Nätdejting på gott och ont!

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Dejting på nätet.

Inläggav dasunbedingte » 2012-09-05 17:40:21

Qruiser peak:ar på flera demoraliserande funktioner och förstärks av godtyckliga skötseln av community:t - något som stör mig mest, och en anledning varför jag ej är medlem på det community:t längre, är den allmänt dekadenta tonsättningen. Har inga problem med att folk söker sex öppet på Internet - utan mer hur det framföres i otid.
dasunbedingte
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2690
Anslöt: 2012-07-23
Ort: Kibbutz.

Re: Dejting på nätet.

Inläggav dasunbedingte » 2012-09-05 17:41:49

Sambon och jag fann varandra i ett forum där vi diskuterade bräd-, roll-, kort, tv-/datorspel. Nördigt, jag vet. :]
dasunbedingte
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2690
Anslöt: 2012-07-23
Ort: Kibbutz.

Re: Dejting på nätet.

Inläggav Nebukadnessar » 2012-09-05 19:04:33

Jag fick kontakt med en jättetrevlig tjej från Ghana som skrev väldigt bra och trovärdigt. Hon skulle komma hit till Sverige för att vi skulle kunna träffas, men när hon plötsligt behövde 480 euro för at "köpa ett visum" så blev jag misstänksam och kontaktade Sveriges konsulat i Ghana, och det hon sagt om att köpa ett visum var förstås inte sant så det var bara att lägga ner den kontakten.

Man måste se upp på sådana här sidor!
slackern skrev:
tvilling99 skrev:Jag har erfarenhet från diverse dejtingsajter,det är likadant överallt,en massa ryskor och asiatiskor som vill flytta till väst för att få det bättre,så det handlar inte om att jag är fördomsfull.


Jag har också hört att dom lurar pengar utav naiva män. Det börjar som vanlig mail kontakt för att snärja mannen. Sedan behöver dom helt plötsligt pengar för att inte bli våldtagna utav den lokala gangster bossen eller deras gamla mamma behöver en svin dyr operation.
Nebukadnessar
 
Inlägg: 58
Anslöt: 2012-04-09

Re: Dejting på nätet.

Inläggav Jagers » 2012-09-06 3:28:00

bittin skrev:Helgon, WoW Guilden, Lunarstorm, Playahead, IRC, ute i en park dyng går att hitta en tjej/kille vartfan som helst med lite tur

Den turen har inte jag.... :roll:
:(
Jagers
 
Inlägg: 1210
Anslöt: 2011-05-12
Ort: Västerås

Re: Dejting på nätet.

Inläggav Fighterbabe » 2012-09-06 12:09:45

Ett hett tips är att spana in "kontaktannonsen" som går på TV. Finns alla möjliga sorters människor med där. Kanske nån med AS dyker upp. Vem vet?! :wink:
Fighterbabe
 
Inlägg: 4753
Anslöt: 2007-10-26
Ort: Borlänge

Re: Dejting på nätet.

Inläggav DIProgan » 2012-09-06 13:08:53

Enkelt funna grupper innehåller givetvis mest trash men man kan ha tur.
DIProgan
 
Inlägg: 4558
Anslöt: 2008-10-14

Re: Dejting på nätet.

Inläggav Alien » 2012-09-06 14:07:46

DrPepper skrev:På vilket sätt porträtterar QX det sämsta i vårt samhälle?


Moderator:

Jag önskar också ett svar av dasunbedingte på denna fråga.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Re: Dejting på nätet.

Inläggav bittin » 2012-09-06 15:45:15

Jagers skrev:
bittin skrev:Helgon, WoW Guilden, Lunarstorm, Playahead, IRC, ute i en park dyng går att hitta en tjej/kille vartfan som helst med lite tur

Den turen har inte jag.... :roll:
:(


inte jag heller längre var två år sedan sist
Fighterbabe skrev:Ett hett tips är att spana in "kontaktannonsen" som går på TV. Finns alla möjliga sorters människor med där. Kanske nån med AS dyker upp. Vem vet?! :wink:


Funderat på att börja titta på det är det nå roligt ?
bittin
 
Inlägg: 1894
Anslöt: 2008-11-03

Re: Dejting på nätet.

Inläggav Xzirie » 2012-09-06 17:28:15

DrPepper skrev:På vilket sätt porträtterar QX det sämsta i vårt samhälle?


Qruiser kan faktiskt vara rätt creepy.

Utöver alla karlar som har sin kuk på presentationsbilden (fast man inte ska ha det) finns det en enorm brist på hänsyn. Folk läser inte presentationer utan skickar sexförslag hej vilt även till folk som uttryckligen säger att de inte är intresserade av det.
Män och par (kvinna och man på jakt efter trekant) raggar glatt på flator och skickar kukbilder. Min polare som klart och tydligt skriver att han bara är ute efter ett seriöst förhållande får ständigt sexförslag.

