Dela Kontakttråden?

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: atoms, Alien

Bör vi genomföra den här idén?

Ja
11
44%
Nej
14
56%
 
Antal röster : 25

Dela Kontakttråden?

Inläggav AdhdAsperger » 2014-11-17 0:41:58

Hur vore det om man delade in kontakttråden i respektive kategorier?

Eller ännu hellre skapar ett underforum med respektive fora:


1. Man söker kvinna för vänskap.

2. Man söker kvinna för mer än vänskap.

3. Man söker man för vänskap.

4. Man söker man för för mer än vänskap.

---

5. Kvinna söker man för vänskap.

6. Kvinna söker man för mer än vänskap.

7. Kvinna söker kvinna för vänskap.

8. Kvinna söker kvinna för mer än vänskap.

Detta hade underlättat sökandet åt båda håll samt blivit mycket tidseffektivt.
AdhdAsperger
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 50
Anslöt: 2014-11-08

Dela Kontakttråden?

Inläggav slackern » 2014-11-17 0:47:34

Det finns redan någon sexa tråd.
slackern
 
Inlägg: 43699
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Dela Kontakttråden?

Inläggav Jagers » 2014-11-17 1:14:49

Problem uppstår om man söker mer än en kategori.

T.ex. om jag söker flickvän för seriöst förhållande OCH + manliga och kvinnliga vänner.
Det blir många kontaktannonser då.
Jagers
 
Inlägg: 1210
Anslöt: 2011-05-12
Ort: Västerås

Dela Kontakttråden?

Inläggav AdhdAsperger » 2014-11-17 1:36:16

slackern skrev:Det finns redan någon sexa tråd.


Jag är fullt medveten om detta. Med det nya upplägget så skulle den inte behövas.

Jagers skrev:Problem uppstår om man söker mer än en kategori.

T.ex. om jag söker flickvän för seriöst förhållande OCH + manliga och kvinnliga vänner.
Det blir många kontaktannonser då.


3 stycken kontaktannonser får jag det till att bli enligt din text. Om 3 inlägg är många eller få låter jag vara osagt då allt är relativt.

Som det fungerar nu så får man läsa igenom, eller i alla fall början av dom, mångdubbelt fler inlägg för att finna vad man själv söker.
AdhdAsperger
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 50
Anslöt: 2014-11-08

Dela Kontakttråden?

Inläggav Jagers » 2014-11-17 1:41:11

AdhdAsperger skrev:
Jagers skrev:Problem uppstår om man söker mer än en kategori.

T.ex. om jag söker flickvän för seriöst förhållande OCH + manliga och kvinnliga vänner.
Det blir många kontaktannonser då.


3 stycken kontaktannonser får jag det till att bli enligt din text. Om 3 inlägg är många eller få låter jag vara osagt då allt är relativt.

Som det fungerar nu så får man läsa igenom, eller i alla fall början av dom, mångdubbelt fler inlägg för att finna vad man själv söker.


Mjo iofs. men nånting som jag mycket hellre skulle vilja ha isåfall är att man delar upp kontakt tråden i olika län så att man lättare kan söka och hitta folk i närheten av där man bor. :-)Happy



Moderator atoms - stuvade om citaten.
Jagers
 
Inlägg: 1210
Anslöt: 2011-05-12
Ort: Västerås

Re: Dela Kontakttråden?

Inläggav kullan » 2014-11-17 1:43:22

Ett annat förslag är en kontakttråd för vänkontakter och en tråd där man söker livspartner.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Dela Kontakttråden?

Inläggav KrigarSjäl » 2014-11-17 1:53:50

Äh, var och en skriver ju vad den letar efter i tråden så en sån här uppdelning känns väl nördig.

Sen: hur ser det ut om det finns sjutton olika kontaktsökartrådar?
Forumet kommer likna en dejtingsajt, vilket kan ge ett oseriöst intryck på nya medlemmar.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Dela Kontakttråden?

Inläggav AdhdAsperger » 2014-11-17 3:26:47

Jagers skrev:
AdhdAsperger skrev:
Jagers skrev:Problem uppstår om man söker mer än en kategori.

T.ex. om jag söker flickvän för seriöst förhållande OCH + manliga och kvinnliga vänner.
Det blir många kontaktannonser då.


3 stycken kontaktannonser får jag det till att bli enligt din text. Om 3 inlägg är många eller få låter jag vara osagt då allt är relativt.

Som det fungerar nu så får man läsa igenom, eller i alla fall början av dom, mångdubbelt fler inlägg för att finna vad man själv söker.


Mjo iofs. men nånting som jag mycket hellre skulle vilja ha isåfall är att man delar upp kontakt tråden i olika län så att man lättare kan söka och hitta folk i närheten av där man bor. :-)Happy


Det var också en god idé!



Moderator atoms - stuvade om citaten.
AdhdAsperger
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 50
Anslöt: 2014-11-08

Dela Kontakttråden?

