Fråga om vad som är spam [delad tråd]

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: atoms, Alien

Fråga om vad som är spam [delad tråd]

Inläggav kullan » 2013-05-25 0:42:47

Får man ställa en fråga? Om man inte är inloggad på låt säga 6 månader och sen loggar in igen. Får man då inte kommentera i de trådar som varit aktiva de senaste halvåret? Är det ett förbud mot att lägga kommentarer de trådar som man anser är intresserade. Ja det kan bli några st. men så länge man håller sig till ämnet anser jag att man ska kunna delta i diskussionen.

Jag kan förstå att om man lägger tramsinlägg i 20 trådar att man då kan få en varning för spam men när man håller sig till ämnet så borde det vara ok.

Admin

Från den här tråden: post1008566.html#p1008566
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Fråga om vad som är spam [delad tråd]

Inläggav Alien » 2013-05-25 1:14:26

Moderator:

Det är inte enbart mängden som avgör om det är spam utan om inläggen verkar vara rena tramsinlägg och enbart skämtsamma i en annars seriös tråd. Då måste vi moderatorer flytta en massa off-topic.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46087
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Fråga om vad som är spam [delad tråd]

Inläggav kullan » 2013-05-25 1:20:12

Men vi tänker då att man strikt följer just trådämnet. Tex. om tråden handlar om en typ av medicin och man lägger en kommentar som är ämnestroget utan trams och man gör likadant i låt säga 15 ämnestrådar då borde det vara ok. Om man som i mitt exempel inte loggar in på 6 månader blir det rätt många " nya" ämnen.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Fråga om vad som är spam [delad tråd]

Inläggav mnordgren » 2013-05-27 15:58:43

kullan skrev:Får man ställa en fråga? Om man inte är inloggad på låt säga 6 månader och sen loggar in igen. Får man då inte kommentera i de trådar som varit aktiva de senaste halvåret? Är det ett förbud mot att lägga kommentarer de trådar som man anser är intresserade. Ja det kan bli några st. men så länge man håller sig till ämnet anser jag att man ska kunna delta i diskussionen.


Admin:

Nä, det är inte förbjudet. Det behöver absolut inte vara ett problem att man skriver i lite äldre trådar.

Man kan väl säga att om man skriver inlägg som håller sig till ämnet och framstår som seriöst menade så är sannolikheten att folk ska uppfatta det som spam inte så värst stor. Annars är det svårt att säga med jättestor exakthet vad som är spam och inte, så är det ju med mycket annat också.
mnordgren
 
Inlägg: 9546
Anslöt: 2007-09-16
Ort: Vaffövillduvetadedå?

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in