HJÄLP! NU! (Sömnproblem)

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

 Moderatorer: atoms, Alien

HJÄLP! NU!

Inläggav Sadistic » 2013-12-10 1:07:51

Kanske är som med alkohol, man bygger upp en resistans till slut. Jag vet inte, men hursom. Ta hand om dig och gör inget du får ångra ok ? Jag måste själv försöka få lite shuteye nu annars kommer jag vara ett värre socialt vrak än vanligt i morgon
Sadistic
 
Inlägg: 731
Anslöt: 2013-12-09

HJÄLP! NU! (Sömnproblem)

Inläggav Moggy » 2013-12-10 1:27:02

Risk att man börjar må pyton och blir spysjuk om man drar i sig alkohol i det där tillståndet.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

HJÄLP! NU! (Sömnproblem)

Inläggav Fabela » 2013-12-10 14:58:55

Batman, hur går det för dig?

Jag hoppas att du hittat en lösning, men om inte:

Vet inte var du bor och vilka möjligheter du har, men för mig låter det som raka spåret till psykakuten. Inget eget pillande med tabletter, för de du har fungerar uppenbarligen inte på ditt problem.

Det här låter nämligen som nåt jag också kan drabbas av, man går som i baklås helt och hållet. Ett helt overkligt fenomen, man kan inte förställa sig att kroppen kan kortsluta på det sättet. Jag fick prova fyra olika preparat innan vi hittade ett som hjälpte.

Så som sagt, pratar vi om samma sak skulle jag rekommendera att uppsöka psyket akut.
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

HJÄLP! NU! (Sömnproblem)

Inläggav gadas » 2013-12-10 15:48:16

Mitt enda tips är det universella: Strunta i om du sover eller inte! Det är inte lätt men heller inte omöjligt.

Det finns förmodligen bara en anledning till att man inte sover, och det är att man är för orolig/stressad/anspänd. För varje krav du ställer på dig själv (att sova) så ökar du din anspänning. Detta i sin tur 'tolkas' av kroppen som att du absolut inte får somna, eftersom anledningen till anspänning också kan vara t ex ett hotande rovdjur...

Du bör också vara medveten om att man faktiskt vilar ganska effektivt bara av att ligga ner i ett mörkt, tyst, svalt rum - och undersökningar brukar visa att folk sover mer än de tror, de har ofta sovit bort minnet av att ha sovit!

Det handlar alltså inte om att förringa sömnen - den är utomordentligt viktig - men man bör nog låta den sköta sig själv, även när den missköter sig...
gadas
 
Inlägg: 2320
Anslöt: 2012-10-21

HJÄLP! NU! (Sömnproblem)

Inläggav Batman » 2013-12-10 16:26:52

Fabela skrev:Batman, hur går det för dig?

Jag hoppas att du hittat en lösning, men om inte:

Vet inte var du bor och vilka möjligheter du har, men för mig låter det som raka spåret till psykakuten. Inget eget pillande med tabletter, för de du har fungerar uppenbarligen inte på ditt problem.

Det här låter nämligen som nåt jag också kan drabbas av, man går som i baklås helt och hållet. Ett helt overkligt fenomen, man kan inte förställa sig att kroppen kan kortsluta på det sättet. Jag fick prova fyra olika preparat innan vi hittade ett som hjälpte.

Så som sagt, pratar vi om samma sak skulle jag rekommendera att uppsöka psyket akut.

Psykakuten ser jag inte som något alternativ, tycker förändringar (främst platser, människor, vanor) är så jobbiga och obehagliga att jag väljer hellre att gå sömnlös hemma...

Somnade vid fyra i morse efter 50 mg stilnoct, så fått sova ungefär tre timmar i natt. Har dock gått runt med ett illamående och en jävla huvudvärk idag.

Men ja, jag fastnar i ett mönster som är förbannat svårt att bryta. Tänker bara att någon gång måste ju kroppen ge med sig själv...
Senast redigerad av Batman 2013-12-10 16:34:29, redigerad totalt 1 gång.
Batman
 
Inlägg: 780
Anslöt: 2013-07-27

HJÄLP! NU! (Sömnproblem)

Inläggav Batman » 2013-12-10 16:31:41

gadas skrev:Mitt enda tips är det universella: Strunta i om du sover eller inte! Det är inte lätt men heller inte omöjligt.

