Solochvårande (romansbedrägerier) allt vanligare

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: atoms, Alien

Solochvårande (romansbedrägerier) allt vanligare

Inläggav Alien » 2013-09-17 14:38:43

Bezness var ett nytt ord för mig. Kärlek för kvinnan, business för mannen.

Bezness - att låtsas kärlek till kvinnor med enda målet att få ekonomiska fördelar, och/eller ett uppehållstillstånd i ett västerländskt land, företrädesvis i Europa.

http://www.skovdenyheter.se/nyhet/80389 ... bedragare#

En underavdelning av sol-och-vårande.

Fast sådant förekommer väl även från utländska kvinnor. Så länge vissa länder och människor är rikare än andra, kommer sådant att förekomma. Är bedragarna psykopater? Kanske uppträder som psykopater mot den "rika gruppen", men solidarisk med sin egen grupp.

Precis som vid annan slags sol-och-vår är nog det enda man kan göra att upplysa kvinnorna (och männen).

Trots varningar åker kvinnorna dit.

"Jag utnyttjades av en nordafrikansk man för ett uppehållstillstånd", säger Veronica från Skövde. Enligt Veronika är hon en av tiotusentals kvinnor som är utsatta för bezness, kärleksbedrägeri, satt i system för att lura till sig uppehållstillstånd i Europa.
Det har blivit så vanligt att det numera finns många varnande sajter.
- Utan pappa och kvinnohuset hade jag aldrig klarat det här, säger 37-åriga Veronica.
Hennes kärlek, en man från ett nordafrikanskt land, lurade henne. Nu är hon skild, i vårdnadstvist om sonen, med stort psykiskt lidande och tömt bankkonto.

Skammen är stor.
- Vi som drabbas har blivit varnade av kompisar och andra och man känner sig som en idiot. Men Salim var så iskall, man tror att man ska kunna se igenom lögnerna, men man har inget att sätta emot en sådan människa.
Allt började med en sista minuten-resa till ett nordafrikanskt land i januari 2011. Salim jobbade inom turistindustrin, var charmig, snygg och verkade modern. Veronica blev kär.
Vad hon inte förstod var att hon var utsatt för bezness och hade gått i fällan. Veronica var ett lämpligt byte: frånskild med barn. Framåt, med egen försörjning och empatisk.
Hon jobbade skift för att ha råd att åka tillbaka i februari. Salim tog med henne att bo hos sina föräldrar.
- Jag blev mycket väl omhändertagen.

Det är naturligtvis uttänkt. När mannen tar med dem till föräldrarna tror kvinnorna att det är ett bevis på att han är seriös.

Veronica blir med barn (hallå, p-medel?) så förutom relationen med Veronica har Salim nu rätt att stanna för sitt barns skull, även när relationen är över.

Salim drog igång en vårdnadstvist.
- I första steget kostade min advokat 36 000 kronor. Jag vågade inte anlita henne mer, för om jag förlorade hade jag tvingats gå från hus och hem.
Veronicas pappa tog över som juridiskt ombud.
Men medan Veronica fick stå för kostnaderna själv, betalades Salims advokat med skattsedeln.
- Advokaten var så självsäker, och han kunde driva målet hur långt som helst. Allt med garanterad ersättning av staten, för Salim skulle aldrig kunna betala ett öre själv.

Nu är hon rädd för att han ska kidnappa sonen. Han har ju rätt att träffa sin son.

- Salim har hotat, både om omskärelse och om bortförande. Hur vågar de ens riskera att det sker?
Myndigheterna har skygglappar, och ingen vill ta i det, anser Veronica.

Veronica tycker att det borde vara olagligt att utnyttja någon så.
- Hur mycket har inte denna människa redan belastat systemet, med sfi-bidrag och rättsprocesser? Förutom det mänskliga lidandet.
Svenska myndigheter jobbar var och en på sin kant, ärliga, men har svårare att organisera sig, menar hon.

Ja, myndigheterna kan förstås samarbeta bättre. Men inte går det att lagstifta mot att någon låtsas vara kär i någon för att utnyttja den. Hur ska man bevisa det? Och inte heller kan man förbjuda en far från att träffa sina barn, även om man misstänker att han tänker föra bort dem. Vad han sagt till modern blir ju bara ord mot ord.

