Hur bor du?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: atoms, Alien

Hur bor du?

Inläggav slackern » 2013-12-02 21:45:05

Charlie72 skrev:I ett slott (fängelsehålan) :mrgreen: :wink:


Du som sitter fastkedjad på väggen?
slackern
 
Inlägg: 43690
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Hur bor du?

Inläggav Frimodig » 2013-12-02 21:51:44

Mellan 14 och 19 bodde jag i 1rok i morfars hus. Mamma kom ner en gång i veckan och städade.

När jag begav mig till Uppsala, efter studenten, så bodde jag först i en barack på Ulleråkers-området, sån bodde jag på lokalerna på stabsbiträdesskolan, under lumpen. Sen bodde jag i Kajsas kafferum. Hörnet Drottninggatan-Trädgårdsgatan. Sen började jag flacka runt på egendomliga boenden, tills exfrun slog ner mig på S:t Persgatan 26, en 2-rummare i ett hus som ägdes av religiösa begåvningar, fast de behandlade oss jysst. Sen blev det studentlägenheter, en 2.a och en 3-a. Sen blev det en 4 på Levertinsgatan, och en bostadsrätt på Molngatan, sen splittade vi upp, och jag bor sedermera på Linnégatan 19, 2 rok, 60 m2, en bostadsrätt. Det är en bostad som passar tills man blir dement. 19 är anpassad till rullstolar och alla tänkbara handikapp, förutom hjärnan.

Frimodig
Frimodig
 
Inlägg: 9703
Anslöt: 2011-07-15

Hur bor du?

Inläggav Ichigo » 2013-12-02 22:08:55

slackern skrev:
Ichigo skrev:
slackern skrev:
Typ allrum och sitta och njuta utav utsikten?

Yus! Och ett ställe att kunna lyssna på hög musik och läsa ifred :)

Låter ju som värsta drömstället. :)

Det är det ^^
Ichigo
 
Inlägg: 1554
Anslöt: 2013-02-25

Hur bor du?

Inläggav Huggorm » 2013-12-02 22:14:22

För tillfället bor jag i en lägenhet som företaget betalar åt mig. Etta med kök, kanske 30kvm, på tredje våningen centralt i Tönsberg som är en medelstor norsk stad. Tror många skulle ha älskat det upplägget men jag längtar bara hem till min egen koja i skogen, tur det snart är helg. Här är ganska lugnt och skönt i alla fall, visserligen en starkt trafikerad väg rakt utanför men den hörs inte så mycket.
Huggorm
 
Inlägg: 22215
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Hur bor du?

Inläggav antonius » 2013-12-02 22:22:09

Huggorm skrev:För tillfället bor jag i en lägenhet som företaget betalar åt mig. Etta med kök, kanske 30kvm, på tredje våningen centralt i Tönsberg som är en medelstor norsk stad. Tror många skulle ha älskat det upplägget men jag längtar bara hem till min egen koja i skogen, tur det snart är helg. Här är ganska lugnt och skönt i alla fall, visserligen en starkt trafikerad väg rakt utanför men den hörs inte så mycket.


Jaa det är ju de att man uppskattar sin egen koja destomer när man varit borta ett tag, specielt när man är som mig och inte gärna reser så mycket eller ändrar på saker... :-)063
antonius
 
Inlägg: 21794
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Hur bor du?

Inläggav Intressant » 2013-12-02 22:46:11

Bor ensam, centralt på Söders höjder. Första hand, Stora fönster, trägolv, äldre stil, walk in closet, separat WC/Badrum. Lite stressigt läge med mycket folk utanför porten. Nära till allt. Billig hyra, trivs bra men lägenheten är lite mörk. Saknar badkar, balkong och sambo. Annars är det frid och fröjd. Önskar jag hade en 2a kanske, eller 3a, så att man kunde hyra in någon för lite liv i lägenheten.
Intressant
 
Inlägg: 660
Anslöt: 2013-10-11
Ort: Stockholm

Hur bor du?

Inläggav antonius » 2013-12-02 22:55:11

Intressant skrev:Önskar jag hade en 2a kanske, eller 3a, så att man kunde hyra in någon för lite liv i lägenheten.


