Vad jobbar du med? / vad vill du jobba med?

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Vad jobbar du med? / vad vill du jobba med?

Inläggav Lillan1979 » 2014-05-24 18:56:57

slackern skrev:
Lillan1979 skrev:
slackern skrev:
Jäklar vilken belevad ung dam. :)


*små ler lite*

Men förstå hur svårt det är att arbeta med kundservice när jag ÄLSKAR att prata detaljer och en kund ringer in och är nyfiken på vad skillnaden på en GSM mast och en 3G mast är. ;-) Jag brukar tappa deras intresse någonstans vid "cellandning" *ha ha ha*


Hmm det där låter som när jag skulle förklara för sonen hur jorden skapades efter att han hade frågat mig, helt plötsligt märkte jag att jag höll en monolog för mig själv i köket när han hade smitit ut i vardagsrummet. ;)


Hi hi hi :-)
Lillan1979
 
Inlägg: 216
Anslöt: 2013-11-07

Re: Vad jobbar du med? / vad vill du jobba med?

Inläggav Pieohpah » 2014-05-24 22:54:12

Jag jobbar med det jag gillar, problemlösning. I form av programmering och detektivarbete.

Innan har jag jobbat som fastighetsskötare på hotell, egendomsförvaltning med skogsröjning, jobbat på kyrkogård, sjukhus, elverk, med massage, bostadsfotografering, dykning och illustration.
Pieohpah
 
Inlägg: 1150
Anslöt: 2012-01-05
Ort: Stockholm

Vad jobbar du med? / vad vill du jobba med?

Inläggav Lillan1979 » 2014-05-25 6:28:31

Ett jobb jag skulle kunna tänka mig är skogsröjning men med då enbart finska män, de är oftast väldigt osociala och pratar extremt lite och badar mycket bastu samt dricker vodka. Jag gillat allt förutom vodka då :-)
Lillan1979
 
Inlägg: 216
Anslöt: 2013-11-07

Vad jobbar du med? / vad vill du jobba med?

Inläggav elle » 2014-05-25 8:29:01

Lillan1979 skrev:Ett jobb jag skulle kunna tänka mig är skogsröjning men med då enbart finska män, de är oftast väldigt osociala och pratar extremt lite (..))

Ja så framställs iaf finska män i den finska litteraturen och jag rekommenderar " En Främling kom till gården " av Mika Waltari . Finnländare är östeuropeer :-)Happy har jag hört av en finsk dam . De pratar lite och inte allt på en gång .
elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

Vad jobbar du med? / vad vill du jobba med?

Inläggav dasunbedingte » 2014-05-25 9:26:38

Lillan1979 skrev:Ett jobb jag skulle kunna tänka mig är skogsröjning men med då enbart finska män, de är oftast väldigt osociala och pratar extremt lite och badar mycket bastu samt dricker vodka. Jag gillat allt förutom vodka då :-)


Röja i skog är kul. Hjälpte i vintras, bägge finnar, rå jargong och mycket arbete. Inget snack som det blir inom andra sorters arbeten.
dasunbedingte
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2690
Anslöt: 2012-07-23
Ort: Kibbutz.

Vad jobbar du med? / vad vill du jobba med?

Inläggav hustomten » 2014-05-25 21:31:38

Jag skulle vilja jobba mer som smed. Ha en egen liten smedja vid en bäck. Hitta en gammal välbevarad smedja, med en massa gamla välbevarade verktyg och en stor ässja
hustomten
 
Inlägg: 278
Anslöt: 2014-01-12

Vad jobbar du med? / vad vill du jobba med?

Inläggav slackern » 2014-05-25 21:33:15

hustomten skrev:Jag skulle vilja jobba mer som smed. Ha en egen liten smedja vid en bäck. Hitta en gammal välbevarad smedja, med en massa gamla välbevarade verktyg och en stor ässja


I min sons skola har dom en smedja där dom får lära sig att smida.
slackern
 
Inlägg: 43752
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Vad jobbar du med? / vad vill du jobba med?

Inläggav KrigarSjäl » 2014-05-25 21:36:38

dasunbedingte skrev:
Lillan1979 skrev:Ett jobb jag skulle kunna tänka mig är skogsröjning men med då enbart finska män, de är oftast väldigt osociala och pratar extremt lite och badar mycket bastu samt dricker vodka. Jag gillat allt förutom vodka då :-)


Röja i skog är kul. Hjälpte i vintras, bägge finnar, rå jargong och mycket arbete. Inget snack som det blir inom andra sorters arbeten.

Låter som nåt för mig också.
Jag har sysslat en del med sånt, grovjobb, så jag vet hur det är.
Den finska mentaliteten tilltalar mig dessutom, är det en rå jargong är det ännu bättre.
Jag kan inte med sötslisk, mingel, kindpussar och eufemismer.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Vad jobbar du med? / vad vill du jobba med?