Så det enda sättet att förhindra sådant är att inte vara så godtrogen. Men det går inte att lagstifta mot godtrogenhet heller.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46091
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Solochvårande (romansbedrägerier) allt vanligare

Inläggav Alien » 2013-09-17 14:48:14

Och här berättar en sol-och-vårad man:

DN Insidan skrev:”Jag hade levt ensam i några år när jag fick för mig att anmäla mig till en av de populäraste dejtningssajterna. Ganska snart fick jag kontakt med en kvinna i min ålder, jag är 44 år och bor i en villa. Vi verkade ha samma intressen och efter att ha skickat många mejl och chattat träffades vi.

Och det funkade lika bra som på nätet, vi klickade verkligen i varandra. Jag går ofta på teater och hon började följa med – alltid lika intresserad. Hon ville också vara med mig ute i stugan, berättade att hon älskade att vara ute i naturen och vandra.

Vi umgicks allt intensivare. Hon kom ofta hem till mig, hon tyckte att jag hade en större och mysigare bostad. Själv besökte jag aldrig henne där hon bodde, tänkte inte på det då – men i dag inser jag ju att det var något suspekt med att hon inte ville visa sitt hem för mig.
http://www.dn.se/insidan/hur-kunde-jag- ... -lura-mig/

Kvinnan betalade sin del när de åt på restaurang och på en resa de gjorde till Skagen. Givetvis för att invagga honom i säkerhet.

Så kom nästa steg för att få honom att lita på henne:
Så när hon frågade om hon fick låna 10 000 kronor av mig tyckte jag inte det var så konstigt. Hon skyllde på att hennes betalkort gått sönder och jag fick tillbaka pengarna en vecka senare.

Ytterligare någon månad senare berättade hon att hennes bror startat ett företag och att han behövde 300 000 kronor för att komma i gång med verksamheten. Hon visade ett prospekt och allt verkade vara i sin ordning. Jag belånade mitt hus och gav henne pengarna.

Sedan hörde han aldrig av henne igen. Adressen hon uppgivit var falsk, namnet var också falskt och mobilnumret gick inte att spåra.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46091
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Solochvårande (romansbedrägerier) allt vanligare

Inläggav Alien » 2013-09-17 15:05:36

Det måste kännas ännu värre när man upptäcker att den kvinna man varit ihop med i flera år bara varit ute efter att lura av honom pengar:

DN Insidan skrev:När Björn fick reda på att kvinnan han älskat och varit tillsammans med i tio år lurat honom på flera miljoner ville han kräkas och på kvällen var han nära att ta sitt liv.
---
En kväll för tretton år sedan var Björn, då i 40-årsåldern, på krogen. Han levde ensam efter att äktenskapet spruckit. I baren började han samtala med en kvinna.

– Ett par dagar senare ringde kvinnan upp mig. Jag hade tyckt att hon verkade charmig, snygg och snäll. Och det stämde. Hon var verkligen vacker och vi började träffas.

Senare har Björn förstått att Lena hade sökt information om honom på nätet innan hon tog kontakt.

– Hon sökte på mitt namn och fick fram att jag hade ett företag och att jag bodde ensam i en större villa. Redan då hade hon nog utsett mig som ett lämpligt offer att lura, tror Björn.
http://www.dn.se/insidan/jag-var-nara-att-ta-mitt-liv/

De reste tillsammans och Lena bodde tidvis i hans villa, men hon ville fortsätta vara särbo. För att kunna ha flera relationer igång samtidigt, förstår han nu.

– Det är så klart ruttet. Jag blev inte bara lurad på pengar, utan även känslomässigt. Jag var verkligen förälskad i henne.

Under 2005 och 2006 lånade Björn ut pengar till Lena vid flera tillfällen. En gång handlade det om så mycket som över en halv miljon kronor. Hon berättade att hon behövde pengarna för att hennes företag inte skulle gå omkull. Efter något år fick Björn tillbaka allt han lånat ut och till och med lite extra pengar.