Inläggav Freddy Dreadful » 2014-11-17 17:39:25

En revolutionerande tanke på det här forumet vore ju annars en kontakttråd som faktiskt fungerade, där NÅGON faktiskt fick kontakt med NÅGON! Problemet handlar inte om form, utan om innehåll. Folk här är ju så satans ängsliga. Det här är ingen general-repetition, -THIS IS IT! Men de flesta verkar hellre vilja stanna hemma och stirra sig själva i naveln än att ta några risker (och jag talar inte enbart utifrån egna upplevelser)!
Freddy Dreadful
 
Inlägg: 859
Anslöt: 2010-09-13
Ort: Tyresö

Dela Kontakttråden?

Inläggav plåtmonster » 2014-11-17 17:47:56

En separat sextråd blir bra. 10 sexhungriga killar kontaktar en tjej som ens nämner intimt umgänge. Och för varje annan tjej finns det då ytterligare 10 killar osv. Förutom de som har annan läggning men de brukar vara en liten minoritet.

Sedan innebär kontakt att man tar en risk. Livet består av just risker, speciellt om man inte vill förruttna i soffan. Samt omställning då man kanske blir man tvungen att gå på dans när man har lust att testa senaste gigahertzdonet.
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Re: Sv: Dela Kontakttråden?

Inläggav Titti » 2014-11-17 17:52:30

AdhdAsperger skrev:
Jagers skrev:
AdhdAsperger skrev:3 stycken kontaktannonser får jag det till att bli enligt din text. Om 3 inlägg är många eller få låter jag vara osagt då allt är relativt.

Som det fungerar nu så får man läsa igenom, eller i alla fall början av dom, mångdubbelt fler inlägg för att finna vad man själv söker.


Mjo iofs. men nånting som jag mycket hellre skulle vilja ha isåfall är att man delar upp kontakt tråden i olika län så att man lättare kan söka och hitta folk i närheten av där man bor. :-)Happy


Det var också en god idé!

Jag har föreslagit det för flera år sedan när det gäller träfftrådarna. Man skulle kunna "prenumerera" på nya trådar eller inlägg inom det område man är intresserad av, tex där man bor eller ofta åker till. Alla som vill starta en tråd skulle också vara tvungna att ange ett (av ett antal förutbestämda) område för att kunna posta denna.

Tyvärr har jag hittills inte fått gehör för mitt förslag.



Moderator atoms - stuvade om citaten.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Dela Kontakttråden?

Inläggav nallen » 2014-11-18 0:50:28

Freddy Dreadful skrev:Problemet handlar inte om form, utan om innehåll.

Nä, grundproblemet är att fruntimmer inte kan bestämma sig och inte vill ligga.
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Dela Kontakttråden?

Inläggav Alien » 2014-11-18 1:01:50

Jagers skrev:Mjo iofs. men nånting som jag mycket hellre skulle vilja ha isåfall är att man delar upp kontakt tråden i olika län så att man lättare kan söka och hitta folk i närheten av där man bor.


Att dela upp kontaktannonser efter olika län låter sig inte göra, då många inte vill berätta var de bor i en öppen avd. Så det enda är att läsa igenom och pm:a de som verkar intressanta och på så sätt få reda på var de bor.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46091
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Dela Kontakttråden?

Inläggav Flatline » 2014-11-18 1:02:36

Det blir alldeles för mycket olika trådar, bättre i mina ögon att ha allt samlat i en tråd.
Kontakt som kontakt och det ju envars ansvar att specficera vad man är ute efter.
Det är ju inte sådant drag i den befintliga tråden att den blir oöverskådlig längden till trots.
Dessutom får man väl anta att det bara är fräschare inlägg som är aktuella så man kan ju rimligtvis skippa allt utom de fem sista sidorna.
Flatline
 
Inlägg: 1193
Anslöt: 2013-03-26

Re: Dela Kontakttråden?

Inläggav kullan » 2014-11-18 12:52:15

Fast sen går det något.men kontaktannonsen är aktuell men den försvann 30 sidor in i tråden. Ingen ser att man söker en kompis eller en partner. Enligt reglerna för kontakttråden får man ha en annons / medlem i tråden. Skriver man nu får man be moderator radera den gamla. Jag har en annons om kompisar men ingen ser den för det har kandke dkrivita 10 sidor sedan jag skrev den. Så jag skulle väl säga att det rätt meningslöst med kontakttråden öht. Ingen ser ju något annat än den senaste sidan. Vem orkar bläddra 50 sidor bak ifall något intressant kan finnas. Sen finbs det ju annonser som inaltiva har postat. Varför ligger dom kvar?
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Dela Kontakttråden?

Inläggav Freddy Dreadful » 2014-11-18 12:53:22

nallen skrev:Nä, grundproblemet är att fruntimmer inte kan bestämma sig och inte vill ligga.
Med "innehåll" menade jag inte HUR folk söker kontakt (det är mer en fråga om form), utan om vilka som som gör det och vilka som svarar (eller inte svarar). Min poäng är exakt som du formulerar, men inte lika rakt på sak!
Freddy Dreadful
 
Inlägg: 859
Anslöt: 2010-09-13
Ort: Tyresö

Dela Kontakttråden?