För att inte tala om alla "fotografer på jakt efter modeller" *ryyys*.

Jag hade en vettig presentationsbild ett litet tag och fick en massa dominanta BDSM-män efter mig på jakt efter en slyna att tortera, så den tog jag raskt bort. Detta helt utan att hinta om några sådana böjelser i texten, jag tror till och med jag hade "asexuell" som läggning.
Xzirie
 
Inlägg: 760
Anslöt: 2010-04-12
Ort: Göteborg (no-go zone)

Re: Dejting på nätet.

Inläggav Fighterbabe » 2012-09-06 18:43:09

bittin skrev:
Jagers skrev:
bittin skrev:Helgon, WoW Guilden, Lunarstorm, Playahead, IRC, ute i en park dyng går att hitta en tjej/kille vartfan som helst med lite tur

Den turen har inte jag.... :roll:
:(


inte jag heller längre var två år sedan sist
Fighterbabe skrev:Ett hett tips är att spana in "kontaktannonsen" som går på TV. Finns alla möjliga sorters människor med där. Kanske nån med AS dyker upp. Vem vet?! :wink:


Funderat på att börja titta på det är det nå roligt ?


Roligt och roligt, alltså det är ju bra mycket roligare att få en sådan bild av en person än att BARA läsa kontaktannonser
Fighterbabe
 
Inlägg: 4753
Anslöt: 2007-10-26
Ort: Borlänge

Re: Dejting på nätet.

Inläggav dasunbedingte » 2012-09-06 20:24:06

Alien skrev:
DrPepper skrev:På vilket sätt porträtterar QX det sämsta i vårt samhälle?


Moderator:

Jag önskar också ett svar av dasunbedingte på denna fråga.


Tidigare i tråden: "Qruiser peak:ar på flera demoraliserande funktioner och förstärks av godtyckliga skötseln av community:t - något som stör mig mest, och en anledning varför jag ej är medlem på det community:t längre, är den allmänt dekadenta tonsättningen. Har inga problem med att folk söker sex öppet på Internet - utan mer hur det framföres i otid."

Tidningen QX är en förlänging av RFSLs peniscentrerade världsbild, kapitalismens infanteri om en så vill. Har totalt tappat värde den senaste tiden - community:.t Qruiser visar bottenskrapet vad vårt samhälle består av.
dasunbedingte
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2690
Anslöt: 2012-07-23
Ort: Kibbutz.

Dejting på nätet.

Inläggav Alien » 2012-09-10 2:45:18

Hur "penisfixerat" Qruiser är vet jag inget om, då jag inte brukar vara inne på den sajten. Men om det är vulgärt och sexfixerat, så är det ju bara i tiden.

Man kan för den skulle inte döma alla dess medlemmar som "bottenskrap". Många forumister är även medlemmar där. Tänk på forumreglerna:

• skriv på ett sådant sätt att du inte medvetet sårar andra.
• ta hänsyn till att andra kan uppfatta saker annorlunda än du själv.
• använd inte alltför grovt språk eller aggressivt tilltal.

------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett

En del talar väl om Qruiser, bl a för att det finns en aspergerklubb där: post626034.html#p626034

En del säger att det är mycket naket:
post324192.html#p324192

Många snoppbilder sägs det här:
post141457.html#p141457

Men det finns ju trots det också en klubb för asexuella (antar att den inte vimlar av snoppbilder).
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Dejting på nätet.

Inläggav dasunbedingte » 2012-09-12 14:45:25

För att inte uppfattas som kränkande mot någon särskild minoritet kring sexualitet och kön, så ber jag om ursäkt för mitt plumpa uttryck. Givetvis var det inte hbtq och likasinnade mitt fokus låg på, utan snarare på den mänskliga populationen som helhet däri.
dasunbedingte
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2690
Anslöt: 2012-07-23
Ort: Kibbutz.

Nätdejting på gott och ont!

Inläggav Hildurrr » 2012-09-22 15:11:17

dasunbedingte: Måste säga att jag håller med dig där angående Qruiser.
Tycker den sidan mest verkar domineras av heterokillar och par som vill ha trekanter med homo- och bisexuella tjejer. Skulle säga att den sidan är lättare för tjejer att hitta engångsligg med killar, än "vanliga" dejtingsajter.
Hildurrr
 
Inlägg: 71
Anslöt: 2012-06-02

Nätdejting på gott och ont!

Inläggav kullan » 2012-09-22 15:48:45

Jagers skrev:
dasunbedingte skrev:Jag har hittat människor av intresse på "vanliga" communities

Vartdå? t.ex.


Min Pojkvän hittade mig på terapisnck.com. Den sidan har inget med dejting att göra.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Nätdejting på gott och ont!