– Därför hade jag ingen anledning att tro att hon senare skulle lura mig. Särskilt inte som hon senare ville att jag skulle få en styrelsepost i ett företag med ett hyggligt arvode – som snart betalades in på mitt konto varje månad. Senare visade det sig att det var hon som satt in pengarna.

Under 2007 och 2008 undrade Lena om inte Björn kunde låna henne mer pengar. Hon tog fram ett testamente som visade att hon skulle ärva flera miljoner kronor. Björn belånade sin villa och lånade ut en stor summa till henne. Det var början på en karusell som kom att snurra allt fortare. Till slut hade han lånat ut 14 miljoner kronor.

2010 ringde hans advokat och berättade dokumenten var förfalskade och att Björn riskerade förlora över tio miljoner. Det blev en fruktansvärd chock. Han fick också veta att hon haft flera relationer med andra män samtidigt, män som hon också lurat.

– Jag jobbar i mitt företag och har flyttat till ett mindre hus. Jag försöker ta dagen som den kommer, men jag måste fortfarande äta ångestdämpande medicin. I ett civilmål har jag fått rätt, men om Lena har några pengar vet jag inte.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46091
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Re: Sv: Solochvårande (romansbedrägerier) allt vanligare

Inläggav Moggy » 2013-09-17 16:15:52

Huggorm skrev:Här är en annan variant av samma fenomen: http://www.skovdenyheter.se/nyhet/80389 ... sbedragare


Ja. Ärlig artikel. Kan tänka mig att SN haft besöksrekord idag, sidan var nere under förmiddagen. Artikeln är toppnyhet på både Fria Tider och Exponerat och det lär orsaka en hel del trafik.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Solochvårande (romansbedrägerier) allt vanligare

Inläggav LordNelson » 2013-09-17 18:11:58

Alien skrev:I DN finns också en intervju med ett offer. Ingen blyg och försagd kvinna utan större erfarenhet av män utan en frigjord kvinna med eget företag i sexbranschen. Men alla är sårbara när de längtar efter kärlek och förhållande. Hon är dessutom modig nog att gå ut med namn och bild för att stötta och varna andra kvinnor.

När det gäller Therése och hennes väninnor som haft förhållanden med "Carlito" tror jag mer det beror på att kaka söker make.

Bild
https://www.flashback.org/t1367012

(Ta inte bort mina länkar.)
LordNelson
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 4788
Anslöt: 2010-06-25

Solochvårande (romansbedrägerier) allt vanligare

Inläggav Alien » 2013-09-18 3:57:29

Ofta känner offren skam över att vara så lättlurade. Är det skamligare för en man att bli sol-och-vårad än för en kvinna? Det ligger väl mer i den traditionella kvinnorollen att vara känslosam, irrationell, oskyldig och tillitsfull. En man förväntas vara saklig, rationell och misstrogen.

DN Insidan skrev:– Sinnebilden för en äkta sol-och-vårare är en charmig och flirtig man. Kvinnor ”ska” vara offer och inte förövare. Därför möts män som lurats och utsatts för ett ekonomiskt bedrägeri ofta av misstro från polis och andra, säger advokat Mats Österholm.

Han påpekar att männen som sol-och-våras ofta känner sig dubbelt utsatta. De uppfattar det som ett socialt stigma att ha blivit lurad av en kvinna, samtidigt som det är svårt att bli trodd av myndighetspersoner.
http://www.dn.se/insidan/sol-och-varade ... t-utsatta/

Bedrägerier mot privatpersoner har låg prioritet hos polisen, säger advokaten.

Mats Österholm pekar på ett av problemen när brottsoffer som utsatts för sol-och-vårare vänder sig till polisen. Skillnaden mellan att enbart ha ett civilrättsligt anspråk på grund av att man förlorat pengar och att ha blivit utsatt för bedrägeribrott kan vara svår att urskilja.

– Och själva brottet är ganska osynligt. Det finns inga blåmärken, inga synliga skador och ingen förstörd egendom – utan bara det förhållandet att en person har blivit skyldig en annan person pengar genom vissa omständigheter.

Hur mår männen i dag?
– Inte så bra. Den som blivit värst drabbad har blivit av med sina livsbesparingar. Att de fått rätt i civilmålen har gett dem en halv upprättelse, men fyra år efter polisanmälan har fortfarande ingenting hänt med brottsutredningen, svarar Mats Österholm.