Inläggav Sadistic » 2014-11-18 13:07:33

På andra forum som jag modererat på så skapar vi en tråd varje månad, om man fortfarande vill ha kontakt skapar men helt enkelt en ny tråd. Inaktiva försvinner och den gamla tråden låses utifall man vill kopiera av sin gamla annons.
Sadistic
 
Inlägg: 731
Anslöt: 2013-12-09

Re: Dela Kontakttråden?

Inläggav kullan » 2014-11-18 14:08:10

Som det fungerar nu är kontakttråden verkningslös. Den annons som skrevs förra månaden syns inte för den har försvunnit flera sidor bort. Som sagt , man orkar inte backa 100 sidor för att kolla vad som finns i hela tråden.ja en ny tråd /månad vore bra. Då skulle man kunna skriva en aktuell efyerlysning. Och när man hittat en partner kanske man vill ha vänner eller efterlyser spelkompisar att spela onlinespel med. Därför vore det bra med flera olika kontakttrådar. En för kompisar. En för livspartner. En för internetkontakter. Kanske en jobbsökartråd.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Dela Kontakttråden?

Inläggav Sadistic » 2014-11-18 14:12:54

menade annons inte tråd, insåg i efterhand att det blev fel xP
en ny tråd varje månad, och sedan får man skriva en ny annons i den tråden xP
Sadistic
 
Inlägg: 731
Anslöt: 2013-12-09

Dela Kontakttråden?

Inläggav kullan » 2014-11-18 14:16:48

Sadistic skrev:menade annons inte tråd, insåg i efterhand att det blev fel xP
en ny tråd varje måndad, och sedan får man skriva en ny annons i den tråden xP


Du menade att vid varje månadsskifte ska man få skriva en ny annons i kontakttråden? Ja det skulle funka det med. Även gamla annonser skulle kunna raderas. Är en annons ett halvår gammal raderas den. Vill man fortfarande ha det man sökte får man posta en ny istället. Då skulle det vara aktuellt hela tiden.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Dela Kontakttråden?

Inläggav Dandelo » 2014-11-18 16:20:16

Sadistic skrev:På andra forum som jag modererat på så skapar vi en tråd varje månad, om man fortfarande vill ha kontakt skapar men helt enkelt en ny tråd. Inaktiva försvinner och den gamla tråden låses utifall man vill kopiera av sin gamla annons.


Jättebra förslag.
Dandelo
 
Inlägg: 2970
Anslöt: 2010-10-21

Dela Kontakttråden?

Inläggav Cyan » 2014-11-19 4:29:31

Sadistic skrev:På andra forum som jag modererat på så skapar vi en tråd varje månad, om man fortfarande vill ha kontakt skapar men helt enkelt en ny annons. Inaktiva försvinner och den gamla tråden låses utifall man vill kopiera av sin gamla annons.


Låter som ett riktigt bra förslag, och att alla får posta ett inlägg per månad då, och antingen bara kopiera och klistra in sitt gamla, eller ändra på lite småsaker, eller skriva nått helt nytt. Blir mycket mer uppdaterat och aktivt på det sättet. Är ju inte särskilt svårt att fixa heller, är ju bara att nån tar på sej att låsa den gamla och skapa en ny tråd en gång i månaden, vilket borde ta sådär en halv minut.
Cyan
 
Inlägg: 252
Anslöt: 2011-03-18
Ort: Mars

Dela Kontakttråden?

Inläggav Sadistic » 2014-11-19 10:21:18

kullan skrev:
Sadistic skrev:menade annons inte tråd, insåg i efterhand att det blev fel xP
en ny tråd varje måndad, och sedan får man skriva en ny annons i den tråden xP


Du menade att vid varje månadsskifte ska man få skriva en ny annons i kontakttråden? Ja det skulle funka det med. Även gamla annonser skulle kunna raderas. Är en annons ett halvår gammal raderas den. Vill man fortfarande ha det man sökte får man posta en ny istället. Då skulle det vara aktuellt hela tiden.


jag hade skrivit tråd på två ställen i gamla texten, så jag menade :
en ny tråd varje månad (kontakttråd alltså ) - gamla låses utifall man vill kopiera sin gamla annons från den gamla tråden.
sedan får medlemmar skriva i den nya tråden om kontakt fortfarande önskas, antingen gör man en ny uppdaterad annons eller kopierar den gamla.

förlåt om jag är tjorvig med det jag skriver, har haft det tokigt med sömnen xP
Sadistic
 
Inlägg: 731
Anslöt: 2013-12-09

Re: Dela Kontakttråden?

Inläggav kullan » 2014-11-19 11:43:19

Jag förstår vad du menar och jag tycker det vore en mycket smart lösning.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Återgå till Träffar



Logga in