Har du lätt för att få partner eller sex? (Omröstning)

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: atoms, Alien

Har du lätt för att få partner eller sex?

Ja, jag är kvinna och hittar lätt pojkvän
16
8%
Ja, jag är kvinna och hittar lätt någon att ha sex med
19
9%
Nej, jag är kvinna och har svårt att hitta pojkvän
30
15%
Nej, jag är kvinna och har svårt att hitta någon att ha sex med
5
2%
Ja, jag är man och hittar lätt flickvän
13
6%
Ja, jag är man och hittar lätt någon att ha sex med
14
7%
Nej, jag är man och har svårt att hitta tjej
78
39%
Nej, jag är man och har svårt att hitta någon att ha sex med
27
13%
 
Antal röster : 202

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav rdos » 2014-07-07 13:17:15

Parvlon skrev:Förstår vad du menar men tycker du inte det är konstigare på ett annat sätt. Dvs att inte vilja ha något förhållande/sex eftersom jag tror på en annan värld,efterlivet och en kärlek.

Jag har haft en kärlek och det förhållandet höll nästan sju år. Vi var förlovade och hon knullade med nån annan. Jag drömde om henne senast inatt.


Visst är det härligt att hänga upp sig så där, även om det inte speciellt funktionellt. Hade jag visst det jag vet idag då det begav sig hade jag tänkt "jag klarar av polyamory så jag kan skaffa en till" isf "hon är min kärlek för evigt". :-)
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav iuftfy547s » 2014-07-07 13:39:54

Lätt att få sex eller partner? Nej, jag har asperger.
iuftfy547s
 
Inlägg: 73
Anslöt: 2012-10-12

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Parvlon » 2014-07-07 14:38:58

rdos skrev:Visst är det härligt att hänga upp sig så där, även om det inte speciellt funktionellt. Hade jag visst det jag vet idag då det begav sig hade jag tänkt "jag klarar av polyamory så jag kan skaffa en till" isf "hon är min kärlek för evigt".
Du syftar väl på att ditt nuvarande förhållande är bättre än det förra? Det får jag hoppas man tycker när man går från den ena till den andre. Men du kan ju inte veta säkert om inte det var din första kärlek som är rätt i slutändan, eller hur?

Annars får du gärna berätta om din hemlighet.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav rdos » 2014-07-07 15:13:45

Parvlon skrev:Du syftar väl på att ditt nuvarande förhållande är bättre än det förra? Det får jag hoppas man tycker när man går från den ena till den andre.


De var väl snarare separerade långt i tid. Den tjejen jag bestämde mig för att älska för evigt träffade jag på gymnasiet. Vi var tillsammans under hela gymnasietiden, och gick sedan skilda vägar (för att ingen av oss vågade ta kontakt utanför skolan). Sedan väntade jag på henne i 9 år innan jag bestämde mig för att testa andra. Min hustru träffade jag något år senare. En bättre strategi hade ju varit att använda min polyamory-tendens och bara accepterat att jag hade en stark anknytning till henne, men att det inte behövde göra att jag inte kunde prova andra. Det var egentligen vår monogama kultur som gjorde att jag slösade bort 9 år på något omöjligt.

Parvlon skrev: Men du kan ju inte veta säkert om inte det var din första kärlek som är rätt i slutändan, eller hur?


Nej, men om man bara träffas en gång på 9 år så är det nog rätt så lönlöst.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav kjwkjw » 2014-07-07 22:23:45

har aldrig förstått varför tjejer hatar mig så mycket. jag har inte gjort dom något. dom tar mig för något sorts fult psykfall trots att dom inte känner mig, mycket fördomar har kvinnor. dom kanske borde sluta döma så, för många av dom blir ju tillslut tsm med sk galningar, man hör ju alltid många tjejer klaga på att deras ex var dumma i huvudet.

jag hade aldrig gjort något för att såra min tjej, trots detta så antas jag vara ond.
kjwkjw
Inaktiv
 
Inlägg: 998
Anslöt: 2013-09-14
Ort: Halmstad

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav MsTibbs » 2014-07-11 10:45:58

Lätt att hitta sex, svårt att hitta partner. Dock så är jag begränsat intresserad av sex om det inte är med en partner. Har haft kk i över 10 år, men ej förhållande med personen.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav nallen » 2014-07-13 14:33:54

...och som vanligt belyser MsTibbs klart och tydligt skillnaden.
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Tigerklo » 2014-07-13 15:11:12