Inläggav aspenauer » 2012-09-26 9:38:17

Känns lite som att du är den besvikna och bittra på dejtingsajten.
Och nu dessa 99,9% tycker (troligen) DU är en patetisk fantasilös idiot som sitter och tjurar för att du inte har något bra att komma med.
Ja troligen blev du nobbad av några "snyggingar" och fick desperat ryck någon som tröst. Usch för sådana tjejer som du tragiska, patetiska, bittra med fantsilös kontaktsida med halvbilder och intetsägande meningar. nobben direkt!!!!

Kämpa på grabbar oddsen är dålig på sajterna men det kan finnas något guld korn för just dej!!! Tro mej jag vet
missbutterfly skrev:Jag har haft en sida på en dejtingsida.
(Det var faktiskt så jag träffade min kille.)

Kan kortfattat säga att 99,9% av männen som hänger på sådana sidor är fantasilösa idioter som slänger sig med klyschor hela tiden och verkar allmänt desperata efter en tjej (=finns inget mer avtändande tycker jag.)

För att inte tala om majoriteten av tjejerna på dessa sidor.. :?

Själv hade jag tur och träffade en min pojkvän där (och jag har även träffat lite nya vänner på det sättet.)


atoms

Detta är ett oacceptabelt språkbruk.

Detta är en tillsägelse. Meddelas också i PM.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
aspenauer
Ny medlem
 
Inlägg: 2
Anslöt: 2012-09-26

Nätdejting på gott och ont!

Inläggav Pink78 » 2012-09-26 10:49:29

Har varit med på kontaktsidor på internet. Jag håller med om att man får många förslag om sex. Har varit på fyra nät dejter men ingen av dem blev nåt seriöst. Tror det är svårt att finna kärlek på nätet. Dock kan man hitta hur mycket sex som helst på sådana sidor om det nu är det man är ute efter.

Det är nog så att det är fler killar än tjejer på många sådana sidor. Det är i alla fall vad jag hört från de killar jag pratat med. Alltså är det kanske svårt att få kontakt med någon tjej. Utbudet på killar brukar vara väldigt stort. Säkert är det även så att många tjejer är väldigt kräsna, vilket är väldigt tråkigt. Det viktigaste är ju insidan och att man trivs med personen.

Min nuvarande kille träffade jag på en dans, ja alltså sådan styr dans som är vanlig här uppe där jag bor. Tror det lättaste sättet att hitta en partner är att göra sånt man gillar. Förhoppningsvis träffar man då dessutom en person som delar ens intresse. Alltså ut och gör det du gillar. Kärleken kommer när man slutar leta efter den, tro mej!
Pink78
 
Inlägg: 106
Anslöt: 2011-10-25
Ort: Jämtland

Nätdejting träffa någon från internet, hur funkar det?

Inläggav GladLedsen » 2014-04-11 22:16:58

Jag undrar helt enkelt då det gått inte så bra för mig. Vilket gör mig ledsen och redan låg självkänsla gör ju inte att man mår bättre direkt...

Jag ser ok ut, har en fungerande hjärna, ett hjärta med känslor och en själ som är sårbar.... Innehar de flesta egenskaper som de flesta har, så som ödmjuk, ärlig, trogen, kärleksfull och liknande. Välutbildad, kunnig inom mycket, bra och väluppfostrad, trevlig, snäll, omtänksam, Kan skriva och har testat massor av olika presentationer, men funkar inte ändå...

NÅGON GÅNG så har jag på skoj skull, testat använda en bekants foto (som varit medveten om detta givetvis), denne ser bra ut och då har det kommit in väldigt många mail, spontana mail. Själv har jag aldrig fått något spontant mail, skickat till väldigt många, men får alltid tillbaka att jag inte är deras typ, att jag saknar "det", att jag verkar jätte trevlig men att det inte klickar... etc etc.

Det gör ont i hjärtat och med allmänt dåligt mående, en ensamhet som är helvete, ingen kärlek, närhet, vänner, jobb eller pengar, ingen egen familj och framtidshopp som knappt existerar, så försöker jag ändå. Men det känns dömt att misslyckas...

De få gånger jag inte haft foto, så har en del svarat, men givetvis direkt fråga om foto, så ser de foto och antingen så blockar de mig, eller så skriver de vänligt och tydligt att de inte är intresserade...

Blir ledsen och många säger att jag inte ska ta det personligt, men alltså hur ska jag INTE ta det personligt när massor av människor dissar mig och väljer bort mig hela hela tiden?! Känns ju som att det är just precis för att det är "jag", som de gör dessa valen. Hade jag haft annat yttre, så hade de uppenbarligen varit intresserade...