Det finns förmodligen bara en anledning till att man inte sover, och det är att man är för orolig/stressad/anspänd. För varje krav du ställer på dig själv (att sova) så ökar du din anspänning. Detta i sin tur 'tolkas' av kroppen som att du absolut inte får somna, eftersom anledningen till anspänning också kan vara t ex ett hotande rovdjur...

Du bör också vara medveten om att man faktiskt vilar ganska effektivt bara av att ligga ner i ett mörkt, tyst, svalt rum - och undersökningar brukar visa att folk sover mer än de tror, de har ofta sovit bort minnet av att ha sovit!

Det handlar alltså inte om att förringa sömnen - den är utomordentligt viktig - men man bör nog låta den sköta sig själv, även när den missköter sig...


Jag har försökt tänka så nu den senaste veckan, men utan resultat. Blir alldeles hyper som börjar på eftermiddagen/kvällen och håller i sig hela natten, så får dessvärre inte ens någon vila. Sover tyvärr inte mer än vad jag tror mig göra.
Och visst bör den sköta sig själv, men uppenbarligen fungerar det inte riktig så för mig. Jag börjar snart tappa förståndet, och trots det "löser" den inte bara sig.
Batman
 
Inlägg: 780
Anslöt: 2013-07-27

HJÄLP! NU! (Sömnproblem)

Inläggav TORatANDET » 2013-12-10 19:27:48

Batman skrev:Jag låg och försökte, men ingenting hände. Helt verkningslöst oavsett om jag stod eller låg


Låter jäkligt. Jag har haft en liknande nästan helt sömnlös vecka i mitt liv, på 1990-talet, och jag minns den fortfarande. Obehagligt.

Om du vill svara (för dig själv eller här):

Vad har du hittills gjort för att bryta det?
Motion?
Äta mat mycket mat (som pasta) på kvällen innan du skall sova?
Psykologiskt. (Se nedan.)

Har du några teorier om varför du sover så dåligt just nu.
Varför har du fastnat i den onda cirkeln nu?

Om man förstår bättre har man iallafall lite större chanser att bryta det.
Att göra ett projekt av att förstå och hantera problemet brukar vara bra.

Vad händer när du inte kan sova. Vad tänker du på? Vad gör du?
TORatANDET
 
Inlägg: 845
Anslöt: 2006-06-30
Ort: Falköping

HJÄLP! NU! (Sömnproblem)

Inläggav Zima33 » 2013-12-10 21:35:54

Batman skrev:Somnade vid fyra i morse efter 50 mg stilnoct, så fått sova ungefär tre timmar i natt. Har dock gått runt med ett illamående och en jävla huvudvärk idag.


Har du provat Propavan, Theralen, Nozinan, Circadin, Melatonin eller Zyprexa? De går att kombinera med Stilnoct också.
Zima33
 
Inlägg: 3612
Anslöt: 2011-05-09

HJÄLP! NU! (Sömnproblem)

Inläggav Fabela » 2013-12-10 21:58:22

Batman skrev:Psykakuten ser jag inte som något alternativ, tycker förändringar (främst platser, människor, vanor) är så jobbiga och obehagliga att jag väljer hellre att gå sömnlös hemma...

Somnade vid fyra i morse efter 50 mg stilnoct, så fått sova ungefär tre timmar i natt. Har dock gått runt med ett illamående och en jävla huvudvärk idag.

Men ja, jag fastnar i ett mönster som är förbannat svårt att bryta. Tänker bara att någon gång måste ju kroppen ge med sig själv...
Okej, jag förstår. Du känner ju dig själv bäst :)

Då har jag nog bara en grej, som jag inte tror nån annan skrivit: att inte alls använda el. Alltså på hela dygnet, inte ens tända lampor. Det är inte mycket man kan göra då, så själva tricket ligger i att få sig så uttråkad att man somnar.
På mig kan det funka ibland, och det är iaf ofarligt att prova :-)Happy

Lycka till hur som helst, hoppas det släpper snart.
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

HJÄLP! NU! (Sömnproblem)

Inläggav gadas » 2013-12-10 23:16:55

Batman skrev:
gadas skrev:Mitt enda tips är det universella: Strunta i om du sover eller inte! Det är inte lätt men heller inte omöjligt.

Det finns förmodligen bara en anledning till att man inte sover, och det är att man är för orolig/stressad/anspänd. För varje krav du ställer på dig själv (att sova) så ökar du din anspänning. Detta i sin tur 'tolkas' av kroppen som att du absolut inte får somna, eftersom anledningen till anspänning också kan vara t ex ett hotande rovdjur...