Dagen efter att kvinnan blev dömd att betala tillbaka hela beloppet i civilmålet blev en av männens hem beskjutet och hans företagslokal utsatt för ett brandattentat, men inte ens då skickades någon patrull ut för en brottsplatsundersökning för att utreda om det fanns något samband med målet.

– Kulan sitter kvar i väggen än i dag. Då är det naturligt att man känner sig sviken av polis och åklagare.

Ja, polisen struntar ofta i vardagsbrotten och har "inte tid" att säkra bevisföring, det vet vi ju. Och även om det gäller höga summor räknas nog solochvårande som vardagsbrott = icke prioriterade brott för polisen.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46091
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Solochvårande (romansbedrägerier) allt vanligare

Inläggav KrigarSjäl » 2013-09-18 8:59:56

Naivitet och att tro gott om alla är inte några bra egenskaper, vilket det här visar mycket tydligt.

Jag skulle aldrig någonsin kunna bli solochvårad.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Solochvårande (romansbedrägerier) allt vanligare

Inläggav antonius » 2013-09-18 9:09:23

KrigarSjäl skrev:Jag skulle aldrig någonsin kunna bli solochvårad.


Lustigt hur många jag hört säga liknande saker, sen har dom blivit lurade på det mesta :-)063
antonius
 
Inlägg: 21798
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Solochvårande (romansbedrägerier) allt vanligare

Inläggav KrigarSjäl » 2013-09-18 9:21:50

antonius skrev:
KrigarSjäl skrev:Jag skulle aldrig någonsin kunna bli solochvårad.


Lustigt hur många jag hört säga liknande saker, sen har dom blivit lurade på det mesta :-)063

Jag är inte andra, jag är jag och jag vet vad jag går för.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Solochvårande (romansbedrägerier) allt vanligare

Inläggav yestomtom » 2013-09-18 9:43:55

LordNelson skrev:kaka söker make


Känner mig jätte trög nu, någon som kan förklara detta uttrycket?
yestomtom
 
Inlägg: 76
Anslöt: 2013-09-05
Ort: NV Skåne

Solochvårande (romansbedrägerier) allt vanligare

Inläggav Wine » 2013-09-18 9:47:44

yestomtom skrev:
LordNelson skrev:kaka söker make


Känner mig jätte trög nu, någon som kan förklara detta uttrycket?


"Kaka söker maka" heter det och går väl ungefär ut på att man söker sig till eller dras till likasinnade människor.
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Solochvårande (romansbedrägerier) allt vanligare

Inläggav KrigarSjäl » 2013-09-18 11:07:54

Kaka söker hake.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Solochvårande (romansbedrägerier) allt vanligare

Inläggav LordNelson » 2013-09-18 12:58:13

LordNelson skrev:När det gäller Therése och hennes väninnor som haft förhållanden med "Carlito" tror jag mer det beror på att kaka söker make.

Efter gårdagskvällens efterforskningar får jag kanske revidera min uppfattning gällande Therése. Eller jag känner henne inte nog väl för att påstå hon är en promiskuös och falsk lycksökerska i ständig jakt på nya erövringar och mer pengar.
LordNelson
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 4788
Anslöt: 2010-06-25

Solochvårande (romansbedrägerier) allt vanligare

Inläggav Miche » 2013-09-18 13:07:26

antonius skrev:
KrigarSjäl skrev:Jag skulle aldrig någonsin kunna bli solochvårad.


Lustigt hur många jag hört säga liknande saker, sen har dom blivit lurade på det mesta :-)063

Tror knappast att en fattig utan jobb är mål för solochvårare... De letar efter människor som har stora tillgångar och/eller höga inkomster.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Solochvårande (romansbedrägerier) allt vanligare

Inläggav antonius » 2013-09-18 16:48:53

Miche skrev:Tror knappast att en fattig utan jobb är mål för solochvårare... De letar efter människor som har stora tillgångar och/eller höga inkomster.


