StorTräff i Stockholm - Någon intresserad?

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: Alien, atoms

StorTräff i Stockholm - Någon intresserad?

Inläggav Zirre » 2014-08-16 18:36:53

kullan skrev:Vi får se om jag kan åka ner till Stockholm alls. Verkar som att att all tågförbindelse förbi Sala är stoppad tillsvidare. Och i nuläget finns det heller inga bussar som ersätter tågen. Och branden kan nog hålla på ett tag. Så jag är osäker på om jag alls kan komma. :(
Det går fint att åka buss från din kommun till Stockholm så du vet.
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Re: StorTräff i Stockholm - Någon intresserad?

Inläggav kullan » 2014-08-16 19:01:54

Nä det vet jag inte.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

StorTräff i Stockholm - Någon intresserad?

Inläggav Zirre » 2014-08-16 19:55:20

kullan skrev:Nä det vet jag inte.

Jo för en jag känner har åkt buss från din kommun till Stockholm i fredags.
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

StorTräff i Stockholm - Någon intresserad?

Inläggav kullan » 2014-08-16 20:10:19

Zirre skrev:
kullan skrev:Nä det vet jag inte.

Jo för en jag känner har åkt buss från din kommun till Stockholm i fredags.


Den var väl inhyrd inför midnattsloppet gissar jag. Det finns ingen busslinje mellan Ludvika och Stockholm i vanliga fall. Man måste upp till Borlänge först.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Sv: StorTräff i Stockholm - Någon intresserad?

Inläggav Zirre » 2014-08-16 20:38:05

kullan skrev:
Zirre skrev:
kullan skrev:Nä det vet jag inte.

Jo för en jag känner har åkt buss från din kommun till Stockholm i fredags.


Den var väl inhyrd inför midnattsloppet gissar jag. Det finns ingen busslinje mellan Ludvika och Stockholm i vanliga fall. Man måste upp till Borlänge först.

Vad vet jag de kanske åkte till Borlänge först. Spelar ingen roll.

Det jag ville säga var att du visst kan ta dig till Stockholm. Jag försökte bara vara snäll. :(
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

StorTräff i Stockholm - Någon intresserad?

Inläggav Tor_och_i2p » 2014-08-16 22:17:12

Intresserad. Har inte lagt in mig på http://doodle.com/vrgxwgy48kz39acy ännu.
Tor_och_i2p
Inaktiv
 
Inlägg: 773
Anslöt: 2011-08-11
Ort: IPv4+IPv6

StorTräff i Stockholm - Någon intresserad?

Inläggav tvilling99 » 2014-08-17 14:14:30

Kommer den 13 om det kommer tillräckligt många andra på träffen, jag skall ju åka en bra bit.
tvilling99
 
Inlägg: 8401
Anslöt: 2007-05-07
Ort: malmö

StorTräff i Stockholm - Någon intresserad?

Inläggav fragan5 » 2014-08-17 14:31:23

Det låter kul med att ha en träff. Vad är reglerna för träffen? Jag är ny här på forumet, betyder det att jag inte får följa med?
fragan5
 
Inlägg: 41
Anslöt: 2014-08-17
Ort: Atlantis

StorTräff i Stockholm - Någon intresserad?

Inläggav Alien » 2014-08-17 14:44:15

Moderator:

Att vara ny är inget hinder för att gå på träffar. Träffarna är i princip öppna för alla medlemmar (utom för "fotografen", ingen vill bli tvångsfotograferad).

Läs mera här: ar-du-osaker-om-traffarna-las-garna-har-t8767.html
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

StorTräff i Stockholm - Någon intresserad?

Inläggav Freddy Dreadful » 2014-08-17 14:52:33

tvilling99 skrev:Kommer den 13 om det kommer tillräckligt många andra på träffen, jag skall ju åka en bra bit.
Till dig och alla andra som kan tänkas vara intresserade, -gå in och rösta så det blir tydligt svart på vitt vilken/vilka dagar folk föredrar! Sen tycker jag att vi kan ge det några dagar till, men senast kanske till nästa helg att man spikar en dag och lägger upp en ny tråd med tid och plats tydligt i rubriken. Då kullan lämnat "walk over" och ville att någon annan skulle ta över, gör jag gärna det och gärna ihop med Dao, som verkar ha lite ideér. Om det blir tillräcklig uppslutning kan man ju tänka sig några heldagsaktiviteter där man kommer och går som man vill de tider som råkar passa en själv!
Freddy Dreadful
 
Inlägg: 865
Anslöt: 2010-09-13
Ort: Tyresö

StorTräff i Stockholm - Någon intresserad?

