Kontakt önskas (del 1)

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: atoms, Alien

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Extremofilen » 2013-05-28 3:13:16

Kille. 21 år. Västra Götaland.

Ska göra en utredning efter sommaren om jag har AD/HD eller/och asperger. Jag brukar teckna/rita. Sitta vid Photoshop, lyssna på musik. Spela tv-spel/datorspel och att även att fotografera. Tittar också mycket på film, oftast samma film om och om igen. Har svårt att prata med nya personer, skriva till dem går bättre.

Skicka gärna ett privat meddelande om du har liknande intressen eller om du vill prata om något annat. :-)Happy
Extremofilen
 
Inlägg: 39
Anslöt: 2013-04-11

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav dontknow » 2013-05-28 18:28:44

Har redan beskrivit mig under "vilka är vi här" men kan ju skriva här oxå.

Kille 27 år, boendes i Ulricehamn men har bott i Småland, Halland och Skåne tidigare p g a jobb och studier.

På fritiden försöker jag träna. Inte mkt annat o göra efter jobbet när man är nyinflyttad.

Allmänt idrottsintresserad. Musik som jag gillar 60-80 tals rock och pop. sser gärna klassiska serier och filmer, är inte den som kollar top 100 på piratebay.

PMa om ni vill veta ngt mer
dontknow
 
Inlägg: 51
Anslöt: 2013-05-20
Ort: Anderstorp

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav muuuns » 2013-05-29 0:47:17

Jag är en kille på 19 år som gärna vill ha någon tjej att prata med och gärna träffa. Jag bor strax utanför östersund och har inte så mycket att göra så de skulle vara kul att ha något att fylla tiden med :P

Lägg gärna till mig på skype eller skicka PM

Skype: muuuns1
muuuns
Ny medlem
 
Inlägg: 7
Anslöt: 2013-03-28

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav bittin » 2013-06-01 20:23:53

Kille på 22år, fett nördig gällande datorer o jox vad gillar jag annars Ponys, ravefester tvspel o fika o jox söker la nån att bli vän med eller nån att bli ihop med är bisexuell
vetefan om man tycker jag låter spännande finns jag som slaybittin på skype eller bittin på irc o sådär, jag är inte så bra på att sälja in mig själv o sådär aja
bittin
 
Inlägg: 1894
Anslöt: 2008-11-03

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Fremen » 2013-06-01 22:31:57

Kille på 30år Har två barn som bor hos mig större delen av tiden, barnledig varannan helg. Söker nya vänner bor i Småland exakt var får man fråga om.

Det är ju sjukt svårt att hitta nya vänner inne i sin egenlägenhet där jag spenderar nästan all min tid. Sociala sammanhang fungerar inte för mig då jag blir extremt obekväm. pfft vet inte vad jag ska skriva mera. Specialintresse är djur. Gillar du att prata om djur så är jag på direkt.
Fremen
 
Inlägg: 47
Anslöt: 2013-05-31
Ort: Jönköpings län

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav tiger » 2013-06-02 12:32:36

Hej är en glad tjej på 18 år! :D

Intressen: Hundar, sjunga, pyssla, umgås med människor mm.

Vill lära mig att: Fota, rita, spela något instrument (helst piano eller gitarr).

Söker: En vän i ungefär min ålder som tycker om att prata, hitta på massa roliga saker tillsammans och få med mig ut och träna :-)Happy Kille eller tjej spelar ingen roll. Kanske helst en kille eftersom jag aldrig har har haft någon riktig killkompis.

För övrigt så tycker jag om att träffa nya människor och är social. Just nu så har jag flyttat till ett "boende" eller vad man ska kalla det. Tyvärr har jag inte hittat några vänner som bor på boendet eftersom jag är framåt men dom är inte det. Tveka inte att kontakta mig om ni vill ha en trevlig, ärlig, framåt och snäll vän.

Så om ni vill veta mer eller undrar något pm:a mig. :)

Jag bor förresten i Ramnäs, utanför Västerås.
tiger
Ny medlem
 
Inlägg: 3
Anslöt: 2011-02-05
Ort: Ramnäs

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Vatten » 2013-06-02 13:44:00

Gillar du att skriva sms? Är du ungefär lika gammal som mig?

