Concerta, Strattera, Metamina, Ritalin etc

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

 Moderatorer: atoms, Alien

Concerta, Strattera, Metamina, Ritalin etc

Inläggav marcooleo » 2014-06-08 21:15:41

Patrix skrev:Hur upplever ni att sömnen har förändrats med dessa amfetaminpreparat? Jag är rädd att man blir speedad utan dess like.

Själva sömnkvalitén har inte försämrats något alls för mig. Dock så ska man se till att det har gått ur kroppen på kvällen innan läggdags, så funkar det för mig i alla fall. Kan inte som andra ta en dos på eftermiddagen då är jag för speedad för att kunna somna på kvällen.
marcooleo
 
Inlägg: 610
Anslöt: 2011-04-01

Concerta, Strattera, Metamina, Ritalin etc

Inläggav AlterEgo » 2014-06-09 11:55:12

marcooleo skrev:Jag har testat Medikinet, Metylfenidat det också och liknar Ritalin, snabb insättning men går ur lite långsammare. Jag fick rejäl ångestökning och mådde dåligt när det gick ur kroppen, så jag fick Elvanse (Lisdexamfetamin), är nu på sjunde dagen och har inga biverkningar alls, ingen ångest. De första tre dagarna kände jag knappt någon effekt men sen vände det. Kan rekommendera den medicinen och eftersom du testat både Strattera och Metylfenidat och inte mår bra av dem så ska det inte vara någon svårighet alls att få Elvanse utskrivet om du ber om det.


Ok, tack för ditt svar, bra att veta att det finns alternativ om jag inte får detta att fungera. Ångesten har minskat väsentligt så just nu fortsätter jag testa med Ritalin. Känner dock att det verkar sjukt svårt att hitta rätt dosering, både hur stor varje dos ska vara och hur tätt de ska tas. Brukar det vara så svårt att hitta rätt nivåer?
Har huvudsakligen kapslar men just nu också direktverkande att lägga till där det behövs mest. Tar kapslar 8.00 (60) och 12.00 (40) men det är för lång tid mellan. Hinner totalkrascha innan andra dosen så har nu även behövt ta direktverkande kl 11. Går bättre då men blir sedan mycket trött igen vid 15-16-tiden. Känns som de borde hålla i sig lite länge? Tycker också att jag borde känna av att få effekt igen efter några timmar (kapslarna ska ju ha utsättning på först 50% och sedan 50% några timmar senare) men märker inte det alls?? Känns som kapslarna ger mig viss effekt i 3-3,5h och sedan inget mer och det verkar ju konstigt jämfört med hur kapslarna är tänkta att fungera eller..???
AlterEgo
 
Inlägg: 95
Anslöt: 2014-03-31

Concerta, Strattera, Metamina, Ritalin etc

Inläggav marcooleo » 2014-06-09 16:01:44

AlterEgo skrev:
marcooleo skrev:Jag har testat Medikinet, Metylfenidat det också och liknar Ritalin, snabb insättning men går ur lite långsammare. Jag fick rejäl ångestökning och mådde dåligt när det gick ur kroppen, så jag fick Elvanse (Lisdexamfetamin), är nu på sjunde dagen och har inga biverkningar alls, ingen ångest. De första tre dagarna kände jag knappt någon effekt men sen vände det. Kan rekommendera den medicinen och eftersom du testat både Strattera och Metylfenidat och inte mår bra av dem så ska det inte vara någon svårighet alls att få Elvanse utskrivet om du ber om det.


Ok, tack för ditt svar, bra att veta att det finns alternativ om jag inte får detta att fungera. Ångesten har minskat väsentligt så just nu fortsätter jag testa med Ritalin. Känner dock att det verkar sjukt svårt att hitta rätt dosering, både hur stor varje dos ska vara och hur tätt de ska tas. Brukar det vara så svårt att hitta rätt nivåer?
Har huvudsakligen kapslar men just nu också direktverkande att lägga till där det behövs mest. Tar kapslar 8.00 (60) och 12.00 (40) men det är för lång tid mellan. Hinner totalkrascha innan andra dosen så har nu även behövt ta direktverkande kl 11. Går bättre då men blir sedan mycket trött igen vid 15-16-tiden. Känns som de borde hålla i sig lite länge? Tycker också att jag borde känna av att få effekt igen efter några timmar (kapslarna ska ju ha utsättning på först 50% och sedan 50% några timmar senare) men märker inte det alls?? Känns som kapslarna ger mig viss effekt i 3-3,5h och sedan inget mer och det verkar ju konstigt jämfört med hur kapslarna är tänkta att fungera eller..???

