Kvinnor med AS har det lättare att få sex och relation?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Kvinnor med AS har det lättare att få sex och relation?

Inläggav kjwkjw » 2014-05-19 12:45:33

har märkt på detta forum att en del killar är ensamma/oerfarna medans samtliga tjejer är erfarna.


hur kommer det sig? måste ju ge en fingervisning på hur det egentligen ligger det.


mer krav på män?
kjwkjw
Inaktiv
 
Inlägg: 998
Anslöt: 2013-09-14
Ort: Halmstad

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav Parvlon » 2014-05-19 12:50:29

Män faller för satans test väldigt enkelt så så fort en tjej bjuder ut sig så tror män att det är fritt fram. Jag tror att AS-tjejer inte är satans test lika mycket som NT.

Sen tror jag du saknar belägg för att kvinnorna på forumet är erfarna.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav CarolusRex » 2014-05-19 12:50:57

Så är det utanför AS-världen också. Kvinnor har högre värde på köttmarknaden.
CarolusRex
 
Inlägg: 1018
Anslöt: 2014-01-27

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav Sadistic » 2014-05-19 13:40:21

Det kan finnas en liten sanning i det, enligt det jag läst ( också varför det är svårare att diagnosticera kvinnor med as ) är att vi är bättre på den sociala biten än vad killar är. kan inte backa upp det , dels för jag är för lat att googla upp det jag läst xD
Sadistic
 
Inlägg: 731
Anslöt: 2013-12-09

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav earlydayminer » 2014-05-19 13:41:38

Jag har ganska mycket erfarenhet. Jag är man med AS och ADHD.

Att kvinnor ligger längre fram har sin förklaring i biologi. Mäns sociala färdigheter utvecklas annorlunda och långsammare än kvinnors, mäns sexualdrift är högre och mer direkt än kvinnors. Hur dessa två komponenter samspelar och varför skillnaden är märkbar kan ni nog slå ihop helt på egen hand.

Detta kan även förklara t ex högre grad av våldtäkt (men här inkluderas även saker som t ex alkohol, droger, psykisk störning, kvinnoförakt m.m.) och varför män sviker kvinnor oftare osv. Detta är särskilt tydligt i yngre ålder, då tjejer ständigt blir sårade av killar som bara ville ligga med dem och varför killarna upplevs som otåliga.

Kvinnor vill i regel "dra ut på det" för att planera, utforska, betrakta och tar mer tid på sig av emotionella och intellektuella skäl. Vi män är lite mer "reckless", så att säga, lite mer "come what may".
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav snyft » 2014-05-19 14:02:26

För att kvinnorna är mer värda. De är prinsessor i Sverige.
Ni kan tacka feministerna för ert överdrivna marknadsvärde.

Det har ingenting med AS att göra, det är samhället.
Vilken kvinna som helst kan få sex, men inte vilken kille som helst.
snyft
 
Inlägg: 237
Anslöt: 2011-10-29

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav Myrkr » 2014-05-19 14:17:43

Promiskiösitet är vanligt bland unga kvinnor som mår dåligt, är inte specifikt för Asperger. Det kan vara ett sätt att straffa sig eller att känna att man har ett värde, om man annars känner sig värdelös och misslyckad.
Myrkr
 
Inlägg: 1213
Anslöt: 2014-05-15

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav Jeopardy Lane » 2014-05-19 14:19:18

Det er nok ikke bare her på forumet, slik er det stort sett overalt. Kvinner velger, menn konkurrerer. I det forrige forholdet jeg var i så ble jeg valgt, jeg hadde lite jeg skulle ha sagt, det var helt opp til henne og hun hadde flere å velge i.

If this was a pokergame the women would be holding a royal straight flush. The men would be holding a sad, useless pair of 4s, maybe two pair at best.
Senast redigerad av Jeopardy Lane 2014-05-19 14:26:34, redigerad totalt 1 gång.
Jeopardy Lane
Inaktiv
 
Inlägg: 1450
Anslöt: 2014-02-23

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav sugrövmanövern » 2014-05-19 14:25:09

Erfaren är en stark överdrift. Men vafan, jag har bjudit ut mig samt hållit tillgodo med fula och äckliga män. Typ asgamla, narkomaner, flintskalliga o sånt.

