Religion

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: atoms, Alien

Religion

Inläggav elle » 2014-07-25 6:44:34

Kostymhippie skrev:Har haft flera kristna tjejer (!) vilka alla har försökt hjärntvätta och förtrycka mig på div. olika sätt.
Två av dem var notoriskt otrogna,[*]


Har de lovat dig trohet inför Gud ? Man ÄR otrogen bara i ett äktenskap och är man inte gift kan man inte kräva saker från en person som hon aldrig har lovat .
Du har AS och ha haft flera partners . Låter som något unikt med tänke på en annan tråd här .

Om du tycker det är värd att hata kristna och avsky de gör det , men hatar man och avskyr och samtidigt skriver man som om ingenting om love and peace , det låter bara som ett par värdelösa ord .
elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

Religion

Inläggav kapuni » 2014-07-25 7:34:14

Miche skrev:
Koboshi skrev:
kjwkjw skrev:
Goda nyheter. Må den enda guden välsigna er. Hoppas vår Herre även hjälper våra ateister på detta forum att se ljuset.


Amen och Gud välsigne dig också.
Suck...

Jag har det ljus i mitt liv som jag behöver, jag behöver inte en massa (vad jag anser) mumbojumbo och amen från kristna!

Jag förbjöd min bror att be förbön för mig, han snackade en massa dumheter förut med mig men han har insett att han är ute i ogjort väder och de borde ni inse med. En sökare kan man kanske omvända med ert vad jag kallar för dravel men tvättäkta ateister kan ni glömma. Varje sådant försök möter bara motstånd och uppgivna suckar.

Men för hundrade gången! Lägg dig inte i kristnas tro! Varför bryr du dig?? Det är ingen som försöker omvända dig! Förstå det någon gång! Och sluta smutskasta kristna! Och sluta sucka och förnedra folk som vill be för varandra, det skadar inte dig över huvud taget! Försvinn från religionstrådarna om du inte klarar av andras lycka över Gud! Varför är du så intresserad av kristendom när du är så hatisk? Du säger att folk får tro på vad de vill så länge de inte försöker omvända dig, stå upp för det då! Låt folk ha sin tro! Utan att smutskasta och förnedra! Och visa respekt, tack!
kapuni
 
Inlägg: 1452
Anslöt: 2010-04-28

Religion

Inläggav Kostymhippie » 2014-07-25 8:14:27

elle skrev:
Kostymhippie skrev:Har haft flera kristna tjejer (!) vilka alla har försökt hjärntvätta och förtrycka mig på div. olika sätt.
Två av dem var notoriskt otrogna,[*]


Har de lovat dig trohet inför Gud ? Man ÄR otrogen bara i ett äktenskap och är man inte gift kan man inte kräva saker från en person som hon aldrig har lovat .
Du har AS och ha haft flera partners . Låter som något unikt med tänke på en annan tråd här .

Om du tycker det är värd att hata kristna och avsky de gör det , men hatar man och avskyr och samtidigt skriver man som om ingenting om love and peace , det låter bara som ett par värdelösa ord .


Nej som tur var gifte vi oss aldrig, men i och med att de krävde exklusiv tvåsamhet från min sida är det väl naturligt att förvänta sig samma tillbaks? Eller?

Jag har inte skrivit att jag hatar eller avskyr kristna, men tacka fan för att man blir förbannad när man blir utsatt för denna typ av behandling av en viss grupp hela jävla fucking tiden. Vore det muslimer jag rasade mot så skulle det helt plötsligt vara mycket mer OK....Dubbelmoral på lägsta nivå, man kan spy för mindre....
Kostymhippie
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2573
Anslöt: 2011-10-12

Religion

Inläggav elle » 2014-07-25 9:29:12

Kostymhippie skrev:
elle skrev:
Kostymhippie skrev:Har haft flera kristna tjejer (!) vilka alla har försökt hjärntvätta och förtrycka mig på div. olika sätt.
Två av dem var notoriskt otrogna,[*]


Har de lovat dig trohet inför Gud ? Man ÄR otrogen bara i ett äktenskap och är man inte gift kan man inte kräva saker från en person som hon aldrig har lovat .
Du har AS och ha haft flera partners . Låter som något unikt med tänke på en annan tråd här .

