Tips på antidepressiva önskas, Zoloft funkar inte mer

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

 Moderatorer: Alien, atoms

Tips på antidepressiva önskas, Zoloft funkar inte mer

Inläggav matterik » 2014-10-22 21:27:44

För mig fungerande en blandning av seroquel och citalopram.
matterik
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 2085
Anslöt: 2010-01-17

Tips på antidepressiva önskas, Zoloft funkar inte mer

Inläggav Patrix » 2014-10-22 23:41:55

PMS-monstret skrev:
Då får det nog bli Seroquel tror jag. Jag vill slippa äta Imovane och vill ha något som är lite stämningsstabiliserande i grunden.


Snälla. Håll dig ifrån neuroleptika om du inte måste. Imovane är så himla oskyldigt jämfört med de preparaten.
Patrix
Inaktiv
 
Inlägg: 176
Anslöt: 2014-03-07

Tips på antidepressiva önskas, Zoloft funkar inte mer

Inläggav KrigarSjäl » 2014-10-23 0:15:15

Som vanligt: ingen här har kompetens att ge medicinska råd.
Man kan inte sitta och ge varandra medicintips över nätet. Gå till läkarn istället.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Tips på antidepressiva önskas, Zoloft funkar inte mer

Inläggav PMS-monstret » 2014-10-23 8:27:35

KrigarSjäl skrev:Som vanligt: ingen här har kompetens att ge medicinska råd.
Man kan inte sitta och ge varandra medicintips över nätet. Gå till läkarn istället.


Jag gick till läkare igår, försökte övertala honom att skriva ut Seroquel eller Voxra (hade med mig informativa papper om medicinerna men han ville inte ens titta på mina papper) men han vägrade eftersom han bara var en allmänläkare :cry: Jag får träffa en riktig psykiater inom några veckor och får kämpa utan antidepp tills dess :-)Crying Känner hur depressionen och utmattningen ökar varje dag som går, vad har vi för vård här i Sverige? Tid tar det i alla fall även om jag hade otrolig tur med min utredning, fick hoppa över hela kön eftersom BUP pressade på VUP, typ "Den här galna mamman måste få gå förbi alla andra i kön" :-) hehehe 006 Jag har SSRI kvar hemma men blir bara mer speedad och rastlös av medicinen, ska lämna dom tillbaka till apoteket, min dotter blev också hyperspeedad av sertralin, inget för fåra knasiga hjärnor alltså.
PMS-monstret
 
Inlägg: 536
Anslöt: 2014-04-03
Ort: Helvetet

Tips på antidepressiva önskas, Zoloft funkar inte mer

Inläggav napoleon78 » 2014-10-23 10:30:46

Mediciner är nog knepiga att ge råd om då det är så individuellt. För mig har Voxra funkat bra tillsammans med topiramat ( jag är bulimiker). Venlafaxin och Lyrica gav mig overklighetskänslor och jag förstod inte sambandet mellan handling och konsekvens. Eller brydde mig inte, rättare sagt. Jag blev väldigt självisk och småpsykotisk.

Neuroleptika blir jag bara tom av. För somliga funkar de bra.
napoleon78
 
Inlägg: 63
Anslöt: 2014-10-13

Tips på antidepressiva önskas, Zoloft funkar inte mer

Inläggav Patrix » 2014-10-23 11:22:30

KrigarSjäl skrev:Som vanligt: ingen här har kompetens att ge medicinska råd.
Man kan inte sitta och ge varandra medicintips över nätet. Gå till läkarn istället.


Många läkare stirrar sig blinda i FASS och på kliniska effekter.
Det går att bota nageltrång genom att amputera tån. Wow så effektivt tänker läkaren.
Synd om patienterna som inte får veta alternativen.
Patrix
Inaktiv
 
Inlägg: 176
Anslöt: 2014-03-07

Tips på antidepressiva önskas, Zoloft funkar inte mer

Inläggav PMS-monstret » 2014-10-23 11:32:58

napoleon78 skrev:Mediciner är nog knepiga att ge råd om då det är så individuellt. För mig har Voxra funkat bra tillsammans med topiramat ( jag är bulimiker). Venlafaxin och Lyrica gav mig overklighetskänslor och jag förstod inte sambandet mellan handling och konsekvens. Eller brydde mig inte, rättare sagt. Jag blev väldigt självisk och småpsykotisk.