Dom kan vara ute efter min kropp, hu, och sälja min lekamen, använda mig som sexslav osv jag vill inte veta...:-)006
antonius
 
Inlägg: 21798
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Solochvårande (romansbedrägerier) allt vanligare

Inläggav Huggorm » 2013-09-18 18:09:21

antonius skrev:
Miche skrev:Tror knappast att en fattig utan jobb är mål för solochvårare... De letar efter människor som har stora tillgångar och/eller höga inkomster.


Dom kan vara ute efter min kropp, hu, och sälja min lekamen, använda mig som sexslav osv jag vill inte veta...:-)006
En morgon kanske du vaknar upp och saknar din ena njure
Huggorm
 
Inlägg: 22216
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Solochvårande (romansbedrägerier) allt vanligare

Inläggav antonius » 2013-09-18 18:41:49

Huggorm skrev:En morgon kanske du vaknar upp och saknar din ena njure


Jaha, tack! nu kommer jag inte kunna sova :-)Crying
antonius
 
Inlägg: 21798
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Solochvårande (romansbedrägerier) allt vanligare

Inläggav Huggorm » 2013-09-18 18:47:18

antonius skrev:
Huggorm skrev:En morgon kanske du vaknar upp och saknar din ena njure


Jaha, tack! nu kommer jag inte kunna sova :-)Crying

Du får välja pålitligt damsällskap så skall det nog gå bra :wink:
Huggorm
 
Inlägg: 22216
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Solochvårande (romansbedrägerier) allt vanligare

Inläggav Wine » 2013-09-18 18:52:44

Huggorm skrev:
antonius skrev:
Huggorm skrev:En morgon kanske du vaknar upp och saknar din ena njure


Jaha, tack! nu kommer jag inte kunna sova :-)Crying

Du får välja pålitligt damsällskap så skall det nog gå bra :wink:


Kanske använda Hares psykopatichecklista för att på bästa sätt försäkra dig om att det är ett rejält fruntimmer innan du inleder något allvarligare:

http://www.psykopati.se/16914075
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Solochvårande (romansbedrägerier) allt vanligare

Inläggav antonius » 2013-09-18 19:22:39

...men man har ju hört talas om ''falska damer'', tror jag håller mig för mig själv :-)063
antonius
 
Inlägg: 21798
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Solochvårande (romansbedrägerier) allt vanligare

Inläggav Alien » 2019-10-21 2:22:11

Bump!

En 77-årig kvinna i Kanada trodde att hon mött "den rätte" i en 67-åring i USA. De träffades via Facebook. Men i själva verket var det en 23-årig bedragare i Sverige.

UNT skrev:Tiden får utvisa om jag blir din hustru. Jag ber till Gud att det ska bli på det sättet".

Så skrev en 77-årig kvinna i Kanada till en man som kontaktat henne på Facebook. Han besvarade hennes känslor med kärleksfulla meddelanden.

"Jag kommer att finnas vid din sida i evighet. Jag älskar dig så mycket", skrev han.

Mannen, som kallade sig Frederik Magnus, påstod sig vara 67 år och från USA. Men enligt polisens utredning var det bara ett påhitt.
https://www.unt.se/nyheter/uppsala/kniv ... 09047.aspx

Han ringde till henne och skickade blommor på Alla hjärtans dag (men hör man inte skillnad på en 23-åring och en 67-åring?).

Efter några månader, när de etablerat en relation, berättade mannen att han skulle bygga en bensinmack i Sverige. Projektet skulle ge honom mycket pengar och han skickade även foton på sin arbetskamrater.

Så fort bensinmacken var färdig skulle han resa till Kanada och dela sitt liv med henne, försäkrade han.

Men en bit in i arbetet med macken hotade svenska staten att stoppa projektet om han inte betalade in en stor summa pengar i skatt, hävdade Frederik Magnus. Kunde hon ställa upp med ett lån?

I mars 2018 tog kvinnan ett banklån på cirka 610 000 kronor. Men när pengarna skulle överföras fattade banken misstankar eftersom mannen begärt att pengarna skulle delas upp i mindre poster och skickas till olika konton.

Banken befarade att kvinnan var utsatt för ett bedrägeriförsök och vägrade att genomföra transaktionerna.

