Vad har ni för hundar?

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav earlydayminer » 2008-06-24 22:55:07

Camilla skrev:Aha, du är också inne på jack russell!


Jepp, jag har redan döpt honom också! :D

Edit: Huvudsaken är att jag vill hjälpa en hund som blivit illa behandlad av planetens dummaste djur. Först och främst måste jag lära mig att ta bättre hand om mig själv sen kan jag tänka på att ta in ett djur. Djuret behöver min fulla uppmärksamhet.
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 14:25:42, redigerad totalt 1 gång.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Inläggav hysteriskt » 2008-06-25 10:34:58

Jag bor tillsammans med en Jack Russell terrier, var jag nära på att skriva. Jag menar att en utav tjejerna som också bor här har en Jack Russell, så i stort sett så bor jag ju tillsammans med hunden också :)

Här på behandlingshemmet har vi två Jack Russell terriers till, fast de är bara här på dagtid.

En utav Jack Russell terrierna heter Bitzi, och hunden som "tillhör" tjejen som bor här heter Norpan... De kommer inte överens, de kan inte vara ute på gården tillsammans, då slåss de tills... ja, tills någon stoppar dem... (Vilket som inte är det lättaste)

Min bild av Jack Russells är att de, som någon skrev i ett tidigare inlägg, behöver en fast hand. Jag kan inte speciellt mycket om olika hundraser, men det känns som att de Jack Russells vi har här ofta "väljer" en person, och sedan så är det bara den personen som gäller.

Norpan, till exempel, lyssnar bara till hennes matte (tjejen som bor här) och hunden blir galen om inte matte är hemma. Hon kan ligga i timmar och gnälla på en utav S (vill inte skriva ut hela tjejens namn, så nu heter hon S) jackor...

Bitzi & Tessie* (*som den tredje hunden heter) dras sig alltid till sin matte också...
Ibland när hon reser bort så passar någon annan hennes hundar, och då har de helt glömt bort sin "riktiga" matte och följer bara den som passar dem för tillfället...

Sedan behöver de väl väldigt mycket stimulans, motion och träning för att må bra, tror jag.

Sedan har vi en Labrador också, som är så himla go'!

Men jag är mer en kattmänniska.
Eller, jag är snarare 100 % kattmänniska :D
Senast redigerad av hysteriskt 2011-05-04 14:25:42, redigerad totalt 1 gång.
hysteriskt
 
Inlägg: 796
Anslöt: 2008-04-04
Ort: Skåne

Inläggav Baevern » 2008-06-25 11:48:13

Jag har en söt Engelsk springer spaniel.. och han är 6 år nu men fick inte en så bra start på sommmaren då han vart ormbiten ;O men det gick bra och han verkade gansa glad då han fick en tablett intryckt i en KÖTTBULLE några gånger om dagen och då var ju hans dag räddad XD

(Inte min hund, hela familjens)
Senast redigerad av Baevern 2011-05-04 14:25:42, redigerad totalt 1 gång.
Baevern
 
Inlägg: 733
Anslöt: 2008-04-26

Inläggav rottis30 » 2008-06-25 14:14:21

Min far har en rottweiler och en pudel.
Vi har haft en rottis innan som levde ihop med en katt.
Det gick väldigt bra trots rykte om att det inte alls går bra.
Senast redigerad av rottis30 2011-05-04 14:25:42, redigerad totalt 1 gång.
rottis30
 
Inlägg: 186
Anslöt: 2007-06-22
Ort: Malmö

Inläggav Drik » 2008-06-25 16:04:39

Baevern skrev:Jag har en söt Engelsk springer spaniel.. och han är 6 år nu men fick inte en så bra start på sommmaren då han vart ormbiten ;O men det gick bra och han verkade gansa glad då han fick en tablett intryckt i en KÖTTBULLE några gånger om dagen och då var ju hans dag räddad XD


Åååh. jeg har vokst opp med to engelsk springer spaniel. :) Begge er døde nå. Fantastiske hunder! :D
Senast redigerad av Drik 2011-05-04 14:25:42, redigerad totalt 1 gång.
Drik
 
Inlägg: 33
Anslöt: 2008-06-21
Ort: Stockholm

Inläggav rottis30 » 2008-06-27 13:59:49

Jag tycker dom är jättesöta spaniel hundarna men jag är allergisk mot långhåriga hundar annars skulle jag vilja skaffa mig en sådan hund.
Senast redigerad av rottis30 2011-05-04 14:25:42, redigerad totalt 1 gång.
rottis30
 
Inlägg: 186
Anslöt: 2007-06-22
Ort: Malmö

Inläggav MsTibbs » 2008-06-27 15:38:35

Detta är min hund Gremlins. Han tror det iallafall...
Bild


...och airedaletiken Kikki (vänster) och borderterriern Mini (i himlen sen en vecka typ). Tidigare har vi haft två mera airedaleterriers (hanar) och en staffordshire bullterriertik.
Bild Bild
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 14:25:46, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Re: Vad har ni för hundar?

