Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: atoms, Alien

Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Inläggav Izaya » 2013-10-18 20:38:33

Jag älskar tv spel! Mest skräck spel! :D
Izaya
Ny medlem
 
Inlägg: 2
Anslöt: 2013-10-18

Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Inläggav alixha » 2013-10-25 21:37:51

Ja jag gillar tv-spel och har alltid gjort! :D

Dom jag ägt/äger själv:
Nintendo 8-bitar - Favoritspel: SuperMario 3
GameBoy - Favoritspel: Tetris och SuperMario
Nintendo 64 - Favoritspel: The legend of Zelda - Ocarina of Time
Playstation - Favoritspel: James Bond - The world is not enough & Dune 2000
Playstation 2 - Favoritspel: Grand Theft Auto - San Andreas

Valde sedan mellan ett Playstation 3 och ett Xbox 360.
Jag gav Xbox 360 en chans men lämnade tillbaka det efter en vecka och skaffade ett PS3.
Tror att det var mest för att jag spelade Alan Wake på Xbox och tyckte det var skitläskigt som jag lämnade tillbaka hela konsolen :lol:

Playstation 3 - Favoritspel: Uncharted 1, 2 och 3.
Vill spela på PS3: Last of us och Grand Theft Auto V.

OT:
Gillar spel i allmänhet, på datorn spelar jag WoW ibland, The walking dead: Survival instinct och lite andra småspel :-)Happy
alixha
 
Inlägg: 2646
Anslöt: 2013-01-04

Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Inläggav artifex » 2013-10-25 22:14:06

alixha skrev:Ja jag gillar tv-spel och har alltid gjort! :D

Dom jag ägt/äger själv:
Nintendo 8-bitar - Favoritspel: SuperMario 3
GameBoy - Favoritspel: Tetris och SuperMario
Nintendo 64 - Favoritspel: The legend of Zelda - Ocarina of Time
Playstation - Favoritspel: James Bond - The world is not enough & Dune 2000
Playstation 2 - Favoritspel: Grand Theft Auto - San Andreas

Valde sedan mellan ett Playstation 3 och ett Xbox 360.
Jag gav Xbox 360 en chans men lämnade tillbaka det efter en vecka och skaffade ett PS3.
Tror att det var mest för att jag spelade Alan Wake på Xbox och tyckte det var skitläskigt som jag lämnade tillbaka hela konsolen :lol:

Playstation 3 - Favoritspel: Uncharted 1, 2 och 3.
Vill spela på PS3: Last of us och Grand Theft Auto V.

OT:
Gillar spel i allmänhet, på datorn spelar jag WoW ibland, The walking dead: Survival instinct och lite andra småspel :-)Happy


Är frälst i ps3an. Spelar mest assassijs creed. Dock blivit mest offlinespel då jag har dille på att måste få 100% i spelet, annars är det inte färdigt.
artifex
 
Inlägg: 57
Anslöt: 2013-10-25

Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Inläggav Automaton » 2013-10-25 22:59:00

Har lirat igenom Fable 3 de senaste dagarna, kul spel med bisarr humor. Kul att bara vara ond igenom hela spelet, slakta byar, införa barnarbete på mina industrier och jämna skogar med marken. Rekommenderar skarpt, varning att det är fruktansvärt kort.
Automaton
 
Inlägg: 286
Anslöt: 2013-06-29

Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Inläggav dotssquare » 2013-10-26 22:23:16

Dishonored är det bästa tv-spelet jag någonsin spelat. Fruktansvärt kort dock, skulle gärna velat ha det som sandbox- spel.
dotssquare
 
Inlägg: 132
Anslöt: 2013-03-31

Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Inläggav Vaniljflickan » 2013-10-26 22:26:04

Jag tycker det är mkt mysigt med tv-spel ibland, gärna sådana rpg äventyr,
andra favoriter är Bioshock för miljöernas skull,
Eternal Sonata för storyn
Portal, för pussel.
Gillade Laura Croft anniversary något, där man kunde lira 2 p och lösa pussel tillsammans,
gillar att spela co-op, finns få bra co-op spel tkr jag.
Vaniljflickan
 
Inlägg: 2093
Anslöt: 2011-02-01
Ort: Pokéstan

Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Inläggav artifex » 2013-10-27 7:06:49

dotssquare skrev:Dishonored är det bästa tv-spelet jag någonsin spelat. Fruktansvärt kort dock, skulle gärna velat ha det som sandbox- spel.


