Kontaktannonser

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: atoms, Alien

Kontaktannonser

Inläggav earlydayminer » 2014-01-14 21:23:52

Hur skriver man sådana? Vad är relevant och vad är irrelevant?

Och hur i hela helsike tackar man nej till kontakt med någon som kanske alltid fått ett nej? Hur prioriterar man kontakterna? Jag skulle må så dåligt av att avfärda någon, men man måste ju kanske göra det ifall intresset visar sig komma från många håll eller ifall personen i frågan inte alls är vad man söker, varken som vän, partner eller så.

Berätta om era erfarenheter och kunskaper. Jag tror inte jag kommer lyckas så bra utan hjälp.

Moderator Gripandekylig - flyttade tråden från avd. Att leva som Aspergare
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Kontaktannonser

Inläggav Sadistic » 2014-01-14 21:45:38

det är jätte svårt, för man måste hitta ett bra mittemellan. Ibland skriver folk för lite, och då är ingen intresserad. Ibland skriver man FÖR mycket, och folk upplever personen som krävande eller låst i vissa intressen.

Det jag lärt mig är att skylta med vad jag tycker är intressant, men ändå hålla det öppet så att personer kan komma med egna frågor. tex istället för att skriva varenda bok jag tycker om skriver jag att jag tycker om fantasy böcker. Mycket handlar om att göra personer nyfikna

Avfärda är något som man måste lära sig, ibland blir folk arga/ledsna för knappt något. Så det är något du får räkna med händer, sedan finns det dom som aldrig ger upp heller som behöver att man klart och tydligt säger ' Jag är inte intresserad '.

Beroende på vilken form av kontaktannons så finns det olika sätt egentligen att göra det på, om det är via en hemsida så är det ju rätt skönt. för ofta har dom ju frågeformulär som hjälper en att skriva relevanta saker.
Sadistic
 
Inlägg: 731
Anslöt: 2013-12-09

Kontaktannonser

Inläggav cc33314 » 2014-01-14 21:53:43

Du måste våga tro på dig själv, sedan är det en träningssak. Jag personligen kastar mig bokstavligen in i relationer med andra människor dagligen för att träna mig på hur man agerar i en relation, jag har precis nyligen lärt mig när man ska lämna folk ifred så nu är det bara den kraftiga övervikten, den oerhört provocerande personligheten, den totala oförmågan att ta hänsyn till andra om det innebär att man får ge avkall på sina egna behov och den extremt dominanta attityden kvar för mig :D

Kärleken vinner, ha en trevlig dag!
cc33314
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 491
Anslöt: 2013-10-01

Kontaktannonser

Inläggav Plasticfck » 2014-01-14 22:25:18

Jag tycker det är relevant att nämna:
* Man/kvinna
* Bor (på ett ungefär)
* Ålder
* Söker
* Intressen

Personligen gillar jag när det är rätt "rakt" uppstaplat, gällande det jag nämnde ovan .... Inte så svävande/invecklad text! Jag gillar att bläddra snabbt igenom kontaktannonser, och kunna sålla snabbt också - genom att titta på intressen, vad personen söker, och var personen bor.

Det är t.ex. synd att läsa igenom en wall av text - och personen låter jätteintressant - men så ser man typ i slutet att personen söker flickvän :mrgreen: - vilket kanske ej passar en själv.

Blir lättare om sådant nämns i början av inlägget, liksom.

