Har du lätt för att få partner eller sex? (Omröstning)

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: atoms, Alien

Har du lätt för att få partner eller sex?

Ja, jag är kvinna och hittar lätt pojkvän
16
8%
Ja, jag är kvinna och hittar lätt någon att ha sex med
19
9%
Nej, jag är kvinna och har svårt att hitta pojkvän
30
15%
Nej, jag är kvinna och har svårt att hitta någon att ha sex med
5
2%
Ja, jag är man och hittar lätt flickvän
13
6%
Ja, jag är man och hittar lätt någon att ha sex med
14
7%
Nej, jag är man och har svårt att hitta tjej
78
39%
Nej, jag är man och har svårt att hitta någon att ha sex med
27
13%
 
Antal röster : 202

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Cyan » 2014-07-05 20:49:34

Charlie72 skrev:
plåtmonster skrev:Flera älskare är tillåtet i Sverige. Dock inte multipelgifte. Så det behövs ingen flytt.


Så en o ha sex med o en o leva med, låter som det skulle vara upplagt för problem


Det är ju bara att båda två (eller fler) får flytta ihop med en så klart, så löser sej det. :) Går ju bara gifta sej med en person rent lagligt, men finns ju inget som hindrar en från att leva som att man vore gift med alla, egentligen. Det vore nog rätt roligt, så länge alla trivdes med varandra.

I övrigt så har jag det rätt svårt med att hitta tjej/sex/vänner, spelar ingen större roll ens om det är någon jag passar bra ihop med för det går inte så mycket bättre för det. Men brukar heller inte leta efter sånt där var för sej, utan jag letar bara efter personer jag gillar.
Cyan
 
Inlägg: 252
Anslöt: 2011-03-18
Ort: Mars

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav sugrövmanövern » 2014-07-05 20:50:18

rdos skrev:Märkliga alternativ. Jag har alltid haft noll intresse att leta efter någon att ha sex med, och jag har nog "normalt" lätt att hitta flickvän. Vad väljer man då? Verkar vara väldigt mycket fördomar i alternativen.
Ja, jag är man och hittar lätt flickvän. Det ska du välja om du har normallätt att hitta flickvän.

Alternativen är utvalda inspirerade av att AS-kvinnor under lång tid nu i olika trådar påståtts ha det lättare än AS-männen, så ja då är det inte konstigt om röstningsalternativen blir därefter.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Charlie72 » 2014-07-05 20:53:07

Tror nog qvinnor i allmänt har det lättare än killar när det gäller sånt
Charlie72
 
Inlägg: 3698
Anslöt: 2012-10-11

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav sugrövmanövern » 2014-07-05 20:55:07

Charlie72 skrev:Tror nog qvinnor i allmänt har det lättare än killar när det gäller sånt
Möjligt, men just nu ligger killar och tjejer rafflande lika vad gäller svårighet att hitta partner, männen har det bara 3% svårare.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Charlie72 » 2014-07-05 20:58:54

När det gäller o hitta sex då :wink:
Charlie72
 
Inlägg: 3698
Anslöt: 2012-10-11

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav River » 2014-07-05 20:59:10

Det er det som jeg har stemt på som leder. :-)Happy
River
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 3642
Anslöt: 2012-04-16

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav kapuni » 2014-07-06 4:18:37

Jag har haft lätt för både och men har aldrig letat efter vare sig det ena eller andra. De har kommit till mig utan att jag varit intresserad. Förutom den jag är lyckligt gift med.
kapuni
 
Inlägg: 1452
Anslöt: 2010-04-28

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav underjord » 2014-07-06 13:52:36

I undersökningen gäller hittills följande:
  • Av de kvinnor som föredrar sex framför partner tycker 40 procent att det är svårt att hitta någon att ha sex med.
  • Av de män som föredrar sex framför partner tycker 78 procent att det är svårt att hitta någon att ha sex med.
  • Av de kvinnor som föredrar partner framför sex tycker 67 procent att det är svårt att hitta en partner.
  • Av de män som föredrar partner framför sex tycker 67 procent att det är svårt att hitta en partner.
  • Av totala antalet kvinnor tycker 59 procent att det är svårt att hitta någotdera.
  • Av totala antalet män tycker 71 procent att det är svårt att hitta någotdera.
  • Av totala antalet kvinnor föredrar 29 procent sex framför partner.
  • Av totala antalet män föredrar 38 procent sex framför partner.
  • Av totala antalet forummedlemmar har 1 procent röstat.
  • Av flest forummedlemmar online samtidigt har 15 procent röstat.