Inläggav Zirre » 2014-08-17 16:45:07

fragan5 skrev:Det låter kul med att ha en träff. Vad är reglerna för träffen? Jag är ny här på forumet, betyder det att jag inte får följa med?

Det finns ingen sån regel. Du är välkommen om du vill :)
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

StorTräff i Stockholm - Någon intresserad?

Inläggav fragan5 » 2014-08-17 16:58:20

Zirre skrev:
fragan5 skrev:Det låter kul med att ha en träff. Vad är reglerna för träffen? Jag är ny här på forumet, betyder det att jag inte får följa med?

Det finns ingen sån regel. Du är välkommen om du vill :)


Tack, Zirre!
fragan5
 
Inlägg: 41
Anslöt: 2014-08-17
Ort: Atlantis

StorTräff i Stockholm - Någon intresserad?

Inläggav rdos » 2014-08-17 17:12:35

Vem är träffarrangör? Verkar inte finnas någon. Kullan startade tråden men meddelade väl att hon inte kan komma?
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

StorTräff i Stockholm - Någon intresserad?

Inläggav Maggi » 2014-08-17 17:14:05

Jo, men det är väl viktigt att vara välkomnande också, inte skrämma bort nya medlemmar?
Maggi
 
Inlägg: 3157
Anslöt: 2013-09-04

StorTräff i Stockholm - Någon intresserad?

Inläggav rdos » 2014-08-17 17:17:09

Maggi skrev:Jo, men det är väl viktigt att vara välkomnande också, inte skrämma bort nya medlemmar?


Sant. Samt att ha någon som tänker komma som arrangerar träffen, och bestämmer plats och tid.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

StorTräff i Stockholm - Någon intresserad?

Inläggav slackern » 2014-08-17 17:26:02

sugrövmanövern skrev:
slackern skrev:
Jag svarade inte den nya medlemmen utan Zirre. Hon har lovat den nya medlemmen att det inte kommer att finnas några regler. Vilket hon inte kan göra i och med att hon inte är arrangören. Det är upp till arrangören att bestämma om det ska finnas några regler eller inte.


Efterson cullan har hoppat av kan ju du ta på dig rollen som arrangör?

Din och Zirres privata kärleksgnabb hör inte hemma hära.


Jag är inte intresserad utav att arrangera någon som helst träff. Om Zirre tar på sig att arrangera träffen så får hon gärna säga det i tråden och att inga regler gäller. Men hon kan inte säga det utan att ta på sig något som helst ansvar över träffen. För det är den eller dom som arrangerar träffen som bestämmer reglerna. Sedan är det upp till var och en att bestämma om dom vill gå angående bestämda regler eller icke regler.
slackern
 
Inlägg: 43754
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

StorTräff i Stockholm - Någon intresserad?

Inläggav gadas » 2014-08-17 17:26:44

Är det värsta som någonsin hänt på en träff alltså att någon fotograferat? Och räcker det för att debatterna personen som inte är närvarande?
Jag menar, om det funnits en svart lista så hade jag kanske haft lättare att tro på den, eller om någon 'råkat' i handgemäng, men en enda person som fotograferat... tycker jag känner igen det från helt andra aspekter.
gadas
 
Inlägg: 2320
Anslöt: 2012-10-21

StorTräff i Stockholm - Någon intresserad?

Inläggav slackern » 2014-08-17 17:30:01

gadas skrev:Är det värsta som någonsin hänt på en träff alltså att någon fotograferat? Och räcker det för att debatterna personen som inte är närvarande?
Jag menar, om det funnits en svart lista så hade jag kanske haft lättare att tro på den, eller om någon 'råkat' i handgemäng, men en enda person som fotograferat... tycker jag känner igen det från helt andra aspekter.