Nån prinsessa har jag aldrig känt mig som. Jävla skitsnack.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav Manveru » 2014-05-19 14:33:52

Om det bara gäller sex utan några direkta krav på partner så har ju kvinnor en klar fördel i och med hur män i allmänhet fungerar. Är ju långt ifrån alla som skulle se det som något nämnvärt positivt dock. Gäller det att faktiskt hitta och få den du verkligen vill ha så skulle jag tro att båda könen har det ungefär lika svårt.
Manveru
 
Inlägg: 134
Anslöt: 2013-01-11

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav earlydayminer » 2014-05-19 15:25:29

snyft skrev:För att kvinnorna är mer värda. De är prinsessor i Sverige.
Ni kan tacka feministerna för ert överdrivna marknadsvärde.

Det har ingenting med AS att göra, det är samhället.
Vilken kvinna som helst kan få sex, men inte vilken kille som helst.


Det där är inte helt korrekt. Att samhället har sin roll i hur vi formas råder det inga tvivel om, men det andra är lite som att äta på McDonalds istället för att laga en hälsosam måltid i hemmet.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav earlydayminer » 2014-05-19 15:28:12

sugrövmanövern skrev:Erfaren är en stark överdrift. Men vafan, jag har bjudit ut mig samt hållit tillgodo med fula och äckliga män. Typ asgamla, narkomaner, flintskalliga o sånt.

Nån prinsessa har jag aldrig känt mig som. Jävla skitsnack.


Jag saknar fan hår på huvudet, men jag visste inte att det kategoriserades tillsammans med narkomaner. Coolt. De borde låsa in oss för innehav och eget bruk och försäljning!
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav snyft » 2014-05-19 15:33:35

sugrövmanövern skrev:Erfaren är en stark överdrift. Men vafan, jag har bjudit ut mig samt hållit tillgodo med fula och äckliga män. Typ asgamla, narkomaner, flintskalliga o sånt.

Nån prinsessa har jag aldrig känt mig som. Jävla skitsnack.


Så om du går ut på krogen så blir du inte bjuden på drinkar?
Är inte detta att bli behandlad som en prinsessa? Att få saker på ett silverfat.
snyft
 
Inlägg: 237
Anslöt: 2011-10-29

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav snyft » 2014-05-19 15:36:46

earlydayminer skrev:
snyft skrev:För att kvinnorna är mer värda. De är prinsessor i Sverige.
Ni kan tacka feministerna för ert överdrivna marknadsvärde.

Det har ingenting med AS att göra, det är samhället.
Vilken kvinna som helst kan få sex, men inte vilken kille som helst.


Det där är inte helt korrekt. Att samhället har sin roll i hur vi formas råder det inga tvivel om, men det andra är lite som att äta på McDonalds istället för att laga en hälsosam måltid i hemmet.


Hm jag hänger inte riktigt med i vad du menar. McDonalds och måltid hemma?
snyft
 
Inlägg: 237
Anslöt: 2011-10-29

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav plåtmonster » 2014-05-19 15:44:06

Testosteron ökar driften och därmed skapas en obalans. Den stora grupp som är passiv där de flesta andra faktorer är likartade kommer då att kunna välja.
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav Manveru » 2014-05-19 15:46:28

snyft skrev:
sugrövmanövern skrev:Erfaren är en stark överdrift. Men vafan, jag har bjudit ut mig samt hållit tillgodo med fula och äckliga män. Typ asgamla, narkomaner, flintskalliga o sånt.

Nån prinsessa har jag aldrig känt mig som. Jävla skitsnack.


Så om du går ut på krogen så blir du inte bjuden på drinkar?
Är inte detta att bli behandlad som en prinsessa? Att få saker på ett silverfat.


Att folk försöker smickra in sig och/eller supa ner en nog för att ha sex med dem skulle väl jag inte kalla att behandlas som en prinsessa eller att få saker på silverfat. För mycket baktanke för det.
Manveru
 
Inlägg: 134
Anslöt: 2013-01-11

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav nescio » 2014-05-19 15:47:18

nescio
 
Inlägg: 3835
Anslöt: 2009-03-12
Ort: En liten röd stuga.

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav gadas » 2014-05-19 16:16:34

earlydayminer skrev:
sugrövmanövern skrev:Erfaren är en stark överdrift. Men vafan, jag har bjudit ut mig samt hållit tillgodo med fula och äckliga män. Typ asgamla, narkomaner, flintskalliga o sånt.

Nån prinsessa har jag aldrig känt mig som. Jävla skitsnack.