Jag har för övrigt röstat själv - ifall någon undrar.
underjord
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 4420
Anslöt: 2006-01-12

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav sugrövmanövern » 2014-07-06 14:05:50

Tack underjord, det där var intressant!
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav rdos » 2014-07-06 14:11:17

Parvlon skrev:Möjligen går inte det att tänka så om man inte tror på Gud men jag kan inte komma ihåg att jag velat ha en massa tjejer förr heller. Logiken säger ju att det är större chans ju fler partners man har, men så tror alltså inte jag.


Inte jag heller. En sådan taktik leder till många ytliga relationer (eller ONS), vilket inte ökar chansen för en bra relation, utan snarare minskar den.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav underjord » 2014-07-06 14:33:29

sugrövmanövern skrev:Tack underjord, det där var intressant!


:) Jag tyckte det torde vara lättare att jämföra så där.
underjord
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 4420
Anslöt: 2006-01-12

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Parvlon » 2014-07-06 16:16:19

rdos skrev:Inte jag heller. En sådan taktik leder till många ytliga relationer (eller ONS), vilket inte ökar chansen för en bra relation, utan snarare minskar den.
Precis. Jag lutar mot att inte skaffa tjej övht.


Spoiler: visa
Lukas 20:34

Jesus svarade dem: »Med den nuvarande tidsålderns barn är det så, att män taga sig hustrur, och hustrur givas åt män;

35 men de som bliva aktade värdiga att få del i den nya tidsåldern och i uppståndelsen från de döda, med dem är det så, att varken män tag sig hustrur, eller hustrur givas män.

36 De kunna ju ej heller mer dö ty de äro lika änglarna och äro, Guds söner, eftersom de hava blivit delaktiga av uppståndelsen.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav enkille » 2014-07-06 17:14:21

Har aldrig haft nån aning om ur man gör någondera (genom sociala koder) så aldrig blivit att jag ens försökt. Nu i 30års åldern orkar jag inte bry mig längre hehe. :-)018

"Que será, será" (Whatever will be, will be) :-)049
enkille
 
Inlägg: 44
Anslöt: 2014-05-20

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav rdos » 2014-07-06 18:24:25

sugrövmanövern skrev:Ja, jag är man och hittar lätt flickvän. Det ska du välja om du har normallätt att hitta flickvän.


Jag brukade ha lätt att få första komtakt (genom flirtande), men sedan hände liksom inget mer. Så de problem jag hade var att det var enkelt att komma över kontaktstadiet, men sedan vågade jag aldrig ta kontakt "på riktigt". Vänvägen provade jag aldrig på heller. Antar att det beror lite på hur man definierar flickvän hur jag borde svara.

sugrövmanövern skrev:Alternativen är utvalda inspirerade av att AS-kvinnor under lång tid nu i olika trådar påståtts ha det lättare än AS-männen, så ja då är det inte konstigt om röstningsalternativen blir därefter.


Det har de nog inte. Fast problemen är nog av olika art.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav sugrövmanövern » 2014-07-06 21:43:36

rdos skrev:
sugrövmanövern skrev:Alternativen är utvalda inspirerade av att AS-kvinnor under lång tid nu i olika trådar påståtts ha det lättare än AS-männen, så ja då är det inte konstigt om röstningsalternativen blir därefter.


Det har de nog inte. Fast problemen är nog av olika art.
Tror du har en poäng där.

