Vad har du för tvångstankar och tvångsbeteenden?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Vad har du för tvångstankar och tvångsbeteenden?

Inläggav slackern » 2014-06-01 0:24:51

Tooticki skrev:Jag kollar män i skrevet. Håller blicken strikt i ögonen om jag måste prata med honom för att blicken inte ska falla ner.otroligt jobbigt. Faktiskt.


Är det för att kontrollera storleken på dom?
slackern
 
Inlägg: 43751
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Vad har du för tvångstankar och tvångsbeteenden?

Inläggav Tooticki » 2014-06-01 0:29:44

Nä, just för att man inte får kolla där.
Tooticki
 
Inlägg: 160
Anslöt: 2014-03-09

Vad har du för tvångstankar och tvångsbeteenden?

Inläggav slackern » 2014-06-01 0:32:10

Tooticki skrev:Nä, just för att man inte får kolla där.


Aha ok precis som att man inte ska titta ner i en djupt urringad tröja. Fast ska jag vara ärlig är det rätt svårt att undvika.
slackern
 
Inlägg: 43751
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Vad har du för tvångstankar och tvångsbeteenden?

Inläggav Tooticki » 2014-06-01 0:34:24

Jag kollar även i urringningar. Men det känns mer fult att glo i skrev.
Tooticki
 
Inlägg: 160
Anslöt: 2014-03-09

Vad har du för tvångstankar och tvångsbeteenden?

Inläggav CarolusRex » 2014-06-01 0:41:42

Tooticki skrev:Jag kollar även i urringningar. Men det känns mer fult att glo i skrev.

Händer mig också. Det är inte så att jag ögonknullar dem men blicken fastnar där bara. Både i skrev och på bröst. Eller så råkar man bara titta någon för länge i ögonen. Bara för att man går omkring och drömmer. Störigt är det.
CarolusRex
 
Inlägg: 1018
Anslöt: 2014-01-27

Vad har du för tvångstankar och tvångsbeteenden?

Inläggav slackern » 2014-06-01 0:50:31

CarolusRex skrev:
Tooticki skrev:Jag kollar även i urringningar. Men det känns mer fult att glo i skrev.

Händer mig också. Det är inte så att jag ögonknullar dem men blicken fastnar där bara. Både i skrev och på bröst. Eller så råkar man bara titta någon för länge i ögonen. Bara för att man går omkring och drömmer. Störigt är det.


Kan hålla med om det där men jag kollar aldrig någon i skrevet eller killar i ögonen.
slackern
 
Inlägg: 43751
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Vad har du för tvångstankar och tvångsbeteenden?

Inläggav kapuni » 2014-06-01 1:54:16

Tooticki skrev:Jag kollar män i skrevet.

Intressant. En av mina tvångstankar är att undvika sådana kroppsdelar, sitter i sedan jag var barn men då var det värre, kunde inte ens titta på den nivån om det var tex ett bord framför folks skrev.
kapuni
 
Inlägg: 1452
Anslöt: 2010-04-28

Vad har du för tvångstankar och tvångsbeteenden?

Inläggav kapuni » 2014-06-01 1:58:41

slackern skrev:Aha ok precis som att man inte ska titta ner i en djupt urringad tröja. Fast ska jag vara ärlig är det rätt svårt att undvika.

Alltså, är det inte det de vill då? Om de går med så urringad tröja får de väl skylla sig själva om de får blickar ner i deras barm. De liksom ber om det.
kapuni
 
Inlägg: 1452
Anslöt: 2010-04-28

Vad har du för tvångstankar och tvångsbeteenden?

Inläggav elle » 2014-06-01 8:23:19

kapuni skrev:
Tooticki skrev:Jag kollar män i skrevet.

Intressant. En av mina tvångstankar är att undvika sådana kroppsdelar, sitter i sedan jag var barn men då var det värre, kunde inte ens titta på den nivån om det var tex ett bord framför folks skrev.

Jag gör likadant som kapuni
kapuni skrev:Alltså, är det inte det de vill då? Om de går med så urringad tröja får de väl skylla sig själva om de får blickar ner i deras barm. De liksom ber om det.

+ :-)

Varför går man annars med urringad ? Eller tights utan att ha kjol eller en klänning på sig ..
elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

Vad har du för tvångstankar och tvångsbeteenden?

Inläggav Wine » 2014-06-01 8:27:12

kapuni skrev:
slackern skrev:Aha ok precis som att man inte ska titta ner i en djupt urringad tröja. Fast ska jag vara ärlig är det rätt svårt att undvika.

Alltså, är det inte det de vill då? Om de går med så urringad tröja får de väl skylla sig själva om de får blickar ner i deras barm. De liksom ber om det.


elle skrev:+ :-)

Varför går man annars med urringad ? Eller tights utan att ha kjol eller en klänning på sig ..