Du bör också vara medveten om att man faktiskt vilar ganska effektivt bara av att ligga ner i ett mörkt, tyst, svalt rum - och undersökningar brukar visa att folk sover mer än de tror, de har ofta sovit bort minnet av att ha sovit!

Det handlar alltså inte om att förringa sömnen - den är utomordentligt viktig - men man bör nog låta den sköta sig själv, även när den missköter sig...


Jag har försökt tänka så nu den senaste veckan, men utan resultat. Blir alldeles hyper som börjar på eftermiddagen/kvällen och håller i sig hela natten, så får dessvärre inte ens någon vila. Sover tyvärr inte mer än vad jag tror mig göra.
Och visst bör den sköta sig själv, men uppenbarligen fungerar det inte riktig så för mig. Jag börjar snart tappa förståndet, och trots det "löser" den inte bara sig.


Då kan jag bara ge dig ett framtidshopp; det tar tid att lära sig fungera på ett annat sätt än vad man lärt sig under decennier...
Det kanske är först när den här krisen är över som du får nytta av att inte bekymra dig för sömnen.
gadas
 
Inlägg: 2320
Anslöt: 2012-10-21

HJÄLP! NU! (Sömnproblem)

Inläggav Batman » 2013-12-11 5:31:09

TORatANDET skrev:
Batman skrev:Jag låg och försökte, men ingenting hände. Helt verkningslöst oavsett om jag stod eller låg


Låter jäkligt. Jag har haft en liknande nästan helt sömnlös vecka i mitt liv, på 1990-talet, och jag minns den fortfarande. Obehagligt.

Om du vill svara (för dig själv eller här):

Vad har du hittills gjort för att bryta det?
Motion?
Äta mat mycket mat (som pasta) på kvällen innan du skall sova?
Psykologiskt. (Se nedan.)

Har du några teorier om varför du sover så dåligt just nu.
Varför har du fastnat i den onda cirkeln nu?

Om man förstår bättre har man iallafall lite större chanser att bryta det.
Att göra ett projekt av att förstå och hantera problemet brukar vara bra.

Vad händer när du inte kan sova. Vad tänker du på? Vad gör du?


Jag brukar motionera vid sex tiden, men inte blivit av de senaste dagarna pga av orken. Så det går snarare hand i hand att jag motionerar dåligt när jag sover dåligt än att jag sover dåligt eftersom jag motionerar dåligt.

Mat äter jag inte så mycket på kvällen. Har med tidens gång märkt att det gör det svårare att somna.

Jag vet inte riktigt vad som gör att jag kommer in i sämre perioder. Jag har haft det såhär hela mitt liv, att helt plötsligt går det inte att somna längre. Då det har pågått så länge har jag många gånger försökt göra det till ett projekt, såsom jag gjort med mycket annat som inte fungerat i min vardag, men just sömnen finner jag väldigt svår att styra över. Har för flera år sedan gjort diverse sömnutredningar där det kom fram till att jag även har för låg melatoninproduktion. Fick melatonintabletter i ca två års tid men utan någon vidare effekt dock.
Försöker i alla fall exponeras för ljus på morgon o fömiddag för att sedan eliminera blått ljus på eftermiddagen/kvällen.

Jag läser, är uppe o går, spelar piano, nu efter ett par veckor ser jag lite på film osv när jag inte kan sova. Har verkligen fastat i en dålig cirkel där det inte alls fungerar längre. Visst tänker jag en del, men inte mer än för en månad sedan. Vet inte vad som händer i kroppen o hjärnan, men när klockan närmar sig sju-åtta är det något som startar. Jag kommer helt upp i varv, tappar nästan kontrollen av hyperaktiviteten och sedan är sömnen ett minne blott. Som nu i natt igen... Blir tokig snart.
Batman
 
Inlägg: 780
Anslöt: 2013-07-27

HJÄLP! NU! (Sömnproblem)

Inläggav Gripandekylig » 2013-12-11 6:03:53

Batman skrev:Vet inte vad som händer i kroppen o hjärnan, men när klockan närmar sig sju-åtta är det något som startar. Jag kommer helt upp i varv, tappar nästan kontrollen av hyperaktiviteten och sedan är sömnen ett minne blott. Som nu i natt igen... Blir tokig snart.

Det kan ju medföra långvariga problem, även utöver det obehag du drabbas av nu akut, att inte kunna sova på så lång tid. Har man så svåra sömnproblem bör man vända sig till psykiatrin. På din lokala psykmottagning bör det finnas en jour eller ett mobilt team att ringa till. Då brukar man kunna boka in en läkartid till dagen efter där man kan be om att få något starkare på recept och kanske något ännu starkare i några fåtal piller direkt i en dospåse från kliniken.

