Uppenbarelser

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Uppenbarelser

Inläggav LarNor » 2012-04-03 22:30:42

Issa Jesus skrev:i höstas påbörjade jag tjänsten att väcka döda,
jag var ute å cykla när det kom till mig att en bekant var död
jag bromsade in, och bad högt

så jag frågade Herren, om jag fick väcka henne
det fick jag, och så blev det^^

Gud är god!


Du kan inte väcka döda vem du än är. Tror du det då är du galen.

Issa Jesus skrev:Jesus, för 2000 år sen, väckte en flicka, och han väckte lasarus.

sen fick Jesu lärjungar samma gåva.

läs på, detta står i bibeln, kullan.


Och vad har du för bevis för att Jesus gjorde detta? Förutom Bibeln för det är inget bevis punkt slut.

Miche skrev:
lasseivägen skrev:Idag bar jag upp lite grejer på andra våningen, det måste väl vara en uppenbärelse om något-

Sånger?


Älskar den där filmen. Så jävla rolig och tänkvärd. Du skulle ha lagt upp biten då han kastar alla korsen, "vem fan trodde man kunde bli rik på en korsfäst loser?" (eller nått sånt)
LarNor
Inaktiv
 
Inlägg: 210
Anslöt: 2012-03-04

Re: Uppenbarelser

Inläggav Miche » 2012-04-03 23:33:15

Tyckte den här passade bra till lasseivägen... ;)
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Uppenbarelser

Inläggav geocache » 2012-04-03 23:41:52

Är det Rolf Lassgård som står där i mitten i t-banevagnen? I varje fall är det väldigt likt honom, tycker jag.
geocache
 
Inlägg: 9578
Anslöt: 2008-06-16
Ort: Ludvika

Re: Uppenbarelser

Inläggav Debbido » 2012-04-04 1:04:40

Hej Issa Jesus!

Hur mår du just nu?
Du behöver inte vara superandlig för att bli accepterad här. Men ärlighet är alltid bra och att ta de mediciner man fått. Jag ska skärpa mig när det gäller att be för det du önskade dig!

Jag förstår att du vill hjälpa alla till Himlen men ibland är det viktigaste att ta hand om sina egna behov och lita på den stora Nåden. Varje människa har sin egen skyddsängel som du vet. Allt hänger inte på dig.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Debbido
 
Inlägg: 5689
Anslöt: 2007-09-24
Ort: Vid Västerhavet

Re: Uppenbarelser

Inläggav MsTibbs » 2012-04-04 21:24:52

Jag har sett en ängel, men jag vet inte om det var en riktig eller psykotiskt symtom.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Re: Uppenbarelser

Inläggav Red and green » 2012-04-04 21:55:51

MsTibbs skrev:Jag har sett en ängel, men jag vet inte om det var en riktig eller psykotiskt symtom.


Hur såg den ut?

:-)230
Red and green
 
Inlägg: 878
Anslöt: 2011-12-17
Ort: Stockholm och norra rymden & egen bubbla.

Re: Uppenbarelser

Inläggav MsTibbs » 2012-04-04 22:00:30

Red and green skrev:
MsTibbs skrev:Jag har sett en ängel, men jag vet inte om det var en riktig eller psykotiskt symtom.


Hur såg den ut?

:-)230


Kvinna, lyste vitt, vänlig, så stark godhet att det inte går att beskriva, jag började gråta för det var så mäktigt. No kidding.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Re: Uppenbarelser

Inläggav Red and green » 2012-04-04 22:11:37

MsTibbs skrev:
Red and green skrev:
MsTibbs skrev:Jag har sett en ängel, men jag vet inte om det var en riktig eller psykotiskt symtom.


Hur såg den ut?

:-)230


Kvinna, lyste vitt, vänlig, så stark godhet att det inte går att beskriva, jag började gråta för det var så mäktigt. No kidding.