Vad jag har hört så är det ett otroligt trixande med Ritalin etc för att få det att funka så man mår bra. En del går det bra för andra inte. För mig gick det inte alls så det fick bli Elvanse, och so far så funkar det bra på mig.
marcooleo
 
Inlägg: 610
Anslöt: 2011-04-01

Concerta, Strattera, Metamina, Ritalin etc

Inläggav BenFrylmark » 2014-07-01 15:15:18

marcooleo skrev:Vad jag har hört så är det ett otroligt trixande med Ritalin etc för att få det att funka så man mår bra. En del går det bra för andra inte. För mig gick det inte alls så det fick bli Elvanse, och so far så funkar det bra på mig.


Jag har just börjat med Elvanse, första dagen och känner just ingenting. Men så kan det ju vara. Börjar med 30 mg på morgonen. Vilken dos ligger du på?
BenFrylmark
 
Inlägg: 90
Anslöt: 2014-05-04

Concerta, Strattera, Metamina, Ritalin etc

Inläggav marcooleo » 2014-07-04 15:25:14

BenFrylmark skrev:
marcooleo skrev:Vad jag har hört så är det ett otroligt trixande med Ritalin etc för att få det att funka så man mår bra. En del går det bra för andra inte. För mig gick det inte alls så det fick bli Elvanse, och so far så funkar det bra på mig.


Jag har just börjat med Elvanse, första dagen och känner just ingenting. Men så kan det ju vara. Börjar med 30 mg på morgonen. Vilken dos ligger du på?

Jag har 50mg nu, 30mg var för lite, tror jag kommer stanna på 50mg, högre dos har ingen effekt på mig mer än ångest och svårt att sova.
marcooleo
 
Inlägg: 610
Anslöt: 2011-04-01

Concerta, Strattera, Metamina, Ritalin etc

Inläggav BenFrylmark » 2014-07-05 13:52:55

marcooleo skrev:
BenFrylmark skrev:
marcooleo skrev:Vad jag har hört så är det ett otroligt trixande med Ritalin etc för att få det att funka så man mår bra. En del går det bra för andra inte. För mig gick det inte alls så det fick bli Elvanse, och so far så funkar det bra på mig.


Jag har just börjat med Elvanse, första dagen och känner just ingenting. Men så kan det ju vara. Börjar med 30 mg på morgonen. Vilken dos ligger du på?

Jag har 50mg nu, 30mg var för lite, tror jag kommer stanna på 50mg, högre dos har ingen effekt på mig mer än ångest och svårt att sova.


OK :-)Happy Jag höjde dosen redan dag 2, så nu tar jag 2x30 mg på morgonen. Verkar funka hyfsat, förutom att medicinen går ur kroppen otroligt snabbt hos mig. Tar jag medicinen vid 10 på morgonen, då blir det jobbigt någon gång vid 19-tiden.

Idag kommer jag att "fylla på" med en kapsel någon gång under eftermiddagen och hoppas att det gör susen. Det blir sammantaget 90 mg/dag.
BenFrylmark
 
Inlägg: 90
Anslöt: 2014-05-04

Concerta, Strattera, Metamina, Ritalin etc

Inläggav marcooleo » 2014-07-05 21:58:38

BenFrylmark skrev:
marcooleo skrev:
BenFrylmark skrev:
Jag har just börjat med Elvanse, första dagen och känner just ingenting. Men så kan det ju vara. Börjar med 30 mg på morgonen. Vilken dos ligger du på?

Jag har 50mg nu, 30mg var för lite, tror jag kommer stanna på 50mg, högre dos har ingen effekt på mig mer än ångest och svårt att sova.


OK :-)Happy Jag höjde dosen redan dag 2, så nu tar jag 2x30 mg på morgonen. Verkar funka hyfsat, förutom att medicinen går ur kroppen otroligt snabbt hos mig. Tar jag medicinen vid 10 på morgonen, då blir det jobbigt någon gång vid 19-tiden.

Idag kommer jag att "fylla på" med en kapsel någon gång under eftermiddagen och hoppas att det gör susen. Det blir sammantaget 90 mg/dag.