Om mig:


Namn: Det får du veta om du frågar!
Ålder: 18 (född 95)
Söker: Vill lära känna dig via sms och sen kanske träffa dig IRL
Personlighet: tillbakadragen, blyg, snäll, udda, omtänksam, envis, lite barnslig

Jag är en tjej, är 18 år gammal, och söker tjejer och killar som kan tänka sig att lära känna mig, via sms. Du får gärna bo i Stockholm för då kan vi träffas IRL om vi vill.

Om vi skickar sms till varandra så är det viktigt att vi inte tjatar på svar. Jag svarar när jag vill, om jag vill. Du svarar när du vill, om du vill. Jag vill också att vi är ärliga och tydliga. Säger jag nånting konstigt så ska du fråga så det inte blir missförstånd och vi tappar kontakten. Det gör heller inget om du plötsligt skulle få för dig att smsa mig efter några månader utan någon kontakt, det är bara kul.

Jag gillar djur, promenader ute i naturen, ensamhet, film, anime, manga, japansk musik, veganmat. Många tror att jag är en tråkig person men det behöver inte vara helt sant. Jag är alltid för mig själv, men kan tänka mig att lära känna någon som jag kan umgås med som är likasinnad och inte tar en massa energi ifrån mig.

Kan också nämna att jag har Aspergers syndrom samt ADD (fick mina diagnoser nyligen, detta år)

Skicka Pm till mig där du kort bara säger ålder och namn så får du mitt nummer.
Vatten
 
Inlägg: 24
Anslöt: 2013-02-20

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav aleamania92 » 2013-06-10 9:46:53

Är en tjej på tjugo år med en aspergerdiagnos som gärna skulle vilja chatta, eventuellt träffa i rl, med andra som påminner om mig själv. :) Jag bor i Strängnäsområdet.

Mina intressen är att skriva, spela tv-spel, serier, läsa böcker och teckna. Gillar även att gå på stan. Är ganska öppen att testa nya grejer.

Socialt är jag väldigt pratglad om jag känner personen. Fungerar även så att om jag umgås med någon som är pratglad så smittar sig den energin över på mig. Men kan vara väldigt blyg, speciellt i vissa situationer. Däremot har jag väldigt lätt för att skriva med personer. :)

Bara att höra av sig om ni vill prata mer.
aleamania92
Ny medlem
 
Inlägg: 4
Anslöt: 2013-06-10

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav clivia » 2013-06-13 7:33:59

Söker kontakt med folk som bor i Norr Norrköping för regelbundna biobesök, cykling/padling och/eller animetittande.

Gärna någon 20+.

Kille eller tjej spelar egentligen ingen roll men gärna tjejkontakt då jag känner inga tjejer.
Är själv 30+ men många påstår jag ser ut som jag är i mina 20 (jag hävdar motsatsen men men).
clivia
 
Inlägg: 1406
Anslöt: 2009-03-05
Ort: Lite här och där...

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav fredrik_192 » 2013-06-13 14:17:29

Kille 21 bast,

Bor i Tyresö men hänger i stockholm som alla andra...
Växte upp på södermalm.

Söker kontakt med någon antar jag?

Kille/Tjej spelar ingen roll, inte direkt något seriöst partnersökande på min sida.

Jag är snygg och vältränad är väll bra att nämna, är ganska positiv också!

Pm:a mig//
fredrik_192
 
Inlägg: 86
Anslöt: 2013-01-25

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Ulfur » 2013-06-13 19:56:39

Är det någon som är hästintresserad?

Jag vill gärna prata häst med någon! :)

Har två egna hästar, en svenskfödd islandshäst och en engelskfödd new forest.

Håller på att utbilda islandshästen eftersom den är ung och busig men newforesten är 28 år och rättså skötsam. Jag tränat natural horsemanship för en unghästtränare utbildad på island eftersom jag själv suger på hästhantering och kommunikation.

Bor i centrala östergötland (typ..) men är nog inte jättepigg på att träffa folk irl det första som händer för jag är sjukt misstänksam och får för mig att alla är galna mördare eller hästskärare om de vill träffas eller vill ha min adress, trots att de kanske helt enkelt vill säga hej och klappa på ens häst.

Jag skriver inte på en hästsajt därför att det är svårt att hitta någon där som står ut med personer med högfungerande autism/asperger.

Pma mig vid intresse för hästprat! :)
Annat prat är också intressant men lite svårare och blir kanske inte lika spännande, motbevisa mig gärna om så önskas. :D
Ulfur
 
Inlägg: 168
Anslöt: 2012-12-20

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Mikaelboogh » 2013-06-21 13:09:37

Huskvarna: finns det någon i Jönköping/Huskvarna som vill prata??