Tror problemet var att fotografierna hamnade på vederbörandes blogg och att det gick att identifiera folk på bilderna och att det var sammankopplat med AS. Att folk inte har gått ur garderoben utan vill vara hemliga.
slackern
 
Inlägg: 43754
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

StorTräff i Stockholm - Någon intresserad?

Inläggav Alien » 2014-08-17 17:38:07

Maggi skrev:Ioch för sig! men reglerna kan väl inte va att nya medlemmar inte är välkomna? Zirre svarade ju bara på den frågan.
Det verkar inte finnas ngn arrangör eftersom datum som valts inte passar arrangören!


Moderator:
Detta är vad som gäller rent generellt:
Anges inget särskilt syfte eller målgrupp så är syftet bara att träffas i största allmänhet och alla är lika välkomna.
ar-du-osaker-om-traffarna-las-garna-har-t8767.html
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

StorTräff i Stockholm - Någon intresserad?

Inläggav Freddy Dreadful » 2014-08-17 17:54:30

Jag tar gärna på mig att "arrangera" om jag har mandat att göra det och gärna tillsammans med Dao om han är intresserad, som jag skrev högre upp. Inte för att jag är vansinnigt angelägen om det utan för att ingen annan verkar vilja ta tag i det och jag tycker det vore synd om det inte blev någon träff, nu när ändå så pass många verkar vilja komma. Men isf är alla välkomna som "sköter sig", nya som gamla. Har också fördelen att inte känna till gammalt gnabb och vilka som går eller inte går ihop med vilka och tror heller inte att någon specifik inte skulle "gå ihop" med mig!
Freddy Dreadful
 
Inlägg: 865
Anslöt: 2010-09-13
Ort: Tyresö

StorTräff i Stockholm - Någon intresserad?

Inläggav slackern » 2014-08-17 17:59:48

Freddy Dreadful skrev:Jag tar gärna på mig att "arrangera" om jag har mandat att göra det och gärna tillsammans med Dao om han är intresserad, som jag skrev högre upp. Inte för att jag är vansinnigt angelägen om det utan för att ingen annan verkar vilja ta tag i det och jag tycker det vore synd om det inte blev någon träff, nu när ändå så pass många verkar vilja komma. Men isf är alla välkomna som "sköter sig", nya som gamla. Har också fördelen att inte känna till gammalt gnabb och vilka som går eller inte går ihop med vilka och tror heller inte att någon specifik inte skulle "gå ihop" med mig!


För mig får gärna du och Dao köra på. Starkt och bra gjort utav dig att ta tag i det hela. :-)Hug
slackern
 
Inlägg: 43754
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

StorTräff i Stockholm - Någon intresserad?

Inläggav kullan » 2014-08-17 18:06:31

Jag lämnar över till Freddy Dreadful. Det är nu han som bestämmer tid , dag och plats. Mitt tips är att ni snabbt kommer överens om aktiviteter. En storträff där det enbart ska promeneras i några timmar känns fjuttigt. Tänk på att folk kommer bortifrån och behöver komma åt något mer mataktigt. En smörgås på ett fik håller inte så länge.

Min tanke från början var en storträff som liknade den som var 2012. Då var kvällens tema besök på indisk restaurang. Det är helt enkelt så att alla gillar inte allt och arrangören kan inte ta hänsyn till alla så bestäm vad ni ska göra så får den som vill komma.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

StorTräff i Stockholm - Någon intresserad?

Inläggav Freddy Dreadful » 2014-08-17 18:27:44

slackern skrev:För mig får gärna du och Dao köra på. Starkt och bra gjort utav dig att ta tag i det hela. :-)Hug
Tack! Mer info när-var-och hur kommer snart, samt separat tråd. Så länge, glöm inte att rösta om dag! http://doodle.com/vrgxwgy48kz39acy
Freddy Dreadful
 
Inlägg: 865
Anslöt: 2010-09-13
Ort: Tyresö

StorTräff i Stockholm - Någon intresserad?

Inläggav Sjuckert » 2014-08-18 15:07:54

Nu har jag också röstat i doodlen. Jag föredrar helger, men är inte helt omöjlig om det skulle bli på en vardag.
Sjuckert
 
Inlägg: 1164
Anslöt: 2013-05-11

Återgå till Träffar



Logga in