Läkaren sa att maxdos är 70mg till mig. Tar jag 50mg kl 10 på morgonen så börjar jag falla tillbaka kl 19, men det är hanterbart för mig, värre var det med metylfenidat som gav massa ångest och div andra outhärdliga biverkningar. Tror inte jag ska öka dosen, medicinen är potentare än vad man tror, jag har fria dagar ibland och då sover jag 12 timmar så nog får kroppen jobba med medicinen i kroppen. Jag har testat 80mg en gång det gjorde ingen skillnad på mig jämfört med 50mg, tror man måste upp i dubbla det eller mer för att få en ren ihållande "peak" effekt 12-13 timmar, men då blir det problem med sömnen istället.
marcooleo
 
Inlägg: 610
Anslöt: 2011-04-01

Concerta, Strattera, Metamina, Ritalin etc

Inläggav Logisk » 2014-07-05 22:10:11

Jag hade ingen imponerande effekt utav elvanse, ca 7-8 timmar, och ligger nu på en 200-ish mg intag per morgon, har effekt hela dygnet, och inga problem att sova. var någon magisk gräns vid 180-ish mg

Gått på det ett par månader, aldrig varit så effektiv, taktisk och intresserad av saker och ting :P
Logisk
 
Inlägg: 48
Anslöt: 2014-05-16

Concerta, Strattera, Metamina, Ritalin etc

Inläggav marcooleo » 2014-07-05 22:34:27

Logisk skrev:Jag hade ingen imponerande effekt utav elvanse, ca 7-8 timmar, och ligger nu på en 200-ish mg intag per morgon, har effekt hela dygnet, och inga problem att sova. var någon magisk gräns vid 180-ish mg

Gått på det ett par månader, aldrig varit så effektiv, taktisk och intresserad av saker och ting :P

Vill inte gå högre också pga att mina känslor påverkas glömde jag tillägga.Som det är nu så är det ok, men högre så blir jag känsloflack, visst koncentration, energi, effektivitet samt att man får stor lust och tålamod vad gäller sina intressen, men mer än så är det inte. Vill inte medicinera bort mina känslor, men det är jag det, är väl extra känslig.
marcooleo
 
Inlägg: 610
Anslöt: 2011-04-01

Concerta, Strattera, Metamina, Ritalin etc

Inläggav Logisk » 2014-07-06 0:43:33

marcooleo skrev:
Logisk skrev:Jag hade ingen imponerande effekt utav elvanse, ca 7-8 timmar, och ligger nu på en 200-ish mg intag per morgon, har effekt hela dygnet, och inga problem att sova. var någon magisk gräns vid 180-ish mg

Gått på det ett par månader, aldrig varit så effektiv, taktisk och intresserad av saker och ting :P

Vill inte gå högre också pga att mina känslor påverkas glömde jag tillägga.Som det är nu så är det ok, men högre så blir jag känsloflack, visst koncentration, energi, effektivitet samt att man får stor lust och tålamod vad gäller sina intressen, men mer än så är det inte. Vill inte medicinera bort mina känslor, men det är jag det, är väl extra känslig.


Ända jag märkt är en minskad oro och stress, så fungerat riktigt bra, men allt är så individuellt, för min del var det välkommet då jag kunnat sluta med 5 andra mediciner :P Och blivit friskförklarad från diverse magdiagnoser.
Logisk
 
Inlägg: 48
Anslöt: 2014-05-16

Concerta, Strattera, Metamina, Ritalin etc

Inläggav PMS-monstret » 2014-08-28 18:04:04

Spännande att läsa om ADHD mediciner. Jag håller på att trappa ner Sertralin just nu, märker absolut ingenting förutom att jag är lugnare och mindre upp i varv än vanligt. Meningen är att jag ska börja med Concerta snart och har stora förhoppningar på denna medicin, hoppas att det inte blir en besvikelse bara med en massa obehagliga biverkningar. Skulle vilja ha en jämnare energinivå än jag har idag samt sova bättre och helst utan fettbildande Mirtazapine. Hoppas även på att jag kommer att klara av att jobba åtta timmar per dag utan att bli helt utmattad. Det spelar ingen större roll för mig om jag blir mer känslokall, som det är i nuläget så har jag alldeles för mycket känslor, orkar inte med dom helt enkelt!
PMS-monstret
 
Inlägg: 536
Anslöt: 2014-04-03
Ort: Helvetet

Concerta, Strattera, Metamina, Ritalin etc

Inläggav Dandelo » 2014-08-28 20:32:43

Börjar igen för tredje gången i sommar med Ritalin. Det är ångesten och hjärtklappningen som ställer till det för mig när det kommer på kvällarna. Går ej att sova...Men jag behövde få energin att ta hand om saker i hemmet och gå ut på promenad. :-)003
Dandelo
 