Om mig: Man född -84 har en son som är född 09

Diagnoser: depression, asperger, antisocial personlighetsstörning, dyslexi, mm

Intressen: Film, musik, min konst, datorer, tatueringar och bodyart

Övrigt: är snäll öppen och lätt att prata med när man har börjat känna mig

Söker: Söker någon att prata med som har liknande diagnoser
Mikaelboogh
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2013-06-21

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav franky » 2013-06-25 10:50:06

Hej jag är en Man på 27 år fick min diagnos ja ca 8 år sen om jag inte kommer ihåg fel. söker kontakt vän eller mer vilket går bra som helst. Mina intressen är fortfarande relativt oupptäckta söker ofta efter något nytt ja skulle kunna tycka om annars så föredrar jag att gå på promenader i sällskap med någon kanske lite sightseeing, är mer av en lugn typ som hellre sitter hemma och kollar på någon film än springa runt på krogen :)
franky
 
Inlägg: 35
Anslöt: 2013-06-25

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Automaton » 2013-06-30 13:46:40

Tänkte slänga iväg en annons här för att se om man kan lära känna några nya trevliga individer. Vill helst få kontakt med tjejer men har inget emot att snacka med killar med, ålder spelar ingen roll finns nästan allting nånting man kan diskutera. :-)

Kille 23 År
Asperger diagnos

Bosatt i Närke, trivs bra i nuläget.

Intressen är allt ifrån vetenskapliga texter, sport, film/tv-serier & musik (allätare), japansk kulturhistoria & manga, datorpyssel, matlagning (wip), Studier. Gillar Naturen också och brukar spendera min fritid med långa skogspromenader, skönt att bara komma bort ibland.

Kan säga att jag är ärlig över allt annat, ser ingen poäng att fiffla med sanningen den kommer alltid fram ändå.

Släng iväg ett pm ifall du är intresserad har både skype och mail ifall det önskas med det vill jag helst inte skriva öppet. :-)Happy
Senast redigerad av Automaton 2013-06-30 13:50:52, redigerad totalt 2 gånger.
Automaton
 
Inlägg: 286
Anslöt: 2013-06-29

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav emmalind » 2013-06-30 13:48:00

Hej, jag heter Emma, är 24 år gammal och bor i Stockholm.

Jag skulle väldigt gärna vilja lära känna en ny människa, tjej eller kille. Är väldigt dålig på att lära känna nya människor, vare sig det är klasskamrater eller vänners vänner. Det har resulterar i att jag har få, men nära vänner. Men jag vill nu göra ett nytt försök!

Jag gillar att skriva, läsa (JD Salinger, beat-författarna, Camus, Genet etc, musik (The Clash, Doors, Thåström, Kinks etc), film (Som like it hot, This is England, Godard, East of Eden etc), serier (QI, Big Bang Theory, Brideshead Revisited, M*a*s*h etc.) :-)154

Gillar även 60-talet, England, allt som är gammalt och djur! Är lugn, snäll och nyfiken. Uttrycker mig bäst i skrift, när man får en chans att tänka efter. Gillar även att prata politik (är vänster, feminist, vegetarian, emot monarkin och vapenindustrin och för ett mer humant samhälle och bättre djurskyddslagar.)

Så om vi har något gemensamt, eller om du tror att vi skulle komma bra överens, PM:a mig! Skulle gärna ha en brevvän, eller någon att maila med, men det vore också trevligt att träffas för att kanske fika eller gå på bio.
emmalind
 
Inlägg: 68
Anslöt: 2012-11-13
Ort: Stockholm

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Feldwebel » 2013-07-01 18:27:53

Hej jag heter Max och är 25 år gammal boendes i Stockholms innerstad, är ny här på forumet och har nyligen fått diagnosen Aspberger och ADD

Har alldeles för få vänner och skulle gärna vilja lära känna och träffa nytt folk, eftersom vi alla har aspberger här inne så har vi ju nåt gemensamt också :)

Mina intressen är många men de klassiska tvspel, film, musik har man ju alltid. Kultur,historia,politik är också väldigt intressant. Ha roligt på alla möjliga sätt


Jag kan vara ganska social av mig när vi väl "brutit isen" och lärt känna varann lite, chatta lite på skype är alltid ett bra första steg och sen om man vill ses efter ett tag så vore det jättekul