Man kan även vända sig till den psykiatriska akutmottagningen i sådana fall, antingen för att få recept eller dospåsar med starkare sömntabletter eller för att läggas in i ett par dygn. De sömntabletter man bör använda om inte Stilnoct fungerar är kombinationer av fentiazinderivaten Theralen/Propavan/Lergigan tillsammans med Nitrazepam eller Flunitrazepam möjligen. Även vissa antipsykotika så som Seroquel kan användas men enligt min erfarenhet bör man vara försiktig vid upptrappningen om man får det utskrivet.

Hade jag varit i dina lakan hade jag vänt mig till akutmottagningen och spenderat ett par nätter där för att kunna prova ut vilken medicin som faktiskt fungerar. Där blir man ju övervakad så där kan man testa med lite starkare preparat och lite mer experimenterande kombinationer än vad man brukar skriva ut.
Gripandekylig
 
Inlägg: 1620
Anslöt: 2012-12-27
Ort: Uppsala

HJÄLP! NU! (Sömnproblem)

Inläggav Batman » 2013-12-11 6:15:59

Gripandekylig skrev:Hade jag varit i dina lakan hade jag vänt mig till akutmottagningen och spenderat ett par nätter där för att kunna prova ut vilken medicin som faktiskt fungerar. Där blir man ju övervakad så där kan man testa med lite starkare preparat och lite mer experimenterande kombinationer än vad man brukar skriva ut.

Jag börjar faktiskt överväga det...
Batman
 
Inlägg: 780
Anslöt: 2013-07-27

HJÄLP! NU! (Sömnproblem)

Inläggav Trollmor » 2013-12-11 6:29:16

Även jag önskar dig god sömn, Batman! Att inte få sova är skadligt på många sätt. (Man tycker att till och med en oerfaren psyk-sköterska borde veta det.) Att tillbringa några dygn på akuten är väl ett billigt pris, om du kan få hjälp på det sättet? Eller åtminstone få någon att fatta hur stora dina problem faktiskt är!

Massor av pepp!!

Flatline skrev:... så fort jag lägger mig för att sova får jag hjärtklappning och kallsvettas, får ingensomhelst ro.
Jag får tanken att du möjligen kan vara allergisk mot något i sängen eller i sovrummet?
Trollmor
 
Inlägg: 1460
Anslöt: 2010-08-01

HJÄLP! NU! (Sömnproblem)

Inläggav Batman » 2013-12-11 6:46:43

Ringde psykakuten nu... där sa dom att jag skulle gå till vårdcentralen och sedan avslutades vårt samtal. Försökte förklara att det var värre än så, att vårdcentralen inte hjälper mig så som jag behöver. Hon var bara sur, irriterad och sa att enda alternativet jag hade var vårdcentralen. Tror jag dör.... aldrig igen jag tar kontakt där :-)006
Batman
 
Inlägg: 780
Anslöt: 2013-07-27

HJÄLP! NU! (Sömnproblem)

Inläggav Trollmor » 2013-12-11 7:34:07

Jag vet inte hur du bor, men på de större sjukhusen finns ju mer än vårdcentral: En akutmottagning, där man visserligen får vänta länge, men sen har man tillgång till hela sjukhusets alla avdelningar. De riktigt stora sjukhusen har nog även en avdelning för sömnstörningar.

Jag hoppas att du åtminstone kan ligga och vila kroppen.
Trollmor
 
Inlägg: 1460
Anslöt: 2010-08-01

HJÄLP! NU! (Sömnproblem)

Inläggav Batman » 2013-12-11 9:45:48

Åh nej , nu ringde jag vårdcentralen och fick svaret att det är psykiatrins uppgift och att dom inte kan göra något mer. Och innan ett första möte för medicin är det fyra månader!!!
Vad är risken för psykos?

Fattar dom inte att man inte klarar hur mycket som helst?!?! Att vården aldrig finns där när man behöver den...

noll timmar den här natten, nu säger jag hejdå.
Batman
 
Inlägg: 780
Anslöt: 2013-07-27

HJÄLP! NU! (Sömnproblem)

Inläggav slackern » 2013-12-11 10:01:49

Batman skrev:Åh nej , nu ringde jag vårdcentralen och fick svaret att det är psykiatrins uppgift och att dom inte kan göra något mer. Och innan ett första möte för medicin är det fyra månader!!!
Vad är risken för psykos?

