Tips på passande arbeten?

Diskussioner kring allt som rör arbete och studier.

 Moderatorer: Alien, atoms

Tips på passande arbeten?

Inläggav takeaselfie » 2014-07-14 9:58:22

Hej! Påbörjar i augusti sista året på gymnasiet och det gör jag med mycket sorg och även rädsla. Är inte redo för att lämna gymnasiet känner jag personligen även fast betygen säger annat.

Funderar mycket på vilka jobb som kan vara passande för mig. Är en sån person som inte klarar av att gå hemma så vore bra om jag så snabbt som möjligt kunde börja jobba.

Mitt största intresse är musik och det är även det jag studerar nu om det har någon betydelse.

Mina andra intressen är att skriva och fotografera. Bloggar mycket och håller på med bloggdesigner och att redigera foton så det är också roligt.

Just nu funderar jag på att läsa till vårdadministratör då jag får sitta och skriva hela dagarna med en ganska fyrkantig vardag med struktur som också är viktigt för att jag inte ska bli stressad.

Men har nån av er förslag på vilka fler yrken som skulle kunna passa mig? Helst ska det vara et yrke där jag får syssla med mina intressen och också att det är ganska strukturerat och fyrkantigt.
takeaselfie
 
Inlägg: 21
Anslöt: 2014-07-14

Tips på passande arbeten?

Inläggav notwoodstock » 2014-08-08 5:08:54

Jag tror på mellanår, en smart möjlighet är t.ex att läsa något på universitetet ett halvår eller år. Och känna hur övertygelse kommer innan du väljer.

Lycka till!
notwoodstock
 
Inlägg: 3924
Anslöt: 2013-12-22
Ort: Stockholm

Tips på passande arbeten?

Inläggav bexie » 2014-08-19 16:56:35

Om du både gillar att skriva och fota kanske frilansande journalist skulle kunna passa? :-) Eller något liknande jobb, t.ex. uppdatera information och nyheter på hemsidor och sociala medier för något företag.
bexie
Ny medlem
 
Inlägg: 5
Anslöt: 2011-11-26
Ort: Stockholm

Tips på passande arbeten?

Inläggav Exploitbat » 2014-09-24 22:07:48

Kan du inte fortsätta studera då? :)