Jag tror på dig. Hoppas jag också få se en :-)Happy

:-)230
Red and green
 
Inlägg: 878
Anslöt: 2011-12-17
Ort: Stockholm och norra rymden & egen bubbla.

Re: Uppenbarelser

Inläggav KaosPrinsessa » 2012-04-04 22:37:02

Debbido skrev:Jag förstår att du vill hjälpa alla till Himlen men ibland är det viktigaste att ta hand om sina egna behov och lita på den stora Nåden. Varje människa har sin egen skyddsängel som du vet. Allt hänger inte på dig.

Håller med dig.
KaosPrinsessa
 
Inlägg: 3153
Anslöt: 2010-10-10
Ort: Cardiff, Wales

Re: Uppenbarelser

Inläggav Debbido » 2012-04-05 18:19:40

KaosPrinsessa skrev:
Debbido skrev:Jag förstår att du vill hjälpa alla till Himlen men ibland är det viktigaste att ta hand om sina egna behov och lita på den stora Nåden. Varje människa har sin egen skyddsängel som du vet. Allt hänger inte på dig.

Håller med dig.


Tack! Jo, det är skönt att få bejaka sin svaghet och litenhet, liksom sina styrkor. Numer anser jag att Gud talar till alla människor, på olika sätt, ofta genom samvetets röst intuition, längtan eller yttre omständigheter. Han kommunicerar med allt levande och förstås inom och utom alla religioner. Vi är alla bara en bit av den stora helhet vi inte alls greppar, men anar.

I krissituationer har änglarna talat till mig, mycket tydligt + de har räddat mitt liv.
Bara en gång såg jag vagt andevärlden. Mina skyddsänglar stod några hundra meter bort och verkade enormt starka, mäktiga och respektingivande. Bakom dem ett gnistrande ljushav.
Debbido
 
Inlägg: 5689
Anslöt: 2007-09-24
Ort: Vid Västerhavet

Re: Uppenbarelser

Inläggav geocache » 2012-04-05 19:33:43

Jag hade en enormt stark uppenbarelse av änglar när jag drabbades av en trafikolycka. Det var när jag var på väg hem från jobbet, i början av 1990-talet. Jag cyklade, och skulle precis korsa en starkt trafikerad bilväg. Det dröjde en stund innan det var fritt från bilar från bägge håll, men precis när jag cyklat ut på vägen hörde jag en bil tvärnita, och efter bara några få sekunder small det. Cykeln båda ramrör klipptes av några centimeter bakom styrhuvudet som av en enorm plåtsax, och första tanken jag fick innan kollisionen var "nu krossas jag". Men bråkdelen av en sekund innan kände jag hur jag lyftes åt sidan, kände det rent fysiskt. För att ta reda på hur fort föraren körde var jag tillbaka till olycksplatsen dagen efter, mätte bromsspåren och räknade ut att han måste ha kört i en hastighet av 120 kilometer i timmen...

I bearbetningsfasen av den där händelsen har jag många gånger tänkt att om det var två änglar (det var den känslan jag fick) så var den ena min pappa, som dog i just en trafikolycka när jag var liten; vem den andra ängeln isåfall var vet jag inte.... om nu människor som dör blir änglar, eller om änglar "alltid" har funnits. Jag läste någonstans att änglar är en sorts varelser/väsen än människor som "kommit upp" till Gud. Men det är ju en lite annan historia.
geocache
 
Inlägg: 9578
Anslöt: 2008-06-16
Ort: Ludvika

Uppenbarelser

Inläggav Issa Jesus » 2012-10-16 5:22:55

MsTibbs skrev:
Red and green skrev:
MsTibbs skrev:Jag har sett en ängel, men jag vet inte om det var en riktig eller psykotiskt symtom.


Hur såg den ut?

:-)230


Kvinna, lyste vitt, vänlig, så stark godhet att det inte går att beskriva, jag började gråta för det var så mäktigt. No kidding.


aw... starkt!
Issa Jesus
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 2242
Anslöt: 2012-01-06
Ort: lulea, atlantis.