Om du tycker det är värd att hata kristna och avsky de gör det , men hatar man och avskyr och samtidigt skriver man som om ingenting om love and peace , det låter bara som ett par värdelösa ord .


Nej som tur var gifte vi oss aldrig, men i och med att de krävde exklusiv tvåsamhet från min sida är det väl naturligt att förvänta sig samma tillbaks? Eller?

Jag har inte skrivit att jag hatar eller avskyr kristna, men tacka fan för att man blir förbannad när man blir utsatt för denna typ av behandling av en viss grupp hela jävla fucking tiden. Vore det muslimer jag rasade mot så skulle det helt plötsligt vara mycket mer OK....Dubbelmoral på lägsta nivå, man kan spy för mindre....

Fast det är det ok att rasa mot kristna och spy sin galla mot dem .
Andra är det alltid " synd " om...
elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

Religion

Inläggav Koboshi » 2014-07-25 10:33:58

Miche skrev:
Koboshi skrev:
kjwkjw skrev:
Goda nyheter. Må den enda guden välsigna er. Hoppas vår Herre även hjälper våra ateister på detta forum att se ljuset.


Amen och Gud välsigne dig också.
Suck...

Jag har det ljus i mitt liv som jag behöver, jag behöver inte en massa (vad jag anser) mumbojumbo och amen från kristna!

Jag förbjöd min bror att be förbön för mig, han snackade en massa dumheter förut med mig men han har insett att han är ute i ogjort väder och de borde ni inse med. En sökare kan man kanske omvända med ert vad jag kallar för dravel men tvättäkta ateister kan ni glömma. Varje sådant försök möter bara motstånd och uppgivna suckar.


Du får vända dig till kjw. För det är bara han som jag välsignar tillbaka. Detta har inget att gör med dig Miche inte från mitt håll iallafall.
Koboshi
 
Inlägg: 1479
Anslöt: 2009-07-10
Ort: Halmstad

Religion

Inläggav Miche » 2014-07-25 10:52:21

Koboshi skrev:
Miche skrev:
Koboshi skrev:
Amen och Gud välsigne dig också.
Suck...

Jag har det ljus i mitt liv som jag behöver, jag behöver inte en massa (vad jag anser) mumbojumbo och amen från kristna!

Jag förbjöd min bror att be förbön för mig, han snackade en massa dumheter förut med mig men han har insett att han är ute i ogjort väder och de borde ni inse med. En sökare kan man kanske omvända med ert vad jag kallar för dravel men tvättäkta ateister kan ni glömma. Varje sådant försök möter bara motstånd och uppgivna suckar.


Du får vända dig till kjw. För det är bara han som jag välsignar tillbaka. Detta har inget att gör med dig Miche inte från mitt håll iallafall.
Ditt amen tolkar jag som ett medhåll från din sida. Kjwkjw diskuterar jag inte längre med, har tröttnat på hens klagovisor...
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Religion

Inläggav Koboshi » 2014-07-25 11:16:47

Miche skrev:
Koboshi skrev:
Miche skrev:Suck...

Jag har det ljus i mitt liv som jag behöver, jag behöver inte en massa (vad jag anser) mumbojumbo och amen från kristna!

Jag förbjöd min bror att be förbön för mig, han snackade en massa dumheter förut med mig men han har insett att han är ute i ogjort väder och de borde ni inse med. En sökare kan man kanske omvända med ert vad jag kallar för dravel men tvättäkta ateister kan ni glömma. Varje sådant försök möter bara motstånd och uppgivna suckar.


