Hej igen! Och det där med jobb!

Diskussioner kring allt som rör arbete och studier.

 Moderatorer: atoms, Alien

Hej igen! Och det där med jobb!

Inläggav vadloink » 2014-04-08 17:48:48

Jag har inte hängt här på ett tag. Livet har minst sagt varit katastrof. Men nu är jag på banan och benen igen. Jag har ju frilansat i 20 år, men pallar inte längre. Sen diagnosen har jag insett att det inte är bra för mig att inte ha något någorlunda fast.

Så jag vill skaffa ett jobb. Problemet är bara att jag är värdelös på det. Var på arbetsförmedlingen för något år sen, men blev bara yr i huvudet. Skulle vara superskönt att få hjälp med det där, men jag vet inte vart jag ska vända mig.

Total meltdown på g. Ibland hatar jag min hjärna. Den är så effektiv och smart ibland och så förbannat puckad andra gånger. Bara jag kommer in på arbetsplatser brukar jag klara både jobbet och det sociala galant, men det är vägen dit. Jag är extremt välutbildad, har massor av erfarenhet, men är som en överkörd snigel när det gäller att skaffa jobb.

Så om någon har några tankar är jag tacksam.



Moderator atoms - tråden har flyttats från avdelningen, Att leva som Aspergare.
vadloink
 
Inlägg: 690
Anslöt: 2009-09-30

Hej igen! Och det där med jobb!

Inläggav Nibor » 2014-04-08 17:58:21

vadloink skrev:Jag har ju frilansat i 20 år


Vad frilansade du som? Har själv tankar kring det.
Nibor
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 896
Anslöt: 2011-12-30

Re: Hej igen! Och det där med jobb!

Inläggav Titti » 2014-04-08 21:05:41

Hej - roligt att se dig här igen! Jag har inget mer begåvat att säga än det just nu men jag vill i alla fall säga det. Bums!
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Hej igen! Och det där med jobb!

Inläggav vadloink » 2014-04-08 21:11:59

Tack. Men det var väl begåvat att hälsa på mig? Tycker jag i alla fall.
vadloink
 
Inlägg: 690
Anslöt: 2009-09-30

Hej igen! Och det där med jobb!

Inläggav vadloink » 2014-04-08 21:14:18

Nibor skrev:
Vad frilansade du som? Har själv tankar kring det.