Uppenbarelser

Inläggav Issa Jesus » 2012-10-16 6:20:35

jo. jag har kommit fram till att ;

Jesus och satan har gått skiljda vägar.




nu finns Jesus Kristus, vår Gud.

och satan tillhör det andliga mörkret.
Issa Jesus
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 2242
Anslöt: 2012-01-06
Ort: lulea, atlantis.

Uppenbarelser

Inläggav Issa Jesus » 2012-10-16 6:56:12

ca skrev:Allt går när man spånar fritt!


känner du Den Helige Ande? ;)

den är med dig, och leder dig fram <3
Issa Jesus
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 2242
Anslöt: 2012-01-06
Ort: lulea, atlantis.

Uppenbarelser

Inläggav ca » 2012-10-21 20:30:59

Varför leder Den Helige Ande mig vidare i min ateism och - antar jag - rakt mot helvetet då?

Din Gud är good cop och bad cop i ett, örfilar och smeker dig om vartannat och den enda domen är hans. I människoform hade han definitivt varit en psykopat.
ca
 
Inlägg: 1200
Anslöt: 2011-01-03
Ort: Skåne

Uppenbarelser

Inläggav Issa Jesus » 2012-10-22 1:42:19

ca skrev:Varför leder Den Helige Ande mig vidare i min ateism och - antar jag - rakt mot helvetet då?

Din Gud är good cop och bad cop i ett, örfilar och smeker dig om vartannat och den enda domen är hans. I människoform hade han definitivt varit en psykopat.


ca....

det är bara du som kan överlämna dig till Jesus. det är du som måste utbrista ;

Gud Jesus Kristus! jag Tror på dig, av fri vilja!
Issa Jesus
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 2242
Anslöt: 2012-01-06
Ort: lulea, atlantis.

Uppenbarelser

Inläggav Issa Jesus » 2012-10-22 1:43:12

ca skrev:Varför leder Den Helige Ande mig vidare i min ateism och - antar jag - rakt mot helvetet då?


DHA vill kanske se vem du vänder dig till, när det väl gäller?
Issa Jesus
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 2242
Anslöt: 2012-01-06
Ort: lulea, atlantis.

Uppenbarelser

Inläggav ca » 2012-10-22 21:18:54

DHA/Gud/Jesus vet väl redan allt? Det torde vara svårt att göra Gud förvånad, när han övergår tid och rum och vet allt jag gjort och kommer att göra.

Men du menar alltså att DHA leder mig aktivt mot fördärv? Skuffar mig mot ruinens brant för att se om jag tänker vända mig om.. trevligt! :/

Som sagt, jag tror inte att någon komponent av treenigheten existerar, undrar mest om det fanns ett resonemang som höll bakom det du sa.
ca
 
Inlägg: 1200
Anslöt: 2011-01-03
Ort: Skåne

Uppenbarelser

Inläggav Issa Jesus » 2012-10-22 21:34:24

ca skrev:DHA/Gud/Jesus vet väl redan allt? Det torde vara svårt att göra Gud förvånad, när han övergår tid och rum och vet allt jag gjort och kommer att göra.

Men du menar alltså att DHA leder mig aktivt mot fördärv? Skuffar mig mot ruinens brant för att se om jag tänker vända mig om.. trevligt! :/

Som sagt, jag tror inte att någon komponent av treenigheten existerar, undrar mest om det fanns ett resonemang som höll bakom det du sa.


DHA vilseför ingen! det är en missuppfattning som du antager.
DHA vill nog se vad du tar dig till, när räkenskapen kommer. det finns inget fysiskt helvete.
när du drabbas av dåligt samvete, och kanske syndanöd, för synd du gjort, (eller synderna),
då blir det ett känslomässigt helvete?

då finns "de tre stegen', som gör att Jesus kan hjälpa oss bli fria från synden som tynger ner oss.
Gud vill höra oss bekänna synden, och ge synden till Jesus, och att vi bedjer Jesus om förlåtelse över de synderna.

lycka till :)
Issa Jesus
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 2242
Anslöt: 2012-01-06
Ort: lulea, atlantis.