Du får vända dig till kjw. För det är bara han som jag välsignar tillbaka. Detta har inget att gör med dig Miche inte från mitt håll iallafall.
Ditt amen tolkar jag som ett medhåll från din sida. Kjwkjw diskuterar jag inte längre med, har tröttnat på hens klagovisor...


Mitt amnen var ett anmen till hans bön.
Koboshi
 
Inlägg: 1479
Anslöt: 2009-07-10
Ort: Halmstad

Religion

Inläggav jojomamma » 2014-07-25 11:18:03

elle skrev: Fast det är det ok att rasa mot kristna och spy sin galla mot dem .
Andra är det alltid " synd " om...


Direkt synd om kristna i Sverige är det väl inte? De är i stort sätt fria att organisera sig och leva efter religionens regler. (Med vissa undantag, kvinnlig omskärelse som finns i vissa kristna kretsar är förbjudet i Sverige).

De flesta av oss har någon gång mötts av hat och fördomar. För att vi har ett NPS och är lite, lite udda, kanske för att vi håller på fel fotbollslag eller för att vi är aktiva i ett speciellt parti. Jag tror inte det är mer synd om kristna än andra. Tvärt om, de har starka organisationer och ofta mycket pengar.

De flesta kristna jag mött IRL är bra människor, jag tänker inte speciellt att de är kristna. De som kan reta upp mig, och antagligen andra, är att en del kristna säger sig ha hela sanningen.

De vill de ha makt över skola, lagar etc och så mycket som möjligt och tvinga människor som inte delar deras tro att leva efter den.

I trådarna jag läst av kristna har jag inte läst något om vad de själva gör för andra som kristna (något för de minsta små kanske). De rör sig mer om vad de kan göra för sig själva, de viktigaste ingredienserna är makt och att kristna bemöts fördomsfullt.
jojomamma
 
Inlägg: 433
Anslöt: 2009-03-29
Ort: Sthlm

Religion

Inläggav Koboshi » 2014-07-25 11:31:22

jojomamma skrev:
elle skrev: Fast det är det ok att rasa mot kristna och spy sin galla mot dem .
Andra är det alltid " synd " om...


Direkt synd om kristna i Sverige är det väl inte? De är i stort sätt fria att organisera sig och leva efter religionens regler. (Med vissa undantag, kvinnlig omskärelse som finns i vissa kristna kretsar är förbjudet i Sverige).



Jo. Läs Dagen.
Koboshi
 
Inlägg: 1479
Anslöt: 2009-07-10
Ort: Halmstad

Religion

Inläggav jojomamma » 2014-07-25 11:46:42

Näthat är en avskyvärd företelse i vårt samhälle, oavsett om det drabbar kristna, muslimer, kvinnor (framför allt starka kvinnor som tagit plats i samhället), kanske ren mobbning av en ung människa, för att de är svarta osv.

Det är trist var det än händer och vem det än drabbar. Jag vet inte om kristna och kristna ledare drabbas mer av näthat än andra grupper.

Jag hoppas de drabbade, de som har en hög position, hjälper till att stoppa allt näthat. Jag har en känsla av att många näthatare är rätt sjuka personer, de flesta män men det finns kvinnor också.
jojomamma
 
Inlägg: 433
Anslöt: 2009-03-29
Ort: Sthlm

Religion

Inläggav elle » 2014-07-25 11:57:24

jojomamma skrev:Direkt synd om kristna i Sverige är det väl inte?

Du är ingen kristen ? Bra för dig . Du slipper ett och annat otrevligt.

Kristna mest diskriminerade i Europa
85 procent av alla religiöst motiverade hatbrott riktade mot kristna enligt ny rapport

Intoleransen vinner mark i Väst. I alla fall mot kristna. För kristna är den grupp som diskrimineras mest och som utsätts för flest hatbrott i Europa. Enligt färsk statistik är till exempel 95 procent av allt religiöst motiverat våld i Skottland riktat mot kristna.


