Vilka är vi här?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: atoms, Alien

Vilka är vi här?

Inläggav dontknow » 2013-11-07 22:48:09

Havsgris skrev:Hej hej!
Heter Linda, är 32 år. Bor i Dalarna med mina två marsvin som sällskap. Jobbar inom administration och trivs bra med det.

Fick veta för ca tre år sedan att jag har Aspergers syndrom vilket var en lättnad! Jag har alltid känt mig annorlunda men har aldrig ens tänkt tanken att det kunde bero på det. Det var psykologen på öppenpsyk som såg vissa tecken.

:D


Hej havsgris, eller på latin scotoplanes.
dontknow
 
Inlägg: 51
Anslöt: 2013-05-20
Ort: Anderstorp

Re: Vilka är vi här?

Inläggav Pieohpah » 2013-11-08 1:46:07

Kollektivet skrev:Jag är 33, bor i Stockholm. Ska snart bli pappa. Jobbar som utvecklare och konsult. Gjorde ett test i iphonen häromdagen och fick höga betyg. Återkom till ett annat test som var lite seriösare, och fick återigen höga betyg. 42 av 50, där de flesta människor bara hamnar runt 16. Suckers.

Nu försöker jag greppa den här nya situationen. Har fått en tid hos läkare men kommer förmodligen inte vilja göra någon utredning. Delvis kan jag äntligen sätta in händelser jag varit med om i ett sammanhang där de passar. Varför skolan funkade så dåligt, varför jag driver vissa saker benhårt medan jag struntar i andra. varför jag var kass i fotboll (men duktig som målvakt). Jag har tidigare haft alkoholproblem vilket nu får sin logiska förklaring, liksom en massa annat självmedicinerande. Men det behöver jag ju egentligen inte en diagnos för att fatta själv, särskilt som den kan medföra andra problem.

Läser och känner igen mig i mycket på det här forumet. Det har en enormt nyttig effekt att läsa vad andra upplever. Just nu känns det lite bedrövligt, men mest som en befrielse. Det var alltså inte mig det var fel på, utan omvärlden. Precis som jag misstänkte hela tiden.


Vad var det för test du gjorde? Jag gillar test!