För höga krav men ingen förstår det. Är jag fånig?

Diskussioner kring allt som rör arbete och studier.

 Moderatorer: Alien, atoms

För höga krav men ingen förstår det. Är jag fånig?

Inläggav Tooticki » 2014-06-06 13:50:15

Jag tycker att jag blir ställd inför allt för höga krav. Jag tycker att folk inte förstår hur pass svåra mina problem är. Jag jobbar som lärare, jag träffar föräldrar, barn och personal varje dag. Jag är ständigt rädd för det. Ständigt på vakt och drar mig undan. Jag är förvirrad och klantig, och så här har det varit sedan jag började jobba för sju år sedan. På ett arbete funderade jag på att skada mig själv genom att "råka" bli påkörd för att kunna bli sjukskriven. Nu får jag sådana tankar ibland igen.

Dagarna går, precis som jag till jobbet. Jag känner att jag på sin höjd skulle klara av en praktik där folk vet om mina problem. Men jag har ingen officiell diagnos än. Förutom social fobi Och borderline. Jag har gjort två utredningar där man i den första kom fram till add med autistiska drag och den andra asperger. Men ingen är officiell pga av olika anledningar.
Hur ska jag få min psykolog att förstå? Jag tycker det är så svårt att förklara hur svårt det är för mig. Eller är jag bara allt för vek? Borde jag skärpa till mig? Mår alla dåligt och är rädda? Ska det vara så?



Moderator atoms - tråden har flyttats från avdelningen, Att leva som Aspergare.
Tooticki
 
Inlägg: 160
Anslöt: 2014-03-09

För höga krav men ingen förstår det. Är jag fånig?

Inläggav Alien » 2014-06-06 14:21:17

Jag tycker det är självklart att läraryrket ställer höga krav. Måste ju ta mycket energi. Har du möjlighet att jobba deltid?

Hur mycket vet din psykolog om AS? Eller får du inte fram allt du vill säga när du besöker hen? Kan du skriva ned allt som känns svårt och lämna till hen?
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

För höga krav men ingen förstår det. Är jag fånig?

Inläggav plåtmonster » 2014-06-06 15:25:00