Maj: Richard Scott, brittisk läkare med 28 års fläckfri tjänst kallas till korrigerande samtal för att ha talat om sin tro med en patient som tidigare hade gett sitt samtycke därtill.
Sveriges riksdag beslutar att aktivt bekämpa Europarådets resolution om samvetsfrihet.


http://www.varldenidag.se/nyhet/2012/03 ... -i-Europa/

Vet inte om du ens förstår vad det innebär i praktiken .

Man kan också fråga sig om inte de sexuella provokationer som halvnakta abortaktivistiska kvinnor i något som kallas Femen-rörelsen har utfört mot katolska kyrkor på senare tid, är ett uttryck för ett nytt sorts hat, utifrån en ideologisk uppfattning att den och de som inte delar en viss sorts åsikter faktiskt måste stå ut med att skymfas och kränkas för det.

Juldagens högmässa i Kölnerdomen i Tyskland avbröts av att en halvnaken dam skrikande hoppade upp på altaret och en dryg månad därefter utsattes Stockholms katolska domkyrka av en likartad attack.

Direkt skadegörelse av katolska kyrkor, egendomar och kultföremål har redan också förekommit vid flera tillfällen i Sverige.


Sverige är ett av få länder i Europa som inte har en samvetsklausul för anställda inom vården, så att t ex barnmorskor och läkare har rätt att vägra medverka vid aborter eller andra åtgärder som går emot deras personliga övertygelse om liv och död. [*]

Frågan om en barnmorska som avskedats p g a sin vägran att medverka vid aborter blir nu en europeisk rättssak, vilket har väckt debatt i Sverige, och den svenska regeringen har avkrävts ett yttrande till Europarådet. I detta skriver regeringen att Sverige inte har behov av någon rätt till samvetsfrihet eftersom friheten att utöva sin religion och tro inte är absolut och att Europakonventionen om de mänskliga rättigheterna inte skyddar varje handling som motiveras av religion.


”om man inte kan stå ut med att genomföra en abort, som ju lagen i Sverige godkänner, är man en religiös extremist som inte har något i vården att göra”, verkar vara sammanfattningen


http://sv.radiovaticana.va/news/2014/02 ... sv1-770473
elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

Religion

Inläggav Koboshi » 2014-07-25 12:02:31

elle skrev:
jojomamma skrev:Direkt synd om kristna i Sverige är det väl inte?

Du är ingen kristen ? Bra för dig . Du slipper ett och annat otrevligt.

Kristna mest diskriminerade i Europa
85 procent av alla religiöst motiverade hatbrott riktade mot kristna enligt ny rapport

Intoleransen vinner mark i Väst. I alla fall mot kristna. För kristna är den grupp som diskrimineras mest och som utsätts för flest hatbrott i Europa. Enligt färsk statistik är till exempel 95 procent av allt religiöst motiverat våld i Skottland riktat mot kristna.


Maj: Richard Scott, brittisk läkare med 28 års fläckfri tjänst kallas till korrigerande samtal för att ha talat om sin tro med en patient som tidigare hade gett sitt samtycke därtill.
Sveriges riksdag beslutar att aktivt bekämpa Europarådets resolution om samvetsfrihet.


http://www.varldenidag.se/nyhet/2012/03 ... -i-Europa/

Vet inte om du ens förstår vad det innebär i praktiken .

Man kan också fråga sig om inte de sexuella provokationer som halvnakta abortaktivistiska kvinnor i något som kallas Femen-rörelsen har utfört mot katolska kyrkor på senare tid, är ett uttryck för ett nytt sorts hat, utifrån en ideologisk uppfattning att den och de som inte delar en viss sorts åsikter faktiskt måste stå ut med att skymfas och kränkas för det.

Juldagens högmässa i Kölnerdomen i Tyskland avbröts av att en halvnaken dam skrikande hoppade upp på altaret och en dryg månad därefter utsattes Stockholms katolska domkyrka av en likartad attack.