Lade ner rätt många timmar på det spelet, men klarade aldrig utmanings DLC'n :(
artifex
 
Inlägg: 57
Anslöt: 2013-10-25

Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Inläggav Lilla Gumman » 2013-10-27 10:06:35

Jag gilla att spela på Wii:et. Förutom Wii Sport, Wii Sports Resort och Wii Fit Plus så har jag även spelat Titanic II (hitta dolda övremål i en bild).
Jag har spelat Zelda: A link to the past, men fastnat nånstans i The Dark World.
Jag har just börjat spela Zelda: Ocarina of Time, håller med om att det är ett utmärkt spel sedan man vant sig vid kontrollerna. Juat nu är jag i Deuk Tree, så jag har precis börjat. Nästan beroendeframkallande spel, precis som alla Zelda-spel brukar vara.

Min lillebror har ett NES som han fick i julklapp julen 1990. Jag har spelat Super Mario Bros, Super Mario Bros II, Track & Field, The Legend of Zelda och Shadowgate. Jag har klarat hela The Legend of Zelda och Shadowgate, har spelat dom på datorn med RockNESX och klarat dom i modern tid helt själv.

Tror att jag skulle gillaa Mario Kart till Wii:et med, har bara provat det på en liten handburen spelkonsol som min lillebrors barn har.
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Inläggav Azo85 » 2013-10-27 11:28:14

Jag hade vad vi kallade en "piratdiskett" till NES. På den fanns hela 99 spel. Var bara tvungen att nämna det, gjorde mig helt klart till kungen när det kom till TV-spel när jag var barn. Tyvärr klarar inte barn av att tänka ordentligt så jag sålde hela mitt NES med kanske 110-120(!) spel för att köpa ett SNES. Mitt livs sämsta beslut.
Azo85
 
Inlägg: 1303
Anslöt: 2011-09-01

Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Inläggav dotssquare » 2013-10-27 11:37:11

artifex skrev:
dotssquare skrev:Dishonored är det bästa tv-spelet jag någonsin spelat. Fruktansvärt kort dock, skulle gärna velat ha det som sandbox- spel.


Lade ner rätt många timmar på det spelet, men klarade aldrig utmanings DLC'n :(


Wow, det hade jag missat totalt, spelat på xbox utan bredbandssladd. Spelade först igenom det en gång och sen en gång till då jag antog utmaningen att inte döda någon vilket var roligt men svårt, man var tvungen att läsa så mycket mera, massa nonsens.
dotssquare
 
Inlägg: 132
Anslöt: 2013-03-31

Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Inläggav artifex » 2013-10-27 12:19:10

dotssquare skrev:
artifex skrev:
dotssquare skrev:Dishonored är det bästa tv-spelet jag någonsin spelat. Fruktansvärt kort dock, skulle gärna velat ha det som sandbox- spel.


Lade ner rätt många timmar på det spelet, men klarade aldrig utmanings DLC'n :(


Wow, det hade jag missat totalt, spelat på xbox utan bredbandssladd. Spelade först igenom det en gång och sen en gång till då jag antog utmaningen att inte döda någon vilket var roligt men svårt, man var tvungen att läsa så mycket mera, massa nonsens.


Finns två DLC'n. Ett är bara utmaningar och en bygger på bakgrundshistorien av spelets antagonist. Kul utmaning om man gillar historien. Att klara det utan att ha ihjäl någon är en riktig j-a utmaning. Många svordommar i det spelet. Lite i still med Deus Ex.
artifex
 
Inlägg: 57
Anslöt: 2013-10-25

Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Inläggav Automaton » 2013-10-27 18:46:24

Lilla Gumman skrev:Jag gilla att spela på Wii:et. Förutom Wii Sport, Wii Sports Resort och Wii Fit Plus så har jag även spelat Titanic II (hitta dolda övremål i en bild).
Jag har spelat Zelda: A link to the past, men fastnat nånstans i The Dark World.
Jag har just börjat spela Zelda: Ocarina of Time, håller med om att det är ett utmärkt spel sedan man vant sig vid kontrollerna. Juat nu är jag i Deuk Tree, så jag har precis börjat. Nästan beroendeframkallande spel, precis som alla Zelda-spel brukar vara.