Inlägg: 2970
Anslöt: 2010-10-21

Re: Sv: Concerta, Strattera, Metamina, Ritalin etc

Inläggav slackern » 2014-08-28 20:45:38

Dandelo skrev:Börjar igen för tredje gången i sommar med Ritalin. Det är ångesten och hjärtklappningen som ställer till det för mig när det kommer på kvällarna. Går ej att sova...Men jag behövde få energin att ta hand om saker i hemmet och gå ut på promenad. :-)003

Du kan inte få pröva Elvanse?
slackern
 
Inlägg: 43693
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Concerta, Strattera, Metamina, Ritalin etc

Inläggav PMS-monstret » 2014-08-28 21:04:00

Dandelo skrev:Börjar igen för tredje gången i sommar med Ritalin. Det är ångesten och hjärtklappningen som ställer till det för mig när det kommer på kvällarna. Går ej att sova...Men jag behövde få energin att ta hand om saker i hemmet och gå ut på promenad. :-)003


Jag har hört talas om detta med hjärtklappningar, låter inte alls kul. En bekant till mig fick sluta med Concertan på grund av hjärtbesvär. Ångest låter inte heller någon vidare... Just nu känner jag mig snarare hypoaktiv än hyper men jag vet att när jag ska till jobbet igen på måndag så kommer jag att bli hypad på en gång, jag är mer allt eller inget hahaha :D Jag hatar hyperaktiviteten eftersom det alltid leder till utmattning och hypoaktivitet efter ett tag. Om man bara var pigg, hyperaktiv och klar i skallen hela tiden så skulle det väl inte vara något problem egentligen. Tråkigt att höra att det inte går att sova... Det är just naturlig sömn som jag är ute efter.
PMS-monstret
 
Inlägg: 536
Anslöt: 2014-04-03
Ort: Helvetet

Concerta, Strattera, Metamina, Ritalin etc

Inläggav Dandelo » 2014-08-28 23:04:35

slackern skrev:
Dandelo skrev:Börjar igen för tredje gången i sommar med Ritalin. Det är ångesten och hjärtklappningen som ställer till det för mig när det kommer på kvällarna. Går ej att sova...Men jag behövde få energin att ta hand om saker i hemmet och gå ut på promenad. :-)003

Du kan inte få pröva Elvanse?


Time will tell. Ny läkare varje gång så kan bli lite svårt, kanske.
Ska höra. För nu har jag testat ritalin och concerta.

Nu ikväll är jag jätte aspig. Irriterad och samtidigt enormt låg.
Och dunka dunka dunka i bröstet. Fissefass..
Dandelo
 
Inlägg: 2970
Anslöt: 2010-10-21

Concerta, Strattera, Metamina, Ritalin etc

Inläggav Dandelo » 2014-08-29 13:31:34

Det här minns jag nu..
Skakningar. Kramp i magen. illamående. Hmm, är det såhär det kan kännas att ha PMS, tro? Great! :-)003
Men energi har jag ändå. Hjärnan tänker och spinner.
Dandelo
 
Inlägg: 2970
Anslöt: 2010-10-21

Concerta, Strattera, Metamina, Ritalin etc

Inläggav Dandelo » 2014-08-30 13:38:41

Somnade kl vid åttatiden imorse... Blev tvungen att ta en Oxascand så kroppen skule lugna ned sig. Det hjälpte i en timms ungefär och sen började jag få hjärtklappningar igen. Och springer på toa typ fem gånger under natten.

Vaknar oroligt kl 10, men stannar kvar i sängen och somnar om. Vaknar igen och kroppen känns extremt tung och benen värker. Är iskall i fötter och händer. Måste orka ta mig ut med hunden så jag tar ritalin 20 x 2. Ligger och väntar och snart klarnar huvudet upp men hjärtklappningarna fortsätter och magkramp. Har energi men har svårt att ta mig upp.
Mår illa..