Direkt skadegörelse av katolska kyrkor, egendomar och kultföremål har redan också förekommit vid flera tillfällen i Sverige.


Sverige är ett av få länder i Europa som inte har en samvetsklausul för anställda inom vården, så att t ex barnmorskor och läkare har rätt att vägra medverka vid aborter eller andra åtgärder som går emot deras personliga övertygelse om liv och död. [*]

Frågan om en barnmorska som avskedats p g a sin vägran att medverka vid aborter blir nu en europeisk rättssak, vilket har väckt debatt i Sverige, och den svenska regeringen har avkrävts ett yttrande till Europarådet. I detta skriver regeringen att Sverige inte har behov av någon rätt till samvetsfrihet eftersom friheten att utöva sin religion och tro inte är absolut och att Europakonventionen om de mänskliga rättigheterna inte skyddar varje handling som motiveras av religion.


”om man inte kan stå ut med att genomföra en abort, som ju lagen i Sverige godkänner, är man en religiös extremist som inte har något i vården att göra”, verkar vara sammanfattningen


http://sv.radiovaticana.va/news/2014/02 ... sv1-770473


+1 ++; Exakt på priken.
Koboshi
 
Inlägg: 1479
Anslöt: 2009-07-10
Ort: Halmstad

Religion

Inläggav jojomamma » 2014-07-25 12:32:01

Ja, ja - det är jättesynd om kristna, som jesus får ni offerrollen.

Jag har lite svårt för aktivister som springer halvnakna in i kyrkan eller på politiska möten hos meningsmotståndare. Men skadar de så mycket? Tas de så mycket på allvar. Jag tror att det ligger sanning i att all uppmärksamhet är bra. Alltså kyrkan vinner på det...

Jag är för fri abort. Det är en tung politisk ståndpunkt för mig. Jag kritiserar abortmotståndare, lika mycket som jag kritiserar kvinnlig omskärelse. För mig har det inte med religion att göra. Det är två olika åsikter och yttrande friheten gäller lika för alla. För mig är det ingen skillnad om man argumenterar efter något religiöst påbud eller ett rätt poltisikt, t.ex. som att människor av viss ursprung är mindre värda eller att det är OK att kvinnor tjänar mindre än män.
jojomamma
 
Inlägg: 433
Anslöt: 2009-03-29
Ort: Sthlm

Religion

Inläggav Miche » 2014-07-25 12:39:50

elle skrev:Fast det är det ok att rasa mot kristna och spy sin galla mot dem .
Ni verkar helt klart vara ute efter ett martyrskap...

Det är så jävla synd om er... inte...

Kristna har förföljt ateister och andra religioner sen kristendomen blev en maktfaktor, det är så förbannat skönt att ni inte längre har någon makt, det är på tiden att ni får tillbaka en del av allt skit som ni ställt till med.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Religion

Inläggav Kattmamma » 2014-07-25 13:26:30

Miche skrev:
elle skrev:Fast det är det ok att rasa mot kristna och spy sin galla mot dem .
Ni verkar helt klart vara ute efter ett martyrskap...

Det är så jävla synd om er... inte...

Kristna har förföljt ateister och andra religioner sen kristendomen blev en maktfaktor, det är så förbannat skönt att ni inte längre har någon makt, det är på tiden att ni får tillbaka en del av allt skit som ni ställt till med.

Ja verkligen! Kristna har inte varit ett dugg bättre!
Kvinnans ställning var bättre innan kristendomen.
När kristendomen kom till Sverige så slog ju hyrda hirdemän ihjäl de som inte bytte religion.
Kattmamma
 
Inlägg: 1575
Anslöt: 2012-04-22
Ort: Småland

Religion

Inläggav elle » 2014-07-25 13:28:18

Miche skrev:
elle skrev:Fast det är det ok att rasa mot kristna och spy sin galla mot dem .
Ni verkar helt klart vara ute efter ett martyrskap...