Uppenbarelser

Inläggav Parvlon » 2014-05-27 19:29:13

Jag tror inte att alla har Den helige anden. Jesus sade väl att han skulle be fadern skicka den till de som Gud utvalt. Och det står att alla andar som bekänner att Jesus kommit i köttet som messias är från Gud. De andra vet men låter inte människorna veta/tro bättre.

Häromveckan fick jag se vad jag tror är satans ande. Det började med att det kliade på mina fötter (brukar pirra på min kropp). Sen ser jag den fulaste varelse jag nånsin skådat som gnager på mina tår. Detta var ytterst verkligt, bättre än ett hologram. Senare på kvällen så såg jag först människor och sedan änglar när jag låg och vilade i min säng. Människorna bråkade och slogs. Så frågade de någon vad Jesus betyder. Efter en stund dök det upp en ängel i stor dräkt som sa åt mig att läsa bibeln. När jag gjort det kom de tillbaka och lade den fula varelsen i en barnvagn innan de gick iväg.

Det lustiga är att när jag var liten så hade jag en dröm där jag tog hand om en konstig liten varelse. För nån dag sedan så drömde jag att jag var i mataffären och jag hörde att Gud pratade till alla människor. Så dök det upp en svart boll/onaturlig från ingenstans och som jag först går runt och sparkar på och sen slängde i en soptunna. Då hoppar den upp igen och jag frågar vad den heter. :-)051
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Uppenbarelser

Inläggav elle » 2014-05-27 19:54:37

Parvlon skrev:Jag tror inte att alla har Den helige anden.

den Helige Andes gåvor :

vishet, förstånd, rådgivning, styrka, kunskap/insikt, fromhet/gudsdyrkan och gudsfruktan.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Andens_g%C3%A5vor
elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

Uppenbarelser

Inläggav Askorbin » 2014-05-27 20:28:33

Fått en "uppenbarelse" vid en psykos. Tog dock ett par år innan jag förstod logiken bakom mina psykotiska episoder - hade gärna vart en erfarenhet fattigare o sluppit detta dock.
Askorbin
 
Inlägg: 36
Anslöt: 2014-05-07

Uppenbarelser

Inläggav Parvlon » 2014-05-27 20:37:38

Fick också en del "uppenbarelser" när jag hade en psykos. Messiassyndrom skulle jag vilja kalla det och du kan du nog tänka dig vad jag fått för mig/hört/drömt. Bara sett några få saker med mina ögon(eller snarare hallucinationer) och det första tror jag var när en stjärna(fe?) dök upp i mitt rum när jag vaknade och jag skulle springa ut fort som attan utan kläder och till världens ände för att få tag i den. Kom inte så långt.. En annan gång fick jag se min katt dansa i takt med musiken, vickade med röven precis när en tjej sjöng något flirtigt osv, precis som att hon var hon i låten och på golvet såg det typ ut som att det var ett discotek. Dessa gissar jag är exempel på Satans trick.

elle skrev:
Parvlon skrev:Jag tror inte att alla har Den helige anden.

den Helige Andes gåvor :

vishet, förstånd, rådgivning, styrka, kunskap/insikt, fromhet/gudsdyrkan och gudsfruktan.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Andens_g%C3%A5vor
tackar
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Uppenbarelser

Inläggav KrigarSjäl » 2014-05-28 6:14:46

Alltså...om man har schizofrenidiagnos, om man har hallucinationer och psykoser och blandar ihop verklighet och fantasi...borde man då inte i nyktrare stunder överväga om ens "uppenbarelser" måhända hör ihop med hallucinationerna på nåt sätt?
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Återgå till Intressanta intressen



Logga in