Men i stället för att lyssna på banken så vände sig kvinnan till en annan, mindre ansvarsfull bank som förde över pengarna till Sverige.

I juni 2018, tre månader efter penningöverföringen, skrev 77-åringen till Frederik Magnus.

"Jag är mycket nervös över banklånet jag tog. Du har väl inget emot att hjälpa mig att betala tillbaka pengarna när din ekonomi kommit i ordning?" Hon bad om ursäkt att hon störde och tillade att hon saknade honom mycket.

Men myndigheterna i Sverige hade blivit misstänksamma och kontaktat polisen i Kanada.

23-åringen har åtalats för grovt penningtvättbrott. Kvinna blev av med 610 000 kronor och har fått tillbaka 120 000 kr, de pengar som fanns kvar på hans konto.

Kvinnan har inte ens berättat för sina anhöriga om bedrägeriet. Hon skäms förstås.

Till följd av banklånet har hon fått stora ekonomiska bekymmer.

Kvinnans råd till den som kontaktas av okända personer är att förutsätta att det rör sig om ett bedrägeriförsök tills motsatsen är bevisad.

Ska man tro gott om andra människor? Människor man inte ens träffat? Nej, tycker jag men många tycker annorlunda. Sen kan folk tydligen bli förälskade i människor de aldrig träffat. Ännu lättare för sol-och-vårarna. Man behöver inte ha rätt utseende, ålder el ens rätt kön.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46091
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Solochvårande (romansbedrägerier) allt vanligare

Inläggav Selma » 2019-10-25 19:06:47

Alien skrev:Ska man tro gott om andra människor? Människor man inte ens träffat? Nej, tycker jag men många tycker annorlunda. Sen kan folk tydligen bli förälskade i människor de aldrig träffat. Ännu lättare för sol-och-vårarna. Man behöver inte ha rätt utseende, ålder el ens rätt kön.

Nej, när jag var barn, tonåring var jag lite (?) naiv, sedan har det tippat över åt andra hållet. Litar bara på mig själv och en släkting som är det ärligaste som finns.
Om en sol-och-vårare skulle försöka med mig skulle jag spela med ett tag och ställa till så mycket besvär som möjligt för honom.

Ofta är de inte ens snygga så de måste vara väldigt smickrande och slå an de rätta strängarna. Mest intressant är hur kvinnan tänker och fungerar.
Selma
 
Inlägg: 3633
Anslöt: 2009-05-04

Solochvårande (romansbedrägerier) allt vanligare

Inläggav Fabela » 2019-10-25 20:03:59

Alien skrev:Ska man tro gott om andra människor? Människor man inte ens träffat? Nej, tycker jag men många tycker annorlunda. Sen kan folk tydligen bli förälskade i människor de aldrig träffat. Ännu lättare för sol-och-vårarna. Man behöver inte ha rätt utseende, ålder el ens rätt kön.

Det där är en bra fråga. Lita på hur, till att börja med?

Hade en jobbarkompis förut som blev blåst flera gånger: gifte sig med mycket yngre män, och så fort de fått uppehållstillstånd lämnade de henne. Och hon var lika förvånad och knäckt varje gång. Träffade aldrig nån av dem så jag vet inte om de var snygga mm.
Det där är obegripligt för mig. Okej en gång, kanske t.o.m. två, det är mänskligt. Men fler än så? På precis samma sätt?

Det är att lita på för mycket, helt klart.
Vågar påstå att det aldrig skulle kunna hända mig, jag är alldeles för misstänksam.
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Solochvårande (romansbedrägerier) allt vanligare

Inläggav Selma » 2019-10-25 20:11:30

Fabela skrev:Hade en jobbarkompis förut som blev blåst flera gånger: gifte sig med mycket yngre män, och så fort de fått uppehållstillstånd lämnade de henne. Och hon var lika förvånad och knäckt varje gång. Träffade aldrig nån av dem så jag vet inte om de var snygga mm.
Det där är obegripligt för mig. Okej en gång, kanske t.o.m. två, det är mänskligt. Men fler än så? På precis samma sätt?

I det fallet verkar det vara kvinnan som sol-och-vårat staten.
Selma
 
Inlägg: 3633
Anslöt: 2009-05-04

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in