Det är så jävla synd om er... inte...

Kristna har förföljt ateister och andra religioner sen kristendomen blev en maktfaktor, det är så förbannat skönt att ni inte längre har någon makt, det är på tiden att ni får tillbaka en del av allt skit som ni ställt till med.

Du låter som min far . Usch ...
elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

Religion

Inläggav kjwkjw » 2014-07-25 13:37:11

Miche skrev:Kristna är jävligt duktiga på att göra människor avogt inställda till kristenheten. Jag har inte varit lika illa ansatt som dig men nog har jag märkt av liknande dumheter vilket skapat min aversion gentemot kristna.


ja låt oss döma alla!

ska man gå efter denna tråd så är alla ateister elaka.

ditt hyckleri är underhållande.
kjwkjw
Inaktiv
 
Inlägg: 998
Anslöt: 2013-09-14
Ort: Halmstad

Religion

Inläggav kjwkjw » 2014-07-25 13:38:13

Miche skrev:
Koboshi skrev:
kjwkjw skrev:
Goda nyheter. Må den enda guden välsigna er. Hoppas vår Herre även hjälper våra ateister på detta forum att se ljuset.


Amen och Gud välsigne dig också.
Suck...

Jag har det ljus i mitt liv som jag behöver, jag behöver inte en massa (vad jag anser) mumbojumbo och amen från kristna!

Jag förbjöd min bror att be förbön för mig, han snackade en massa dumheter förut med mig men han har insett att han är ute i ogjort väder och de borde ni inse med. En sökare kan man kanske omvända med ert vad jag kallar för dravel men tvättäkta ateister kan ni glömma. Varje sådant försök möter bara motstånd och uppgivna suckar.



ingen har gett dig något av det heller. du forsätter skämma ut dig.
kjwkjw
Inaktiv
 
Inlägg: 998
Anslöt: 2013-09-14
Ort: Halmstad

Religion

Inläggav kjwkjw » 2014-07-25 13:44:34

Miche skrev:
elle skrev:Fast det är det ok att rasa mot kristna och spy sin galla mot dem .
Ni verkar helt klart vara ute efter ett martyrskap...

Det är så jävla synd om er... inte...

Kristna har förföljt ateister och andra religioner sen kristendomen blev en maktfaktor, det är så förbannat skönt att ni inte längre har någon makt, det är på tiden att ni får tillbaka en del av allt skit som ni ställt till med.


så det är ok att kristna förföljs, blir dödade, våldtagna? det är alltså inte synd om dom? du vet inget om hur kristna har det i afrika och mellanöstern.

längesedan kristna förföljde ateister. du snackar om saker som hände för 100 år sedan. det kristna får utstå idag är inte välförtjänt. även på gamla tiden förföljdes kristna.

kristna har slutat, men alla andra forsätter.
Senast redigerad av kjwkjw 2014-07-25 13:51:58, redigerad totalt 2 gånger.
kjwkjw
Inaktiv
 
Inlägg: 998
Anslöt: 2013-09-14
Ort: Halmstad

Religion

Inläggav kjwkjw » 2014-07-25 13:46:08

Kattmamma skrev:
Miche skrev:
elle skrev:Fast det är det ok att rasa mot kristna och spy sin galla mot dem .
Ni verkar helt klart vara ute efter ett martyrskap...

Det är så jävla synd om er... inte...

Kristna har förföljt ateister och andra religioner sen kristendomen blev en maktfaktor, det är så förbannat skönt att ni inte längre har någon makt, det är på tiden att ni får tillbaka en del av allt skit som ni ställt till med.

Ja verkligen! Kristna har inte varit ett dugg bättre!
Kvinnans ställning var bättre innan kristendomen.
När kristendomen kom till Sverige så slog ju hyrda hirdemän ihjäl de som inte bytte religion.


historier från stenåldern. vad har kristna gjort för något ont på senare tid?