Neuroleptika blir jag bara tom av. För somliga funkar de bra.


Jag är jättenyfiken på Voxra men det lutar sig ändå åt att jag ska föreslå Seroquel till läkare, jag behöver nämligen någonting som söver ner mig. Jag har provat neuroleptika någon gång och mådde skitbra av det trots att jag inte är bipolär. Somnade, sov gott hela natten, vaknade pigg och var lagom pigg och energisk dagen efter.

Overklighetskänslor är skitjobbigt och skrämmande. Min 13-åriga dotter lider av det, hon äter Abilify mot derealisation och depersonalisation samt mot sin bipolaritet. Jag led av overklighetskänslor som tonåring men det bröt aldrig ut till en psykos, jag visste hela tiden vad som var verklighet och vad som inte var det.
PMS-monstret
 
Inlägg: 536
Anslöt: 2014-04-03
Ort: Helvetet

Tips på antidepressiva önskas, Zoloft funkar inte mer

Inläggav Joakoni » 2014-10-23 12:58:41

Zyprexa gav mig overklighetskänslor. Jag kände mig utanför mig själv. "Jag" var borta. En känsla lika svår att beskriva som obehaglig. Därefter sov jag 17 timmar i sträck. Provade den bara en gång :?
Joakoni
 
Inlägg: 2623
Anslöt: 2010-12-21
Ort: Hälsingland

Tips på antidepressiva önskas, Zoloft funkar inte mer

Inläggav PMS-monstret » 2014-10-23 13:05:03

Joakoni skrev:Zyprexa gav mig overklighetskänslor. Jag kände mig utanför mig själv. "Jag" var borta. En känsla lika svår att beskriva som obehaglig. Därefter sov jag 17 timmar i sträck. Provade den bara en gång :?


Fy vad otäckt det lät!
PMS-monstret
 
Inlägg: 536
Anslöt: 2014-04-03
Ort: Helvetet

Tips på antidepressiva önskas, Zoloft funkar inte mer

Inläggav PMS-monstret » 2014-10-23 13:07:01

Patrix skrev:
PMS-monstret skrev:
Då får det nog bli Seroquel tror jag. Jag vill slippa äta Imovane och vill ha något som är lite stämningsstabiliserande i grunden.


Snälla. Håll dig ifrån neuroleptika om du inte måste. Imovane är så himla oskyldigt jämfört med de preparaten.


Jag tänkte bara prova en miniförpackning :wink:
PMS-monstret
 
Inlägg: 536
Anslöt: 2014-04-03
Ort: Helvetet

Tips på antidepressiva önskas, Zoloft funkar inte mer

Inläggav matterik » 2014-10-23 18:41:09

Kan rekommendera kombination av seroquel och citalopram om man mår riktigt dåligt. Jag tog seroquel morgon och kväll och citalopram morgon.

När jag mådde bättre men ändå inte bra så tog jag bara en 100 mg seroquel på kvällen och inget annat, det funkar också.
matterik
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 2085
Anslöt: 2010-01-17

Tips på antidepressiva önskas, Zoloft funkar inte mer

Inläggav Zima33 » 2014-10-24 22:51:15

matterik skrev:Kan rekommendera kombination av seroquel och citalopram om man mår riktigt dåligt. Jag tog seroquel morgon och kväll och citalopram morgon.

När jag mådde bättre men ändå inte bra så tog jag bara en 100 mg seroquel på kvällen och inget annat, det funkar också.

Bara för att det funkar för dig betyder det inte att det funkar för alla andra.
När jag tog Citalopram blev jag som i en glasburk, avskärmad från världen.
Zima33
 
Inlägg: 3620
Anslöt: 2011-05-09

Återgå till Aspergare och vården



Logga in