Du får vara precis hur du vill och jag ställer inga krav
Feldwebel
 
Inlägg: 149
Anslöt: 2013-06-22
Ort: Stockholm

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav smulan73 » 2013-07-02 4:02:38

Hej!
Jag är en tjej på 39 år som är under utredning och väntar på att få diagnos. Är sambo med en man i samma ålder och vi har två katter och bor i Göteborg. Jag har nyligen förstått att jag är en aspie och det känns skönt att få ett namn på skiten som gjort att jag känt mig annorlunda hela mitt liv. Det har dock blivit en smärre chock för mig och jag har nog hamnat i en liten sorg pga det här. Håller på att omvärdera mitt liv då det är en stor och omvälvande sak men även en lättnad då jag nu vet vad jag suger på och varför och att det förhoppningsvis finns en del knep för att undvika vissa situationer som kan uppstå. Hade varit skönt att få bolla lite tankar med någon här om aspievärlden men även om annat som tex mat, recept, böcker, datorspel, fotografering m.m.

Främst söker jag chattvänner men även irl-vänner.
smulan73
Ny medlem
 
Inlägg: 18
Anslöt: 2013-01-31

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav annorlunda » 2013-07-02 9:53:37

Då det var flera år sedan jag skrev i den här tråden så tänker jag att jag skulle skriva här igen då jag fortfarande söker vänner.

Jag är en tjej på 36 år. Bor i norrbotten och älskar djur och natur. Är även intresserad av det andliga och är faller väl in under new age. Fick min aspergerdiagnos 2006.

Söker i första hand vänner att skriva till i pm och kanske på facebook så småningom. Känner mig ofta ensam och tänker att det skulle förgylla vardagen att hitta trevliga pm i inkorgen och få prata med likasinnade.
annorlunda
 
Inlägg: 1212
Anslöt: 2007-09-02

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Silverlaine » 2013-07-02 15:39:54

Okej, jag gör väl ett försök jag med.

Är tjej, född -86. Bor i nordöstra Skåne med min sambo.
Fick min diagnos våren 2011. Kanske inte helt oväntat, men jag blev ändå rätt ställd och har väl inte riktigt accepterat det än idag. Det kan hänga ihop med att varken min familj eller andra jag umgås med vill prata om det.

Har en vän som har asperger som jag har chattat med i flera år, dock aldrig träffats pga rätt långt avstånd.

Har varit på habiliteringen i Helsingborg men slutade gå dit då jag inte kände att det var något för mig.

Hade gärna haft en eller flera vänner i närheten att dela erfarenheter med. Eller om du bara vill se en film utan att prata en massa så är det med kul. :)

F.d. datornörd som nu nästan helt lagt spelandet bakom mig. Men The Sims kommer jag nog aldrig helt lägga av med, haha.

Har ett stort nyupptäckt intresse för fika och matlagning, så om du delar detta intresse så är det ett stort plus! :) (Jag är dock inte bra på det!)
Silverlaine
Ny medlem
 
Inlägg: 6
Anslöt: 2011-02-18

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Usagi » 2013-07-04 17:08:04

Jag är 20 år, flicka och för tillfället väldigt vilsen i livet. Jag har diagnosen Aspergers Syndrom sedan sex eller sju års ålder och skulle verkligen behöva nya vänner med samma diagnos för att minska mina känslor av ensamhet och utanförskap.
Jag skriver väldigt mycket, har alltid drömt om att bli författare, och brukar tänka på mig själv som en känslig konstnärssjäl. Annars gillar jag att se på film, dricka te, vara ute i skogen, läsa, besöka gamla slott, resa (när jag har råd, vilket inte är alls lika ofta som jag skulle vilja), lyssna på musik och mest av allt drömma och fantisera.

Vem som helst får gärna skicka ett pm här eller maila mig på: fawkes.november.vendetta@gmail.com
Usagi
 
Inlägg: 11
Anslöt: 2013-06-26
Ort: Gallifrey

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav orbie » 2013-07-11 1:54:23

Ska själv göra ett försök hade jag tänkt!

Om mig:
Jag är tjugotvå år gammal och bor för tillfället i umeå men är i skrivandes stund i jönköping och träffar på en nära vän! under mina år vid livet har jag bott lite över allt kan man säga. växte upp i ulricehamn, flyttade till jönköping för att senare emigrera till usa under tre år. sedan flyttade jag tillbaka för att avsluta min gymnasieutbildning i sverige. Nu i år flyttade jag igen fast till Umeå för att börja studera igen fast nu på universitet.