Så dag tre, eller fyra är det nu. Hur länge ska jag vänta ut besvären och se om dem försvinner alls?
Ingen läkartid förens på onsdag.
Dandelo
 
Inlägg: 2970
Anslöt: 2010-10-21

Concerta, Strattera, Metamina, Ritalin etc

Inläggav Dandelo » 2014-09-02 19:37:45

Dag fem tog jag den inte. Det blev för mycket med för mig. La märke till att kroppen och hjärnan slappnade av lite mer efteråt. Kunde somna.
Men då är jag fast vid att det i princip ursvårt att göra någonting alls. Deppig, ligger i sängen hela tiden och får ingenting gjort. Det är lika med mer depp.


:-)003
Dandelo
 
Inlägg: 2970
Anslöt: 2010-10-21

Concerta, Strattera, Metamina, Ritalin etc

Inläggav PMS-monstret » 2014-09-02 19:58:37

Dandelo skrev:Dag fem tog jag den inte. Det blev för mycket med för mig. La märke till att kroppen och hjärnan slappnade av lite mer efteråt. Kunde somna.
Men då är jag fast vid att det i princip ursvårt att göra någonting alls. Deppig, ligger i sängen hela tiden och får ingenting gjort. Det är lika med mer depp.


:-)003


Men fy vad deppigt allt detta lät! Du menar att du fick i alla fall någonting gjort när du tog medicinen? Jag har känt mig extremt orkeslös på sistone. Gick inte ens upp i varv när jag gick till jobbet igen, jag är van vid att vara delvis hyperaktiv och då får man åtminstone någonting gjort men nu verkar det som att jag blivit en zombie och behöver medicin mot det... När man läser vad du skriver så känns det inte ens som att man vill prova någon ADHD medicin...
PMS-monstret
 
Inlägg: 536
Anslöt: 2014-04-03
Ort: Helvetet

Concerta, Strattera, Metamina, Ritalin etc

Inläggav Dandelo » 2014-09-02 20:12:04

PMS-monstret skrev:
Dandelo skrev:Dag fem tog jag den inte. Det blev för mycket med för mig. La märke till att kroppen och hjärnan slappnade av lite mer efteråt. Kunde somna.
Men då är jag fast vid att det i princip ursvårt att göra någonting alls. Deppig, ligger i sängen hela tiden och får ingenting gjort. Det är lika med mer depp.


:-)003


Men fy vad deppigt allt detta lät! Du menar att du fick i alla fall någonting gjort när du tog medicinen? Jag har känt mig extremt orkeslös på sistone. Gick inte ens upp i varv när jag gick till jobbet igen, jag är van vid att vara delvis hyperaktiv och då får man åtminstone någonting gjort men nu verkar det som att jag blivit en zombie och behöver medicin mot det... När man läser vad du skriver så känns det inte ens som att man vill prova någon ADHD medicin...


Så här fungerar det för mig ungefär.

Utan medicinen är jag låg och så inåtvänd att jag inte får saker gjorda. Jag kan inte koncentrera mig på något i knappt fem minuter. Jag glömmer då lätt vad det var jag tagit för information och sen är man helt tom i skallen, fast på något sätt har man informationen långt där bak i skallen, men man kommer inte åt den.
Jag vill sova hela tiden känns det som.

Tar jag medicinen så känns det rätt underbart första dagen. Får kraft, gör flera olika saker. Rätt okej humör.
men..Får inte mycket sömn. Och när medicinen går ur kroppen känner jag mig som ett nervvrak.
Efter några dagar blir jag helt sönderstressad.


Jag tycker att om man är lite som jag utan medicin, så är det nog värt att prova, i alla fall en gång. Nu har jag försökt med ritalin ett flertal gånger och den är inte bra för mig.
Dandelo
 
Inlägg: 2970
Anslöt: 2010-10-21

Concerta, Strattera, Metamina, Ritalin etc

Inläggav PMS-monstret » 2014-09-02 20:55:23

Jag har naturligt kass sömn, det kanske blir motsatt effekt för mig vad gäller just sömnen. Sover du vanligtvis gott? Jag har varit med om att sova för mycket jag med, det har jag gjort nu när jag haft utmattningsdepression, blir aldrig utvilad oavsett hur mycket jag sover. Å andra sidan vet jag att det beror på Mirtazapine att jag sover så mycket just nu. Om jag inte åt den så skulle jag vara vaken men samtidigt utmattad.