Jag har bara haft årslånga förhållanden, men har svårt att hitta partner för jag är väl inte precis "ute i svängen" där singlarna finns. Föredrar även lagom introverta tjejer som nördar böcker, tv-spel, har utpräglade specialintressen och vet hur man bär glasögon like a boss. Sedan måste hon vara nått sådär intellektuell, lite knas och våga ställa krav på mig om så behövs. Som märks är jag kanske lite väl kräsen med vilket ställer till matchandet. :roll:

Kanske ska tillägga att jag alltid letar partner och aldrig sex. Egenskaper och personlighet går alltid före hur kliché det än må låta.
Tigerklo
Inaktiv
 
Inlägg: 210
Anslöt: 2013-01-01
Ort: Södra Sverige, men vill tillbaka till Skåne

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav MsTibbs » 2014-07-13 18:37:35

nallen skrev:...och som vanligt belyser MsTibbs klart och tydligt skillnaden.


Funderar på om det var menat som en komplimang eller en spydighet?
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav nallen » 2014-07-13 19:00:12

MsTibbs skrev:Funderar på om det var menat som en komplimang eller en spydighet?

Det var ett konstaterande som blev lite rumphugget... jag menade att du tydligt fångade skillnaden mellan manlig och kvinnlig sexualitet. Ungefär som här.
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav nescio » 2014-07-13 19:02:56

kjwkjw skrev:dom tar mig för något sorts fult psykfall trots att dom inte känner mig,
Ser du ut som ett fult psykfall då?
nescio
 
Inlägg: 3805
Anslöt: 2009-03-12
Ort: En liten röd stuga.

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Mymlan » 2014-07-13 19:04:46

Jag har blivit lärd att man inte har sex med någon ifall man inte varit ihop minst någon månad... Vilket lett till att jag inte har det heller, även om det finns gånger då jag gärna skulle ha KK eller one night stand. Och ja, jag skulle väl ha relativt lätt att få det. Men SKULLE jag ha det så skulle jag få så otroligt dåligt samvete och ångesten från helvetet, så det är inte värt det. En gång har jag legat med en som jag var ihop med redan efter en vecka, och den ångesten alltså...

Bra att mina föräldrar lärt mig, men dåligt att jag måste lyssna på det...
Mymlan
 
Inlägg: 344
Anslöt: 2011-08-06

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav slackern » 2014-07-13 19:06:44

Mymlan skrev:Jag har blivit lärd att man inte har sex med någon ifall man inte varit ihop minst någon månad... Vilket lett till att jag inte har det heller, även om det finns gånger då jag gärna skulle ha KK eller one night stand. Och ja, jag skulle väl ha relativt lätt att få det. Men SKULLE jag ha det så skulle jag få så otroligt dåligt samvete och ångesten från helvetet, så det är inte värt det. En gång har jag legat med en som jag var ihop med redan efter en vecka, och den ångesten alltså...

Bra att mina föräldrar lärt mig, men dåligt att jag måste lyssna på det...


Flytta utomlands så att du får vara ung och knulla runt. :)
slackern
 
Inlägg: 43696
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav MsTibbs » 2014-07-13 19:07:35

nallen skrev:
MsTibbs skrev:Funderar på om det var menat som en komplimang eller en spydighet?

Det var ett konstaterande som blev lite rumphugget... jag menade att du tydligt fångade skillnaden mellan manlig och kvinnlig sexualitet. Ungefär som här.


Okej vad bra. :) Jo det är allmänt skillnad.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Mymlan » 2014-07-13 19:08:56

slackern skrev:
Mymlan skrev:Jag har blivit lärd att man inte har sex med någon ifall man inte varit ihop minst någon månad... Vilket lett till att jag inte har det heller, även om det finns gånger då jag gärna skulle ha KK eller one night stand. Och ja, jag skulle väl ha relativt lätt att få det. Men SKULLE jag ha det så skulle jag få så otroligt dåligt samvete och ångesten från helvetet, så det är inte värt det. En gång har jag legat med en som jag var ihop med redan efter en vecka, och den ångesten alltså...

Bra att mina föräldrar lärt mig, men dåligt att jag måste lyssna på det...