Hur man avvisar någon är svårare ...
Är väldigt kluven till det, eftersom jag själv knappt vet hur jag föredrar att bli avvisad.
Vanligaste folk gjort mot mig är att sluta svara .... och då tänker jag typ "aha, personen vill ej prata med mig mer" .... and that's it, typ. Kan dock ibland föredra, att personen SNÄLLT säger typ "Jag känner ej att vi klickar riktigt, men tack för att du hörde av dig och ha en fin dag!" eller nåt.
Så man vet RAKT att personen avböjer att ha kontakt med en, och slipper sitta och fundera!
Plasticfck
 
Inlägg: 1548
Anslöt: 2013-06-18

Kontaktannonser

Inläggav earlydayminer » 2014-01-14 22:55:30

Plasticfck skrev:Jag tycker det är relevant att nämna:
* Man/kvinna
* Bor (på ett ungefär)
* Ålder
* Söker
* Intressen

Personligen gillar jag när det är rätt "rakt" uppstaplat, gällande det jag nämnde ovan .... Inte så svävande/invecklad text! Jag gillar att bläddra snabbt igenom kontaktannonser, och kunna sålla snabbt också - genom att titta på intressen, vad personen söker, och var personen bor.

Det är t.ex. synd att läsa igenom en wall av text - och personen låter jätteintressant - men så ser man typ i slutet att personen söker flickvän :mrgreen: - vilket kanske ej passar en själv.

Blir lättare om sådant nämns i början av inlägget, liksom.

Hur man avvisar någon är svårare ...
Är väldigt kluven till det, eftersom jag själv knappt vet hur jag föredrar att bli avvisad.
Vanligaste folk gjort mot mig är att sluta svara .... och då tänker jag typ "aha, personen vill ej prata med mig mer" .... and that's it, typ. Kan dock ibland föredra, att personen SNÄLLT säger typ "Jag känner ej att vi klickar riktigt, men tack för att du hörde av dig och ha en fin dag!" eller nåt.
Så man vet RAKT att personen avböjer att ha kontakt med en, och slipper sitta och fundera!


Jag vet, jag vet. Vad är barmhärtigt? Låta bli att svara (personen kanske är i behov av det) eller svara (personen kanske får höra samma gamla visa).

Passar pojkvän dig, Plasticfck eller är du inne på flickvän? Eller var det bara ett exempel?

Tack för ditt svar! :) Jag fungerar nog ungefär så i mitt sätt.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Kontaktannonser

Inläggav earlydayminer » 2014-01-14 22:56:35

Sadistic skrev:det är jätte svårt, för man måste hitta ett bra mittemellan. Ibland skriver folk för lite, och då är ingen intresserad. Ibland skriver man FÖR mycket, och folk upplever personen som krävande eller låst i vissa intressen.

Det jag lärt mig är att skylta med vad jag tycker är intressant, men ändå hålla det öppet så att personer kan komma med egna frågor. tex istället för att skriva varenda bok jag tycker om skriver jag att jag tycker om fantasy böcker. Mycket handlar om att göra personer nyfikna

Avfärda är något som man måste lära sig, ibland blir folk arga/ledsna för knappt något. Så det är något du får räkna med händer, sedan finns det dom som aldrig ger upp heller som behöver att man klart och tydligt säger ' Jag är inte intresserad '.

Beroende på vilken form av kontaktannons så finns det olika sätt egentligen att göra det på, om det är via en hemsida så är det ju rätt skönt. för ofta har dom ju frågeformulär som hjälper en att skriva relevanta saker.


Skoja inte, det är hur svårt som helst.

Man ska attrahera "rätta" personer också, det är ingen härlig uppgift.

Tack så mycket för ditt svar. :)
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Kontaktannonser

Inläggav earlydayminer » 2014-01-14 22:57:06

cc33314 skrev:Du måste våga tro på dig själv, sedan är det en träningssak. Jag personligen kastar mig bokstavligen in i relationer med andra människor dagligen för att träna mig på hur man agerar i en relation, jag har precis nyligen lärt mig när man ska lämna folk ifred så nu är det bara den kraftiga övervikten, den oerhört provocerande personligheten, den totala oförmågan att ta hänsyn till andra om det innebär att man får ge avkall på sina egna behov och den extremt dominanta attityden kvar för mig :D

Kärleken vinner, ha en trevlig dag!


