Julfest med jobbet, hur göra?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Julfest med jobbet, hur göra?

Inläggav Miche » 2013-12-07 16:08:12

zed88 skrev:Lyckades dock förföra en massa tjejer på dansgolvet

Du har missuppfattat uttrycket att förföra, du förförde ingen eftersom du inte fick dem till mera handling efter att ha dansat, hade du förfört alla de du skriver (19 eller 20 stycken) så hade du haft fullt upp med sex eller åtminstone hångel.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Julfest med jobbet, hur göra?

Inläggav zed88 » 2013-12-07 16:11:35

Miche skrev:
zed88 skrev:Lyckades dock förföra en massa tjejer på dansgolvet

Du har missuppfattat uttrycket att förföra, du förförde ingen eftersom du inte fick dem till mera handling efter att ha dansat, hade du förfört alla de du skriver (19 eller 20 stycken) så hade du haft fullt upp med sex eller åtminstone hångel.


Märkte att några av dem blev kåta men ville själv inte mer! :) Skrev heller inte att jag förförde 19 tjejer..
zed88
Inaktiv
 
Inlägg: 72
Anslöt: 2013-11-22
Ort: Göteborg

Julfest med jobbet, hur göra?

Inläggav plåtmonster » 2013-12-07 21:09:50

Vad får dig att tro att de verkligen var kåta och inte bara sociala eller gav ett leende?
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Julfest med jobbet, hur göra?

Inläggav slackern » 2013-12-07 21:16:34

plåtmonster skrev:Vad får dig att tro att de verkligen var kåta och inte bara sociala eller gav ett leende?


Dom kanske blev närgångna och tog honom på kuken? Har inte du råkat ut för det?
slackern
 
Inlägg: 43752
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Julfest med jobbet, hur göra?

Inläggav plåtmonster » 2013-12-07 21:27:14

Jodå, men många män övertolkar signalerna.. ;)
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Julfest med jobbet, hur göra?

Inläggav higgspartikel » 2013-12-07 22:27:27

Kul att det gick bra! Övervägde att gå på ett evenemang med jobbet, men det krockade med annan inbokning (som jag i sin tur fick hoppa av pga sjukdom).
higgspartikel
 
Inlägg: 198
Anslöt: 2012-10-29

Julfest med jobbet, hur göra?

Inläggav Kristofer » 2013-12-07 22:34:52

zed88 skrev:Tog kollegans starköl och Red Bull Vodka vilket jag såklart har väldigt dåligt samvete för.. Kollegorna fixade en Taxi åt mig... Säger ju allt.


Detta säger att du drack för mycket och att dina kollegor därför fann ditt agerande opassande. Du blev för full och gjorde bort dig. Du kanske bör reflektera lite över hur du dricker?
Kristofer
 
Inlägg: 7528
Anslöt: 2005-11-05

Julfest med jobbet, hur göra?

Inläggav slackern » 2013-12-07 22:37:43

plåtmonster skrev:Jodå, men många män övertolkar signalerna.. ;)


Dom signalerna går inte att ta miste på. Alltså om en tjej tar dig på kuken.
slackern
 
Inlägg: 43752
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Julfest med jobbet, hur göra?

Inläggav plåtmonster » 2013-12-07 22:39:42

Nu stog det så här "Märkte att några av dem blev kåta", inte att de tog någon på kuken.
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Julfest med jobbet, hur göra?

Inläggav slackern » 2013-12-07 22:44:26

slackern skrev:
plåtmonster skrev:Jodå, men många män övertolkar signalerna.. ;)


Dom signalerna går inte att ta miste på. Alltså om en tjej tar dig på kuken.
plåtmonster skrev:Nu stog det så här "Märkte att några av dem blev kåta", inte att de tog någon på kuken.


Och jag svarade på detta.

slackern skrev:
plåtmonster skrev:Vad får dig att tro att de verkligen var kåta och inte bara sociala eller gav ett leende?


Dom kanske blev närgångna och tog honom på kuken? Har inte du råkat ut för det?
slackern
 
Inlägg: 43752
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Julfest med jobbet, hur göra?

Inläggav zed88 » 2013-12-07 22:53:41

slackern skrev:
plåtmonster skrev:Jodå, men många män övertolkar signalerna.. ;)


Dom signalerna går inte att ta miste på. Alltså om en tjej tar dig på kuken.


Haha, nej verkligen inte. Kåthet, närhet och hångel går heller inte att ta minste på.. Jag vet vad jag fick för signaler. Var typ en av få tjejerna där i min egen ålder också. Sedan dansade vi i över 30 minuter.. Hon blev väl besviken antar jag för att jag inte ville ha mer men hon var riktigt het. :)

Kristofer skrev:
zed88 skrev:Tog kollegans starköl och Red Bull Vodka vilket jag såklart har väldigt dåligt samvete för.. Kollegorna fixade en Taxi åt mig... Säger ju allt.


Detta säger att du drack för mycket och att dina kollegor därför fann ditt agerande opassande. Du blev för full och gjorde bort dig. Du kanske bör reflektera lite över hur du dricker?


Det var efter festen så var bara 2 kollegor som märkte det.. De tyckte inte att jag gjorde bort mig i alla fall! :)
zed88
Inaktiv
 
Inlägg: 72
Anslöt: 2013-11-22
Ort: Göteborg

Julfest med jobbet, hur göra?