Intressen:
Gillar att resa, och har faktiskt rest en massa dom senaste två åren både själv och med enstaka vänner och ex flickvänner. Jag styrketränade jätte mycket nu för några månader sedan men fick en liten svacka då jag fick reda på att jag har en släng av asberger. Att skapa innehåll till Youtube är något som intreserar mig rätt mycket. Detta involverar dock en del spelande som DayZ, LoL, SC 2, Minecraft etc, vilket är också ett stort intresse. Jag ger mig gärna av på mindre utflykter för att göra vardagen lite roligare :)

Övrigt:
184 cm lång, blond brunt hår, backslick sidecut, enligt mig ser jag bra ut. Inte lika vältränad som jag vill att jag ska vara men det kommer. Många uppfattar mig som normal, men under djupare inspektering så lyser min asberger igenom i forma av små avvikelser så som socialt och känslomässigt. Berättar ogärna om vem jag är om jag inte litar på personen vilket är svår förkännat men värt det. Blir också mentalt utsliten av att "bära" den sociala aspektens mask om ni förstår vad jag menar.

Letar:
Söker nog någon att snacka med som också har en släng med asberger och som jag kanske kan bolla med så jag förstår mig själv bättre. För just nu är jag är stort fråge tecken om. jag ska vara helt ärlig. Har alltid trott att mobbningen och att inte kunnat passa in med många som en "otur" i livet grej förrens nu när man har lite med svar på saker och ting. Kommer mer överrens med kvinnor men har absolut inget emott om båda könen tar kontakt med mig. Ska bli roligt att lära känna några av er :)

Även för er som inte är intreserad hoppas jag på ett bra liv och många bra stunder!
Cheers

Björn
orbie
Ny medlem
 
Inlägg: 4
Anslöt: 2013-07-08
Ort: Jönköping

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Cousteau » 2013-07-11 21:23:36

Jag är en 38 årig kille som föddes med fyra armar men förlorade två vid en mycket otäck jongleringsolycka under min tid som cirkus artist. Efter olyckan sadlade jag om till sektledare och driver numera en snabbmatskedja utanför Borås. Jag spelar även köttflöjt och utför intimdans vid det lokala ålderdomshemmet. (Tills personalen kom på mig och jag fick sluta)
Jag söker frivilliga astronauter som jag kan skicka upp i rymden i min egenbyggda raket. Jag har byggt flera svartkruts raketer nu och skickat både upp ett marsvin, två katter och en dräktig knoppsvan i omloppsbana.

Nästa steg är att sätta asbergerian på månen! Vill ni diskutera detta eller annat är jag tillgänglig för fika eller öl! Dock inte i Borås men i Stockholm.
Cousteau
 
Inlägg: 48
Anslöt: 2013-05-27
Ort: Stockholm

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav RainBowChild » 2013-07-12 23:29:06

Vad håller jag på med?

Jaja, 29år och onormal till max. Lyssnar på elektronisk musik, spelar tv och dataspel, samlar på en jädrans massa saker och intar film och tecknat på ett stadigt... Öhm nånting. Det mesta intresserar mig och testar gärna allt minst 1 gång (Hur ska man annars veta vad man gillar?).

Lugn och stillsam för det allra mesta. Norrlänning numera bosatt i södra delen av landet (På kusten, jomen!). Nämde jag att jag har Aspergers? (Det var kanske lite uppenbart...)

En likasinnad vän hade ju inte varit fel. Stort + om du gillar 80talet (Och minst första halvan av 90).

Det finns nog mer att nämna men det blir nog en hel roman av det då.
RainBowChild
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 1072
Anslöt: 2013-07-12

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav rainbow » 2013-07-14 18:57:46

Hej jag är en tjej på 17 år som söker vänner runt min ålder att prata med. Jag bor i Mälardalen och tycker om djur. Speciellt hundar och katter. Jag är förövrigt diagnostiserad med AS. Jag är ganska blyg och har därför inte så många vänner. Jag tycker om att läsa, ta skogspromenader och klä mig i kjol. Jag är en lugn person som söker en likasinnad kille eller tjej att prata med. :-)154
rainbow
Ny medlem
 
Inlägg: 7
Anslöt: 2013-04-05

Återgå till Träffar



Logga in