Fattar dom inte att man inte klarar hur mycket som helst?!?! Att vården aldrig finns där när man behöver den...

noll timmar den här natten, nu säger jag hejdå.


Fan vad jobbigt jag tycker verkligen synd om dig.

Kan du inte åka till psykakuten med någon utav dina föräldrar som stöd? Som kan hjälpa dig att stå på dig och få rätt hjälp? För här i STHLM har dom inom psykiatrin sagt till mig att dom vill att man visar framfötterna och står på sig. Inte det lättaste när man inte mår så bra och saknar energi.
slackern
 
Inlägg: 43699
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

HJÄLP! NU! (Sömnproblem)

Inläggav Wine » 2013-12-11 10:25:27

Batman skrev:Åh nej , nu ringde jag vårdcentralen och fick svaret att det är psykiatrins uppgift och att dom inte kan göra något mer. Och innan ett första möte för medicin är det fyra månader!!!
Vad är risken för psykos?

Fattar dom inte att man inte klarar hur mycket som helst?!?! Att vården aldrig finns där när man behöver den...

noll timmar den här natten, nu säger jag hejdå.


Jag hoppas verkligen att du kan få hjälp på något sätt snabbare.

Angående risken för psykos så tror jag det är väldigt individuellt hur man påverkas av för lite sömn, har du upplevt psykos tidigare då du haft perioder med alldeles för lite sömn? Jag har haft långa perioder med väldigt lite sömn, perioder då jag sovit 3-4 timmar per natt men även mindre än så, kanske bara en eller två timmar per dygn. Har själv inte drabbats av psykos trots detta. Sedan kan det också vara så att man sover mer än vad man tror för att man inte kanske alltid märker att man slumrar till men då jag haft mina perioder av sömnlöshet har det varit så att jag brukar behöva gå på toaletten, äta m.m. på grund av att jag hunnit bli hungrig under natten och att jag druckit vätska i samband med att jag tagit sömnmedel eller huvudvärkstabletter och då har jag även tittat på vad klockan är så jag upplever själv att jag har haft en någorlunda bra uppskattning av hur mycket jag har sovit.
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

HJÄLP! NU! (Sömnproblem)

Inläggav Fabela » 2013-12-11 10:40:26

Jag ska naturligtvis EGENTLIGEN inte uttala mig om nåt öht över nätet bara, men med tanke på egna erfarenheter så...

Undrar om du kanske är "för snäll", precis som så många andra. Jag har också gjort misstaget och ringt - och naturligtvis fått nobben. Det är så mycket lättare att säga nej i telefon, än öga mot öga.

Finns det ingen akut du bara helt sonika kan åka in till och sätta dig? Med nån som kan stötta dig? Att åka ensam kan kännas oöverstigligt tufft, det förstår jag, när man knappt vet vad man heter pga sömnbristen. Man blir extra skör också, och kan ha svårt att stå på sig.

Risken för psykos vågar jag inte uttala mig om, det måste variera väldigt från fall till fall. Själv har jag många gånger gått betydligt längre perioder än du skriver att du gjort nu, och har aldrig fått en psykos. Nåt som däremot kan vara bra att tänka lite extra på är vardagliga situationer som t.ex. att gå över gatan, stänga av plattor mm, eftersom tröttheten påverkar uppmärksamheten och minnet.

Så nån överhängande, akut fara behöver det inte alls vara frågan om. Men visst sliter det på både kropp och "själ", och desto längre man gått så där, desto längre tar det att återhämta sig. Därför är det bra att bryta det.

Nu ska jag knipa, har inget relevant att komma med iaf. Men håller alla tummar och tår för dig, vet ju hur djävligt sånt där kan vara.

*** Tillägg: såg inte inläggen ovan när jag postade, det här är alltså svar på Batmans inlägg. Inte helt vaken här heller, uppenbarligen, sorry för upprepningarna :oops: ***
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

HJÄLP! NU! (Sömnproblem)

Inläggav Idiot » 2013-12-11 15:32:28

Du har definitivt byggt upp en tolerans mot zolpidem, och med det även zopiklon, och en massa olika slags benso.
Det kommer inte fungera att proppa i sig mer och mer, för skadan är redan skedd.

Vill du sänka din tolerans måste du sluta äta tabletterna, annars kommer du bara förvärra toleransen.
Det kommer alltså förmodligen inte hjälpa med Stilnoct ändå vid det här laget, så sluta ta dem.