Tror också absolut att det är meningen att man vill dra till sig blickar till området när man aktivt väljer att bära tröjor, linnen eller andra plagg som är urringade eller på annat sätt utmanande som exempelvis korta kjolar. Det går ju faktiskt att välja andra plagg som är skylande och man kan knappast säga att en vuxen kvinna inte skulle vara medveten om detta, tror att medvetenheten om detta börjar redan hos barn, väldigt tidigt nuförtiden.

Angående att blicken far nedåt mot de nedre regionerna så kan det ju vara som så att eftersom man inte gärna vill titta någon i ansiktet, att det kan vara svårt med ögonkontakt, så dras blicken till andra ställen och kanske glider nedåt, speciellt om man är trött tycker jag, så har jag upptäckt att det är för mig i alla fall och utan att man ens är medveten om det utan man kan komma på sig själv emellanåt med att man kanske tittar på "fel" ställe och detta gäller personer av båda könen. Det är alltså inte så att man aktivt och medvetet riktar blicken dit. Oftast fäster jag ändå blicken på någon punkt i ansiktet som mellan ögonen, näsan, munnen eller halsgropen när jag tittar på någon som jag talar med har jag märkt.
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Vad har du för tvångstankar och tvångsbeteenden?

Inläggav antonius » 2014-06-01 9:08:59

elle skrev:Varför går man annars med urringad ? Eller tights utan att ha kjol eller en klänning på sig ..


...får mig att tänka på det urgamla skämtet, "vet ni vad mumlare är?"

Spoiler: visa
Tights, man ser läpparna röra sig men man hör ingenting, haha urdåligt jag vet :-)018
antonius
 
Inlägg: 21856
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Vad har du för tvångstankar och tvångsbeteenden?

Inläggav slackern » 2014-06-01 9:13:13

antonius skrev:
elle skrev:Varför går man annars med urringad ? Eller tights utan att ha kjol eller en klänning på sig ..


...får mig att tänka på det urgamla skämtet, "vet ni vad mumlare är?"

Spoiler: visa
Tights, man ser läpparna röra sig men man hör ingenting, haha urdåligt jag vet :-)018


Aldrig hört förut.
slackern
 
Inlägg: 43751
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Vad har du för tvångstankar och tvångsbeteenden?

Inläggav kapuni » 2014-06-01 19:02:06

elle skrev:Eller tights utan att ha kjol eller en klänning på sig ..

Ja det också, konstigt är vad det är. Hur tänker de?!
De skulle ju inte gå omkring med vanliga kalasbyxor utan kjol eller klänning.
kapuni
 
Inlägg: 1452
Anslöt: 2010-04-28

Vad har du för tvångstankar och tvångsbeteenden?

Inläggav Wine » 2014-06-01 19:12:37

elle skrev:
kapuni skrev:
Tooticki skrev:Jag kollar män i skrevet.

Intressant. En av mina tvångstankar är att undvika sådana kroppsdelar, sitter i sedan jag var barn men då var det värre, kunde inte ens titta på den nivån om det var tex ett bord framför folks skrev.

Jag gör likadant som kapuni
kapuni skrev:Alltså, är det inte det de vill då? Om de går med så urringad tröja får de väl skylla sig själva om de får blickar ner i deras barm. De liksom ber om det.

+ :-)

Varför går man annars med urringad ? Eller tights utan att ha kjol eller en klänning på sig ..


:wink: Män som är ute i offentligheten med urringade tröjor, blusar, linnen m.m. och tights utan att ha kjol eller klänning på sig, ja då får de verkligen också stå ut med stirrande blickar.
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Vad har du för tvångstankar och tvångsbeteenden?

Inläggav antonius » 2014-06-01 19:53:15

Wine skrev: Män som är ute i offentligheten med urringade tröjor, blusar, linnen m.m. och tights utan att ha kjol eller klänning på sig, ja då får de verkligen också stå ut med stirrande blickar.


Jag är en väldigt liberal människa, men jag kan hålla med om att när jag ser en ung man som har en sådan där "Ola Salo urringad" tröja på sig blir jag lite generad, men det är väl mig det är fel på, kanske en vanesak...
antonius
 
Inlägg: 21856
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Vad har du för tvångstankar och tvångsbeteenden?

Inläggav slackern » 2014-06-01 19:59:13

antonius skrev:
Wine skrev: Män som är ute i offentligheten med urringade tröjor, blusar, linnen m.m. och tights utan att ha kjol eller klänning på sig, ja då får de verkligen också stå ut med stirrande blickar.


Jag är en väldigt liberal människa, men jag kan hålla med om att när jag ser en ung man som har en sådan där "Ola Salo urringad" tröja på sig blir jag lite generad, men det är väl mig det är fel på, kanske en vanesak...


