Gamla inlägg med fler än tre citatnivåer visas felaktigt

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: atoms, Alien

Gamla inlägg med fler än tre citatnivåer visas felaktigt

Inläggav HGJ » 2013-11-16 22:05:15

Sedan mars 2011 går det inte att posta inlägg med fler än tre citatnivåer. Ett citat kan innehålla ett andra citat, som i sin tur kan innehålla ett tredje citat, men något fjärde citat inuti det tredje tillåts inte. Vissa av de inlägg som postades innan denna begränsning infördes har dock fyra eller fler citatnivåer. Dessa inlägg visas numera inte korrekt. En del av dem är helt oläsliga. Är forumledningen beredd att åtgärda detta? Jag tycker att det bästa vore att visa inläggen som de ursprungligen såg ut, om det låter sig göras. Ett alternativ vore bryta ut något eller några av citaten, t.ex. att ändra fyra citatnivåer till detta:

Citat 1.

Citat 2.
Citat 3.
Citat 4.


eller detta:

Citat 1.
Citat 2.
Citat 3.

Citat 4.
HGJ
Assistent
 
Inlägg: 5298
Anslöt: 2007-06-02

Gamla inlägg med fler än tre citatnivåer visas felaktigt

Inläggav Miche » 2013-11-16 22:47:55

Jag hade en idé om att skriva ett program som skulle åtgärda det problemet (och några till så som Wikiswe och Wikieng-taggar) då jag var moderator, men numera har jag inte rätt att göra förändringar och att låta någon annan köra ett sådant program ställer till med problem som kan vara väldigt struliga så jag har gett upp den tanken.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Gamla inlägg med fler än tre citatnivåer visas felaktigt

Inläggav Titti » 2013-11-17 0:04:13

Moderator

Vi kan inte manuellt åtgärda alla inlägg med för många citatnivåer men om det är något som är särskilt angeläget att ändra i för att göra det mer läsligt så får ni gärna anmäla det så hjälper vi till i mån av möjlighet.

Det finns ingen teknisk möjlighet att tillåta fler citatnivåer i äldre inlägg än i de nyare som forumet ser ut idag och vi har fattat ett beslut att numera tillåta högst tre citatnivåer.

En del gamla inlägg är redan tillrättalagda.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Gamla inlägg med fler än tre citatnivåer visas felaktigt

Inläggav HGJ » 2013-11-17 21:38:09

Miche skrev:Jag hade en idé om att skriva ett program som skulle åtgärda det problemet (och några till så som Wikiswe och Wikieng-taggar) då jag var moderator, men numera har jag inte rätt att göra förändringar och att låta någon annan köra ett sådant program ställer till med problem som kan vara väldigt struliga så jag har gett upp den tanken.

Skulle ditt program ha flyttat vissa citat eller tagit bort dem helt? Om Titti har rätt så går det i varje fall inte att få citeringen att se ut som den gjorde när inläggen i fråga postades
HGJ
Assistent
 
Inlägg: 5298
Anslöt: 2007-06-02

Gamla inlägg med fler än tre citatnivåer visas felaktigt

Inläggav Titti » 2013-11-17 22:15:13

Moderator
HGJ skrev:Om Titti har rätt så går det i varje fall inte att få citeringen att se ut som den gjorde när inläggen i fråga postades

Det är en foruminställning som begränsar antalet nivåer till tre. Det enda sätt jag kan föreställa mig som går att få citaten att se ut som innan vore att ersätta dem med oäkta citat i form av avbildningar och det är rätt arbetskrävande att göra så det får bli någon enstaka i så fall.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Gamla inlägg med fler än tre citatnivåer visas felaktigt

Inläggav Miche » 2013-11-18 1:08:36

HGJ skrev:
Miche skrev:Jag hade en idé om att skriva ett program som skulle åtgärda det problemet (och några till så som Wikiswe och Wikieng-taggar) då jag var moderator, men numera har jag inte rätt att göra förändringar och att låta någon annan köra ett sådant program ställer till med problem som kan vara väldigt struliga så jag har gett upp den tanken.

Skulle ditt program ha flyttat vissa citat eller tagit bort dem helt? Om Titti har rätt så går det i varje fall inte att få citeringen att se ut som den gjorde när inläggen i fråga postades

Nej, det skulle ha åtgärdat dem så som något av dina exempel i startinlägget.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Gamla inlägg med fler än tre citatnivåer visas felaktigt

Inläggav Alien » 2013-11-18 1:52:07

Jag har ändrat manuellt i sådana citat när jag råkat på dem. Då har jag gjort som i andra exemplet i startinlägget. Detta eftersom jag ser citat 4 som det viktigaste, det som postaren svarar på.

Ett annat alternativ är att helt enkelt ta bort citat 1, om det inte behövs för sammanhanget.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46087
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Gamla inlägg med fler än tre citatnivåer visas felaktigt

Inläggav HGJ » 2013-11-19 21:28:43

Miche skrev:
HGJ skrev:
Miche skrev:Jag hade en idé om att skriva ett program som skulle åtgärda det problemet (och några till så som Wikiswe och Wikieng-taggar) då jag var moderator, men numera har jag inte rätt att göra förändringar och att låta någon annan köra ett sådant program ställer till med problem som kan vara väldigt struliga så jag har gett upp den tanken.

Skulle ditt program ha flyttat vissa citat eller tagit bort dem helt? Om Titti har rätt så går det i varje fall inte att få citeringen att se ut som den gjorde när inläggen i fråga postades

Nej, det skulle ha åtgärdat dem så som något av dina exempel i startinlägget.

Ja, det var det jag menade med att flytta citat.
HGJ
Assistent
 
Inlägg: 5298
Anslöt: 2007-06-02

Gamla inlägg med fler än tre citatnivåer visas felaktigt

Inläggav Miche » 2013-11-20 1:01:15

Var lite trött när jag svarade dig, jo citaten skulle blivit flyttade men nu blev det inget av det projektet.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in