Inläggav HGJ » 2013-12-14 16:40:31

slackern skrev:
plåtmonster skrev:Vad får dig att tro att de verkligen var kåta och inte bara sociala eller gav ett leende?


Dom kanske blev närgångna och tog honom på kuken? Har inte du råkat ut för det?

Mig har det då aldrig hänt.
HGJ
Assistent
 
Inlägg: 5315
Anslöt: 2007-06-02

Julfest med jobbet, hur göra?

Inläggav slackern » 2013-12-14 16:50:41

HGJ skrev:
slackern skrev:
plåtmonster skrev:Vad får dig att tro att de verkligen var kåta och inte bara sociala eller gav ett leende?


Dom kanske blev närgångna och tog honom på kuken? Har inte du råkat ut för det?

Mig har det då aldrig hänt.


Kanske inte på en julfest med jobbet. Men har det aldrig hänt dig på krogen?
slackern
 
Inlägg: 43752
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Julfest med jobbet, hur göra?

Inläggav HGJ » 2013-12-14 17:20:06

slackern skrev:
HGJ skrev:
slackern skrev:
Dom kanske blev närgångna och tog honom på kuken? Har inte du råkat ut för det?

Mig har det då aldrig hänt.


Kanske inte på en julfest med jobbet. Men har det aldrig hänt dig på krogen?

Nej, inte där heller. Jag är dock inte så ofta på krogen. De senaste åren har jag befunnit mig där enbart vid forumträffar. Dansar gör jag inte (kan inte). (För övrigt har det nog inte funnits något dansgolv på något ställe där jag varit på forumträff.)
HGJ
Assistent
 
Inlägg: 5315
Anslöt: 2007-06-02

Julfest med jobbet, hur göra?

Inläggav Lonya » 2013-12-17 3:24:51

Ååh, lider med dig. Alltså, våra symtom är ju som dom är, går liksom inta att ta bort, däremot (kanske) att lindras. Min oro/stress blir värre av ljud, ljus och mycket människor, hemskt svårt att koncentrera mig
och kan inte hålla en konversation. Slutar ofta med panikångest dessvärre. Gå INTE om det känns jobbigt, ingen mår bättre av det. Stå på dig vännen <3

(Lr hade festen redan varit?) …
Lonya
 
Inlägg: 114
Anslöt: 2011-10-12

Julfest med jobbet, hur göra?

Inläggav HGJ » 2013-12-19 11:31:52

Lonya skrev:Ååh, lider med dig. Alltså, våra symtom är ju som dom är, går liksom inta att ta bort, däremot (kanske) att lindras. Min oro/stress blir värre av ljud, ljus och mycket människor, hemskt svårt att koncentrera mig
och kan inte hålla en konversation. Slutar ofta med panikångest dessvärre. Gå INTE om det känns jobbigt, ingen mår bättre av det. Stå på dig vännen <3

(Lr hade festen redan varit?) …

Ja, festen ägde rum torsdagen den 15 december 2011. I startinlägget, postat 2011-12-11, skriver hon att det är "på torsdag", och fyra dagar senare, skriver hon:

Precis nu när de begett sig och jag är själv kvar på jobbet så känns det lite trist. Men om jag hade planerat att gå hade de senaste dagarna varit helt hopplösa... Kommer inte gräma mig över det någon längre tid i alla fall, rätt skönt att sitta här helt allena och imorgon kommer jag vara först på plats och slippa vara bakis. win-win :-)Happy
HGJ
Assistent
 
Inlägg: 5315
Anslöt: 2007-06-02

Julfest med jobbet, hur göra?

Inläggav Lonya » 2013-12-21 10:53:07

HGJ skrev:
Lonya skrev:Ååh, lider med dig. Alltså, våra symtom är ju som dom är, går liksom inta att ta bort, däremot (kanske) att lindras. Min oro/stress blir värre av ljud, ljus och mycket människor, hemskt svårt att koncentrera mig
och kan inte hålla en konversation. Slutar ofta med panikångest dessvärre. Gå INTE om det känns jobbigt, ingen mår bättre av det. Stå på dig vännen <3

(Lr hade festen redan varit?) …

Ja, festen ägde rum torsdagen den 15 december 2011. I startinlägget, postat 2011-12-11, skriver hon att det är "på torsdag", och fyra dagar senare, skriver hon:

Precis nu när de begett sig och jag är själv kvar på jobbet så känns det lite trist. Men om jag hade planerat att gå hade de senaste dagarna varit helt hopplösa... Kommer inte gräma mig över det någon längre tid i alla fall, rätt skönt att sitta här helt allena och imorgon kommer jag vara först på plats och slippa vara bakis. win-win :-)Happy


Så slarvigt av mig. Tack <3
Lonya
 
Inlägg: 114
Anslöt: 2011-10-12

Julfest med jobbet, hur göra?

Inläggav plåtmonster » 2013-12-23 21:48:52

Läste detta på SVT, kanske det börjar hända saker?

SVT skrev:Tio procent uppger att de avstått från fester för att det serverats alkohol. 43 procent anser att arbetslivet bör vara en alkoholfri zon.
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Julfest med jobbet, hur göra?

Inläggav Miche » 2013-12-23 22:15:29

Låter som om det börjar hända saker i rätt riktning.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in