Inläggav Jullan_92 » 2008-08-03 23:01:32

Jag har en 1 årig Parson Russell Terrier.
Det är som en Jack russell men med lite längre ben.
Senast redigerad av Jullan_92 2011-05-04 14:25:47, redigerad totalt 1 gång.
Jullan_92
Ny medlem
 
Inlägg: 10
Anslöt: 2008-08-03
Ort: Sunne

Inläggav Fighterbabe » 2008-08-03 23:10:02

Jag har en rottweiler.

Bild

Bild

Bild
Senast redigerad av Fighterbabe 2011-05-04 14:25:47, redigerad totalt 1 gång.
Fighterbabe
 
Inlägg: 4753
Anslöt: 2007-10-26
Ort: Borlänge

Inläggav sommar » 2008-08-03 23:12:31

Ingen men mina föräldrar har en som jag kan ta lite del av. :) Bild på henne ligger i en annan tråd som jag tyvärr inte orkar leta upp. Flatcoated retriver/bordercollie
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 14:25:47, redigerad totalt 1 gång.
sommar
Bannad
 
Inlägg: 4619
Anslöt: 2008-01-09

Inläggav manne » 2008-08-03 23:15:20

MsTibbs skrev:Detta är min hund Gremlins. Han tror det iallafall...
Bild


...och airedaletiken Kikki (vänster) och borderterriern Mini (i himlen sen en vecka typ). Tidigare har vi haft två mera airedaleterriers (hanar) och en staffordshire bullterriertik.
Bild Bild


denna längst ner är en border terrier ser jag.. :lol:
har stjälv en stor york Terrier hära nu men den är igentligen inte min.!
utan tillhör familjen.. :D

staffordshire bullterriertik ja den jäveln är stor den liknar faktiskt en pitt-bull ganska mycket och så.. :idea:

fan tror att jag ska köpa en stor jävla pitt-bull ändå trots allt.. :D
Senast redigerad av manne 2011-05-04 14:25:50, redigerad totalt 1 gång.
manne
 
Inlägg: 18551
Anslöt: 2007-08-23

Inläggav MsTibbs » 2008-08-04 22:10:57

manne skrev:denna längst ner är en border terrier ser jag.. :lol:
har stjälv en stor york Terrier hära nu men den är igentligen inte min.!
utan tillhör familjen.. :D

staffordshire bullterriertik ja den jäveln är stor den liknar faktiskt en pitt-bull ganska mycket och så.. :idea:

fan tror att jag ska köpa en stor jävla pitt-bull ändå trots allt.. :D


Staffar är rätt små, precis som pitbulls. Pitbullen är ju framavlad ur rasen staffordshire bullterrier så... en "jävel" är det sista vår staff var, hon är den goaste snällaste hund vi nånsin haft. Stark personlighet, inte aggressiva. Man måste kunna hundar för att ha sådana, inte för att hunden i sig är farlig, utan för att hundrasen får dåligt rykte pga alla inkompetenta omogna tonårskillar som tycker hund är ett "fräckt vapen". Skaffa en vanlig hund först, före du skaffar en mer krävande hund som staff, schäfer, rottweiler eller dobermann som behöver en fastare hand/mer träning/tydlig ledare.
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 14:25:50, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Inläggav manne » 2008-08-04 22:26:03

MsTibbs skrev:
manne skrev:denna längst ner är en border terrier ser jag.. :lol:
har stjälv en stor york Terrier hära nu men den är igentligen inte min.!
utan tillhör familjen.. :D

staffordshire bullterriertik ja den jäveln är stor den liknar faktiskt en pitt-bull ganska mycket och så.. :idea:

fan tror att jag ska köpa en stor jävla pitt-bull ändå trots allt.. :D


Staffar är rätt små, precis som pitbulls. Pitbullen är ju framavlad ur rasen staffordshire bullterrier så... en "jävel" är det sista vår staff var, hon är den goaste snällaste hund vi nånsin haft. Stark personlighet, inte aggressiva. Man måste kunna hundar för att ha sådana, inte för att hunden i sig är farlig, utan för att hundrasen får dåligt rykte pga alla inkompetenta omogna tonårskillar som tycker hund är ett "fräckt vapen". Skaffa en vanlig hund först, före du skaffar en mer krävande hund som staff, schäfer, rottweiler eller dobermann som behöver en fastare hand/mer träning/tydlig ledare.