Inläggav slackern » 2014-05-25 21:39:19

KrigarSjäl skrev:
dasunbedingte skrev:
Lillan1979 skrev:Ett jobb jag skulle kunna tänka mig är skogsröjning men med då enbart finska män, de är oftast väldigt osociala och pratar extremt lite och badar mycket bastu samt dricker vodka. Jag gillat allt förutom vodka då :-)


Röja i skog är kul. Hjälpte i vintras, bägge finnar, rå jargong och mycket arbete. Inget snack som det blir inom andra sorters arbeten.

Låter som nåt för mig också.
Jag har sysslat en del med sånt, grovjobb, så jag vet hur det är.
Den finska mentaliteten tilltalar mig dessutom, är det en rå jargong är det ännu bättre.
Jag kan inte med sötslisk, mingel, kindpussar och eufemismer.


Fyfan jag skulle skjuta mig själv i huvudet än hänga med ett gäng finnar. Ett folk som går ut och dansar finsk tango.

slackern
 
Inlägg: 43752
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Vad jobbar du med? / vad vill du jobba med?

Inläggav hustomten » 2014-05-25 21:40:30

slackern skrev:
hustomten skrev:Jag skulle vilja jobba mer som smed. Ha en egen liten smedja vid en bäck. Hitta en gammal välbevarad smedja, med en massa gamla välbevarade verktyg och en stor ässja


I min sons skola har dom en smedja där dom får lära sig att smida.


Härligt vad kul att han får chansen, för mig är det bland det mest rogivande som finns när jag får smida eller hålla på med glas....sånt där från förr med öppen eld ska det vara!
hustomten
 
Inlägg: 278
Anslöt: 2014-01-12

Vad jobbar du med? / vad vill du jobba med?

Inläggav slackern » 2014-05-25 21:49:52

hustomten skrev:
slackern skrev:
hustomten skrev:Jag skulle vilja jobba mer som smed. Ha en egen liten smedja vid en bäck. Hitta en gammal välbevarad smedja, med en massa gamla välbevarade verktyg och en stor ässja


I min sons skola har dom en smedja där dom får lära sig att smida.


Härligt vad kul att han får chansen, för mig är det bland det mest rogivande som finns när jag får smida eller hålla på med glas....sånt där från förr med öppen eld ska det vara!


Såhär ser hans skolas smedja ut.

Bild
slackern
 
Inlägg: 43752
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Vad jobbar du med? / vad vill du jobba med?

Inläggav kapuni » 2014-05-25 21:57:02

hustomten skrev:Jag skulle vilja jobba mer som smed. Ha en egen liten smedja vid en bäck. Hitta en gammal välbevarad smedja, med en massa gamla välbevarade verktyg och en stor ässja
Allt det finns där min mormor bor. :-)Happy Men det är nog inte till salu, smeden är fortfarande i livet tror jag.
kapuni
 
Inlägg: 1452
Anslöt: 2010-04-28

Vad jobbar du med? / vad vill du jobba med?

Inläggav hustomten » 2014-05-25 22:22:08

slackern skrev:Såhär ser hans skolas smedja ut.

Bild


Så fint! men jag skulle vilja ha en lite äldre modell där det är högt tak i ässjan.

kapuni skrev: Allt det finns där min mormor bor. :-)Happy Men det är nog inte till salu, smeden är fortfarande i livet tror jag.


Säg till om den blir till salu :-)Happy
hustomten
 
Inlägg: 278
Anslöt: 2014-01-12

Vad jobbar du med? / vad vill du jobba med?

Inläggav dasunbedingte » 2014-05-25 22:25:39

slackern skrev:
KrigarSjäl skrev:
dasunbedingte skrev:
Röja i skog är kul. Hjälpte i vintras, bägge finnar, rå jargong och mycket arbete. Inget snack som det blir inom andra sorters arbeten.

Låter som nåt för mig också.
Jag har sysslat en del med sånt, grovjobb, så jag vet hur det är.
Den finska mentaliteten tilltalar mig dessutom, är det en rå jargong är det ännu bättre.
Jag kan inte med sötslisk, mingel, kindpussar och eufemismer.


Fyfan jag skulle skjuta mig själv i huvudet än hänga med ett gäng finnar. Ett folk som går ut och dansar finsk tango.



Haha. Nää, vem fan lyssnar på tango, hompa och annan skit... samma typer som lyssnar på dansband, country och annat vedervärdigt.
Skulle aldrig få för mig att dansa tankååh
dasunbedingte
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2690
Anslöt: 2012-07-23
Ort: Kibbutz.

Vad jobbar du med? / vad vill du jobba med?

Inläggav kapuni » 2014-05-25 22:26:50

hustomten skrev:Säg till om den blir till salu
Absolut!
kapuni
 
Inlägg: 1452
Anslöt: 2010-04-28

Vad jobbar du med? / vad vill du jobba med?

Inläggav Kahlokatt » 2014-05-26 21:44:05

KrigarSjäl skrev:Den finska mentaliteten tilltalar mig dessutom, är det en rå jargong är det ännu bättre.
Jag kan inte med sötslisk, mingel, kindpussar och eufemismer.


Börja aldrig inom teatern, säger jag bara....
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Vad jobbar du med? / vad vill du jobba med?