Brukar tänka detsamma men då hälsar jag bara på hos några jag vet som har ett sk stormigt förhållande, så är man som nöjd sen när man kommer hem och lägger upp fötterna på bordet och genast har slagit sådana tankar ur hågen :-)005
antonius
 
Inlägg: 21794
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Hur bor du?

Inläggav Kollektivet » 2013-12-03 20:45:25

Bor i en stor etta, bostadsrätt eftersom jag tröttnade på hyresmarknaden i Stockholm och fick lite panik när jag blev av med mitt senaste andrahandskontrakt.

Dyrt. Men ingen insyn, stöter aldrig på grannarna. Spenderar mesta dagarna i soffan där jag har allt inom en armlängds avstånd :)

Har inte så mycket inredning eller dekorationer. Lite tavlor bara.

Bor ensam, har nära till jobbet. Ett köpcentrum och ett par sunkiga lokalpubar, enda som fattas är ett systembolag i närheten. Men det bor mycket lustigt folk i området, det är alltid ett plus. Tror det kommer bli ett hipster-område om några år. Då säljer jag...
Kollektivet
 
Inlägg: 222
Anslöt: 2013-10-28
Ort: Stockholm

Hur bor du?

Inläggav Huggorm » 2013-12-03 20:57:48

Eftersom jag råkade ha en bild redo skall jag posta den. Är ett par år gammal, från när jag byggde altanen. Ungefär där jag stod och tog bilden byggde jag garage i år, nästa år blir det nog ett växthus på ungefär dubbla storleken av huset. Bygga är en av mina passioner.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Huggorm
 
Inlägg: 22215
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Hur bor du?

Inläggav antonius » 2013-12-03 21:22:01

Huggorm skrev:Eftersom jag råkade ha en bild redo skall jag posta den. Är ett par år gammal, från när jag byggde altanen. Ungefär där jag stod och tog bilden byggde jag garage i år, nästa år blir det nog ett växthus på ungefär dubbla storleken av huset. Bygga är en av mina passioner.


Wow, nice, fin liten stuga :-)005
antonius
 
Inlägg: 21794
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Hur bor du?

Inläggav slackern » 2013-12-03 22:15:40

Huggorm skrev:Eftersom jag råkade ha en bild redo skall jag posta den. Är ett par år gammal, från när jag byggde altanen. Ungefär där jag stod och tog bilden byggde jag garage i år, nästa år blir det nog ett växthus på ungefär dubbla storleken av huset. Bygga är en av mina passioner.


Trevligt ser väldigt idylliskt och harmoniskt ut. :) Hur många m2 är stugan på?
slackern
 
Inlägg: 43690
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Hur bor du?

Inläggav Huggorm » 2013-12-04 7:45:49

slackern skrev:Trevligt ser väldigt idylliskt och harmoniskt ut. :) Hur många m2 är stugan på?
17kvm. Räcker bra eftersom jag har andra byggnader för många funktioner. Är egentligen bara ett rum med kokvrå.
Huggorm
 
Inlägg: 22215
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Hur bor du?

Inläggav antonius » 2013-12-04 10:23:56

Huggorm skrev:17kvm. Räcker bra eftersom jag har andra byggnader för många funktioner. Är egentligen bara ett rum med kokvrå.


Egentligen ska man inte bo för stort, man samlar bara på sig en massa bråte och mindre att sköta, om man t ex inte mår så bra ibland. Är det en bokskog du har runt stugan? :-)063
antonius
 
Inlägg: 21794
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Hur bor du?

Inläggav Huggorm » 2013-12-04 19:56:08

antonius skrev:Egentligen ska man inte bo för stort, man samlar bara på sig en massa bråte och mindre att sköta, om man t ex inte mår så bra ibland. Är det en bokskog du har runt stugan? :-)063

Ja, jag vet inte hur mycket grejer jag gjort mig av med och det är lika skönt varje gång. Känns som en lättnad, som om man bar alla grejer på sina axlar. Mycket skumt.

Det står en och annan mindre bok inemellan men det mesta är lönn och framför allt ek. Det syns inte på bilden men att stugan fick just den storleken var att där redan fanns en gammal stengrund, så jag har källare under också.
Huggorm
 
Inlägg: 22215
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in