Så, nu vill jag gärna få höra hur det går för er som har nätdejtat. Är det fler killar som kan känna igen sig i det jag skriver? Jag är givetvis också medveten om att en hel del killar på dejtsidorna är riktigt störda mot tjejerna och bidrar till oseriöst även där....

Berätta gärna


Ps. Om någon skulle bli intresserad, så är jag ännu singel, bara dra ett pm :) Ds

atoms -

Slog ihop två trådar om samma ämne.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
GladLedsen
 
Inlägg: 28
Anslöt: 2014-04-08

Nätdejting träffa någon från internet, hur funkar det?

Inläggav Huggorm » 2014-04-11 22:27:23

Man får helt enkelt sänka sina egna krav och försöka med tjejer som inte heller ser så bra ut. För det är ju ändå bara utsidan, personligheten är en helt annan sak. Det vet man ju utifrån sig själv. Och det är viktigare med en partner som man funkar ihop med mentalt, annars står man ändå inte ut någon längre tid.
Huggorm
 
Inlägg: 22255
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Nätdejting träffa någon från internet, hur funkar det?

Inläggav slackern » 2014-04-11 22:56:36

Huggorm skrev:Man får helt enkelt sänka sina egna krav och försöka med tjejer som inte heller ser så bra ut. För det är ju ändå bara utsidan, personligheten är en helt annan sak. Det vet man ju utifrån sig själv. Och det är viktigare med en partner som man funkar ihop med mentalt, annars står man ändå inte ut någon längre tid.


Jag skulle nog våga påstå att personlig hygien är rätt viktigt med. Vore ju inte nämnvärt trevligt att befinna sig i samma rum som en stinkbomb som framkallar kvällningskänslor.
slackern
 
Inlägg: 43754
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Nätdejting träffa någon från internet, hur funkar det?

Inläggav KittyBean » 2014-04-11 23:19:20

Jag har ytterst kluvna känslor när det kommer till nätdejting. Och då menar jag de sidor som finns därute som är särskilt till för att just nätdejta. Genom dem träffade jag ett antal "speciella" killar och en snubbe som tyckte det var okej att hota om våldtäkt och annat grovt (han åkte senare in i fängelset på 2 futtiga år, bland annat för att ha våldtagit en 14-åring. Som tur var bodde jag såpass långt bort att han aldrig gjorde något med sina hot. Fick vara med i Efterlyst och prata om snubben till och med. Jävla äckel)

Däremot genom andra sidor som inte uttalat varit till för att enbart dejta folk har jag träffat åtskilliga trevliga människor.
Allas upplevelser behöver ju inte vara likadana men jag brukar avråda folk från dejtingsidor pga att det verkar som om man oftast bara träffar folk med konstiga personligheter, och då menar jag inte på det bra sättet.

Lättaste sättet att hitta kärlek är nog ändå att hitta någon med intressen man delar eller fascineras av, med livsåskådning som man kan leva med och som har en vacker insida. Klart man kan hitta dem överallt, men jag skulle råda dig att inte stirra dig blind på utsidan eller på dejtingsidorna.
KittyBean
 
Inlägg: 124
Anslöt: 2014-03-21
Ort: Neverwhere

Nätdejting träffa någon från internet, hur funkar det?

Inläggav Patrix » 2014-04-11 23:22:37

Har aldrig vågat mig på nätdejting faktiskt. Ingen dejting överhuvudtaget om jag skall vara ärlig :-|

Drar mig ifrån det av just denna anledning, att bli granskad ytligt av en person och sedan avhysad. Det tär verkligen på en när man är en godhjärtad och snäll person men aldrig får tillfälle att dela det med någon.
Man ser alla i sin omgivning, vissa mindre goda personer som lyckas men ändå sitter man där själv i ensamheten.
Patrix
Inaktiv
 
Inlägg: 176
Anslöt: 2014-03-07

Nätdejting träffa någon från internet, hur funkar det?

Inläggav KrigarSjäl » 2014-04-11 23:24:46

Alltså, man får skaffa sig lite hud så man inte blir sårad ideligen.

Man tar det lugnt och satsar friskt, ungefär...
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Nätdejting träffa någon från internet, hur funkar det?

Inläggav SoulPain » 2014-04-11 23:26:26

Skippa nätdejtings sidor, leta istället upp communities som är inom de subkulturer, intressen som ni har, sen sök folk där helt på måfå, bara skriv till folk som verkar intressanta.

För nätdejting är lite som ett marknadsforum, de som talar högst, är mest på och samt vet de rätta orden, de får tjejer/killar. Då vi kanske inte är bäst på socialkommunikation, så blir det bara luft, vi syns inte, vi hörs inte, vi är liksom bara där för att sidorna skall tjäna pengar på oss.
SoulPain
 
Inlägg: 362
Anslöt: 2012-07-11
Ort: Värnamo

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in