Angående överdos så är det rätt lugnt, det är väldigt svårt att avlida pga Z-analoger, men drick absolut inte alkohol i kombination.
Idiot
 
Inlägg: 1004
Anslöt: 2012-02-10

HJÄLP! NU! (Sömnproblem)

Inläggav Batman » 2013-12-11 16:25:06

Idiot skrev:Du har definitivt byggt upp en tolerans mot zolpidem, och med det även zopiklon, och en massa olika slags benso.
Det kommer inte fungera att proppa i sig mer och mer, för skadan är redan skedd.

Vill du sänka din tolerans måste du sluta äta tabletterna, annars kommer du bara förvärra toleransen.
Det kommer alltså förmodligen inte hjälpa med Stilnoct ändå vid det här laget, så sluta ta dem.

Angående överdos så är det rätt lugnt, det är väldigt svårt att avlida pga Z-analoger, men drick absolut inte alkohol i kombination.

Du kan väl för fan läsa hela tråden innan du ska svara med en jävla massa visdomsord. Jag tog stilnoct frön lördagkväll till tisdagskväll. Tabletterna fungerade inte ens första dagen. Innan dess var det över ett, nästan två år sedan jag tog dessa sist och då bara i ett par veckor. Mellan den tiden har jag inte tagit några tabletter överhuvudtaget. Undra vem som snackar i nattmössan va.
Batman
 
Inlägg: 780
Anslöt: 2013-07-27

HJÄLP! NU! (Sömnproblem)

Inläggav Idiot » 2013-12-11 16:46:49

Batman skrev:
Idiot skrev:Du har definitivt byggt upp en tolerans mot zolpidem, och med det även zopiklon, och en massa olika slags benso.
Det kommer inte fungera att proppa i sig mer och mer, för skadan är redan skedd.

Vill du sänka din tolerans måste du sluta äta tabletterna, annars kommer du bara förvärra toleransen.
Det kommer alltså förmodligen inte hjälpa med Stilnoct ändå vid det här laget, så sluta ta dem.

Angående överdos så är det rätt lugnt, det är väldigt svårt att avlida pga Z-analoger, men drick absolut inte alkohol i kombination.

Du kan väl för fan läsa hela tråden innan du ska svara med en jävla massa visdomsord. Jag tog stilnoct frön lördagkväll till tisdagskväll. Tabletterna fungerade inte ens första dagen. Innan dess var det över ett, nästan två år sedan jag tog dessa sist och då bara i ett par veckor. Mellan den tiden har jag inte tagit några tabletter överhuvudtaget. Undra vem som snackar i nattmössan va.


Ok missade att det inte hade fungerat tidigare, men kul i alla fall att du lyckas hålla en sådan trevlig ton trots att du inte fått sova.
Jag menar, det är ju ändå rätt irriterande när någon försöker hjälpa till.
Idiot
 
Inlägg: 1004
Anslöt: 2012-02-10

HJÄLP! NU! (Sömnproblem)

Inläggav Batman » 2013-12-11 17:00:22

Idiot skrev:
Batman skrev:
Idiot skrev:Du har definitivt byggt upp en tolerans mot zolpidem, och med det även zopiklon, och en massa olika slags benso.
Det kommer inte fungera att proppa i sig mer och mer, för skadan är redan skedd.

Vill du sänka din tolerans måste du sluta äta tabletterna, annars kommer du bara förvärra toleransen.
Det kommer alltså förmodligen inte hjälpa med Stilnoct ändå vid det här laget, så sluta ta dem.

Angående överdos så är det rätt lugnt, det är väldigt svårt att avlida pga Z-analoger, men drick absolut inte alkohol i kombination.

Du kan väl för fan läsa hela tråden innan du ska svara med en jävla massa visdomsord. Jag tog stilnoct frön lördagkväll till tisdagskväll. Tabletterna fungerade inte ens första dagen. Innan dess var det över ett, nästan två år sedan jag tog dessa sist och då bara i ett par veckor. Mellan den tiden har jag inte tagit några tabletter överhuvudtaget. Undra vem som snackar i nattmössan va.


Ok missade att det inte hade fungerat tidigare, men kul i alla fall att du lyckas hålla en sådan trevlig ton trots att du inte fått sova.
Jag menar, det är ju ändå rätt irriterande när någon försöker hjälpa till.

Tyckte inte det var mycket till hjälp, mer en massa påhopp, men ok.
Batman
 
Inlägg: 780
Anslöt: 2013-07-27

Återgå till Aspergare och vården



Logga in