Så när man säger att man har det svårt blir killar arga och tycker, men du får ju svar på kontaktsajter :-)Raging . Jo, men vad för svar? Ollebolle 78 år och impotent som vill fista mig.. Och bill och bull 19 år som vill ha en tant i en dubbelmacka som kommer smygfilmas...Och jag som söker stadig partner, gärna med vänskap som start :-)063 .
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Huggorm » 2014-07-06 22:30:06

Nu är det ett alternativ som stuckit iväg lite
Huggorm
 
Inlägg: 22216
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Mountain_lion » 2014-07-06 23:07:28

Svårt att hitta en partner att ha ett förhållande med. Men så är väl inte jag så lätt heller. :wink:
:-)108
Mountain_lion
 
Inlägg: 1255
Anslöt: 2013-07-18
Ort: Halland

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Miche » 2014-07-07 1:52:58

Du verkar ha en konstig kvinnosyn eftersom du skriver
Parvlon skrev:Jag lutar mot att inte skaffa tjej övht.
Man "skaffar" inte tjej...

:
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav sugrövmanövern » 2014-07-07 2:05:27

Miche skrev:Du verkar ha en konstig kvinnosyn eftersom du skriver
Parvlon skrev:Jag lutar mot att inte skaffa tjej övht.
Man "skaffar" inte tjej...

:
Jag upplever det som att man "skaffar" partner :-)063 ..Ett infernaliskt letande och pratande med karlar för att hitta nån, är fan ren affärsverksamhet nästan, men, kanske bara jag som är knäpp i skallen :D .

Vad säger man istället för skaffar? Träffar?
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Myrkr » 2014-07-07 2:14:21

Skaffar låter som att man kan men inte orkar, typ som att skaffa husdjur, hus, bil, eller beställa en postorderbrud.
Myrkr
 
Inlägg: 1213
Anslöt: 2014-05-15

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Alien » 2014-07-07 2:37:24

Tja, man kanske säger "lyckas få" istf "skaffar". Och i negativ form blir det då "jag tänker inte försöka få" alt "jag vill inte ha".

Jag kommer att tänka på vad Hjalmar Söderberg skrev apropå i hans fall hustrur och älskarinnor. Man får dem och man har dem och det händer att man mister dem men man väljer inte.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46093
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav underjord » 2014-07-07 11:45:47

Med 56 röstande gäller följande:
  • Av de kvinnor som föredrar sex framför partner tycker 43 procent att det är svårt att hitta någon att ha sex med.
  • Av de män som föredrar sex framför partner tycker 75 procent att det är svårt att hitta någon att ha sex med.
  • Av de kvinnor som föredrar partner framför sex tycker 62 procent att det är svårt att hitta en partner.
  • Av de män som föredrar partner framför sex tycker 75 procent att det är svårt att hitta en partner.
  • Av totala antalet kvinnor tycker 55 procent att det är svårt att hitta någotdera.
  • Av totala antalet män tycker 75 procent att det är svårt att hitta någotdera.
  • Av totala antalet kvinnor föredrar 35 procent sex framför partner.
  • Av totala antalet män föredrar 33 procent sex framför partner.
underjord
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 4420
Anslöt: 2006-01-12

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Parvlon » 2014-07-07 11:56:37

Miche skrev:Du verkar ha en konstig kvinnosyn eftersom du skriver
Parvlon skrev:Jag lutar mot att inte skaffa tjej övht.
Man "skaffar" inte tjej...

:
Förstår vad du menar men tycker du inte det är konstigare på ett annat sätt. Dvs att inte vilja ha något förhållande/sex eftersom jag tror på en annan värld,efterlivet och en kärlek.

Jag har haft en kärlek och det förhållandet höll nästan sju år. Vi var förlovade och hon knullade med nån annan. Jag drömde om henne senast inatt. Förra/första gången nån påpekade till mig att man "inte skaffar tjej" var faktiskt en som själv "alltid" hade tjej. Precis som han var förtjänad av det men jag såg det som att han var sällskapssjuk. Den personen tog livet av sig men det är offtopic.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav rdos » 2014-07-07 13:11:36

Miche skrev:Du verkar ha en konstig kvinnosyn eftersom du skriver
Parvlon skrev:Jag lutar mot att inte skaffa tjej övht.
Man "skaffar" inte tjej...

:


Jo, det gör man visst. Försök inte att göra om språket nu igen med dina dunkla motiv. Det har alltid hetat "skaffa partner", och det har inget med kvinnosyn att göra, och det funkar lika bra med "skaffa karl".
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in