Tiden och orken räcker inte till

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Tiden och orken räcker inte till

Inläggav Lilla Gumman » 2008-07-01 14:36:30

Hej!

Jag gick upp strax före nio. Rostade bröd, kokade kaffe, tog på mig en klänning, borstade håret. Åt sedan flingor med sojadryck, rostat bröd och kaffe i lugn och ro ute på balkongen.

Halv tio startade jag diskmaskinen. Sedan skrev ett brev till Catherine, pysslade med en sak inför din födelsedag och motionscyklade i 10 minuter.

Halv elva gick jag ut med Silva i en kvart. Sedan startade jag en maskin tvätt i badrummet, tog jag bort lakanen ur sängen och tog med nyinköpta lakan. Gick ner till tvättstugan till klockan elva. En tjej med ett barn i dagisåldern bad om ursäkt för att hon inte var riktigt klar. Tio minuter över elva kunde jag stoppa i lakanen i maskinerna. Räknade ut att tvätten skulle vara klar vid tolvtiden.

Gick upp och ringde till mormor. Sedan kom posten. Innehöll en paketavi från Näsby Park och ett brev till mig från Inga. Beslöt att hämta paketet.
Tjugo minuter i tolv, precis när jag står med hjälmen och ska gå ner till cykeln, ringer min läkare och vi pratar i tio minuter. Under det samtalet ringer L på mobilen, jag säger att jag ringer upp sedan. När jag pratat färdigt med min läkare ringer L. Hon babblar på om en dator som hon ska köpa. Jag talar om att jag håller på att tvätta men försöker samtidigt att svara på hennes frågor. Tio minuter över tolv lyckas jag avsluta samtalet.

Går ner till tvättstugan och tar ur tvätten ur tvättmaskinerna. Lägger en av maskinerna i torktumlaren.
Går ut till cykeln, Precis då jag låst upp cykeln ringer min läkare på mobilen och säger att jag ska hämta medicin. Cyklar och hämtar paketet.
Väl hemma värmer jag bönor, som jag saltar och pepprar och äter upp.

Vid ett går jag ner till tvättstugan och kollar, torktumlaren är inte klar. Cyklar till apoteket och får hämta ut P-piller och 18 mg Concerta. 54 mg Concerta finns inte. Får veta att jag kan hämta ut efter klockan tre i morgon, antingen 54 mg Concerta eller två burkar 27 mg.

Cyklar hem, går ner i tvättstugan och tar ut det som är i torktumlaren. Fyller torktumlaren och går upp till lägenheten. Tar ur tvätten ur tvättmaskinen och startar en ny. Hänger upp tvätten.

Vid det här laget är jag jättehungrig, bönorna mättade inte så som jag trodde. Sätter på pastavatten och sjunker ner vid datorn för att skriva detta. Huvudet känns som sirap, och klockan är inte ens två.

Tjugo minuter över två ringer min svärmor. Säger att jag ska stänga av spisen, gör det och pratar färdigt med henne. Nu, halv tre, är maten klar och jag ska äta.

Hur ska jag hinna och orka städa en sådan här dag? Jag är totalt slut. Redan.

Hälsningar

Lilla Gumman
Senast redigerad av Lilla Gumman 2011-05-04 14:32:26, redigerad totalt 1 gång.
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Inläggav Lilla Gumman » 2008-07-01 15:06:45

Hej!

Idag har varit förfärligt. Men nu känns det bättre, för jag har pratat med en kompis i telefonen. Det känns lättare då.

Nu ska jag dammsuga golven och skura bort lite fläckar på golven. När tvätten är klar, ska jag klockan fyra bara sjunka ner i TV-soffan, se på Simpsons och sticka en timme. Det har jag fötjänat då, tycker jag. Sen ringer en annan kompis, och ikväll ska jag spela på chatten med kompisen jag ringde upp alldeles nyss.

Hälsningar

Lilla Gumman
Senast redigerad av Lilla Gumman 2011-05-04 14:32:26, redigerad totalt 1 gång.
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Inläggav Lilla Gumman » 2008-07-01 16:02:42

Hej igen!

Och inte ens avkoppling vid TV:n blev det. Jag ska hämta maken vid tåget. Men jag hann att bädda sängarna i alla fall. Och när jag har hämtat maken ska jag handla det nödvändigaste på ICA. Men kanske går det något bra på TV senare, som vi kan titta på tillsammans och mysa till.

Hälsningar

Lilla Gumman
Senast redigerad av Lilla Gumman 2011-05-04 14:32:26, redigerad totalt 1 gång.
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Inläggav nano » 2008-07-02 17:48:19

Ibland tror jag att jag skulle vilja byta med dig lite.
Oftast har jag bra dagar men denna dag började klockan 21:00 igår och jag var uppe hela natten och trasslade med datorer som inte ville och så hittade jag inte det jag var ute efter heller, kändes jobbigt men det har bättrat sig nu och jag tänker gå och köpa ett par kopplingsdäck, pärmar, batteri, sortimentboxar och ladda telefonen sedan ska jag sova 9-10 timmar.

Jag hoppas du hittar känslan att säga att du ska göra något annat om du behöver det :)
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in