Min lillebror har ett NES som han fick i julklapp julen 1990. Jag har spelat Super Mario Bros, Super Mario Bros II, Track & Field, The Legend of Zelda och Shadowgate. Jag har klarat hela The Legend of Zelda och Shadowgate, har spelat dom på datorn med RockNESX och klarat dom i modern tid helt själv.

Tror att jag skulle gillaa Mario Kart till Wii:et med, har bara provat det på en liten handburen spelkonsol som min lillebrors barn har.


Ocarina Of Time var helt magiskt, inget spel som trollbundit mig så som de lyckades. Mario Kart till Wii är jättekul med många roliga banor och med motorcyklar med, helt klart att rekommendera.
Automaton
 
Inlägg: 286
Anslöt: 2013-06-29

Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Inläggav Mytrik » 2013-10-27 19:57:38

Jag älskar rally på tv-spel, annars är det dataspel, mmorpg som gäller för min del!
Mytrik
Ny medlem
 
Inlägg: 8
Anslöt: 2013-10-26
Ort: Uppsala

Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Inläggav yeah » 2013-10-27 20:24:50

Vaniljflickan skrev:Eternal Sonata för storyn

Jättebra spel. Synd att det inte kommer fler spel med sådan grafik.

Tycker senaste Tomb Raider spelet var riktigt bra.
yeah
 
Inlägg: 281
Anslöt: 2011-02-27

Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Inläggav alixha » 2013-10-27 22:54:58

artifex skrev:Är frälst i ps3an. Spelar mest assassijs creed. Dock blivit mest offlinespel då jag har dille på att måste få 100% i spelet, annars är det inte färdigt.


Jag började spela Assassain's Creed men jag tyckte att karaktären rörde sig så klumpigt så jag körde igenom Uncharted-serien istället, grymt kul! :-)154
Kanske skulle prova Assassain's Creed igen dock :-)063
alixha
 
Inlägg: 2646
Anslöt: 2013-01-04

Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Inläggav kiddie » 2013-10-28 10:27:46

Jag funderar lite på att köpa en ny Playstation. Har inte spelat på ett tag så inte hängt med i konsollernas utveckling. Ska jag det? Säg JA!! och säg vad jag kan spela!!! :D
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Inläggav Gustovich » 2013-10-28 11:45:45

kiddie skrev:Jag funderar lite på att köpa en ny Playstation. Har inte spelat på ett tag så inte hängt med i konsollernas utveckling. Ska jag det? Säg JA!! och säg vad jag kan spela!!! :D
JA!! Det ska du :-)Happy Och den ska heta Playstation 4! ;) Det ska även jag själv också göra :-)Happy Men inte direkt! Det kan vara bra att vänta lite och se vad som händer i början och för att vänta på sjunkande priser.

Du kan spela Grand Theft Auto V (som redan är släppt visserligen men som släpps igen till PS4), The Witcher 3, The Division, Kingdom Hearts 3, Watchdogs, Metal Gear Solid V, Mirror's Edge 2, Beyond: Two Souls med flera! Alla dessa är väl värda att kolla in!
Gustovich
 
Inlägg: 128
Anslöt: 2011-06-17
Ort: Karlshamn

Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Inläggav Ljussirap » 2013-10-28 22:13:43

Aa oja. Just nu spelar jag FF 7, en klassiker.
Annars övriga FF serien, GTA, Beyond two souls, The last of us.. RPG och Action spel blir det.
Ljussirap
Inaktiv
 
Inlägg: 5
Anslöt: 2013-10-28

Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Inläggav Automaton » 2013-10-28 22:14:36

Jag vill slå ett slag för alla strategi fantaster att testa Rome Total War 2, ett intressant spel med en bra blandning av management style strategi och real time battles. Väldigt intressant att återskapa historien och göra om den :)

Battlefield 4 är ju ett måste om man gillar fps, riktigt kul spel med skön stridskänsla med ej så mycket realism jämfört med exempelvis arma och liknande.
Automaton
 
Inlägg: 286
Anslöt: 2013-06-29

Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Inläggav Flatline » 2013-10-28 22:40:15

Automaton skrev:Jag vill slå ett slag för alla strategi fantaster att testa Rome Total War 2, ett intressant spel med en bra blandning av management style strategi och real time battles. Väldigt intressant att återskapa historien och göra om den :)

Battlefield 4 är ju ett måste om man gillar fps, riktigt kul spel med skön stridskänsla med ej så mycket realism jämfört med exempelvis arma och liknande.