Haha. Du är en solig prick, men jag är inte riktigt så "in your face". :-)Happy
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Kontaktannonser

Inläggav earlydayminer » 2014-01-14 22:58:22

Det är så många killar som skriver kontaktannonser, hur i hela fridens namn ska man ha något självförtroende när vet att man är en i havet.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Kontaktannonser

Inläggav cc33314 » 2014-01-14 23:06:11

Early om du aldrig chansar så får du ALDRIG något....


Du måste chansa och våga köra på och liksom våga ta kontakt med folk för att de ska prata med dig, hur ska de annars få tag i dig?

Du verkar vara en underbar fantastisk man med otroligt mycket djup och kärlek och känslor och det är faktiskt sådana personer som du som tjejer vill vara tillsammans med i ett långvarigt stabilt förhållande, vad jag har hört av de flesta tjejer jag träffar är man trött på alla ytliga badboys på krogen och vill ha något lite mer seriöst och djupt, och att få ha en så intressant och djup person som dig som partner är något som de flesta tjejer bara kan drömma om...

Go get them tiger!

Ge kärlek till dig själv allt och alla, kör ditt race, var positiv, skit i vad folk tycker och ta klivet ut i verkligheten, det finns många människor som beter sig horribelt och inte har någon intressant egenskap alls som ändå får massor med partners kompisar osv därför att de vågar visa sig, din enda svaghet är att du inte försöker, om du tar bort den svagheten har du en enorm fördel för din personlighet är trevligare än de flesta personligheter som män har.....

Kämpa på Early, du kan också!
cc33314
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 491
Anslöt: 2013-10-01

Kontaktannonser

Inläggav Sadistic » 2014-01-14 23:07:00

earlydayminer skrev:Skoja inte, det är hur svårt som helst.

Man ska attrahera "rätta" personer också, det är ingen härlig uppgift.

Tack så mycket för ditt svar. :)


Precis, därför tycker jag det är lättare med att gå ut med attityden ' jag ska hitta en vän ' för då blir man inte lika besviken om man inte hittar kärlek på en gång.

Håller med, och dom man känner ingen kontakt med brukar också vara dom som VILL mest.

Det var så lite så :)

earlydayminer skrev:Det är så många killar som skriver kontaktannonser, hur i hela fridens namn ska man ha något självförtroende när vet att man är en i havet.


Haha, hade samma känsla fast med andra könet xD alla flickor var ju så söta, hade 'bättre' intressen, och var 'små söta och petit'. Viktiga är väl att inte ge upp innan man försökt, kommer alltid finnas någon som är bättre än en, men för det ska man inte sluta att försöka. eller?

Admin: lade in ett namn i en av citatrutorna
Sadistic
 
Inlägg: 731
Anslöt: 2013-12-09

Kontaktannonser

Inläggav cc33314 » 2014-01-14 23:13:20

Om du är knäpp, se då till att hitta en lika knäpp partner och sedan kan ni leva ett knäppt liv tillsammans, var dock noga med att gravt psykiskt sjuka människor blir extremt arga om du diskuterar känsliga ämnen med dem och tar ställning för saker de är arga på, de skriker åt dig och ber dig dra åt helvete, ignorerar dig i flera veckor eller permanent och så vidare...

Ett litet tips, ett annat är att lämna folk som är aggressiva mot dig ifred...
cc33314
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 491
Anslöt: 2013-10-01

Kontaktannonser

Inläggav Toblerone » 2014-01-14 23:18:30

earlydayminer skrev:Hur skriver man sådana? Vad är relevant och vad är irrelevant?

Och hur i hela helsike tackar man nej till kontakt med någon som kanske alltid fått ett nej? Hur prioriterar man kontakterna? Jag skulle må så dåligt av att avfärda någon, men man måste ju kanske göra det ifall intresset visar sig komma från många håll eller ifall personen i frågan inte alls är vad man söker, varken som vän, partner eller så.

Berätta om era erfarenheter och kunskaper. Jag tror inte jag kommer lyckas så bra utan hjälp.


