Kan man läsa någons inlägg, om den personen blockerat en?

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: Alien, atoms

Kan man läsa någons inlägg, om den personen blockerat en?

Inläggav Mymlan » 2014-05-26 18:46:10

Om jag blockerar någon, kan den personen ändå läsa mina inlägg? Har verkligen inte emot någon här, men vill bara inte att någon/några ska läsa en en tråd jag funderar på att starta
Mymlan
 
Inlägg: 344
Anslöt: 2011-08-06

Kan man läsa någons inlägg, om den personen blockerat en?

Inläggav nescio » 2014-05-26 18:50:11

Det är väl tvärtom, att du inte kan läsa inlägg från den du blockerat?
nescio
 
Inlägg: 3830
Anslöt: 2009-03-12
Ort: En liten röd stuga.

Kan man läsa någons inlägg, om den personen blockerat en?

Inläggav kullan » 2014-05-26 18:51:49

Mymlan skrev:Om jag blockerar någon, kan den personen ändå läsa mina inlägg? Har verkligen inte emot någon här, men vill bara inte att någon/några ska läsa en en tråd jag funderar på att starta


Det går inte att blocka någon som på facebook. Man kan sätta någon på ignore vilket innebär att denna någons inlägg får en remsa över sig och du kan inte se inlägget. Då står det istället Detta inlägg är postad av xxxxxx som du har på din ignorelista. Vill du visa det ändå?

Och skulle sätta mig på ignore kan jag läsa dina inlägg ändå.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Kan man läsa någons inlägg, om den personen blockerat en?

Inläggav Alien » 2014-05-26 19:04:15

Ja, tanken är man ska kunna lägga någon på ignore för sin egen sinnesfrids skull. Man ska slippa läsa inlägg från personen man alltid retar sig på.

Då kan den ignorerade svara på dina inlägg, eftersom hen ju inte vet om att hen är ignorerad. Även om hen vet om det, kan hen välja att svara, för att andra ska läsa det.

Och även om du vet att X har dig på ignore, så kan X ändå alltid göra undantag, som kullan skriver. Eller andra som svarar på ditt inlägg citerar samtidigt det och då syns det.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46216
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Kan man läsa någons inlägg, om den personen blockerat en?

Inläggav kapuni » 2014-05-27 16:17:53

kullan skrev:xxxxxx
som i kapuni :wink:
kapuni
 
Inlägg: 1452
Anslöt: 2010-04-28

Kan man läsa någons inlägg, om den personen blockerat en?

Inläggav Alien » 2014-05-27 16:28:44

Om inte vill att viss/a person/er ska läsa vad man skrivit kan man skriva i PA om man själv är medlem där och inte den/de. Men en dag kan även de bli medlem/mar.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46216
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Kan man läsa någons inlägg, om den personen blockerat en?

Inläggav Titti » 2014-05-29 17:55:37

Moderator

Alien skrev:Om inte vill att viss/a person/er ska läsa vad man skrivit kan man skriva i PA om man själv är medlem där och inte den/de. Men en dag kan även de bli medlem/mar.

Påpekar för ordningens skull att man inte får lov att skriva om någon forumist, som inte är med i PA. Men man kan ju skriva om sig själv och annat.

Den som släpps in i PA har omedelbart tillgång till allt som skrivits i PA, om det inte gallrats och arkiverats. I PA, och bara där, händer det att vi gör så när någon personlig tråd spelat ut sin roll och den inte innehåller något av allmänt intresse. Däremot flyttar vi inte undan trådar på någon enskild forumists begäran eller i samband med att någon annan släpps in där.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Kan man läsa någons inlägg, om den personen blockerat en?

Inläggav Hundralappen » 2014-05-29 18:12:44

Och skulle blockering vara "vanlig" här så är det ju inte svårt att sideaccounta och ändå läsa. Så tumregeln; skriv bara saker på nätet som du kan stå för inför alla.
Hundralappen
 
Inlägg: 2042
Anslöt: 2009-01-16
Ort: Landet där kropparna vissnar?

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in