Nya avdelningar

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: atoms, Alien

Nya avdelningar

Inläggav gadas » 2013-12-05 23:52:01

Ett par underavdelningar till skulle väl inte skada, även om antalet måste begränsas.

Näring är ett sådant stort område. Eftersom näringstillförsel vid 'psykiska tillstånd' är ett eftersatt ämne som börjar vakna till liv och eftersom det lämpar sig väl som specialintresse. Det gäller alla också, oavsett om man bryr sig (jag tänker då på naturlig, inte artificiell, intelligens...).

Fördomar är ett annat. Det är kanske vårt största gemensamma intresse här, att bekämpa uppkomst och spridning av sådana.

Slutligen en akut hjälpavdelning - sådana inlägg FÅR inte svåra att hitta.

Det finns förstås alltid en nackdel - bara de som är intresserade av ämnet går in där, de andra missar en del information som kan vara viktig även för dem. Fast å andra sidan kanske de struntar även i trådar som handlar om näring eller fördomar. Det blir ändå lättare att hitta.
gadas
 
Inlägg: 2320
Anslöt: 2012-10-21

Nya avdelningar

Inläggav Titti » 2013-12-06 1:00:37

Har du tittat i Metatrådarna i de olika avdelningarna? De kan utvecklas betydligt men innehåller många bra länkar. Det finns också den klistrade tråden NÄR LIVET BLIR FÖR JOBBIGT ....
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Nya avdelningar

Inläggav Kollektivet » 2013-12-06 1:16:09

En avdelning för icke-aspisar som vill ställa forum eller bara ta en massa plats. Dit de är förpassade så att de inte dräller omkring i övriga delar...
Kollektivet
 
Inlägg: 222
Anslöt: 2013-10-28
Ort: Stockholm

Nya avdelningar

Inläggav kullan » 2013-12-06 2:49:32

Kollektivet skrev:En avdelning för icke-aspisar som vill ställa forum eller bara ta en massa plats. Dit de är förpassade så att de inte dräller omkring i övriga delar...


Vem ska kolla upp vem som har Asperger eller inte hade du tänkt dig. Forumägaren har inga krav på läkarintyg om man har diagnosen eller ej. Dessutom finns det lika många " fjantar" bland riktiga aspiesar med.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Nya avdelningar

Inläggav Zirre » 2013-12-06 9:05:33

Senast det kom en tråd om nya avdelningar sa ledningen att det inte tänkte göra några nya avdelningar.
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Nya avdelningar

Inläggav alixha » 2013-12-06 10:57:26

Zirre skrev:Senast det kom en tråd om nya avdelningar sa ledningen att det inte tänkte göra några nya avdelningar.


O ja, det blev ett himla liv när jag föreslog ett mer organiserat forum med några fler kategorier/avdelningar för att det skulle vara enklare att hitta och lägga trådar i rätt avdelning.
Invändningar från både från ledningen och övriga användare blev resultatet så jag skulle inte hoppas på för mycket.

Gillar dock förslagen gadas, jag hejar på dig!
alixha
 
Inlägg: 2646
Anslöt: 2013-01-04

Nya avdelningar

Inläggav Kollektivet » 2013-12-07 16:09:36

kullan skrev:
Kollektivet skrev:En avdelning för icke-aspisar som vill ställa forum eller bara ta en massa plats. Dit de är förpassade så att de inte dräller omkring i övriga delar...


Vem ska kolla upp vem som har Asperger eller inte hade du tänkt dig. Forumägaren har inga krav på läkarintyg om man har diagnosen eller ej. Dessutom finns det lika många " fjantar" bland riktiga aspiesar med.


Ser att jag har skrivit fel. "som vill ställa frågor" ska det givetvis vara.

Och jag syftar alltså på de som öppet skriver att de inte har aspergers, eller de som då och då pockar in för att ställa frågor om hur de ska hantera olika situationer med sina närstående.
Kollektivet
 
Inlägg: 222
Anslöt: 2013-10-28
Ort: Stockholm

Nya avdelningar

Inläggav plåtmonster » 2013-12-07 21:15:18

Ska det bli någon verklig förändring måste det gå att kryssa för vilka forumdelar man vill se när man klickar "visa nya inlägg".

(usenet is the shit)
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Nya avdelningar

Inläggav mnordgren » 2013-12-08 15:33:08

Admin:

Fler avdelningar är inte något vi funderar på i dagsläget, enligt vårt sätt att se det har vi lagom många och uppdelningen vi har fyller sitt syfte.
mnordgren
 
Inlägg: 9546
Anslöt: 2007-09-16
Ort: Vaffövillduvetadedå?

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in