Beaver says something here --->

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Beaver says something here --->

Inläggav Baevern » 2008-07-04 21:12:18

Har märkt att jag glömmer bort att torka hela handen efter att jag tvättat händerna XD Jag torkar alla fingrarna jätte noga ( en och en ) sen så glömmer jag resten av handen haha :P Sen så tycker min kompis och hennes mamma ( verkar det som ) att jag inte förstår någonting dom förklarar en gång och jag hörde inte vad dom säger så jag fråga vad dom sa dom säger det igen, jag säger ingenting, sen så fortsätter dom förklara med en enklare version och jag börjar fundera varför dom gör det, men dom tycker inte att jag ger ut några signaler om att jag förstod ;P
Sen fick jag reda på att hennes mamma tycker jag är jobbig och hon jobbar med handikappade :cry: Men iaf så håller dom hela tiden på att skratta och säga det om och om igen om när min kompis hade sovit hos mig hos min farfar i hans stuga och dagen efter så vinkade hon som en tok genom fönstret på bilen och han vinkade inte tillbaka utan såg korkad ut och log fånigt och dom tyckte han såg dum ut :( Så det är inte så kul ;/ Ajja kram på er undrar om ni också är med om det ? :lol: Pows o krem på er alla :!:
Senast redigerad av Baevern 2011-05-04 14:33:52, redigerad totalt 1 gång.
Baevern
 
Inlägg: 733
Anslöt: 2008-04-26

Inläggav Lilla Gumman » 2008-07-04 23:08:09

Hej!

Jo, detta att folk ska förklara så enkelt och tydligt som möjligt, det har jag varit med om. Fast bara då de vet om att jag har AS, eller om de tycker att jag ser ut att ha ett handikapp. Inte annars. Om jag beter mig normalt och inte avviker på något sätt, blir jag behandlad som vem som helst.

Så det gäller att smälta in, och vistas i rätta miljöer. Gillar man att bada, då åker man till en strand och badar och solar. Är man en badkruka som inte gillar solen, då håller man sig borta från stranden. Man åker ju inte till stranden och sitter i skuggan och läser en bok och åker hem, då är man en kuf. Samma med allting.

Hälsningar

Lilla Gumman
Senast redigerad av Lilla Gumman 2011-05-04 14:33:52, redigerad totalt 1 gång.
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Inläggav Inger » 2008-07-05 1:12:04

Lilla Gumman skrev:Man åker ju inte till stranden och sitter i skuggan och läser en bok och åker hem, då är man en kuf.

Jasså, det var nyheter för mig. Då får jag officiellt räkna mig som kuf då! :)

Baevern skrev:undrar om ni också är med om det ?

Att man blir betraktad som konstig ibland? Tror jag säkert, men oftast märker jag det inte. "Ignorance is bliss." Har i alla fall inga läktingar som gör narr av mina egenheter, möjligen nån som småretas lite ibland i all vänlighet. Inget jag tar illa upp av.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 14:33:53, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav Anastasia » 2008-07-05 2:13:21

Lilla Gumman skrev:Jo, detta att folk ska förklara så enkelt och tydligt som möjligt, det har jag varit med om. Fast bara då de vet om att jag har AS, eller om de tycker att jag ser ut att ha ett handikapp.


*hatar sånt* Det är ju mest LSS-tanter och den sortens människor som håller på så, enligt min erfarenhet.

Gillar man att bada, då åker man till en strand och badar och solar. Är man en badkruka som inte gillar solen, då håller man sig borta från stranden. Man åker ju inte till stranden och sitter i skuggan och läser en bok och åker hem, då är man en kuf.


Tycker inte jag, att undvika solen och njuta av en bra bok istället tycker jag kan ge ett intellektuellt och lite aristokratiskt intryck. Det är ju mest dumma svenskar som vill ligga i solen och stekas så fort det blivit lite varmare. Solhysterin är ett relativt nytt påfund, historiskt sett. Överdriven solbränna är inte fint, hyn åldras i förtid. Jag har alltid gillat att bada, men mår fysiskt och psykiskt dåligt av för mycket sol.
Senast redigerad av Anastasia 2011-05-04 14:33:53, redigerad totalt 1 gång.
Anastasia
 
Inlägg: 626
Anslöt: 2008-06-21

Inläggav Lilla Gumman » 2008-07-05 8:33:27

Hej!