Tycker att Rome2 var en aning oslipat, känns inte riktigt som att de riktigt gjort klart spelet.
Napoleon total war däremot var riktigt charmigt.
Kan också vara så att jag föredrar den tidsperioden.
Flatline
 
Inlägg: 1193
Anslöt: 2013-03-26

Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Inläggav Automaton » 2013-10-28 22:44:54

Flatline skrev:Tycker att Rome2 var en aning oslipat, känns inte riktigt som att de riktigt gjort klart spelet.
Napoleon total war däremot var riktigt charmigt.
Kan också vara så att jag föredrar den tidsperioden.


Håller med om att det till en början var en aning oslipat men Creative har fixat många av de mest utstående problemen med hjälp av diverse patcher.

Jag föredrog Empire framför Napoleon, men tyckte det var intressant men hur man förde krig i båda. Det var ett stort plus att kunna köra Sverige med och göra det till en stormakt.
Automaton
 
Inlägg: 286
Anslöt: 2013-06-29

Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Inläggav Flatline » 2013-10-28 23:03:44

Automaton skrev:Jag föredrog Empire framför Napoleon, men tyckte det var intressant men hur man förde krig i båda. Det var ett stort plus att kunna köra Sverige med och göra det till en stormakt.


Jag gillade väl mest Napoleon för att man får chansen att prygla den där jävla uppstickaren! :)
Spelar alltid som Preussen i Napoleon, man är i ett härligt desperat läge när landet är inlåst, delat och efterblivet-
Sist lyckades jag dock med en fin offensiv, den Preussiska hären gick marscherade från berlin och ned genom schlesien, danmark, holland franrkike för att sedan dela sig och fortsätta ned genom Spanien och vidare ned i västafrika medans andra delen fortsatte genom Italien och Grekland för att gå upp igen och ansluta till hemlandet igen i ockuperade Warzava.
Jag lät Napoleon löpa och lämnade honom med ett enda område där han fick sitta och grina... det var Corsica :D
Flatline
 
Inlägg: 1193
Anslöt: 2013-03-26

Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Inläggav Automaton » 2013-10-29 2:36:05

Flatline skrev:
Automaton skrev:Jag föredrog Empire framför Napoleon, men tyckte det var intressant men hur man förde krig i båda. Det var ett stort plus att kunna köra Sverige med och göra det till en stormakt.


Jag gillade väl mest Napoleon för att man får chansen att prygla den där jävla uppstickaren! :)
Spelar alltid som Preussen i Napoleon, man är i ett härligt desperat läge när landet är inlåst, delat och efterblivet-
Sist lyckades jag dock med en fin offensiv, den Preussiska hären gick marscherade från berlin och ned genom schlesien, danmark, holland franrkike för att sedan dela sig och fortsätta ned genom Spanien och vidare ned i västafrika medans andra delen fortsatte genom Italien och Grekland för att gå upp igen och ansluta till hemlandet igen i ockuperade Warzava.
Jag lät Napoleon löpa och lämnade honom med ett enda område där han fick sitta och grina... det var Corsica :D


Aha :D Jo det var förbaskat skönt att tvinga bort den rackaren. Sen att krossa Frankrike är ju alltid roligt, mest bara för att det är Frankrike.
Automaton
 
Inlägg: 286
Anslöt: 2013-06-29

Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Inläggav 1010010 » 2013-11-04 23:50:30

Jag gillar spela tv/data spel. Tyvärr har jag upptäckt att det går att samla på spel vilket har resulterat i en gedigen samling. Har inte nog med tid att spela alla mina spel! :( Kan tipsa om programmet Steam. De brukar ha rea flera gånger per år. Nästa rea är vid jul. Då kommer jag att köpa 10-100 stycken. Ett annat tips är något som heter Humble bundle. Där kan man vid jämna mellanrum storfynda mängder med spel samtidigt som man hjälper människor som har det svårt!
1010010
 
Inlägg: 46
Anslöt: 2008-02-29

Återgå till Intressanta intressen



Logga in