RSS / Atom för syndikering av information

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: atoms, Alien

RSS / Atom för syndikering av information

Inläggav Tor_och_i2p » 2014-04-24 6:16:55

...per tråd eller per grupp, t.ex traffar-f10.html

Eller finns det redan kanske? Om inte, några planer på att skaffa?
Tor_och_i2p
Inaktiv
 
Inlägg: 773
Anslöt: 2011-08-11
Ort: IPv4+IPv6

RSS / Atom för syndikering av information

Inläggav Miche » 2014-04-24 10:39:11

Forumet gick att köra med RSS förut (man missade dock trådarna som kräver inloggning) men jag vet inte om funktionen finns kvar sen phpbb uppdaterades.

När det gäller Träfftråden så skapade jag en Metatråd för att göra det lättare att hitta träffarna, jag vet inte hur många som använder den, det tråkiga är att den verkar vara nästan helt beroende av att jag anmäler trådar för att de ska läggas in i eller tas bort ur Metatråden (det är inte alltid jag orkar hålla på och då verkar ofta ingen moderator göra något åt saken...)
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

RSS / Atom för syndikering av information

Inläggav Titti » 2014-04-24 13:23:06

Jag följer forumet via Tapatalk och där kan man prenumerera på olika ämnen.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

RSS / Atom för syndikering av information

Inläggav Tor_och_i2p » 2014-04-24 19:42:11

Titti skrev:Jag följer forumet via Tapatalk och där kan man prenumerera på olika ämnen.

Vilket naturligtvis inte har nåt med RSS / Atom att göra men ändå är en teknik som funkar för dig antar jag. Tack i alla fall :)
Tor_och_i2p
Inaktiv
 
Inlägg: 773
Anslöt: 2011-08-11
Ort: IPv4+IPv6

RSS / Atom för syndikering av information

Inläggav Tor_och_i2p » 2014-04-26 11:22:53

Hittade en feed! feed.php
Det är en form av Atom syndikering!
Tor_och_i2p
Inaktiv
 
Inlägg: 773
Anslöt: 2011-08-11
Ort: IPv4+IPv6

Re: Sv: RSS / Atom för syndikering av information

Inläggav Titti » 2014-04-26 11:39:38

Tor_och_i2p skrev:
Titti skrev:Jag följer forumet via Tapatalk och där kan man prenumerera på olika ämnen.

Vilket naturligtvis inte har nåt med RSS / Atom att göra men ändå är en teknik som funkar för dig antar jag. Tack i alla fall :)

Exakt. Jag ville visa på ett alternativet sätt att bevaka forumet, om inte det andra fungerar.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

RSS / Atom för syndikering av information

Inläggav Tor_och_i2p » 2014-04-26 14:06:31

Ok. Jag vet inte om det är nåt nytt som hänt just nu men när jag nu är på t.ex Träffar tråden här på Aspergerforum och jag trycker på RSS knappen så får jag upp fyra alternativ: Subscribe to Flöde -
1. "AspergerForum"
2. "Alla kategorier"
3. "Nya trådar"
4. "Kategori - Träffar"
Det är exakt vad jag ville ha. Tack!!! :-)154
Tor_och_i2p
Inaktiv
 
Inlägg: 773
Anslöt: 2011-08-11
Ort: IPv4+IPv6

RSS / Atom för syndikering av information

Inläggav atoms » 2014-04-26 14:09:17

Miche skrev:När det gäller Träfftråden så skapade jag en Metatråd för att göra det lättare att hitta träffarna, jag vet inte hur många som använder den, det tråkiga är att den verkar vara nästan helt beroende av att jag anmäler trådar för att de ska läggas in i eller tas bort ur Metatråden (det är inte alltid jag orkar hålla på och då verkar ofta ingen moderator göra något åt saken...)


Moderator:

Påståendet i det textavsnitt som jag har understreckat är en överdrift då dina anmälningar inte sällan är i onödan eftersom trådarna redan har lagts in eller plockats bort. Det är inte heller din sak att avgöra hur snabbt det behöver göras eller vilka trådar som bör läggas in i META-tråden.
atoms
Moderator
 
Inlägg: 18052
Anslöt: 2009-05-05
Ort: Norrköping

RSS / Atom för syndikering av information

Inläggav Miche » 2014-04-26 15:36:24

Då släpper jag min kontroll av metatråden från och med nu och håller tummarna för att ni sköter den. De gånger jag kontrollerat de senaste veckorna är det ytterst sällsynt att tråden varit uppdaterad, därför har jag fortsatt att anmäla.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

RSS / Atom för syndikering av information

Inläggav kvicksilver » 2014-04-27 6:14:15

atoms skrev:Påståendet i det textavsnitt som jag har understreckat är en överdrift då dina anmälningar inte sällan är i onödan eftersom trådarna redan har lagts in eller plockats bort. Det är inte heller din sak att avgöra hur snabbt det behöver göras eller vilka trådar som bör läggas in i META-tråden.


