Färgmarkering

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: atoms, Alien

Färgmarkering

Inläggav Trollmor » 2013-11-03 19:12:19

Jag är ganska ny på Privata Avdelningen, och noterade med glädje att inläggen där markeras med en grön linje under, där de vanliga inläggen har en grå linje. För mig är detta en stor hjälp att se på vilken avdelning jag befinner mig. :)

Förslag: Ändra till en annan färg även på Aspergare Off-Google. Även där är det ju lite annorlunda än i den öppna delen.
Trollmor
 
Inlägg: 1460
Anslöt: 2010-08-01

Färgmarkering

Inläggav kiddie » 2013-11-04 12:49:32

Ja, jag såg det med och det är verkligen till stor hjälp att man verkligen kommer ihåg var man är. Det var en synnerligen bra idé. (Men så var det säkert en aspergare som kom på den också...)
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Färgmarkering

Inläggav Miche » 2013-11-04 13:03:47

***Borttaget***

Admin

Även om du inte skrev uttryckligen att du menade interna förehavanden så är det inte bra att formulera sig så här när man tidigare varit moderator/tekniker. Detta var ambiguöst och kunde tolkas som att det var interna förehavanden som avsågs. Det är viktigt att hålla på sekretessen och det är något jag har påpekat tidigare.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett


Admin: tog bort innehållet i inlägget
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Färgmarkering

Inläggav mnordgren » 2013-11-04 16:59:59

Trollmor skrev:Jag är ganska ny på Privata Avdelningen, och noterade med glädje att inläggen där markeras med en grön linje under, där de vanliga inläggen har en grå linje. För mig är detta en stor hjälp att se på vilken avdelning jag befinner mig. :)

Förslag: Ändra till en annan färg även på Aspergare Off-Google. Även där är det ju lite annorlunda än i den öppna delen.


Admin:

Det är i dagsläget inte aktuellt att ändra till en annan färg på den avdelningen. Aspergare Off-Google skiljer sig inte så värst mycket från andra avdelningar förutom att den är dold, till skillnad från Privata avdelningen, så jag har svårt att se en sådan märkning som motiverad.
mnordgren
 
Inlägg: 9546
Anslöt: 2007-09-16
Ort: Vaffövillduvetadedå?

Färgmarkering

Inläggav Trollmor » 2013-11-04 17:18:03

kiddie skrev:(Men så var det säkert en aspergare som kom på den också...)
Och en normalstörd som kom med förslaget till utveckling. ;)

mnordgren skrev:Admin:
Det är i dagsläget inte aktuellt att ändra till en annan färg på den avdelningen. Aspergare Off-Google skiljer sig inte så värst mycket från andra avdelningar förutom att den är dold, till skillnad från Privata avdelningen, så jag har svårt att se en sådan märkning som motiverad.
Jag skulle uppskatta det, men det är ni som bestämmer. (De första gångerna fattade jag absolut ingenting när jag fick PM med fråga om det var OK att flytta mitt inlägg.)

"Är det bjutt, så är det fägnat!" ;)
Trollmor
 
Inlägg: 1460
Anslöt: 2010-08-01

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in