Inläggav slackern » 2014-05-26 21:45:09

Kahlokatt skrev:
KrigarSjäl skrev:Den finska mentaliteten tilltalar mig dessutom, är det en rå jargong är det ännu bättre.
Jag kan inte med sötslisk, mingel, kindpussar och eufemismer.


Börja aldrig inom teatern, säger jag bara....


Hur är finsk teater?
slackern
 
Inlägg: 43752
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Vad jobbar du med? / vad vill du jobba med?

Inläggav Kahlokatt » 2014-05-26 21:52:39

slackern skrev:
Kahlokatt skrev:
KrigarSjäl skrev:Den finska mentaliteten tilltalar mig dessutom, är det en rå jargong är det ännu bättre.
Jag kan inte med sötslisk, mingel, kindpussar och eufemismer.


Börja aldrig inom teatern, säger jag bara....


Hur är finsk teater?


Den har jag inga erfarenheter av, du får fråga Lasse Pöysti. :wink:
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Vad jobbar du med? / vad vill du jobba med?

Inläggav Oliver Qvist » 2014-05-26 22:25:44

Jag har bara jobbat som vaktmästare två somrar (sommarjobb). Ska jobba denna sommaren också. Jobbar 4 veckor och tjänar 9000:- på det. Är ju 17 år, men har gått om första året på gymnasiet två gånger nu, börjar om efter sommaren om jag har tur, jag väntar tillstånd från staten till att få ett extra år på gymnasiet. Man får bara gå 4 år på gymnasiet, går man mer så måste staten godkänna. Eftersom att jag har gått två år, så har jag bara två kvar, men jag behöver 3.

Efter gymnasiet så kommer jag troligtvis söka jobb, blir lite rädd nu när jag läser att så många är arbetslösa. Pappa brukar skrämma mig med att jag kommer kanske behöva gå på Universitet för att kunna få jobb. Jag gillar att vara vaktmästare dock. Jag sommar jobbar som vaktmästare på en konstpark kallad "Vanås". Jätte stort ställe. Fick göra lite blandat, tvätta golv, rensa skog, plocka skräp, trimma gräs, rensa och vattna rabatter eller tvätta av konstverk. Fick göra allting i min tid, och väldigt lite kontakt med besökare, min pappa jobbar där också, halvtid eftersom han är sjuk, mamma är sjukpensionär. Skulle gärna ta ett jobb på Vanås.
Oliver Qvist
Ny medlem
 
Inlägg: 16
Anslöt: 2014-05-03

Vad jobbar du med? / vad vill du jobba med?

Inläggav tahlia » 2014-05-26 22:48:14

Jobba har varit uteslutet sedan jag var 25 och kommer antagligen aldrig att bli aktuellt igen.

Vad jag skulle vilja jobba med snurrar dock genom huvudet rätt ofta och fanns möjligheten finns mycket att välja mellan. Park ranger vid t.ex Yellowstone, arbete med utsatta och/eller "problem"-ungar/ungdomar, arkeologi, journalistik, astronomi och geologi (för att nämna ett axplock).
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Vad jobbar du med? / vad vill du jobba med?

Inläggav Sampa » 2014-05-27 22:51:47

Lillan1979 skrev:Ett jobb jag skulle kunna tänka mig är skogsröjning men med då enbart finska män, de är oftast väldigt osociala och pratar extremt lite och badar mycket bastu samt dricker vodka. Jag gillat allt förutom vodka då :-)


hahaha låter exakt som mig, passar in på allt utom skogsröjandet och vodkadrickandet (dricker mkt sällan numera)
Röja skog gillar jag däremot, men jobbar i byggsvängen, närmare bestämt inom ställningar.

Jag skulle dock vilja jobba med data i någon form, gärna nätverk eller liknande, men har väl varit hindrad att studera tack vare min ADHD och AS antar jag....
När man väl sitter där med räkningar att betala så är det inte så roligt heller att tänka sig ett liv på studiebidrag....
Men drömmen lever ännu.... lite... vid snart 39års ålder :)
Sampa
 
Inlägg: 52
Anslöt: 2014-03-11
Ort: Stockholm

Vad jobbar du med? / vad vill du jobba med?

Inläggav tipec » 2014-05-29 22:49:16

Jag jobbar som produktutvecklare på 75% och det passar mig bra då jag sitter och ritar nästan hela dagarna.
tipec
Ny medlem
 
Inlägg: 7
Anslöt: 2014-05-27
Ort: Vetlanda

Vad jobbar du med? / vad vill du jobba med?

Inläggav Askorbin » 2014-05-29 23:24:07

Arbetar just nu inom lager och logistik. Drömmen är att driva ett eget företag av någon form, vet att jag hade kunnat gå långt inom rätt område.
Askorbin
 
Inlägg: 36
Anslöt: 2014-05-07

Vad jobbar du med? / vad vill du jobba med?

Inläggav Tooticki » 2014-05-31 23:46:34

Jag jobbar på förskola. Jag är ständigt rädd. Det känns verkligen som rätt jobb för mig. Inte. Jag kommer att dö där. Vill jobba med trädgård kanske. 50%.
Tooticki
 
Inlägg: 160
Anslöt: 2014-03-09

Återgå till Intressanta intressen



Logga in