Beskriv dig själv realistiskt, men så att det låter positivt. Ta upp dem sakerna som är viktiga för dig. Både om dig själv och om vad du söker. Och självklart måste du sortera, det vore ju ingen bra ide att fortsätta kontakten om man redan vet att det inte funkar. Du får väl formulera det så att det inte beror på henne, utan på dig eller andra omständigheter.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Kontaktannonser

Inläggav animal » 2014-01-14 23:21:12

cc33314: +1 för dina många varma och omtänksamma inlägg.
animal
 
Inlägg: 1029
Anslöt: 2010-05-02
Ort: On the side of the angels. ᶘ ᵒᴥᵒᶅ

Kontaktannonser

Inläggav hustomten » 2014-01-14 23:38:59

earlydayminer skrev:Hur skriver man sådana? Vad är relevant och vad är irrelevant?

Och hur i hela helsike tackar man nej till kontakt med någon som kanske alltid fått ett nej? Hur prioriterar man kontakterna? Jag skulle må så dåligt av att avfärda någon, men man måste ju kanske göra det ifall intresset visar sig komma från många håll eller ifall personen i frågan inte alls är vad man söker, varken som vän, partner eller så.

Berätta om era erfarenheter och kunskaper. Jag tror inte jag kommer lyckas så bra utan hjälp.


Jag skrev vad jag tycker om och vad som intresserar mig men även det som inte intresserar mig. T ex: intressen: musik, kultur...inte ett dugg intresserad av: sport, uteliv.. jag rabblade upp med komma tecken. Och skrev att jag vill ha någon självständig som inte bara är sitt jobb utan en intressant individ.

För mig är det viktigt att man har egna intressen så att jag kan få andrum.

Jag fick väldigt många svar och bor nu med den fjärde som jag träffade.

Den första jag träffade sa att jag inte riktigt var hans typ, den andra fick jag säga att jag tror inte att vi kan komma vidare, De två första träffade jag på Café, den tredje tog mig ut på trollfiske och han var väldigt rolig, men jag kände inte riktigt att jag kunde gå vidare med honom, men vi pratades vid som vänner på telefon ett bra tag efteråt. Den fjärde träffade jag på ett fik, och vi flyttade ihop efter 3 månader och är fortfarande tillsammans. Det var för 15 år sen.

Idag gör man väl sådant på internet, men jag skrev i tidningen.

Jag tror inte att du ska vara så orolig, det ger sig naturligt, tom mer än annars eftersom båda parter vet vad man är ute efter. Och du kan ju inte veta att någon alltid ha fått ett nej.
hustomten
 
Inlägg: 278
Anslöt: 2014-01-12

Kontaktannonser

Inläggav earlydayminer » 2014-01-15 0:11:30

hustomten skrev:
earlydayminer skrev:Hur skriver man sådana? Vad är relevant och vad är irrelevant?

Och hur i hela helsike tackar man nej till kontakt med någon som kanske alltid fått ett nej? Hur prioriterar man kontakterna? Jag skulle må så dåligt av att avfärda någon, men man måste ju kanske göra det ifall intresset visar sig komma från många håll eller ifall personen i frågan inte alls är vad man söker, varken som vän, partner eller så.

Berätta om era erfarenheter och kunskaper. Jag tror inte jag kommer lyckas så bra utan hjälp.


Jag skrev vad jag tycker om och vad som intresserar mig men även det som inte intresserar mig. T ex: intressen: musik, kultur...inte ett dugg intresserad av: sport, uteliv.. jag rabblade upp med komma tecken. Och skrev att jag vill ha någon självständig som inte bara är sitt jobb utan en intressant individ.

För mig är det viktigt att man har egna intressen så att jag kan få andrum.

Jag fick väldigt många svar och bor nu med den fjärde som jag träffade.

Den första jag träffade sa att jag inte riktigt var hans typ, den andra fick jag säga att jag tror inte att vi kan komma vidare, De två första träffade jag på Café, den tredje tog mig ut på trollfiske och han var väldigt rolig, men jag kände inte riktigt att jag kunde gå vidare med honom, men vi pratades vid som vänner på telefon ett bra tag efteråt. Den fjärde träffade jag på ett fik, och vi flyttade ihop efter 3 månader och är fortfarande tillsammans. Det var för 15 år sen.