är pittbulls små???
finns ju olika sortes pitt-bulls Blue nose Red nose
doggy argentino mm ..!!!

jag här sätt pitt-bulls lika stora som en shefäer lika höga men fan så mycket muskulösare än en shefär...

Är dessa små då..??
Southern Smoke Bullies VA Show 9-22-07

http://www.youtube.com/watch?v=hP5AyB4O ... re=related

är denna liten då..??
THEBULLYHOUSE.COM BLUE PITBULL PITBULLS WORKING OUT
http://www.youtube.com/watch?v=8gDDJUuAxd4

westcoast bullies
http://www.youtube.com/watch?v=gCGHUOw_ ... re=related

denna pitt-bullen är inte så liten den kolla in denna då
Dogo argentino
http://www.youtube.com/watch?v=2mpYolJm ... re=related

kolla in denna då en sådan hära vill jag ha

http://sv.wikipedia.org/wiki/Dogo_Argentino

Dogo Argentino, storvuxen jakthund framavlad i Argentina i början av 1900-talet. Även kallad argentinsk mastiff. Hunden användes ursprungligen huvudsakligen för att jaga vildsvin, men även puma och jaguar.


http://www.dak.nu/

hära ser du skillnade i storlek på dessa två..
DOGO ARGENTINO Vs. AMERICAN STAFFORD

http://www.youtube.com/watch?v=TNj7InWl2_o
Senast redigerad av manne 2011-05-04 14:25:50, redigerad totalt 1 gång.
manne
 
Inlägg: 18551
Anslöt: 2007-08-23

Inläggav manne » 2008-08-04 22:49:01

MsTibbs skrev:
manne skrev:denna längst ner är en border terrier ser jag.. :lol:
har stjälv en stor york Terrier hära nu men den är igentligen inte min.!
utan tillhör familjen.. :D

staffordshire bullterriertik ja den jäveln är stor den liknar faktiskt en pitt-bull ganska mycket och så.. :idea:

fan tror att jag ska köpa en stor jävla pitt-bull ändå trots allt.. :D


Staffar är rätt små, precis som pitbulls. Pitbullen är ju framavlad ur rasen staffordshire bullterrier så... en "jävel" är det sista vår staff var, hon är den goaste snällaste hund vi nånsin haft. Stark personlighet, inte eggressiva. Man måste kunna hundar för att ha sådana, inte för att hunden i sig är farlig, utan för att hundrasen får dåligt rykte pga alla inkompetenta omogna tonårskillar som tycker hund är ett "fräckt vapen". Skaffa en vanlig hund först, före du skaffar en mer krävande hund som staff, schäfer, rottweiler eller dobermann som behöver en fastare hand/mer träning/tydlig ledare.



http://www.dak.nu/

Är denna liten .. :lol: :lol: :lol: :lol:


Bild



Bild


Tror att jag ska köpa en sådan dära Dogo Argentino....


De andra raserna som korsades in för att forma fram rasen Dogo Argentino är:

Spansk mastiff användes för dess styrka och kraft.

Grand Danois korsades in för dess storlek, dess allmänna styrka och uthållighet.

Engelsk bulldog blandades in för sin starka bringa och för att öka på envisheten som då
var mycket viktig i kampen med villebrådet.
Däremot ville man inte ta in för mycket av engelsk bulldogg, då dogon tenderade att bli för
liten och få underbett.

Bullterriern den vita varianten användes för att ge Dogon mera mod och en stor del av envisheten kommer med stor säkerhet från den. Tyvärr så använde bröderna bland annat
blod av en döv bullterrier och dövhet är idag ett rasfel hos dogon. Detta beror inte bara på
denna blodslinje utan också på grund av inavel och allt för lite pigment.

Boxer korsades in framförallt för att få in mera spänstighet, deras vänliga temperament
och deras intelligens.