Märkligt påstående med tanke på att det är Miche som skapat tråden.
kvicksilver
 
Inlägg: 1473
Anslöt: 2011-02-19

RSS / Atom för syndikering av information

Inläggav Miche » 2014-04-27 9:59:08

Den tråden har varit mitt skötebarn men nu tappade jag lusten helt...
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

RSS / Atom för syndikering av information

Inläggav Titti » 2014-04-27 15:42:26

Moderator

kvicksilver skrev:
atoms skrev:Påståendet i det textavsnitt som jag har understreckat är en överdrift då dina anmälningar inte sällan är i onödan eftersom trådarna redan har lagts in eller plockats bort. Det är inte heller din sak att avgöra hur snabbt det behöver göras eller vilka trådar som bör läggas in i META-tråden.


Märkligt påstående med tanke på att det är Miche som skapat tråden.

Att Miche skapade tråden under sin tid som moderator innebär inte att han har beslutsrätt över den nu. Alla metatrådar (liksom andra trådar) förvaltas av forumledningen, i första hand av dem, som modererar avdelningen de ligger i.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

RSS / Atom för syndikering av information

Inläggav atoms » 2014-04-27 15:52:48

kvicksilver skrev:
atoms skrev:Påståendet i det textavsnitt som jag har understreckat är en överdrift då dina anmälningar inte sällan är i onödan eftersom trådarna redan har lagts in eller plockats bort. Det är inte heller din sak att avgöra hur snabbt det behöver göras eller vilka trådar som bör läggas in i META-tråden.


Märkligt påstående med tanke på att det är Miche som skapat tråden.


Moderator:

Det är korrekt att Miche skapade tråden. Som moderator i den avdelningen tyckte jag att det var ett bra initiativ varför jag gjorde tråden till anslag (precis som alla andra META-trådar).

I jämförelse med andra avdelningar som har META-trådar är avdelningen för Träffar väldigt annorlunda då många trådar är aktuella bara två-tre dagar och som sådana ligger de redan ytterst synligt i avdelningen. Att då lägga in dem i META-tråden, om vilkens betydelse vi inte vet mycket, riskerar att vara onödigt arbete. Därför bör det vara upp till oss som är avdelningsmoderatorer att avgöra vad som ska in i META-tråden.
atoms
Moderator
 
Inlägg: 18052
Anslöt: 2009-05-05
Ort: Norrköping

RSS / Atom för syndikering av information

Inläggav Miche » 2014-04-27 19:27:38

Titti skrev:Moderator

kvicksilver skrev:
atoms skrev:Påståendet i det textavsnitt som jag har understreckat är en överdrift då dina anmälningar inte sällan är i onödan eftersom trådarna redan har lagts in eller plockats bort. Det är inte heller din sak att avgöra hur snabbt det behöver göras eller vilka trådar som bör läggas in i META-tråden.


Märkligt påstående med tanke på att det är Miche som skapat tråden.

Att Miche skapade tråden under sin tid som moderator innebär inte att han har beslutsrätt över den nu. Alla metatrådar (liksom andra trådar) förvaltas av forumledningen, i första hand av dem, som modererar avdelningen de ligger i.
Faktum är att jag skapade tråden när jag inte längre var moderator, jag tyckte att det behövdes en Metatråd för Träffar...
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Sv: RSS / Atom för syndikering av information

Inläggav Titti » 2014-04-27 20:43:51

Moderator

Miche skrev:
Titti skrev:Moderator

kvicksilver skrev:
Märkligt påstående med tanke på att det är Miche som skapat tråden.

Att Miche skapade tråden under sin tid som moderator innebär inte att han har beslutsrätt över den nu. Alla metatrådar (liksom andra trådar) förvaltas av forumledningen, i första hand av dem, som modererar avdelningen de ligger i.
Faktum är att jag skapade tråden när jag inte längre var moderator, jag tyckte att det behövdes en Metatråd för Träffar...

Då minns jag fel men det förändrar inte på något sätt resten jag skrev.

Trådar som är låsta skriver bara vi i, olåsta trådar får vem som helst skriva i så länge man håller sig till ämnet.

Avdelningens moderatorer avgör själva vad de skall göra.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in