Flytta utomlands så att du får vara ung och knulla runt. :)


Om det ändå var så lätt... :P
Mymlan
 
Inlägg: 344
Anslöt: 2011-08-06

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Charlie72 » 2014-07-13 19:10:23

Har ingen KK, börjar nog tackla av :wink:
Charlie72
 
Inlägg: 3698
Anslöt: 2012-10-11

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav slackern » 2014-07-13 19:10:50

Mymlan skrev:
slackern skrev:
Mymlan skrev:Jag har blivit lärd att man inte har sex med någon ifall man inte varit ihop minst någon månad... Vilket lett till att jag inte har det heller, även om det finns gånger då jag gärna skulle ha KK eller one night stand. Och ja, jag skulle väl ha relativt lätt att få det. Men SKULLE jag ha det så skulle jag få så otroligt dåligt samvete och ångesten från helvetet, så det är inte värt det. En gång har jag legat med en som jag var ihop med redan efter en vecka, och den ångesten alltså...

Bra att mina föräldrar lärt mig, men dåligt att jag måste lyssna på det...


Flytta utomlands så att du får vara ung och knulla runt. :)


Om det ändå var så lätt... :P


Kanske dags att frigöra dig från dina föräldrar?
slackern
 
Inlägg: 43696
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Mymlan » 2014-07-13 19:16:49

slackern skrev:
Mymlan skrev:
slackern skrev:
Flytta utomlands så att du får vara ung och knulla runt. :)


Om det ändå var så lätt... :P


Kanske dags att frigöra dig från dina föräldrar?


Jag försöker verkligen... Går till och med hos psykolog och pratar om det... Jag har bott hemifrån i snart sex år, men ändå har de jäkligt stort inflytande på mig angående vissa saker... *suck*
Mymlan
 
Inlägg: 344
Anslöt: 2011-08-06

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav slackern » 2014-07-13 19:23:26

Mymlan skrev:
slackern skrev:
Mymlan skrev:
Om det ändå var så lätt... :P


Kanske dags att frigöra dig från dina föräldrar?


Jag försöker verkligen... Går till och med hos psykolog och pratar om det... Jag har bott hemifrån i snart sex år, men ändå har de jäkligt stort inflytande på mig angående vissa saker... *suck*


OK hoppas att du hittar strategier. Men viktigast är att du gör det du själv mår bäst utav. Kanske är lite skillnad på att vara man och bo i STHLM angående synen om sex. Men jag ser absolut inget fel om tjejer tar för sig och njuter utav livet.
slackern
 
Inlägg: 43696
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Joakoni » 2014-07-13 19:37:22

Vad har du ångest över egentligen, Mymlan?
Joakoni
 
Inlägg: 2623
Anslöt: 2010-12-21
Ort: Hälsingland

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Mymlan » 2014-07-13 20:26:35

Joakoni skrev:Vad har du ångest över egentligen, Mymlan?


Att jag går emot föräldrarnas vilja eller hur de tycker man ska göar... Hur sjukt det än låter.
Mymlan
 
Inlägg: 344
Anslöt: 2011-08-06

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Tigerklo » 2014-07-13 20:44:02

Mymlan skrev:Men SKULLE jag ha det så skulle jag få så otroligt dåligt samvete och ångesten från helvetet


THIS. Är därför jag tänker efter både en och hundrafemtioelva gånger före och behåller byxorna på.

Ed. Fast du kanske menade att du skulle få ångest pga av vad dina föräldrars tycke.
Tigerklo
Inaktiv
 
Inlägg: 210
Anslöt: 2013-01-01
Ort: Södra Sverige, men vill tillbaka till Skåne

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Geastrum » 2014-07-13 21:48:36

Har alltid haft svårt att få flickvän och sex. Lite lättare att få kvinnliga vänner (som jag förstås inte har sex med).
Geastrum
 
Inlägg: 1500
Anslöt: 2014-05-08
Ort: Roslagen

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Titti » 2014-07-14 1:23:18

Problemet under åren har inte varit att varken hitta någon att vara tillsammans med eller att ha sex med. Problemet har varit att värja mig mot dem jag inte mår bra av att att ha i mitt liv. Jag är inte speciellt ytligt attraktiv och har aldrig varit, enligt de normer som råder och har rått i samhället under mitt liv, så det är inte där problemet ligger. Jag är inte heller speciellt socialt lättsam att umgås med. Inte heller har jag speciellt gott om pengar (och förr var det ännu värre).

Jag har haft alltför lätt att ge mig in i destruktiva förhållanden av olika slag. Frågan i omröstningen får jag därmed lämna därhän eftersom jag inte kan besvara den med de alternativ som ges.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in