Pyrenéerhund korsades in bland annat för sin vita päls och vaktinstinkt.
Från norra USA lyckades bröderna importera två valpar vars föräldrar var Amerikanska
och Kanadensiska Champions. De importerade hundarna, en tik och en hane, användes
i aveln i många år.

Pointer användes i aveln för att bidra med sitt utomordentliga luktsinne och sitt trevliga temperament.

Irländsk Varghund var en stor favorit hos bröderna Martinez men det fanns en stor nackdel, det fanns inget exemplar i hela Argentina.
Efter mycket svårigheter lyckades de importera en tik från Irland. Henne korsade de med en grand danois och en av deras hanvalpar använde de vidare i aveln.
Till sist, efter många års slit, fick de några varghundar i sin ägo. Dessa hundar tog del i fyra, fem linjer i utvecklingen av dogon. Framförallt användes varghunden för sin jaktinstinkt, vänlighet och storlek.

Dogue de Bordeaux användes i aveln för att ge mod, en bra vaktinstinkt, rejäl huvudform
och starka käkar. Tyvärr så gav Dogue De Bordeaux en lätt gul ton i Dogons vita päls, som
det krävdes mycket jobb att få bort.
Senast redigerad av manne 2011-05-04 14:25:53, redigerad totalt 2 gånger.
manne
 
Inlägg: 18551
Anslöt: 2007-08-23

Inläggav rabarb » 2008-08-04 22:51:46

FY FAN vilka bedårande djur ni har. Mera bilder!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :-)153 :-)161 :-)151 :-)152 :-)154 :-)163


:-)230 :-)230 :-)230 :-)230 :-)230 :-)230 <- Leksaker till djuren!
Senast redigerad av rabarb 2011-05-04 14:25:53, redigerad totalt 1 gång.
rabarb
 
Inlägg: 428
Anslöt: 2008-06-07

Inläggav Nilale » 2008-08-04 23:41:12

Å vilken vacker ras, manne. Den gillade jag skarpt!

Här är min stjärna; Bostonterriern Cosmo!

Lillkaptenen!
Bild

Skönheten!
Bild

Slöfocken!
Bild
Senast redigerad av Nilale 2011-05-04 14:25:57, redigerad totalt 1 gång.
Nilale
 
Inlägg: 1507
Anslöt: 2008-05-02

Inläggav pH » 2008-08-05 0:26:39

manne skrev:denna längst ner är en border terrier ser jag.. :lol:
har stjälv en stor york Terrier hära nu men den är igentligen inte min.!
utan tillhör familjen.. :D

staffordshire bullterriertik ja den jäveln är stor den liknar faktiskt en pitt-bull ganska mycket och så.. :idea:

fan tror att jag ska köpa en stor jävla pitt-bull ändå trots allt.. :D


Tibbsan talade om Staffar, och ja, de är rätt små. Varför börjar du då visa bilder på Dogo Argentino för att visa att staffarna inte är små? Amstaffen är större. Likaså Pittbullen (som inte finns som registrerad ras i Sverige.) Argentinon är större ändå. Men Staffen är inte så väldigt stor.

[url=http://web.telia.com/~u86529291/terrierposten.html]Staffordshire
Bull Terrier[/url]

Kan du inte försöka, snälla Manne, att hålla dig till trådskaparens ämne. Eller i alla fall hålla dig till dina egna ämnen. Du gör forumet mycket svårläst för mig. Det känns orättvist och gör mig irriterad och ledsen. Det känns inte som respekt och hänsyn. Snälla?
Senast redigerad av pH 2011-05-04 14:25:57, redigerad totalt 1 gång.
pH
 
Inlägg: 1355
Anslöt: 2006-11-30

Inläggav pH » 2008-08-05 0:34:48

Jättefin boston Nilale!

Här är min kille som precis nyäten pyttevalp:

Bild


Här som mellanstor valp:

Bild


Och här är han som lite större valp:

Bild


Han är klart vuxen nu, men jag orkar inte leta i albumet efter vuxenbilder, klockan är sent och jag borde gå i korgen...
Senast redigerad av pH 2011-05-04 14:26:00, redigerad totalt 1 gång.
pH
 
Inlägg: 1355
Anslöt: 2006-11-30

Inläggav MsTibbs » 2008-08-05 1:27:05

manne skrev:är pittbulls små???
finns ju olika sortes pitt-bulls Blue nose Red nose
doggy argentino mm ..!!!

jag här sätt pitt-bulls lika stora som en shefäer lika höga men fan så mycket muskulösare än en shefär...