Idag gör man väl sådant på internet, men jag skrev i tidningen.

Jag tror inte att du ska vara så orolig, det ger sig naturligt, tom mer än annars eftersom båda parter vet vad man är ute efter. Och du kan ju inte veta att någon alltid ha fått ett nej.


Ah, schysst! Grattis till att du fann en redan på fjärde träffen. :)

Tack så mycket för ditt bidrag. Det gläder mig.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Kontaktannonser

Inläggav earlydayminer » 2014-01-15 0:12:45

cc33314 skrev:Early om du aldrig chansar så får du ALDRIG något....


Du måste chansa och våga köra på och liksom våga ta kontakt med folk för att de ska prata med dig, hur ska de annars få tag i dig?

Du verkar vara en underbar fantastisk man med otroligt mycket djup och kärlek och känslor och det är faktiskt sådana personer som du som tjejer vill vara tillsammans med i ett långvarigt stabilt förhållande, vad jag har hört av de flesta tjejer jag träffar är man trött på alla ytliga badboys på krogen och vill ha något lite mer seriöst och djupt, och att få ha en så intressant och djup person som dig som partner är något som de flesta tjejer bara kan drömma om...

Go get them tiger!

Ge kärlek till dig själv allt och alla, kör ditt race, var positiv, skit i vad folk tycker och ta klivet ut i verkligheten, det finns många människor som beter sig horribelt och inte har någon intressant egenskap alls som ändå får massor med partners kompisar osv därför att de vågar visa sig, din enda svaghet är att du inte försöker, om du tar bort den svagheten har du en enorm fördel för din personlighet är trevligare än de flesta personligheter som män har.....

Kämpa på Early, du kan också!


Din positivitet är inspirerande. Du ska ha eloge för din härliga personlighet. Tack.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Kontaktannonser

Inläggav earlydayminer » 2014-01-15 0:13:34

Toblerone skrev:Beskriv dig själv realistiskt, men så att det låter positivt. Ta upp dem sakerna som är viktiga för dig. Både om dig själv och om vad du söker. Och självklart måste du sortera, det vore ju ingen bra ide att fortsätta kontakten om man redan vet att det inte funkar. Du får väl formulera det så att det inte beror på henne, utan på dig eller andra omständigheter.


Kort och koncist. Tack så mycket. :)
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Kontaktannonser

Inläggav earlydayminer » 2014-01-15 0:17:23

Sadistic skrev:
earlydayminer skrev:Skoja inte, det är hur svårt som helst.

Man ska attrahera "rätta" personer också, det är ingen härlig uppgift.

Tack så mycket för ditt svar. :)


Precis, därför tycker jag det är lättare med att gå ut med attityden ' jag ska hitta en vän ' för då blir man inte lika besviken om man inte hittar kärlek på en gång.

Håller med, och dom man känner ingen kontakt med brukar också vara dom som VILL mest.

Det var så lite så :)


Ja, det är väl så. Konstigt det där med biokemi, men oerhört spännande. :) Driver oss lätt till vansinne dock.

Sadistic skrev:
earlydayminer skrev:Det är så många killar som skriver kontaktannonser, hur i hela fridens namn ska man ha något självförtroende när vet att man är en i havet.


Haha, hade samma känsla fast med andra könet xD alla flickor var ju så söta, hade 'bättre' intressen, och var 'små söta och petit'. Viktiga är väl att inte ge upp innan man försökt, kommer alltid finnas någon som är bättre än en, men för det ska man inte sluta att försöka. eller?


Pratar du om här eller? Du har rätt. Det gäller att inte ge upp.