Jag saknar fan hår på huvudet, men jag visste inte att det kategoriserades tillsammans med narkomaner. Coolt. De borde låsa in oss för innehav och eget bruk och försäljning!


Jag är asgammal. Men eftersom jag har AS så ser jag jävligt ung ut, hår och allt - och det är inte marijuana jag använder, utan VALEriana!
gadas
 
Inlägg: 2320
Anslöt: 2012-10-21

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav sugrövmanövern » 2014-05-19 16:19:24

snyft skrev:
sugrövmanövern skrev:Erfaren är en stark överdrift. Men vafan, jag har bjudit ut mig samt hållit tillgodo med fula och äckliga män. Typ asgamla, narkomaner, flintskalliga o sånt.

Nån prinsessa har jag aldrig känt mig som. Jävla skitsnack.


Så om du går ut på krogen så blir du inte bjuden på drinkar?


Nej, det har aldrig hänt mig faktiskt. Jag gick en del på krogen ensam som yngre. Aldrig druckit en drink på krogen, visste inte hur man beställde det, blev alltid öl. Aldrig blitt bjuden på öl heller.

Vet inte vad du lever i för drömvärld faktiskt då du tror att alla tjejer får drinkar? Man måste nog bete sig på ett visst sätt för att få de där drinkarna, och sådana skills saknar jag. Kanske på grund av min AS?
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav sugrövmanövern » 2014-05-19 16:24:54

earlydayminer skrev:
sugrövmanövern skrev:Erfaren är en stark överdrift. Men vafan, jag har bjudit ut mig samt hållit tillgodo med fula och äckliga män. Typ asgamla, narkomaner, flintskalliga o sånt.

Nån prinsessa har jag aldrig känt mig som. Jävla skitsnack.


Jag saknar fan hår på huvudet, men jag visste inte att det kategoriserades tillsammans med narkomaner. Coolt. De borde låsa in oss för innehav och eget bruk och försäljning!
Sorry om folk utan hår tar illa upp, tyvärr så har sådana män varit aggressiva mot mig. Kanske har de för mycket testosteron då de tappat håret i förtid. Jag vet inte, men det är då inte trevliga personer jag råkat på, och då har jag fått en aversion mot främst de som sparar håret i nacken och på sidorna så de får clownfrisyr.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav snyft » 2014-05-19 16:30:47

sugrövmanövern skrev:
snyft skrev:
sugrövmanövern skrev:Erfaren är en stark överdrift. Men vafan, jag har bjudit ut mig samt hållit tillgodo med fula och äckliga män. Typ asgamla, narkomaner, flintskalliga o sånt.

Nån prinsessa har jag aldrig känt mig som. Jävla skitsnack.


Så om du går ut på krogen så blir du inte bjuden på drinkar?


Nej, det har aldrig hänt mig faktiskt. Jag gick en del på krogen ensam som yngre. Aldrig druckit en drink på krogen, visste inte hur man beställde det, blev alltid öl. Aldrig blitt bjuden på öl heller.

Vet inte vad du lever i för drömvärld faktiskt då du tror att alla tjejer får drinkar? Man måste nog bete sig på ett visst sätt för att få de där drinkarna, och sådana skills saknar jag. Kanske på grund av min AS?


Jag tror inte alla tjejer får.
Jag vet inte hur det fungerar, jag går inte på krogen. Har bara läst och hört diverse diskussioner kring det här med att bjuda på drinkar.
Sen för mig är det normalt att man ska bjuda tjejen på middag och liknande men det är kanske inte standard utan mer inlärt av mina föräldrar. Var de sedan fått denna idén ifrån ska jag fråga men antar det är något från samhället.
snyft
 
Inlägg: 237
Anslöt: 2011-10-29

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav Myrkr » 2014-05-19 16:35:05

Pinsamt att män tror de kan köpa sex med drinkar. Hur jävla skev världsbild har man då?
Myrkr
 
Inlägg: 1213
Anslöt: 2014-05-15

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav plåtmonster » 2014-05-19 16:38:24

Så skev som krogmiljön påbjuder? :P
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav snyft » 2014-05-19 16:38:33

Alla män tror jag nog inte. Vissa vill kanske bara vara snälla?
Jag har inte bjudit någon på en drink och skulle aldrig göra det då folk kan tolka det precis som Myrkr.
snyft
 
Inlägg: 237
Anslöt: 2011-10-29

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in