är du medveten om att ALLA muslimska länder förtrycker kvinnor även år 2014?
kjwkjw
Inaktiv
 
Inlägg: 998
Anslöt: 2013-09-14
Ort: Halmstad

Religion

Inläggav kjwkjw » 2014-07-25 13:49:38

jag förstår varför herren skapade helvetet nu.

såna som miche hamnar där.

inte mig emot.

Alien
Detta inlägg bryter mot följande forumregler:
• skriv på ett sådant sätt att du inte medvetet sårar andra.
• använd inte alltför grovt språk eller aggressivt tilltal.

Tillsammans med vad du skrivit i pm blir det en varning.

EDIT: Admin se även detta inlägg: post1189800.html#p1189800
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
kjwkjw
Inaktiv
 
Inlägg: 998
Anslöt: 2013-09-14
Ort: Halmstad

Religion

Inläggav kjwkjw » 2014-07-25 13:57:09

koranen lär ut att män får ha 4 fruar.

kvinnor får bara ha 1 man.

enligt koranen så är kvinnan NÄSTAN jämdställd till mannen.

enligt koranen så är det ok att straffa sin fru.

enligt koranen är det ok att knulla 9-12 åringar.

enligt koranen ska kvinnor täcka håret.

etc.

kristendomen lär ut att alla är lika värda oavsett hur dom ser ut, var dom kommer ifrån och vilket kön dom har.

kristendomen är för jämndställdhet mer än vad F! är.


"kristna är inte ett dugg bättre".....jo men visst :shock:
kjwkjw
Inaktiv
 
Inlägg: 998
Anslöt: 2013-09-14
Ort: Halmstad

Religion

Inläggav kjwkjw » 2014-07-25 13:59:04

Kattmamma skrev:
Miche skrev:
elle skrev:Fast det är det ok att rasa mot kristna och spy sin galla mot dem .
Ni verkar helt klart vara ute efter ett martyrskap...

Det är så jävla synd om er... inte...

Kristna har förföljt ateister och andra religioner sen kristendomen blev en maktfaktor, det är så förbannat skönt att ni inte längre har någon makt, det är på tiden att ni får tillbaka en del av allt skit som ni ställt till med.

Ja verkligen! Kristna har inte varit ett dugg bättre!
Kvinnans ställning var bättre innan kristendomen.
När kristendomen kom till Sverige så slog ju hyrda hirdemän ihjäl de som inte bytte religion.


så bara för att kristna gjorde massa hemska saker innan, (och fick tillbaka även då lika mkt) så ska vi straffas ÄNNU en gång? dvs nu?

var kommer all detta hat ifrån?

med din logik så måste vi ge igen. vi måste börja attackera er ateister, men även andra religioner. för annars blir det orättvist. vi tar bara emot, ni bara ger.
kjwkjw
Inaktiv
 
Inlägg: 998
Anslöt: 2013-09-14
Ort: Halmstad

Religion

Inläggav rdos » 2014-07-25 14:01:22

kjwkjw skrev:koranen lär ut att män får ha 4 fruar.

kvinnor får bara ha 1 man.

enligt koranen så är kvinnan NÄSTAN jämdställd till mannen.

enligt koranen så är det ok att straffa sin fru.

enligt koranen är det ok att knulla 9-12 åringar.

enligt koranen ska kvinnor täcka håret.

etc.

kristendomen lär ut att alla är lika värda oavsett hur dom ser ut, var dom kommer ifrån och vilket kön dom har.

kristendomen är för jämndställdhet mer än vad F! är.


"kristna är inte ett dugg bättre".....jo men visst :shock:


Så är det. Det är dessa kristna värderingar som gjort oss så förblindade för arabiska hederskulturer att vi inte ser detta uppenbara. Och så slutar det hela med att den vite, svenske mannen är roten till allt ont i hela världen. :shock:
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Återgå till Intressanta intressen



Logga in