För att klara motgång måste man bemöta motgång. Det är klart jag inte slår jackpot på en gång varé sig det gäller t ex vän eller flickvän. Knepiga variabler som ska krångla till ens uträknande.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Re: Kontaktannonser

Inläggav Titti » 2014-01-15 0:25:36

Jag skrev en kontaktannons en gång för många år sedan. Trots att jag är kvinna fick jag inte ett enda svar, vilket gör att den kan tjäna som exempel på hur man inte skall formulera en sådan annons:

Man med huvudet på skaft och fast mark under fötterna sökes av kvinna med såväl visioner som ambitioner. Svar till "Luttrad"
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Kontaktannonser

Inläggav earlydayminer » 2014-01-15 0:36:28

Titti skrev:Jag skrev en kontaktannons en gång för många år sedan. Trots att jag är kvinna fick jag inte ett enda svar, vilket gör att den kan tjäna som exempel på hur man inte skall formulera en sådan annons:

Man med huvudet på skaft och fast mark under fötterna sökes av kvinna med såväl visioner som ambitioner. Svar till "Luttrad"


Poetiskt om inte annat. Du kanske hade lockat Woody Allen.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Re: Sv: Kontaktannonser

Inläggav Titti » 2014-01-15 0:48:46

earlydayminer skrev:
Titti skrev:Jag skrev en kontaktannons en gång för många år sedan. Trots att jag är kvinna fick jag inte ett enda svar, vilket gör att den kan tjäna som exempel på hur man inte skall formulera en sådan annons:

Man med huvudet på skaft och fast mark under fötterna sökes av kvinna med såväl visioner som ambitioner. Svar till "Luttrad"


Poetiskt om inte annat. Du kanske hade lockat Woody Allen.

Ändå var det exakt vad jag ville ha, om jag alls skulle ha någon. Då var jag närmare trettio, ensam tvåbarnsmamma på väg mot en universitetsexamen. I glesbygd.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Kontaktannonser

Inläggav earlydayminer » 2014-01-15 0:50:54

Titti skrev:
earlydayminer skrev:
Titti skrev:Jag skrev en kontaktannons en gång för många år sedan. Trots att jag är kvinna fick jag inte ett enda svar, vilket gör att den kan tjäna som exempel på hur man inte skall formulera en sådan annons:

Man med huvudet på skaft och fast mark under fötterna sökes av kvinna med såväl visioner som ambitioner. Svar till "Luttrad"


Poetiskt om inte annat. Du kanske hade lockat Woody Allen.

Ändå var det exakt vad jag ville ha, om jag alls skulle ha någon. Då var jag närmare trettio, ensam tvåbarnsmamma på väg mot en universitetsexamen. I glesbygd.


Jadu, det där med kontaktannonser är en konst. Man måste ju stiga utanför sitt eget vanliga sätt att skriva och formulera sig.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Kontaktannonser

Inläggav plåtmonster » 2014-01-15 2:05:29

cc33314 skrev:vad jag har hört av de flesta tjejer jag träffar är man trött på alla ytliga badboys på krogen och vill ha något lite mer seriöst och djupt, och att få ha en så intressant och djup person som dig som partner är något som de flesta tjejer bara kan drömma om...


Det är skillnad på vad människor tror de vill ha och vad de väljer när det kommer till kritan.

Titti skrev:Ändå var det exakt vad jag ville ha, om jag alls skulle ha någon. Då var jag närmare trettio, ensam tvåbarnsmamma på väg mot en universitetsexamen. I glesbygd.

Barn och glesbygd med universitetsexamen är nog svårsmält för många män.
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Re: Sv: Kontaktannonser

Inläggav Titti » 2014-01-15 8:08:15

plåtmonster skrev:
Titti skrev:Ändå var det exakt vad jag ville ha, om jag alls skulle ha någon. Då var jag närmare trettio, ensam tvåbarnsmamma på väg mot en universitetsexamen. I glesbygd.

Barn och glesbygd med universitetsexamen är nog svårsmält för många män.

Säkert. Men det stod inte ett ord om i annonsen...
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Återgå till Träffar



Logga in