Jag hatar när jag inte får saker och ting gjorda, jag ser en massa saker som jag borde fixa här hemma men orkar verkligen inte. Jag har snarare varit hyper i ganska många år och nu är tydligen krafterna helt slut. Vet inte vad som är värst, ADHD eller ADD, å andra sidan hänger dom ihop, man har liksom båda delarna samtidigt, åtminstone jag har det, och pendlar mellan hypo- och hyperaktivitet. Ofta är jag invändigt hyper, hjärnan går på högvarv men helt kroppsligen ser jag nog synnerligen lugn ut, småsover vid mitt skrivbord på jobbet, typ, eller nördar vid datorn här hemma.

Jag märker också av koncentrationssvårigheterna på jobbet. Nu när jag jobbar fyra timmar per dag så går det ganska bra trots att det kanske inte är så värst intressant (jag kan koncentrera mig i timmar om jag tycker att någonting är väldigt intressant, men det finns tyvärr inga sådana jobb som verkligen intresserar mig. Har liksom aldrig sett ett jobb som exempelvis som astrolog eller filosof bland platsannonserna :wink:). När jag ska jobba åtta timmar så jobbar jag dom fyra första timmarna och efter det kan jag inte mer koncentrera mig ordentligt, gör så lätta saker som möjligt och drömmer mig bort emellan uppgifterna, det blir en plåga att sitta kvar och vänta på att man ska få gå hem.

Jag har tänkt att medicinen kanske hjälper just att hålla fokus och koncentration även på tråkiga saker och att man inte blir så utmattad. Vi får se hur jag reagerar, synd att det gått så dåligt för dig :(
PMS-monstret
 
Inlägg: 536
Anslöt: 2014-04-03
Ort: Helvetet

Concerta, Strattera, Metamina, Ritalin etc

Inläggav Dandelo » 2014-09-02 21:26:51

Det svåraste för mig med sömnen är att somna. Gör jag det sover jag i princip minst 7 timmar utan att jag vaknar.
Jag är liksom både hyper och väldigt inåtvänd. Kaos i huvudet men otroligt lugn utåt. Ja, så som du beskriver det.

Tänk att du i alla fall ger dig iväg och försöker jobba i 8 timmar. :-)049
En Praktik jag hade varade i tre veckor, tre dagar i veckan under tre timmar. Jag klarade det okej i början men mot andra veckans slut så mådde jag inte alls bra.
Vilket var synd..För det var inget fel på arbetsplatsen. Jag tog ritalin under denna period. Annars skulle jag inte kommit iväg hemifrån.

Jag tror, hoppas att jag måste hitta rätt medicin bara. Ska höra med läkaren om andra preparat nu. Något behövs ju för att jag ska orka leva liksom.

Jag hoppas det går lindrigare för dig att hitta rätt sorts medicin :-)Happy
Dandelo
 
Inlägg: 2970
Anslöt: 2010-10-21

Concerta, Strattera, Metamina, Ritalin etc

Inläggav PMS-monstret » 2014-09-02 21:54:39

Jag har också svårigheter med just insomningen och sover jättegott när jag väl somnar. Kan inte stänga av hjärnan och det ständiga pladdret där inne. Jag verkligen älskar insomningstabletter men läkarna vill inte skriva ut dom tyvärr eftersom dom är så beroendeframkallande.

Precis så är det, totalt kaos i huvudet men lugn utåt, jävla skit! Jag fattar egentligen inte att jag lyckats att jobba så här mycket i så många år utan att gå in i väggen, har varit på gränsen länge. Prova något nytt och tappa inte modet, det ordnar sig till slut :)
PMS-monstret
 
Inlägg: 536
Anslöt: 2014-04-03
Ort: Helvetet

Concerta, Strattera, Metamina, Ritalin etc

Inläggav Dandelo » 2014-09-02 22:28:22

PMS-monstret skrev:Jag har också svårigheter med just insomningen och sover jättegott när jag väl somnar. Kan inte stänga av hjärnan och det ständiga pladdret där inne. Jag verkligen älskar insomningstabletter men läkarna vill inte skriva ut dom tyvärr eftersom dom är så beroendeframkallande.

Precis så är det, totalt kaos i huvudet men lugn utåt, jävla skit! Jag fattar egentligen inte att jag lyckats att jobba så här mycket i så många år utan att gå in i väggen, har varit på gränsen länge. Prova något nytt och tappa inte modet, det ordnar sig till slut :)


Ja, eller hur! Detta så kallade pladder gör en tokig. Går runt i cirklar och visst fan är det mest negativt pladder.
Det är ju inte röster utan tankar egentligen.
Dandelo
 
Inlägg: 2970
Anslöt: 2010-10-21

Återgå till Aspergare och vården



Logga in