detta borde vara självklarheter, särskilt för de som varit med ett tag på forumet.
mnordgren
 
Inlägg: 9546
Anslöt: 2007-09-16
Ort: Vaffövillduvetadedå?

Hur ska man starta o skriva i en diskussionstråd? [Avdelat]

Inläggav colaflaska » 2014-11-25 21:59:24

Låt mig sätta Alien på ignore och jag skulle trivas så jävla mycket bättre på forumet. Varje gång hon startar en ny tråd utan någon som helst substans bortsett från länkar får jag huvudvärk.

Ärligt talat, är det någon som spammar så är det hon. Och jag vet inte ens om det är lagligt att citera så mycket som hon gör, Flashback har ju en regel mot det eftersom de blev stämda just för att det citerades alldeles för mycket ur artiklar.


Moderator Sjuckert: Flyttade inlägget från hur-ska-man-starta-o-skriva-i-en-diskussionstrad-t40762.html
colaflaska
 
Inlägg: 1869
Anslöt: 2012-04-20

Ignore-tråden

Inläggav Meppe » 2014-11-27 19:43:39

Alien skrev:moderatorer går inte att sätta på ignore.


Därför skulle jag också gärna se att ni hade skillda konton som vanliga användare som gick att sätta på ignore.

Moderator Alien: Flyttat från ignore-traden-t20812-24.html
Meppe
 
Inlägg: 13738
Anslöt: 2009-05-22
Ort: Krakow

Ignore-tråden

Inläggav Miche » 2014-11-27 20:04:25

Meppe skrev:
Alien skrev:moderatorer går inte att sätta på ignore.


Därför skulle jag också gärna se att ni hade skillda konton som vanliga användare som gick att sätta på ignore.
Håller med, det finns en tråd om det men jag gissar att det lär ta flera år innan det händer något...

Ignore på chatten har jag för mig finns diskuterat i en tråd det med.

Moderator Alien: Flyttat från ignore-traden-t20812-24.html
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in