Eh, Manne, Dogo Argentino är en hundras.... pitbull är en helt annan hundras. Däremot kallas ibland Dogo Argentino mastiff eller tom kamphund har jag hört, jag vet inte om det är korrekt. Har du sett "pitbulls" i mankhöjd med schäfrar eller dogo argentinos är de antingen pitbull-blandningar eller så har du blandat ihop saker... :)
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 14:26:00, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Inläggav Fighterbabe » 2008-08-05 1:48:16

Fighterbabe skrev:
pH skrev:Jättefin boston Nilale!

Här är min kille som precis nyäten pyttevalp:

Bild


Här som mellanstor valp:

Bild


Och här är han som lite större valp:

Bild


Han är klart vuxen nu, men jag orkar inte leta i albumet efter vuxenbilder, klockan är sent och jag borde gå i korgen...


Min text hamnade lite fel...

"Åh! En rottis! Hur gammal är han nu då? Heter? Du missade väl inte min rotta??? :P "
Senast redigerad av Fighterbabe 2011-05-04 14:26:03, redigerad totalt 1 gång.
Fighterbabe
 
Inlägg: 4753
Anslöt: 2007-10-26
Ort: Borlänge

Inläggav Lime » 2008-08-05 1:48:52

Har inga hundar, bara två katter, Harald och Philip.
Senast redigerad av Lime 2011-05-04 14:26:03, redigerad totalt 1 gång.
Lime
 
Inlägg: 776
Anslöt: 2007-12-11
Ort: Sverige

Inläggav manne » 2008-08-05 1:48:59

MsTibbs skrev:
manne skrev:är pittbulls små???
finns ju olika sortes pitt-bulls Blue nose Red nose
doggy argentino mm ..!!!

jag här sätt pitt-bulls lika stora som en shefäer lika höga men fan så mycket muskulösare än en shefär...


Eh, Manne, Dogo Argentino är en hundras.... pitbull är en helt annan hundras. Däremot kallas ibland Dogo Argentino mastiff eller tom kamphund har jag hört, jag vet inte om det är korrekt. Har du sett "pitbulls" i mankhöjd med schäfrar eller dogo argentinos är de antingen pitbull-blandningar eller så har du blandat ihop saker... :)


nix lläs på lite doogy argentino är en kamphund eller pittbull i från argentina kan man säga..!!!!
För du kan ju inte på stå att den inte ser ut som en pitt-bull eller...???


http://www.dogbreedinfo.com/dogo.htm

dogo argentino vs porco

http://www.youtube.com/watch?v=mQObDKSD ... re=related

du jagar ju för fan pumor och vild-svin med den för tusan.. :lol:

En sådan bara måste jag ha som vakt-hund.. :lol: :lol: :lol:
Senast redigerad av manne 2011-05-04 14:26:03, redigerad totalt 1 gång.
manne
 
Inlägg: 18551
Anslöt: 2007-08-23

Inläggav Nilale » 2008-08-05 2:02:43

Massa fina vovvar. Mellanbilden på din vovve Ph är helt bedårande! :)
Senast redigerad av Nilale 2011-05-04 14:26:03, redigerad totalt 1 gång.
Nilale
 
Inlägg: 1507
Anslöt: 2008-05-02

Inläggav MsTibbs » 2008-08-05 3:29:21

manne skrev:du jagar ju för fan pumor och vild-svin med den för tusan.. :lol:

En sådan bara måste jag ha som vakt-hund.. :lol: :lol: :lol:


Dogo Argentino, storvuxen jakthund framavlad i Argentina i början av 1900-talet. Även kallad argentinsk mastiff. Hunden användes ursprungligen huvudsakligen för att jaga vildsvin, men även puma och jaguar.


Att två hundar liknar och tom på väldigt lång sikt kan ha mastiffer som släktingar, innebär inte att de är samma ras, dogo argentino är inte en form av pitbull som du felaktigt hävdar i ditt tidigare inlägg. Rasen Dogo Argentino räknas som "stor hund" (mastiffer) medan pitbull är en hundras bland de "mellanstora" hundarna.

Dobermann och Manchesterterrier ser också likadana ut, förutom att dobermann är ungefär tio gånger större, ett liknande förhållande således... :roll:
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 14:26:03, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Återgå till Intressanta intressen



Logga in