Ok, där fick jag på moppe. Ligga i skuggan och läsa en bok är helt ok. Men jag menade, man läser väl i trädgården eller på gården eller så, man åker väl inte typ flera kilometer och sitter vid en strand och läser? Eller också gör man det.

Där jag bor är det mest stojiga barn, med eller utan föräldrar, som badar. Men det kan ju variera.

Hälsningar

Lilla Gumman
Senast redigerad av Lilla Gumman 2011-05-04 14:33:53, redigerad totalt 1 gång.
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Inläggav geocache » 2008-07-05 8:48:08

Hihi Inger, då skulle vi kanske ta med varsin "lagom djup" bok, leta på en badstrand någonstans och sätta oss att kufa, fullt påklädda så vi "sticker ut" ordentligt bland alla badklädda människor :shock: :wink:.

Inger skrev:Jasså, det var nyheter för mig. Då får jag officiellt räkna mig som kuf då!
Senast redigerad av geocache 2011-05-04 14:33:53, redigerad totalt 1 gång.
geocache
 
Inlägg: 9578
Anslöt: 2008-06-16
Ort: Ludvika

Inläggav Inger » 2008-07-05 10:21:36

Anastasia skrev:Tycker inte jag, att undvika solen och njuta av en bra bok istället tycker jag kan ge ett intellektuellt och lite aristokratiskt intryck. Det är ju mest dumma svenskar som vill ligga i solen och stekas så fort det blivit lite varmare. Solhysterin är ett relativt nytt påfund, historiskt sett. Överdriven solbränna är inte fint, hyn åldras i förtid. Jag har alltid gillat att bada, men mår fysiskt och psykiskt dåligt av för mycket sol.

Aristokratiskt och intellektuellt låter bra. Mår också dåligt i direkt solljus, har alltid gjort det.

Lilla Gumman skrev:Men jag menade, man läser väl i trädgården eller på gården eller så, man åker väl inte typ flera kilometer och sitter vid en strand och läser? Eller också gör man det. Där jag bor är det mest stojiga barn, med eller utan föräldrar, som badar. Men det kan ju variera.

Jag har inte flera kilometer utan bara några minuters cykelväg. Och så är det en väldigt liten badplats som inte är alltför stimmig. Oftast sticker jag bara och simmar lite och cyklar hem igen men ibland vill man kanske vara där lite längre och då blir det långsamt utan en bok. Men visst är det irriterande med barn och lättare att koncentrera sig på boken när man är hemma.

geocache skrev:Hihi Inger, då skulle vi kanske ta med varsin "lagom djup" bok, leta på en badstrand någonstans och sätta oss att kufa, fullt påklädda så vi "sticker ut" ordentligt bland alla badklädda människor :shock: :wink:.

Hehe. Fast jag har nog lättare att läsa när jag inte har sällskap.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 14:33:53, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav Brillmongot » 2008-07-05 11:09:14

Har märkt att jag glömmer bort att torka hela handen efter att jag tvättat händerna XD Jag torkar alla fingrarna jätte noga ( en och en ) sen så glömmer jag resten av handen haha Razz Sen så tycker min kompis och hennes mamma ( verkar det som ) att jag inte förstår någonting dom förklarar en gång och jag hörde inte vad dom säger så jag fråga vad dom sa dom säger det igen, jag säger ingenting, sen så fortsätter dom förklara med en enklare version och jag börjar fundera varför dom gör det, men dom tycker inte att jag ger ut några signaler om att jag förstod ;P
Sen fick jag reda på att hennes mamma tycker jag är jobbig och hon jobbar med handikappade Crying or Very sad Men iaf så håller dom hela tiden på att skratta och säga det om och om igen om när min kompis hade sovit hos mig hos min farfar i hans stuga och dagen efter så vinkade hon som en tok genom fönstret på bilen och han vinkade inte tillbaka utan såg korkad ut och log fånigt och dom tyckte han såg dum ut Sad Så det är inte så kul ;/ Ajja kram på er undrar om ni också är med om det ? Laughing Pows o krem på er alla Exclamation


Vägg av text slår dig i huvudet för 567 skada
Du dör
Brillmongot
 
Inlägg: 313
Anslöt: 2008-05-26
Ort: Fagersta

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in