Glider inte du omkring i cykelshorts där hela paketet syns klart och tydligt? Eller försöker du att dölja dina nedre regioner med hjälp utav en tunika?
slackern
 
Inlägg: 43751
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Vad har du för tvångstankar och tvångsbeteenden?

Inläggav antonius » 2014-06-01 20:21:27

slackern skrev:Glider inte du omkring i cykelshorts där hela paketet syns klart och tydligt? Eller försöker du att dölja dina nedre regioner med hjälp utav en tunika?


Det är just det där med overzie urringning som stör, kan väl kanske passa på unga personer men på åldringar som mig blir det lite patetiskt med en massa bröst hår som sticker ut...
antonius
 
Inlägg: 21856
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Vad har du för tvångstankar och tvångsbeteenden?

Inläggav Wine » 2014-06-01 21:31:59

antonius skrev:
slackern skrev:Glider inte du omkring i cykelshorts där hela paketet syns klart och tydligt? Eller försöker du att dölja dina nedre regioner med hjälp utav en tunika?


Det är just det där med overzie urringning som stör, kan väl kanske passa på unga personer men på åldringar som mig blir det lite patetiskt med en massa bröst hår som sticker ut...


Jag tror att djupt urringade plagg samt tights, väldigt korta kjolar och klänningar m.m. och plagg som på det sättet inte är skylande, på personer i alla olika åldrar kan dra till sig blickarna oavsett vilken könsidentitet personen som bär dem har.
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Vad har du för tvångstankar och tvångsbeteenden?

Inläggav Sampa » 2014-06-01 22:11:46

Jag börjar nog utveckla ett tvångsbeteende.... jag hänger här mer och mer och kan inte slita mig :S

Instämmer dock med urringningar, korta kjolar m.m suck, så svårt det kan vara att låta bli att titta, det är som ögonen automatiskt letar sig dit *skäms*
Sampa
 
Inlägg: 52
Anslöt: 2014-03-11
Ort: Stockholm

Vad har du för tvångstankar och tvångsbeteenden?

Inläggav kapuni » 2014-06-02 17:10:50

Wine skrev: Män som är ute i offentligheten med urringade tröjor, blusar, linnen m.m. och tights utan att ha kjol eller klänning på sig, ja då får de verkligen också stå ut med stirrande blickar.
Ja, de är nog ute efter att få blickarna efter sig också.
kapuni
 
Inlägg: 1452
Anslöt: 2010-04-28

Vad har du för tvångstankar och tvångsbeteenden?

Inläggav Blodhare » 2014-06-02 17:27:18

Jag måste "välsigna" det jag tycker om genom att tänka bra tankar innan det försvinner ur mitt synfält.
Blodhare
Ny medlem
 
Inlägg: 10
Anslöt: 2014-06-02

Vad har du för tvångstankar och tvångsbeteenden?

Inläggav kapuni » 2014-06-02 17:46:36

Blodhare skrev:Jag måste "välsigna" det jag tycker om genom att tänka bra tankar innan det försvinner ur mitt synfält.
Det var ju åtminstone en trevlig tvångstanke, men hade ju förstås känts bättre om det inte kom med tvång. :-)Happy
kapuni
 
Inlägg: 1452
Anslöt: 2010-04-28

Vad har du för tvångstankar och tvångsbeteenden?

Inläggav gadas » 2014-06-02 21:02:06

Blodhare skrev:Jag måste "välsigna" det jag tycker om genom att tänka bra tankar innan det försvinner ur mitt synfält.


Fantastiskt! Känner igen precis!
gadas
 
Inlägg: 2320
Anslöt: 2012-10-21

Vad har du för tvångstankar och tvångsbeteenden?

Inläggav adddd » 2014-06-04 0:46:21

Tvätta händerna efter jag tagit i livsmedel. Till den graden att jag måste tvätta händerna om jag nuddat ett paket mjölk. Speciellt om jag ska till att äta eller om jag ska använda mitt personliga tangentbord. Då är det tvål och vatten som gäller. När jag äter lunch ser det alltså ut såhär: Jag tvättar händerna, lagar/förbereder sedan maten. Tvättar händerna igen. Äter. Tvättar händerna en sista gång.

Brukar också lägga en bit papper över musen och undvika använda tangentbordet om jag ska äta framför datorn och läsa något på skärmen samtidigt. Även om jag använder bestick och alltså inte besudlar händerna det minsta. Inte sällan dräller jag ner kläderna, men det gör inte så mycket. Bara det inte kommer något på tangentbordet eller musen eller någon annanstans. Råkar det komma en partikel vitlökspulver på golvet? Ja då är det bara att hämta blött papper och börja "skura". Sjukt i hela huvudet när man tänker efter.
adddd
 
Inlägg: 1699
Anslöt: 2012-12-20

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in